Lihavana pysyminen ON valinta!!!!!
"Ap ei sitten ymmärrä että tupakointi on valinta toisin kuin lihavuus."
Näin ^tämän "miksi lihavuutta ei saa paheksua?" -ketjussa. Siis millä helvetin perusteella lihavuus EI aikuisella ihmisellä olisi valinta????? On täysin tietoinen valinta olla laihduttamatta!!! En tiedä miksi, mutta tuollaiset kommentit saavat kyllä vihaiseksi! Ihmisten sokeus omalle toiminnalle ja KYVYILLE on TODELLISTA!!!
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
1/100 on jotenkin sairauteen liittyvä, ja niillä sitten yritetään todistaa alkuperäinen väite epätodeksi. Alkuperäinen väite oli toki mustavalkoinen, mutta tuskin ssss on sitä mieltä että selkänsä vasta murtaneen pitäisi lähteä lenkille - ja puoli vuotta sängyssä varmasti tuo painoheilahtelua. Ne loput 99 statistiikasta on sitten tahtoperäistä.
Ai 1/100:sta? No mistäs tämä tilasto on peräisin?
Miten ketään enää jaksaa kiinnostaa lihava/laihakeskustelut.
ssss kirjoitti:
150: Teidän ajattelunne on mustavalkoista!!! Mikso hyvältä näyttäminen ja vartalosta huolehtiminen poissulkisi elämän muut osa-alueet???
152: Minulla ei ole paha olla. Mene tekemään analyysisi muualle, KIITOS.
158: Voisitko olla levittämättä väärää tietoa???? Kommentoin eilen positiivisesti jonkun vartalonsa linkanneen kroppaa ja hänen bminsä oli 18! Se ei ole lihava MUTTA sen ylläpitäminen ei todellakaan vaadi vaivannäköä.
http://www.vauva.fi/comment/25353794#comment-25353794
Tietenkin saan kirjoittaa täällä vapaasti, sillä en riko sääntöjä. Toisin kuin te.
160&161: WORD!!!
Ssss aloitti taas päivän ilkeilynsä. Hän suorastaan uhkuu pyhää läskivihaa.
Sinä et oo muiden elämän asiantuntija. Jotkut ihmiset eivät jaksa tai pysty pitämään kunnolla huolta itsestään. Heillä hyvältä näyttäminen jne. voi sulkea pois elämän muut osa-alueet. Se ei muutu, vailla kiljuisit kuinka solvauksia. Kyseiset ihmiset voivat sitä paitsi jo kokea näyttävänsä hyvältä.
Kyllä kyseisen bmi:n voi olla joillekin ihmisille vaikeaa. Jälleen kerran, et tiedä muiden elämästä mitään.
Juu, sinussahan ei ole koskaan mitään vikaa ja syy on aina muiden. Silti sinun keskustelunavauksiasi poistetaan. Eli sinä rikot sääntöjä. Asiallinen keskustelu ei todellakaan kuulu vahvuuksiisi. Huvittavaa muuten, että toinen komppaamistasi viesteistä on jo poistettu. Se kertoo sinusta ja mielipiteistäsi paljon.
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi sanoa, etteikö bmi 18 pitäminen vaatisi keneltäkään vaivannäköä. Jos se ei vaatisi, niin kaikkien bmi olisi 18. Onko sinun bmisi koskaan ollut yli 18? Vaatiiko bmi 17 vaivannäköä? Entä 17,5? Entäs jos sen suosikkimallisi bmi on luonnostaan 15 eikä hänen mielestään se vaatisi mitään vaivannäköä, niin onko se reilua häneltä odottaa, että kaikkien muidenkin bmi olisi täysin vaivattomasti 15? Miten sinulle voi olla niin mahdotonta käsittää, etteivät kaikki ihmiset ole samanlaisia eivätkä he edes halua samoja asioita? Minun puolestani voit tavoitella vaikka bmi 5, koska se ei ole minulta pois paitsi, että maksaisin veroja sinun sairaalakustannuksiisi, mutta anna muidenkin tehdä ne omat valintansa.
Bmini on ollut yli 18. Normaalipainon alarajan arvojen saavuttaminen/ylläpitäminen ei todellakaan vaadi mitään.
Kenenkään bmi ei ole luonnostaan 15. Luonnonlaiha on täyttä paskaa. Jos ei olisi, puhuttaisiin myös luonnonlihavista.
165: Oloni ei ole ankea.
Mikäs muiden elämän asiantuntija kuvittelet taas olevasi? Kyllä se voi vaatia toisilta huomattavasti enemmän kuin toisilta. Muuten: Ethän itsekään ole ihannepainossa? Miksi et? Mikäs sinun tekosyysi on?
