Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrotaan taas kummallisia/hirveitä treffi- tai tapailukokemuksia!

Vierailija
12.04.2016 |

Tällainen ketju on joskus jo ollut, ja se oli mielenkiintoinen ja viihdyttäväkin. Jakakaa kokemuksenne!

Itsellä ei mitään kovin kummoista ole kerrottavana, mutta tässä yksi: Kävin kerran netistä bongaamani työttömän miehen kanssa treffeillä syömässä, hänen kutsumanaan. Mies ehdotti minun maksavan, mikä oli hänen mielestään oikein, sillä itse olin kertonut olevani työelämässä. Sanoin että molemmat maksaa omansa. Emme tavanneet enää.

Kommentit (2187)

Vierailija
561/2187 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen ketju on joskus jo ollut, ja se oli mielenkiintoinen ja viihdyttäväkin. Jakakaa kokemuksenne!

Itsellä ei mitään kovin kummoista ole kerrottavana, mutta tässä yksi: Kävin kerran netistä bongaamani työttömän miehen kanssa treffeillä syömässä, hänen kutsumanaan. Mies ehdotti minun maksavan, mikä oli hänen mielestään oikein, sillä itse olin kertonut olevani työelämässä. Sanoin että molemmat maksaa omansa. Emme tavanneet enää.

Kyllä sinun olisi enemmän tienaavana pitänyt maksaa. Näin olen tältä palstalta oppinut.

Jos mies olisi ollut elämäni kumppani ja olisimme olleet yhdessä, olisin ilman muuta voinutkin maksaa. Mutta nuo tosiaan olivat ensitreffit kummallisen hyypiön kanssa :D

Entä jos mies olisi ollult todella mukava, kohtelias, jumalaisen komea ja seksikäs. Olisitko sitten maksanut?

Mukava ja kohtelias mies ei olis kutsunut naista syömään ja vasta sitten ehdotellut, että nainen maksaa kummankin ruuan. Se kun ei ole kovin kohteliasta, hyvien tapojen mukaan näet kutsuja tarjoaa. Mies olis myös voinut kertoa tilanteestaan etukäteen jolloin treffit olis voitu viettää toisin tai sitten kumpikin olis maksanut omat ruokansa. Ei tuo olis ainakaan minulle ollut ongelma.

Tää mieshän oli ihan selvä lompakkoloinen, oliko edes työtön vai keksikö sen vain jotta nainen maksaisi laskun.

Vierailija
562/2187 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui kymmenisen vuotta sitten. Tapasin Helsingissä opiskelijariennoissa siististi pukeutuneen, fiksulta vaikuttaneen nuoren miehen, joka oli kotoisin Turusta. Itse olen kotoisin Savonlinnasta. Muuten tämä tyyppi oli ihan kiva, mutta se halveksi Savoa valtavan paljon. Joo, vitsinä voi - ainakin vielä - pilkata Turkua ja pilkata savolaisia, mutta tämä oli tosissaan ja kertoi näkemyksiään treffeillä mun kanssani, vaikka tiesi täysin taustani. Pääkohtina se selitti miten me ollaan alempaa ihmisrotua kuin varsinaissuomalaiset eli varsinaiset suomalaiset ja puheemme kuulostaa vammaiselta. Se ei hyväksynyt sitä, että Savonlinna ja Saimaa ylipäätään on suosittua matkailualuetta, eikä ymmärtänyt, miksi siellä on suomalaisten lisäksi myös paljon saksalaisia ja etenkin venäläisiä varakkaita mökinomistajia. Olavinlinnakin oli pelkkää paskaa Turun linnaan verrattuna. :D Ei tullut toisia treffejä, vaikka se soitteli monta kertaa perään, kun luuli varmaan olevansa jumalanlahja tällaiselle ali-ihmiselle. Toivottavasti hän on hieman kasvanut noista vuosista. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/2187 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä teille omituinen treffikokemus: Löysin tinderistä elämäni rakkauden.

Vierailija
564/2187 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jee. Olet varmaan ainoa laatuasi.

Vierailija
565/2187 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin nuorena erästä miestä, en ollut hirveän ihastunut, mutta ajattelin, että eihän sitä ikinä tiedä vaikka tunteeni heräisivät.. Suostuin siis ehkä kolmansille treffeille, joilla ihan normaalisti käveltiin kesäisellä kaupungilla, syötiin jätskiä jne.

Yhtäkkiä tää jätkä alkaa kertomaan, kuinka tykkää tappaa ihmisiä! Kuulemma ei vielä ole onnistunut, mutta on saanut pari vammautumaan aika pahasti. Olikohan toinen hakkaamistaan jopa halvaantunut pysyvästi. Tekee kuulemma näin kaikille, jotka kohtelevat häntä väärin.. Huomasikohan, etten ollut niin ihastunut kuin hän, ja halusi pelotella?

Olin lähdössä vanhempieni kanssa ulkomaille, tää selitti, että oli käynyt matkatoimistossa kyselemässä, olisiko vielä paikkoja samalle matkalle. Onneksi ei ollut.

Luikin pakoon keksien sen ainoan syyn jonka ajattelin häntä hillitsevän, eli menkat alkoivat, pakko mennä kotiin(?). Myöhemmin ilmoitin, ettei tästä taida tulla mitään, ollaan liian erilaisia.. Sain uhkailuja, ja n. 10 vuotta myöhemmin tää tyyppi oli jostakin kaivanut sähköpostiosoitteeni ja kyseli kuulumisia.

En edelleenkään tiedä pitääkö nuo hakkaamiset ja matkajärjestelyt paikkaansa, olin sen verran nuori etten tajunnut että poliisille olisi pitänyt soittaa. Siis noista pahoinpitelyistä, kun ei kuulemma ollut jäänyt kiinni niistä. Pitkään pelotti liikkua iltaisin lenkillä..

Vierailija
566/2187 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse(mies)185cm 105kg kun lääkäri määräsi laihduttamaan 10kg eli normaalipainoon näillä lihaksilla.Ihmettelin kun arvio osui juuri oikeaan,laihduin 10kg ja sokeriarvo korjaantui.

Vierailija
567/2187 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo, mä löysin kans Tinderistä elämäni rakkauden. :)

Vierailija
568/2187 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kolmas :D

Vierailija
569/2187 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kolmas :D

Ja täällä neljäs :D

Vierailija
570/2187 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha aivan ihania nää :D Itsellä ei mitään deittikokemuksia ole, mutta oli juttua erään pojan kanssa pari vuotta sitten ja juteltiin paljon facebookissa. Aina kun kysyin siltä että mitäs kuuluu/mitäs hommaat, niin vastaus oli tyyliin "eipä tässä, vejin just käteen". Ja siis ei todellakaan tunnettu hyvin!

Vierailija
571/2187 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin joskus baarissa mukavan miehen, jonka kanssa juttu luisti mutta mitään ei tapahtunut välillämme, koska olin suhteessa silloin. Näimme aina silloin tällöin viihteellä ja tykkäsin aina jutella hänelle. Parin vuoden päästä erosin poikaystävästäni, ja päädyin tämän miehen luo jatkoille. Hän oli siis sellainen tyylikäs mies, jolla on kaunis ja siisti asunto, luovia harrastuksia ja syvällisiä ajatuksia. Harrastimme seksiä, vietimme aamua yhdessä ja tapasimme samana päivänä vielä uudestaan.

Sovimme seuraavat treffit hänen ystäviensä luo. Ilta oli mukava, ja sitä jatkettiin baariin. Minun piti käydä illalla jossain muualla, ja menin heidän perässään. Tässä vaiheessa mies oli kerennyt juoda itsensä aivan törkeään ankkahumalaan, en ollut koskaan nähnyt häntä niin pierussa. Kun saavuin baariin, hän oli paraikaa valittamassa baarimikolle kaatuneesta kaljasta, jonka oli viimeisillä rahoillaan ostanut (ja ilmeisesti itse kaatanut). Itkua melkein väänsi. Katsoin vierestä hieman äimänä, otin oman kaljani ja menin istumaan kun miehen kaverit keräsivät kolehdin että hän saa ostettua uuden kaljan. Sen saatuaan hän tuli pöytääni. Sanoin suoraan ettei tuollainen käytös ei oikein innosta mua, johon hän sössötti jotain vastaukseksi ja yritti suudella minua. Väistin suudelmaa, mistä hän suuttui ja läppäisi mua naamaan. Lähdin saman tien pois. Perään tuli jotain itkuviestejä ja -puheluita. Myöhemmin kuulin yhdeltä kaverilta että heillä oli ollut juttua joskus ja mies oli lyönyt häntäkin. Olin kyllä pettynyt, kun aluksi vaikutti niin hurmaavalta mieheltä.

Vierailija
572/2187 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo aikaa, mutta haeskelin suomi24:stä joskus seksiseuraa. Vaihtelin nelikymppisen naisen kanssa parit viestit (itse olin noin 30 tuolloin) ja sovimme lounastreffit Eliteen, koska hän asui siinä nurkilla.

Ulkonäöltään hän oli ihan normaali tuonikäinen nainen mutta ne jutut... jo ennenkuin ruoka tuli pöytään hän oli kertonut kohdunpoistostaan, avioliitostaan ylipainoisen miehensä kanssa (heillä kuulemma oli seksiä aina välillä kun miehellä sattui seisomaan) ynnä muusta jota en kokenut erityisen vietteleväksi. Tarjoilijan käytyä hän oli kuulemma helpottunut siitä ettei kyseessä ollut sama tarjoilija kuin muutama viikko sitten jolloin hänen silloinen kavaljeerinsa rassasi häntä ravintolan wc:ssä kunnes henkilökunta tuli keskeyttämään.

Itse olin helpottunut kun nopeasti syötyäni pääsin lähtemään työkiireverukkeella. 

Seuraavana päivänä sain häneltä viestin jonka mukaan en ollut hänelle sopivaa tyyppiä. Tästä olin kyllä ihan samaa mieltä.

Vierailija
573/2187 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs hivenen omituinen mies, kävimme ravintolassa syömässä aikoinaan. Hän oli 30v ja itse 22. Kun odottelimme annoksia, hän alkoi selittää kuinka mieltää ruokailuvälineet eri sukupuolisiksi, että lusikat ovat naisia, haarukat miehiä ja veitset poikia, pikkulusikat tyttöjä. Sitten katsoi kaulakoruani halveksiva ilme naamallaan ja sanoi että hänestä on mautonta käyttää koruja. Kun saimme annokset, hän selosti että pihvit ovat miespuolisia ja perunat naisia, fetakuutiot vauvoja. Ei puhunut mistään muusta joten tilanne oli hyvin kummallinen :D Lopulta kysyin että no mitäs sukupuolta juomalasit ovat ja hän katsoi minua silmät suurina kuin hullua ja rääkäisi "No ei niillä mitään vitun sukupuolta ole, mitä sä selität" Maksoin oman annokseni ja poistuin.

Itselläni on jonkin sortin synestesia ja tuo kuulostaa aika samalta mitä meno on omassakin päässä, ei vaan tulisi koskaan mieleenkään alkaa selittämään uusille tuttavuuksille, että tiesitkös Jaanavilpertti, numero 2 on keltainen feminiini ja ei tule toimeen numero 7:n kanssa joka on violetti feminiini (ja pahansuopa). Ja jos joskus näistä intodun selittämään niin en tosiaankaan ala rääkymään muiden kysymyksille, olivat kuinka sarkastisia tahansa.

offtopic

2 = S = punainen

4 = sininen

O = keltainen

:)

Vierailija
574/2187 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapasin kaverin kautta yhden kolmikymppisen miehen kun olin 18-vuotias. Hän tuli hakemaan minua autollaan. Oli kuuma kesäpäivä ja hän ehdotti että haetaan kaupasta jäätelöt. Suostuin ja söimme niitä siinä kaupan parkkipaikalla. Hän alkoi yhtäkkiä nuolla jäätelöään typerästi lipoen ja virnuili minulle. Matki siis sillä tavalla kuin naisen alapäätä nuollaan. Sitten siitä kulki jotain 12-13v tyttöjä ohi minishortseissa ja topeissa. Mies kääntyi katsomaan heitä ja piti kovempaa lupsutusääntä ja huohotti niin että tytöt lähtivät juoksemaan. Siinä kohtaa ajattelin että nielen jäätelöni ennätysvauhdilla ja lähden kotiin. Sitten hän otti jäätelön kädestäni ja hieraisi sillä rintavakoani. Kysyin mitä hän tekee ja hän virnisti typerästi ja sanoi "Mulla ei ole paperia, mä voin nuolla sen siitä" ja alkoi tunkea päätänsä rintoihini. Työnsin hänet pois, avasin oven ja lähdin kävelemään kotiin. Huusin perään että tämä oli sitten tässä, hyvää loppuelämää. Hän lähetti tämän jälkeen messengerissä viestejä varmaan viikon joka ilta "Heh, muistaks sen jäätelö-jutun" ja "Ois ollu kiva lipaista se jäde siitä" 

Yök.

Voi hirveää. Toivottavasti aika poistaa tästä kertomuksesta päähäni jääneet mielikuvat. Kloritea!!!!

Vierailija
575/2187 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapahtui kymmenisen vuotta sitten. Tapasin Helsingissä opiskelijariennoissa siististi pukeutuneen, fiksulta vaikuttaneen nuoren miehen, joka oli kotoisin Turusta. Itse olen kotoisin Savonlinnasta. Muuten tämä tyyppi oli ihan kiva, mutta se halveksi Savoa valtavan paljon. Joo, vitsinä voi - ainakin vielä - pilkata Turkua ja pilkata savolaisia, mutta tämä oli tosissaan ja kertoi näkemyksiään treffeillä mun kanssani, vaikka tiesi täysin taustani. Pääkohtina se selitti miten me ollaan alempaa ihmisrotua kuin varsinaissuomalaiset eli varsinaiset suomalaiset ja puheemme kuulostaa vammaiselta. Se ei hyväksynyt sitä, että Savonlinna ja Saimaa ylipäätään on suosittua matkailualuetta, eikä ymmärtänyt, miksi siellä on suomalaisten lisäksi myös paljon saksalaisia ja etenkin venäläisiä varakkaita mökinomistajia. Olavinlinnakin oli pelkkää paskaa Turun linnaan verrattuna. :D Ei tullut toisia treffejä, vaikka se soitteli monta kertaa perään, kun luuli varmaan olevansa jumalanlahja tällaiselle ali-ihmiselle. Toivottavasti hän on hieman kasvanut noista vuosista. :)

Hahaa, tää on hyvä! Koskee itseäni, koska olen myös Savonlinnasta ja asun nyt Turussa.

Nyt menee kyllä ohi aiheen, mutta antaa mennä... Sori vaan, mutta Turkulaiset/Varsinais-Suomalaiset ovat ihan yhtä rumia tai "kauniita" kuin muutkin suomalaiset ovat. Luulin itse jotenkin että he näyttäisivät jotenkin enemmän ruotsalaisilta, mutta pah! Samanlaisia sutturoita ja harvahampaita. Ihania suomalaisia!

Ja Turun linnalla voi olla "mahtavampi" historia kuin Olavinlinnanna on, mutta kauneudessa ei voita Olavinlinnaa. Turun linnan ympäristö on jotenkin rähjäinen ja törkyinen ja ei siinä ole edes kunnon torneja. Olavinlinna on upealla saarella, veden ympäröimä ja hienot tornit. Muuten tietenkin Turussa paljon enemmän vanhaa ja kaunista, kuin Savonlinnassa.

Vierailija
576/2187 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin muutaman viikon tinderissä tapaamani miehen kanssa, kuvien perusteella tosi komea ja meillä synkkasi. Suhtauduin kuitenkin aavistuksen skeptisesti tapaamiseen, kunnes hän ehdotti että katsoisimme yhden lempielokuvistani josta en siis ollut aiemmin mitään maininnut.

Tässä vaiheessa ajattelin pelissä olevan jotain kohtalon johdatusta, sillä lempileffani ei ole mikään Titanic tai vastaava koko kansan suosikki.

