Lihavana pysyminen ON valinta!!!!!
"Ap ei sitten ymmärrä että tupakointi on valinta toisin kuin lihavuus."
Näin ^tämän "miksi lihavuutta ei saa paheksua?" -ketjussa. Siis millä helvetin perusteella lihavuus EI aikuisella ihmisellä olisi valinta????? On täysin tietoinen valinta olla laihduttamatta!!! En tiedä miksi, mutta tuollaiset kommentit saavat kyllä vihaiseksi! Ihmisten sokeus omalle toiminnalle ja KYVYILLE on TODELLISTA!!!
Kommentit (211)
En välttämättä ottaisi itsekurivinkkejä vastaan ihmiseltä, joka ei pysty olemaan ajattelematta muiden kiloja ja kirjoittaa niistä pakkomielteisesti. Yritäs ässä olla miettimättä näitä painoasioita vaikka viikko ja kerro sitten miten kävi.
#justsaying
Vierailija kirjoitti:
En välttämättä ottaisi itsekurivinkkejä vastaan ihmiseltä, joka ei pysty olemaan ajattelematta muiden kiloja ja kirjoittaa niistä pakkomielteisesti. Yritäs ässä olla miettimättä näitä painoasioita vaikka viikko ja kerro sitten miten kävi.
#justsaying
Juuri näin. Ässähässäkän itsekurin puutteen näkee hyvin hänen viesteistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten ole, itse lihoin aloitettuani psyykelääkkeet n. 3 vuotta sitten, painoa on tullut ainakin 40 kiloa eikä johdu ylensyönnistä. Hiljattain lopetin lääkityksen eikä paino ole lähtenyt putoamaan lainkaan, kyllä tuollaiset saatanan myrkyt sotkee elimistön pitkäksi aikaa. Kaikki mielialalääkkeitä syövät ovat valittaneet hillitöntä painonnousua, eli tämä on yksi selitys sille miksi katukuvassa on niin paljon lihavia ihmisiä. Ja Suomessa syödään masennuslääkkeitä kuin karkkia, niitä määrätään melkeinpä vaivaan kuin vaivaan, aivan uskomatonta touhua. Jos olisin tiennyt mitä nuo hermomyrkyt aiheuttavat en olisi niihin koskenut pitkällä tikullakaan.
Täyttä paskaa tuo että lääkkeet lihotti. Yleisimpiä lihavien tekosyitä.
Siellä on hyvä huudella kun ei ole omakohtaista kokemusta asiasta :D Kyllä masennuslääkkeet ja neuroleptit lihottavat ihan jumalattomasti, ensinnäkin ne lisäävät ruokahalua todella paljon, ja vaikka potilas ei söisikään liikaa ja mahdollisimman terveellisesti, niin siltikin paino nousee ylös ihan koko ajan, sitä on mahdotonta itse hallita. Monet joutuvat lääkkeitä syömään koska ilman niitä eivät pystyisi elämään normaalia elämää käytännössä ollenkaan, eli luultavasti makaisivat passiivisena ja elottomana sängynpohjalla, mistään ei tulisi mitään, ei edes ruoan laitosta tai pyykkien pesusta, puhumattakaan vaikkapa töissä käynnistä. Eli vaihtoehtona on joko ottaa lääkkeet tai kärsiä kamalissa tuskissa, joten joutuu pakostikin tekemään hankalan valinnan kahden pahan välillä. Joskus se oma henkinen hyvinvointi menee sen ulkonäön edelle, toki liiallinen paino on terveydelle haitallista mutta mieluummin hieman pyöreä ja hyvinvoiva noin muuten kuin masennuksen tai muun mielenterveydenhäiriön kourissa kamppaileva onneton luukasa.
ssss kirjoitti:
123: En ole jakanut itsekurivinkkejö.
Painoasioiden miettimättömyys on mahdotonta.
Ihan sinua itseäsi tästä ketjusta lainaten: "81: Tiedätkö, monet asiat elämässä ovat vaikeita. Se, että "joku on vaikeaa" ON tekosyy! Kaikesta selviää tahdonvoimalla!"
Joten sitä tahdonvoimaa kehiin vaan ja lopetat tämän jatkuvan jauhamisen. Tai sitten tunnustat, että sinulla on pakkomielle, jota et saa kuriin ja jollekin toiselle samanlainen pakkomielle on syöminen. Over and out.
Tottakai lihavuus on valinta. Jatkuvasti, joka päivä, kaikkialla kuulee "haluisin kesäkuntoon mut yhyhy syön jäätelöö nytki:(" vittuako valitat jos et jaksa nakata sitä jäätelöä roskiin ja ALOITTAA IHAN OIKEASTI terveelliset elämäntavat? "Oon niin läski" no kappas, niin olet. Mikset tee sille mitään? Miksi valitat kokoajan? Ota ittees herranjumala niskasta kiinni.
En todellakaan ymmärrä miten joku voi päästää itsensä +100kg lihavaksi. Onneksi minä en ole yksi heistä!
Kumma kun ssss ei kerro miten mun pitäis pukeutua, vaikka hyvin istuvat pillit ja löysä toppi ei kelpaa.
Olen eri mieltä siitä, että hoikkuus vaatisi "tahdonvoimaa". Iät kaiket on ollut ihmisiä, jotka pysyvät normaalipainossa täysin luontevasti ilman huikeaa tahdonvoimaa tai kurinalaisuutta, ja voivat toteuttaa tätä elämäntapaansa jopa suhteellisen rennolla otteella. Väitän, että ehkä meidän laihduttajien suurin sudenkuoppa onkin se, että takerrumme niihin "tarpeeksi tehokkaisiin" ja tiukasti rajattuihin dieetteihin, ja kun se orientoituminen tyssääkin heti alkumetreillä, syytämme itseämme selkärangattomuudesta - emmekä dieettiä, jota on vaikea istuttaa sellaisenaan elämään, johon kuuluu paljon muitakin kuin laihdutus.
ssss kirjoitti:
Ghostie kirjoitti:
ssss kirjoitti:
57: Tsiisus, en ole lapsi enää. Ymmärrän lihavuutta itseasiassa teitä enemmän. Näen teidän tekosyyt.
58: Lasten lihavuus on valitettava ilmiö eikä tässä ollut kyse siitä.
59: Voisitko tuodan ketjuun jotain sisältörikkaampaa tuon paskanjauhamisen sijasta???
Kirjauduin välissä, että näkee minkä olen laittanut. Mutta onhan tässä kyse lasten lihavuudesta, luitko aiemman linkkini ja kommenttini? Monilla lihominen alkaa jo lapsena ja useiden tutkimusten mukaan sen jälkeen takaisin kääntyminen on todella vaikeaa. Aivot muuttuvat.
Ahaa, "aivot muuttuvat" on siis uusin tekosyy aikuisiän lihavuudelle? Aina oppii uutta! En ole koskaan kuullut lapsuusiän lihavuudesta, joka olisi tehnyt laihduttamisen mahdottomaksi. Onko sinulla tarjota toista tietoa?
Tämä.
En lukenut koko ketjua, mutta tätä pitää kompata: Lapsen lihavuus ei todellakaan ole lapsen vika, vaan vanhempien, mutta, jos kyseinen lapsi on vielä viisikymppisenä läski, niin turha siitä enää on syyttää äitivainaan läskisoosia vuosikymmenten takaa
Törmäsin kahden sivun aikana varmaan seitsemään eri tekosyyhyn olla lihava. Älkää huijatko itseänne, siskot, ette te sisimmässänne itsekään usko noita juttuja. Lähtekää lenkille, lenkkeily on pitänyt minutkin normaalipainossa, vaikka olen kova suursyömäri ja kärsin monirakkulaisesta munasarjasta.
Kauan tääki lunttu jaksanu röllätä :D toisaalta uskon ssss olevan MT ongelmainen ennemmin kuin rölli
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun ssss ei kerro miten mun pitäis pukeutua, vaikka hyvin istuvat pillit ja löysä toppi ei kelpaa.
Menikö kaupungille nolaamaan itsesi vain siksi, että voisit tulla tänne kertomaan siitä sössölle?
No jaa, omalla kohdallani ylipaino (tosin lievä sellainen mutta ap:n mielestä olen joka tapauksessa kauhea tonnikeiju) on täysin oma valinta. Tykkään syömisestä enkä ole keksinyt vielä ainuttakaan syytä kieltäytyä herkuista.
Ainniin, painoindeksini on joskus ollu suunnilleen 18. Sen ylläpitäminen vaati aivan liikaa. Elämä pyöri liikaa kaloreiden ja liikunnan ympärillä. Onneksi tajusin hyvissä ajoin, että teen elämästi kurjaa moisella toiminnalla. Kun aloin syödä mitä haluan ja niin paljon kuin haluan, minusta tuli paljon leppoisampi (sain siitä kommenttiakin tutuilta).
Joten jatkossakin tulen olemaan plösö eikä yksi fanaattinen painonkyttääjä saa minua muuttamaan mieltäni. Oikeastaan voisin hakea suklaalevyn tuolta kaapista. Lemppariherkkuani.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin olen tällainen onnellinen läski kuin raivohullu laihuusfanaatikko. ;)
Miksi sun mielestä laiha on fanaatikko? Mä oon hoikka, jotkut sanovat laihaksi tai jopa luurangoksi, en ole fanaatikko vaan olen saanut vain tällaiset geenit.. Kasvoin pitkäksi aikaisin ja haukuttiin hongankolistajaksi, ja nyt eräs "ystävä" sanoi luurangoksi..Nice. En tosiaan ole edes liian laiha vaan 174/n.60 ( en ole käynyt vaaoilla vuosiin). Tällainen olen ollut melkein aina. No ihan teininä olin tod laiha, painoin 53kg.
Olen onnellinen hoikka :)
Vierailija kirjoitti:
Oon lihonut paljon. Kerrotko miten saan itsehillinnnän kuntoon, jotta oikeasti onnistun herkkutelun vähentämisessä?
Varmaan samalla tavalla, miten sen tupakoijan pitäisi lopettaa röökin poltto.
Jouduin sairaalaan viimein kun psykoosi päissäni sinne menin. Olin laihtunut 15kg. Lääkkeet päälle ja kytättiin mitä syön. Lääkket kun alkoi vaikuttaan niin hups oli koko ajan nälkä. KOKO ajan. Vaikka olisin syönyt juuri niin silti oli nälkä.
Kokeile itse! Ja kokeile sitä laihduttamista sitten. Kaikki kun ei onnistu siinä vaikka kuinka yrittäisivät.
Marly kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin olen tällainen onnellinen läski kuin raivohullu laihuusfanaatikko. ;)
Miksi sun mielestä laiha on fanaatikko? Mä oon hoikka, jotkut sanovat laihaksi tai jopa luurangoksi, en ole fanaatikko vaan olen saanut vain tällaiset geenit.. Kasvoin pitkäksi aikaisin ja haukuttiin hongankolistajaksi, ja nyt eräs "ystävä" sanoi luurangoksi..Nice. En tosiaan ole edes liian laiha vaan 174/n.60 ( en ole käynyt vaaoilla vuosiin). Tällainen olen ollut melkein aina. No ihan teininä olin tod laiha, painoin 53kg.
Olen onnellinen hoikka :)
Tarkoitin raivohullulla laihuusfanaatikolla ssss:ää. Taisit olla ainoa joka sitä ei tajunnut.
Joillekin ylipaino on omavalinta, esim. minulle, kun painoindeksi on 28, sillä olen huomannut sen olevan paras mahdollinen, niin terveydellisesti, kuin ulkonäöllisesti.
Käyn vaa alla säännöllisesti, jos painoni laskee, syön enemmän ja myös toisin päin.
Tämä on mulle passeli ja olen siihen oikein tyytyväinen ja lääkärini on samaa mieltä.
Tosin, näin ei ole kaikilla, sillä jotkut lääkkeet saattavat lihottaa tai kerätä nestettä elimistöön esim. kipulääkkeet.
Miksi ihmeessä jonkun ylipainoa pitäisi nyt jotenkin ulkopuolisten paheksua, jos henkilö itse viihtyy omassa kropassaan on siihen vielä tyytyväinen ja onnellinen.
Eikö riitä, että elää omaa elämäänsä ja jos tykkää hoikkuudesta, niin ok. mutta antaa sen saman oikeuden myös muille.
Ja turha vedota esim. terveys syihin, sillä se on vain yksi pieni osa ja sen edelle menevät esim. onnellinen ja tasopainoinen elämä, geenit jne.
Niin on, siksi en ymmärräkään miksi kuvittelet, että sinulla on oikeus rääviä asialla. Sinun laihuusihannointisi on myös valinta. Pidä se suus kiinni toisten ihmisten asioista. Et itsekään ole mikään neiti täydellisyys vaikka niin kuvitteletkin.
Lihaville ei saa sanoa että ovat läskejä. Sosiaalipummeille ei saa sanoa että ovat pummeja ja niin edelleen. Jokapaikka täynnä mielensäpahoittajia.
Niitähän on poistettu! Sinä se olet epälooginen. Niit ei poistettaisi, jollei niissä olisi jotain vikaa. Olet saanut kahdet bannitkin.