Muuten, minun bmi on n. 15. Mitään en ole tehnyt sen eteen. Korkeintaan yrittänyt kovasti lihottaa itseäni terveysongelmien vuoksi. Olen siis luonnonlaiha. Taas olet siis väärässä.
p.s. Ai ei olo ole ankea? Joo, sun viestithän uhkuu hyväntuulisuutta 😅😅😅
Aloitusviestiin viitaten:
Niin. Lihavuus on oma valinta. Eikö olekin ärsyttävää kun ihmiset eivät tee kuten sinä haluat? Eivätkä tule koskaan tekemään. Lihavuus tulee vaan lisääntymään. Hauskaa loppuelämää sinulle ssss 😊
Mieluummin seurustelen reilusti ylipainoisten ihmisten kanssa, kun ap:n kaltaisten ihmisvihaajien. Ei kyllä vähääkään hetkauta muiden ihmisten ylipaino vaan se, millaisia he ovat luonteeltaan. Ylipaino on pienimpiä syntejä ihmisellä.
Voin kuvitella millainen kalkkuna sielä taas kiljuu lihavuudesta.... että heltat vaan tärähtelee!
Tulee ihan entinen kotsan ope mieleen..
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin seurustelen reilusti ylipainoisten ihmisten kanssa, kun ap:n kaltaisten ihmisvihaajien. Ei kyllä vähääkään hetkauta muiden ihmisten ylipaino vaan se, millaisia he ovat luonteeltaan. Ylipaino on pienimpiä syntejä ihmisellä.
Lihavuus ei, pituudesta riippuen, n. 150-200 kiloon saakka, ole ylipainoa (naisella) eikä se ole synti vaan Jumalan tahto ja siunaus.
Olet oikeassa.
Päätin sairastua verisyöpään ja päätin saada allogeenisen kantasolusiirron.
Päätin, että saan käänteishyljintää maksaan useita kertoja, joten sain valtavia kortisonikuureja. Päätin turvota niiden vuoksi erittäin pahasti.
Joskus tulee tehtyä huonoja päätöksiä. :(
ssss kirjoitti:
169: Luut eivät paista bmissä 18, kehonkuvasi on vääristynyt.
172: Huvittavaa muuten, että toinen komppaamistasi viesteistä on jo poistettu. Se kertoo sinusta ja mielipiteistäsi paljon.
Komppasin poistettua kommenttia joka oli "plösöt puolustuskannalla" tms. Tämä on mielestänne väärin ja näette tarpeelliseksi mainita asiasta. YKSIKÄÄN TEISTÄ EI NÄE VÄÄRÄÄ TÄSSÄ MINUA HAKKUVASSA KOMMENTISSA, peukutte sitä kilvan:Voin kuvitella millainen kalkkuna sielä taas kiljuu lihavuudesta.... että heltat vaan tärähtelee!
Tulee ihan entinen kotsan ope mieleen..Kaksinaismoraalinne on aivan helvetin läpinäkyvää ja naurettavaa!
173: Minulla ei ole tekosyitä. Tiedostan, etten ole yrittänyt tarpeeksi.
169: riippuu pituudesta
173: etkä edes aio yrittää
999+: milloin aiot opiskella aihetta?
ssss kirjoitti:
172: Huvittavaa muuten, että toinen komppaamistasi viesteistä on jo poistettu. Se kertoo sinusta ja mielipiteistäsi paljon.
Komppasin poistettua kommenttia joka oli "plösöt puolustuskannalla" tms. Tämä on mielestänne väärin ja näette tarpeelliseksi mainita asiasta. YKSIKÄÄN TEISTÄ EI NÄE VÄÄRÄÄ TÄSSÄ MINUA HAKKUVASSA KOMMENTISSA, peukutte sitä kilvan:Voin kuvitella millainen kalkkuna sielä taas kiljuu lihavuudesta.... että heltat vaan tärähtelee!
Tulee ihan entinen kotsan ope mieleen..Kaksinaismoraalinne on aivan helvetin läpinäkyvää ja naurettavaa!
Kirjoitustyylisi on niin loukkaava, että moni haluaa ehkä sinun saavan maistaa omaa lääkettäsi. Jos ylipainoinen sanoisi noin, kiljuisit että tekosyy...
Vierailija kirjoitti:
Väitin pitkään, että ei ole koska masennus sitä ja tunnesyöminen tätä. Sitten otin itseäni niskasta kiinni ja laihdutin kymmeniä kiloja ja olo mitä mainioin. Nyt BMI 20-21 ja ei edes tuota vaikeuksia ylläpitää. Aion laihduttaa vielä ainakin muutaman kilon, kunhan hetken ylläpidän tätä ja kasvatan lihasta
Sama juttu. Nyt on masennuslääkkeistä päästy vähitellen eroon. Kiloja olen pudottanut kovalla itsetahdolla 15. BM nyt 24,6, tavoitteena pudottaa vielä 10 kg. Helppoa tämä ei ole ollut, mutta päätin, että nousen sängystä ja MINÄ ITSE teen elämälleni jotain. Nyt aamuisin herään hymyillen, ennen iltaisin nukkumaan mennessä toivoin etten enää heräisi :o(
Sekin on valinta että työntää sormet kurkkuun ja oksentaa. Ja sillä tavoin näännyttää kroppaansa.
Mutta sullehan ssss ulkonäkö oli tärkeämpää kun terveys (ihan olet itse kirjoittanut).
Musta sä ssss ole suoraan sanoen naurettava!
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
4: Miten PERUSTELET "ei ole oma valinta" -mantran???? JOKAINEN voi syödä vähemmän! Vittu mitä läskidenialismia!
5: Tekemällä päätöksen lopettaa herkuttelu. Älä osta, älä syö!
Sinulle on sanottu kymmeniä perusteita. Sinä et kuuntele ja ymmärrä, hoet vain typerää läskidenialismiasi, kiroilet ja haukut tuntemattomia ihmisiä. Säälittävää käytöstä.
Se mikä ei aloittajassa ole kusta, on paskaa.
ssss kirjoitti:
Kamala kommentti! Loukkaa kalkkuna-parkaa 😓
ssss kirjoitti:
180: Aion todellakin olla tavoitteessani kesään mennessä.
181: No, solvaavat kommenttinne ei loukkaa minua. Tuo oli maailman paskin perustelu kaksinaismoralismille. En todellakaan kilju ylipainoiselle, joka myöntäää syövänsä liikaa.
Olenko sanonut, että se on hyvä peruste? Voisit kuitenkin miettiä myös omaa käytöstäsi. Älä muuten puhu ihmisistä kollektiivisesti. Esimerkiksi minä en ole kirjoittanut tuontyylisiä kommentteja.
En oikein usko, että pääset tavoitteeseesi koskaan. Luulen, että tulet aina olemaan itseesi tyytymätön.
Turha tuosta on provosoitua. Aphan on selvästi henkisesti sairas ihminen.
ssss kirjoitti:
181: No, solvaavat kommenttinne ei loukkaa minua. Tuo oli maailman paskin perustelu kaksinaismoralismille. En todellakaan kilju ylipainoiselle, joka myöntäää syövänsä liikaa.
Ööö....miksi sinun pitää ylipäätänsä kiljua ihmisille? Kuka on tehnyt sinusta ylimmän painonvartijan?
ssss kirjoitti:
Jos sä saat kiljua ihmiselle ylipainosta, niin saanko mä vastavuoroisesti kiljua, että sä olet idiootti?!
Minun painoindeksini on tällä hetkellä noin 18. Minulta se vaatii itsekuria syödä päivittäin n. 600-800kcal. Aina tämä ei onnistu, repsahdan syömään enemmän. Se taas vaatii oksentamista välittömästi. Yhtään lihaksia minulla ei tähän painoindeksiin tällä ruumiinrakenteella mahdu (olen keskipituinen, aika leveäharteinen, ns. tasapaksu, en siis mikään hentorakenteinen). Rintaliivejä en enää tarvitse, alushousut voin ostaa vaikka lasten puolelta.
Minulla on syömishäiriö. Oma ns. hyvän olon painoindeksini olisi sellainen 22, vähän lihasmassasta riippuen. Terve minäni yrittää lakata painontarkkailun ja päästä edes sellaisiin ruokamääriin, että jaksaisin tehdä yli tunnin reippaita kävelylenkkejä. Sairas minäni haluaa jatkaa laihduttamista, ei siksi, että kuvittelisin sen jälkeen näyttäväni paremmalta vaan lähinnä todistaakseen, että minusta on siihen.
Painoindeksikin on vain suuntaa-antava. En minä yritä väittää, että "luut painavat" tms, mutta ruumiinrakenteella on merkitystä siihen, missä painossa ihminen tuntee olonsa hyväksi ja näyttää hyvältä. Minun päälläni mikään vaate ei näytä nyt hyvältä, luut paistavat rintakehästä läpi, vaikken ole edes pahasti alipainoinen. Joku sirompi voi näyttää tässä painossa oikein sopusuhtaiselta. Mutta onko sillä lopulta väliä? Olisiko sittenkin tärkeämpää olla onnellinen omassa kehossaan? Tai voisiko tärkeintä kuitenkin olla, että on terve, jaksaa liikkua, nauttii elämästään ja itselleen sopivasta terveellisestä ruuasta, uskaltaa joskus herkutella, ajattelee jotain muutakin kuin ulkonäköään ja sitä, mitä seuraavaksi on lupa syödä?