Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uutinen: 100 % naisista käyttää 3 kokoa liian pieniä kenkiä

Vierailija
13.04.2016 |

"– Oikeastaan sata prosenttia asiakkaistani käyttää liian pieniä kenkiä, kertoo jalkaterapeutti Veera Keltanen Vuosaaren Jalkaterapiakeskuksesta.
Keltasen mukaan suurin syy liian pieniin kenkiin on se, että ihmiset eivät yksinkertaisesti tiedä, millainen kenkä on sopiva.
- Mittaan jalat vastaanotollani, ja naisten yleisimmät kengänkoot ovat ehdottomasti 40–43. Jopa kokoa 39 on oikeasti tosi vähän, Keltanen sanoo."

http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-2000001157935.html

Mitä mieltä? Olen huomannut, että vaikka nuorena käytin kokoa 38, nykyään se tuntuu louskuvan ikävästi jalassa? Käytän 36-37, joskus harvemmin 38. En ole laihtunut, päinvastoin. Varmaan pilaan jalkani...

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jotkut sandaalit mahtuu jopa 39, normaali koko 40 ja lenkkarit 41, eri malliset kengät on erikokoisia, sehän on selvä. Eihän sitä liian pienissä kengissä jaksa olla, minäkin olen kengät jalassa töissä koko päivän. Ei kyllä ole ollut tarvetta mennä millekään jalkahoitajalle.

Kokeilin piruuttani hiljattain sitä kaupan kenkämittaa jolla mittaan aina lasten jalat, ja kyllä se mulla näytti himpun verran alle 40, eli senkin mukaan olen käyttänyt aina sopivia kenkiä.

Vierailija
42/43 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tästä vetää sen johtopäätöksen, että eniten jalkaterapeutin tarpeessa ovat koon 40-43 naiset, jotka kulkevat aivan liian pienissä kengissä. Muita ei sitten vastaanotolla näykään, koska pikkujalkaiset kulkevat liian suurissa kengissä ja keskikoon jaloille löytyy paljon erilaisia kenkiä. 

Joo, ja veikkaan että näistä jalkaongelmaisista monet ovat vanhempia ihmisiä, joiden nuoruudessa isompia naisten kenkiä oli vielä paljon nykyistä vaikeampaa löytää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 nyt kengät. 43 ei pysy jalassa, ehkä pitäisi avojaloin kulkea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi