Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uutinen: 100 % naisista käyttää 3 kokoa liian pieniä kenkiä

Vierailija
13.04.2016 |

"– Oikeastaan sata prosenttia asiakkaistani käyttää liian pieniä kenkiä, kertoo jalkaterapeutti Veera Keltanen Vuosaaren Jalkaterapiakeskuksesta.
Keltasen mukaan suurin syy liian pieniin kenkiin on se, että ihmiset eivät yksinkertaisesti tiedä, millainen kenkä on sopiva.
- Mittaan jalat vastaanotollani, ja naisten yleisimmät kengänkoot ovat ehdottomasti 40–43. Jopa kokoa 39 on oikeasti tosi vähän, Keltanen sanoo."

http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-2000001157935.html

Mitä mieltä? Olen huomannut, että vaikka nuorena käytin kokoa 38, nykyään se tuntuu louskuvan ikävästi jalassa? Käytän 36-37, joskus harvemmin 38. En ole laihtunut, päinvastoin. Varmaan pilaan jalkani...

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten mun täytyy varmaan siirtyä jo miestenosastolle!

Vierailija
2/43 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkaterapeutin asiakkaista, ei naisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä 39-42 koon kengät. Riippuen kengän mallista.

Vierailija
4/43 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan jalkaan mukavia kenkiä. Miten hitossa sitä voisi klompsia kolme numeroa isommissa kengissä?

Kuulostaa ihan hullulta. :D

Vierailija
5/43 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 1-1,5cm jalkaa isompi avokas pysyy jalassa? Mutta ei kai esim kävelykengissä kukasn pysty pitään sellasta kenkää, että varpaat siellä päässä..

Itellä on kapee ja lyhyt 22cm jalka. Tolla logiikalla pitäs käyttää kokoo 37, joka hölskyy mun jaloissa. Eli oikean kokoinen kenkä hölskyy?

Vierailija
6/43 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 100% jalkansa hajottaneista jotka päätyvät tuonne asiakkaiksi. Voisi kai sanoa että 100% niistä jotka eivät ole hajottaneet jalkojaan käyttävät oikean kokoisia kenkiä. Ap luultavasti kuuluu tuohon jälkimmäiseen 100%:iin joiden kengän koko on ihan oikeasti se 36-39. Vähän tarkkuutta otsikointiin ap jookos?

Vierailija
7/43 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, että minunkin pitäisi sitten siirtyä käyttämään 36-koon sijasta 39 koon kenkiä. Voisi olla hupaisa näky, kun hiihtelisin niillä eteenpäin.

Vierailija
8/43 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole mahdollista aivan höpöä. Minulla on numero 39 ja jos pitäisin 3 kokoa suurempia kenkiä niin kengät pysyisi jalassa vain väkipakolla. En pystyisi kävelemään.

Vierailija
9/43 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä käytän 38:a, vaikka pitäis varmaan olla 37.

Vierailija
10/43 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 % naisista ja 100% jonkun jalkaterapeutiin asiakkaista on vähän eri asia...

Vierailija
11/43 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan onkin jalkaterapeutille asiaa, jis käyttää 3 numeroa liian pieniä kenkiä...

Vierailija
12/43 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian iso kenkä taittuu väärästä kohtaa jalkapohjaa ja kantapää nousee hankaamaan. Eli jatkan tyytyväisenä 38-39 -linjalla.

Vierailija
13/43 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin on, niin kenkämyyjät eivät osaa hommiaan. Mulla on mittatilauspohjalliset ja aina niiden kanssa käyn kenkiä shoppaamassa. Koko on 38 tähän mennessä.

Lisäksi iltavuoroon olen hankkinut puolella numerolla isommat työkengät.

Vierailija
14/43 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko on käynyt jalkaterapeutilla?

Minä en ole edes ajatellut sellaisia terapeutteja olevan, eikö se mene enemmän lääketieteen kuin terapian puolelle?

Ensimmäinen mielikuva oli, että mennään istumaan mukavasti, kun terapeutti ottaa jalan ylemmäs ja alkaa juttelemaan sille.

Vierailija
15/43 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on kyllä joku virhe, olisiko 3 senttiä tai joku muu kuin Suomen koko kyseessä?

Vierailija
16/43 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kokoa liian pienet kengät on lähes mahdotonta pukea jalkaan, ainakaan niin että kenkä ei hajoa. Jos ostaisin nykyisistä (39) kolme kokoa suuremmat, ne putoaisivat pois kävellessä.

Vierailija
17/43 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hieno juttu. Mistäs minä nyt kenkäni tilaan, kun pitäisi VIELÄ isompia kenkiä alkaa hommata. Nytkin on jo tarpeeksi hankalaa löytää kenkiä.

Käytän kenkiä, joiden koko on 42-43. 

Vierailija
18/43 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkaterapeutti on todennut, että hänen asiakkaansa käyttävät liian pieniä kenkiä. Asia tuntuu hyvin uskottavalta, koska jalkaterapeutin vastaanotolle hakeudutaan varmaan tavallisesti sitten, kun jaloissa, ilmeisesti useimmiten juuri jalkaterissä on ongelmia, kuten vaivaisenluita jne. Useat vaivat aiheutuvat liian pienistä kengistä. Uutisen jalkaterapeutti toteaa myös, että hänen asiakkaittensa yleisin oikea kengän koko olisi 40-43. Tuo kertoo puolestaan sen, että hänen asiakkaikseen tulee poikkeuksellisen paljon isojalkaisia naisia. Se puolestaan kertoo siitä, että yhä vieläkin jotkut isojalkaiset naiset ajattelevat, että pieni jalka on kauniimpi kuin iso.

Oma kengän kokoni on 41-42. Liian pieniä kenkiä en halua ostaa, koska ne ovat kovin epämukavat jalassa. En myöskään ajattele, että pitkät jalkaterät ovat huonot naiselle, oikeastaan päinvastoin. 

Vierailija
19/43 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hieman koomisen näköistä, kun naiset ovat nykyisin sen 170 senttiä ja yli ja kengät kokoa sirkus-klovni eli yli 39+.

-siro ja pieni n23-

Vierailija
20/43 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten 1-1,5cm jalkaa isompi avokas pysyy jalassa? Mutta ei kai esim kävelykengissä kukasn pysty pitään sellasta kenkää, että varpaat siellä päässä..

Itellä on kapee ja lyhyt 22cm jalka. Tolla logiikalla pitäs käyttää kokoo 37, joka hölskyy mun jaloissa. Eli oikean kokoinen kenkä hölskyy?

Jos kenkä, jossa on oikea käyntivara, hölskyy, on kengän malli selvästikin väärä. Kun miettii, miten monenlaisia jalkoja on, ja miten tärkeä osa hyvinvointia oikeanlainen kenkä on, tuntuu ihan käsittämättömältä että moni valitsee kengän ulkonäön perusteella.

Varmasti kyllä kiperää ja kallista, jos jalka ei normikenkään mahdu. Itselläni isot jalat ja isot isovarpaat sekä perinnöllinen taipumus vaivaisenluihin, joten ostan hehtaarikenkiä, joissa kiristysmahdollisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi