Lihavana pysyminen ON valinta!!!!!
"Ap ei sitten ymmärrä että tupakointi on valinta toisin kuin lihavuus."
Näin ^tämän "miksi lihavuutta ei saa paheksua?" -ketjussa. Siis millä helvetin perusteella lihavuus EI aikuisella ihmisellä olisi valinta????? On täysin tietoinen valinta olla laihduttamatta!!! En tiedä miksi, mutta tuollaiset kommentit saavat kyllä vihaiseksi! Ihmisten sokeus omalle toiminnalle ja KYVYILLE on TODELLISTA!!!
Kommentit (211)
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
180: Aion todellakin olla tavoitteessani kesään mennessä.
181: No, solvaavat kommenttinne ei loukkaa minua. Tuo oli maailman paskin perustelu kaksinaismoralismille. En todellakaan kilju ylipainoiselle, joka myöntäää syövänsä liikaa.
Jos sä saat kiljua ihmiselle ylipainosta, niin saanko mä vastavuoroisesti kiljua, että sä olet idiootti?!
Siis kuvitteletteko minun oikeasti huutavan ylipainoisille?????? Olette te sekaisin!
Kilju rauhassa.
Kiljut jo palstalla, joten ihan hyvin voit kiljua tosielämässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten ole, itse lihoin aloitettuani psyykelääkkeet n. 3 vuotta sitten, painoa on tullut ainakin 40 kiloa eikä johdu ylensyönnistä. Hiljattain lopetin lääkityksen eikä paino ole lähtenyt putoamaan lainkaan, kyllä tuollaiset saatanan myrkyt sotkee elimistön pitkäksi aikaa. Kaikki mielialalääkkeitä syövät ovat valittaneet hillitöntä painonnousua, eli tämä on yksi selitys sille miksi katukuvassa on niin paljon lihavia ihmisiä. Ja Suomessa syödään masennuslääkkeitä kuin karkkia, niitä määrätään melkeinpä vaivaan kuin vaivaan, aivan uskomatonta touhua. Jos olisin tiennyt mitä nuo hermomyrkyt aiheuttavat en olisi niihin koskenut pitkällä tikullakaan.
Jep, mulle tuli todella voimakkaat nälän tunteet ja jos yritin vähänkin vähentää syömistä, heikotti todella pahasti. Tässä olen myös seurannut, miten monikin tuttu tai puolituttu on lihonut paljon psyykelääkkeitä syötyään. Itselläni oli kuitenkin niin paha ahdistushäiriö, että koin lääkkeet ehdottoman tarpeellisiksi ja söisin niitä uudelleen lihomisen uhallakin, jos vastaava tilanne toistuisi.
Itse olin hoikka lapsi, hoikka teini ja hoikka aikuinen. En ymmärtänyt miksi ihmiset ovat lihavia. Lukion alussa painoin 48 kiloa. Nyt painan 70 kiloa enkä tätä itselleni valinnut.
Kilpirauhasen vajaatoiminta on hitaasti, mutta varmasti lihottanut minua. Aineenvaihduntani oli surkea, en jaksanut mitään, en muistanut asioita, olin kuin kuollut sisältä. Viime vuodet elin ihan sumussa kunnes viime syksynä sain lääkityksen. Piristyin ja aktivoiduin, mutta lääkitykseni ei edelleenkään ole kohdallaan, välillä on liikatoimintaa ja sitten taas vajaatoimintaa ja elän taas sumussa.
Olen aina syönyt terveellisesti ja kohtuudella. Lääkityksen aloittamisen jälkeen en ole enää lihonut, mutta harmikseni en myöskään laihtunut, vaikka tällä "syö vähemmän kuin kulutat" -logiikalla minun pitäisi olla jo hoikempi.
Lihavuus ei läheskään aina ole oma valinta. Mieluummin olisin 50 kiloinen kuin 70 kiloa painava. Ja oikeastaan näillä mitoilla en ole edes lihava vaan normaalipainon ylärajalla, mutta ei sekään olisi paljosta kiinni, ja varmasti joku minut nähdessään ajattelee, että miksei tuokin laihduta.
En tiedä:D miks ssssss ei tee mallintöitä? Ei oo tarpeeks laiha:D reppana...
ssss kirjoitti:
188: Miksi sinun pitäisi erikseen ilmottaa sen olevan hyvä perustelu?
Olette minulle lähes homogeenistä massaa, joten käytän pronominia te jatkossakin. Asenteenne tulevat esiin peukutuksista. En tule muuttamaan käytöstäni190: En ymmärrä kommenttiasi. En edes puhu painoasioista irl. Mitä ilmeisemmin sinä ajattelet minun olevan ylin painonvartija.
Siis...sinä itse väitit minun väittövän, että kyseinen perustelu olisi hyvä. Korjasin asian. En ole myöskään peukuttanut viestejäsi.
ssss kirjoitti:
Olette minulle lähes homogeenistä massaa, joten käytän pronominia te jatkossakin. Asenteenne tulevat esiin peukutuksista. En tule muuttamaan käytöstäni190: En ymmärrä kommenttiasi. En edes puhu painoasioista irl. Mitä ilmeisemmin sinä ajattelet minun olevan ylin painonvartija.
En usko. Luulen, ettet vain huomaa asiaa. En todellakaan pidä sinua minään painonvartijana, mutta itse käyttäydyt kyllä niin. Kerrot asioita muiden terveydestä ja mikä paino olisi heille sopiva, väität heidän ongelmiensa olevan tekosyitä tms.
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
En usko. Luulen, ettet vain huomaa asiaa. En todellakaan pidä sinua minään painonvartijana, mutta itse käyttäydyt kyllä niin. Kerrot asioita muiden terveydestä ja mikä paino olisi heille sopiva, väität heidän ongelmiensa olevan tekosyitä tms.
Ap;lla on persoonallisuushäiriö. Ylemmyydentunto ja toisten halveksunta sen kertovat. Ja se, ettei hän pysty lopettamaan. Tuollaisella ihmisellä ei voi olla oikeita ystäviäkään. Ehkä hän kompensoi pahaa oloaan huutelemalla täällä. Kannattais ap oikeesti hakea apua itsellesi tai menee koko elämäs hukkaan.
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Siis väitätkö sinä, netin anonyymi, minulle tietäväsi puheenaiheeni irl?! Olen jokseenkin sanaton. Ymmärräthän olevasi sekaisin?
En väitä. Sanoin vain, etten usko sinua, sillä ethän huomaa käytöksessäsi tälläkään palstalla mitään vikaa. Voit lopettaa haukkumisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Ap;lla on persoonallisuushäiriö. Ylemmyydentunto ja toisten halveksunta sen kertovat. Ja se, ettei hän pysty lopettamaan. Tuollaisella ihmisellä ei voi olla oikeita ystäviäkään. Ehkä hän kompensoi pahaa oloaan huutelemalla täällä. Kannattais ap oikeesti hakea apua itsellesi tai menee koko elämäs hukkaan.
Ap on sanonut halveksivansa ystäviään ja sanonut ettei pidä heistä oikeasti. Tosi kiva suhtautuminen. Ehkä nämä ihmiset eivät ole tarpeeksi laihoja.
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Siis väitätkö sinä, netin anonyymi, minulle tietäväsi puheenaiheeni irl?! Olen jokseenkin sanaton. Ymmärräthän olevasi sekaisin?
En ole tuo, jolle vastasit, mutta luetynymmärtämisessäsikin alkaa olla jo häikkää. Aivosi ne siellä rapistuvat hiljalleen rasvan puutteeseen...
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
En ole tuo, jolle vastasit, mutta luetynymmärtämisessäsikin alkaa olla jo häikkää. Aivosi ne siellä rapistuvat hiljalleen rasvan puutteeseen...
Kun ässän mielestä rasva on TOSI TOSI TOSI paha juttu. Sehän on läskiä. Hyi hyi. Eikä ihminen tarvitse rasvaa. Ei aivotkaan. Tämä on ravitsemusoppia according to ässä.
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Ap on sanonut halveksivansa ystäviään ja sanonut ettei pidä heistä oikeasti. Tosi kiva suhtautuminen. Ehkä nämä ihmiset eivät ole tarpeeksi laihoja.
Diagnoosinne ovat loputtomat. Oletteko kaikki lääkäreitä?! Ette ole, lopettakaa jo! Tiedän kuka olen, en ole persoonallisuushöiriöinen, tsiisus!
En ole koskaan sanonut halveksivani ystäviäni. Olen sanonut etten pidä heistä (luottamuspulan takia) ja olemme liian erilaisia. Ystävieni vartalonmuodolla ei ole minulle merkitystä.
Ottamatta kantaa mielenterveyteesi, yleensä sairaat ihmiset eivät tiedosta itse tilaansa. Keskustelutyylisi ei myöskään vaikuta ihan normaalilta englanninkielisine sanoine, kiroiluineen, huuto- ja kysymysmerkkiröykkiöineen jne. Miksi ystäviesi vartalonmuodolla ei olisi muuten sinulle väliä kun tuntemattomienkin "läskit" ovat sinulle kova paikka?
Se kenen bmi on 18 ja joka sanoi, että hänen luunsa näkyvät, on ssssn mukaan väärä kuva kehostaan. Sen sijaan ssssllä ei ole väärää kuvaa kehosta (omasta tai muiden), vaikka näkee normaalipainoisten ihmisten olevan ylipainoisia. Miksi ssssllä ei ole kehostaan väärää kuvaa, mutta toisella kirjoittajalla on? Saisiko tähän vastauksen?
Oikeastaan kaikki nämä sanomamme asiat ovat täysin turhia. Ssss ei oikeastaan edes lue mitä sanomme. Eikä hän vastaa kysymyksiimme. Jos jonkinlainen vastaus tulee, se menee aiheen ohi.
Yritä siis parhaasi vastata esittämääni kysymykseen. Mistä tiedät, että sinulla on oikea ja realistinen käsitys ihmisten kehosta?
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Diagnoosinne ovat loputtomat. Oletteko kaikki lääkäreitä?! Ette ole, lopettakaa jo! Tiedän kuka olen, en ole persoonallisuushöiriöinen, tsiisus!
En ole koskaan sanonut halveksivani ystäviäni. Olen sanonut etten pidä heistä (luottamuspulan takia) ja olemme liian erilaisia. Ystävieni vartalonmuodolla ei ole minulle merkitystä.
Luottamuspulan? Yllättävää :D Kyllä tämän ketjun perusteella tyhmempikin tajuaa ettei sulla kaikki ole kotona. Tässä ketjussa ei ole varmaan ketään, joka haluaisi olla tuolla tavoin käyttäytyvän ihmisen ystävä. Mut ystävissähän se vika vissiin olikin...? Ja luottamuspulassa taitaa olla kyse siitä, etteivät ystävät luota sinuun. Olet niin ilkeä, etten minäkään luottaisi. Oikeasti surullista on, ettet itse näytä ymmärtävän tilaasi. Näiden ketjujen perusteella olet poikkeuksellisen ilkeä. Ja tietääkseni ihmiset ovat ilkeitä yleensä silloin kun voivat todella pahoin. Ainoa joka voi sua auttaa olet sinä itse. Sulla ei taida olla lapsiakaan- mikä on onni. MIksi ihmeessä pyörit täällä vauva-palstalla? Jossa on pääasiassa perheellisiä ihmisiä joilla on elämässä muutakin sisältöä kuin painoindeksi.
Minä ainakin valitsin tänään irtokarkkeja ja paljon. Maistuivat niin hyvältä. Ja kyllä olen hieman pullea.
Voitte oikein kuvitella jos haluatte: pullea mamma syö irtokarkkeja ja lukee vauva.fi ketjuja ja nauraa koska elämä on piirun verran parempaa kuin suurimmalla osalla tässäkin ketjussa kommentoivilla. :)
T 211
ssss kirjoitti:
208: En ystävysty vartalon kanssa.
209: Tiedän olevani tässä asiassa oikeassa koska EN ole läskidenialisoitunut. Olen alle bmi 18 eikä luuni siltikään näy kovin hyvin. Se, että joku väittää luidensa paistavan tuossa indeksissä on täysin absurdia.
210: Sinä, toinen netin anonyymi, kuvittelet tietäväsi minkälainen käytökseni on irl ja sen lisäksi väität tietäväsi syyn mainitsemalleni luottamuspulalle. Etkö ollenkaan ymmärrä kuinka ääliömäistä kirjoituksesi on???? Saatamme tuntea toisemme eikä sinulla olisi aavistustakaan ajatuksistani
Katsos Ässä, niin sinäkin olet tietäväsi kaikista muista kaiken...
ssss kirjoitti:
208: En ystävysty vartalon kanssa.
209: Tiedän olevani tässä asiassa oikeassa koska EN ole läskidenialisoitunut. Olen alle bmi 18 eikä luuni siltikään näy kovin hyvin. Se, että joku väittää luidensa paistavan tuossa indeksissä on täysin absurdia.
210: Sinä, toinen netin anonyymi, kuvittelet tietäväsi minkälainen käytökseni on irl ja sen lisäksi väität tietäväsi syyn mainitsemalleni luottamuspulalle. Etkö ollenkaan ymmärrä kuinka ääliömäistä kirjoituksesi on???? Saatamme tuntea toisemme eikä sinulla olisi aavistustakaan ajatuksistani
Olen palstalla koska täällä on kiinnostavia topikkeja. Teitä näkyy kiinnostavan indeksit, tässäkin kietjussa on yli 200 kommenttia
Tiiätkö tuo läskidenialismi on niin Aku Ankka -tason perustelu 😃😅
ssss kirjoitti:
Eli koska SINULLA ei näy luut kovin hyvin, kun bmisi on 18, ei kenelläkään muullakaan voi näkyä? MINULLA törröttää solisluut, kun painoindeksini on 20, joten KAIKILLA törröttävät solisluut kun bmi on 20. Et tunne minua, joten et voi sanoa, että luuni eivät oikeasti törrötä ja että kuvittelen vain. Et voi sanoa, että se mikä toimii sinulla, koskee kaikkia muitakin. Ymmärrätkö mitä tarkoitan?
Yhtälailla minäkin voin sanoa, että EN ole läskidenilisoitunut ja tiedän, että ihmiset, joiden bmi on 24 eivät ole lihavia. Koska minä EN OLE LÄSKIDENILISOITUNUT, sinun on pakko uskoa minua, koska kuvittelet, että kun itse sanot samalla tavalla, meidän tulisi uskoa sinua.
Yritän siis sanoa, että et voi vain tehdä itsestäsi läskidenialismin auktoriteettia vain sillä perusteella, että sanot tietäväsi totuuden. Muuten me kaikki voisimme tehdä samalla tavalla.
Ai aiot? Tervetuloa rytmihäiriöt, osteoporoosi, munuaisvika jne.