Sovimme että menen hänen luokseen. Ovella minua odotti täysin erimies kuin kuvissa, tai no sama mies noin kymmenen vuotta vanhempana. Olin aavistuksen järkyttynyt mutta ajattelin silti antaa mahdollisuuden, olihan meillä kuitenkin sama suosikkielokuva! Hän laittoi elokuvan pyörimään samantien, mutta tuijotti minua koko ajan hullunkiilto silmissään. Lopulta hän (ilmeisesti kaiken rohkeuden kerättyään) kysyi että "onko sulla silarit?" Johon vastasin hämmentyneenä että ei. Tämän jälkeen hän alkoi puhumaan itsestään kolmannessa persoonassa äänensävyllä jolla voisi korkeintaan puhua vauvalle, että kuinka hänellä on halipula ja voinko ottaa hänet kainaloon.

Siinä vaiheessa sanoin että "Tästä ei nyt taida tulla mitään" ja pakenin paikalta. Tapauksesta opin ettei samanlainen elokuvamaku ole sielunkumppanuuden merkki.

Vierailija
577/2187 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisen ikisinkkumiehen varastoista löytyisi vaikka mitä... 

Tämän ketjun kätköissä oli joku viesti koiranomistajanaisesta. Tämäkin on kokeiltu. Tapailin itseäni huomattavasti nuorempaa naista jolla oli koira. Koirasta juteltiin normaaliin tapaan, ja ei minulla ole koiria vastaan mitään, mukavia otuksia. 

Sain sitten kutsun naisen kotiin. Koiran takia piti aluksi tavata lenkkipolulla "että koira saa kohdata minut rauhassa" jne. No, valtavan koikoinen koira nuuskutteli minut ja oli ihan ok, mutta kun siirryttiin rappuun ja asuntoon, koira ei ollut enää ollenkaan ok kaksilahkeisen tunkeutujan kanssa. Koira murisi ja oli välillä tosi agressivisen oloinen minua kohtaan. Nainen sai koiran aina hetkeksi rauhoittumaan paijalemalla ja vakuuttelemalla, että kaikki on ok.

No saatiin olla sen verran rauhassa sohvalla, että päädyttiin harrastamaan seksiä. Naisen asunnossa oli verholla erotettu alkovi, jossa sänkynä pelkkä runkopatja lattialla. Arvatkaa oliko kivaa laittaa menemään paljas perse verhoon päin kun selän takaa kuului välillä murinaa, välillä verhon kahinaa kun koira tunki alkovin puolelle. Nainen sitten huuteli altani "mammalla on kaikki hyvin! Hyvä poika!". Oletan, että puhui koiralle.

En tullut raadelluksi, ja ehkä meistä olisi tullut koiran kanssa kavereita, mutta tämä jäi ainoaksi vierailuksi siinä kämpässä. 

Vierailija
578/2187 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisen ikisinkkumiehen varastoista löytyisi vaikka mitä... 

Tämän ketjun kätköissä oli joku viesti koiranomistajanaisesta. Tämäkin on kokeiltu. Tapailin itseäni huomattavasti nuorempaa naista jolla oli koira. Koirasta juteltiin normaaliin tapaan, ja ei minulla ole koiria vastaan mitään, mukavia otuksia. 

Sain sitten kutsun naisen kotiin. Koiran takia piti aluksi tavata lenkkipolulla "että koira saa kohdata minut rauhassa" jne. No, valtavan koikoinen koira nuuskutteli minut ja oli ihan ok, mutta kun siirryttiin rappuun ja asuntoon, koira ei ollut enää ollenkaan ok kaksilahkeisen tunkeutujan kanssa. Koira murisi ja oli välillä tosi agressivisen oloinen minua kohtaan. Nainen sai koiran aina hetkeksi rauhoittumaan paijalemalla ja vakuuttelemalla, että kaikki on ok.

No saatiin olla sen verran rauhassa sohvalla, että päädyttiin harrastamaan seksiä. Naisen asunnossa oli verholla erotettu alkovi, jossa sänkynä pelkkä runkopatja lattialla. Arvatkaa oliko kivaa laittaa menemään paljas perse verhoon päin kun selän takaa kuului välillä murinaa, välillä verhon kahinaa kun koira tunki alkovin puolelle. Nainen sitten huuteli altani "mammalla on kaikki hyvin! Hyvä poika!". Oletan, että puhui koiralle.

En tullut raadelluksi, ja ehkä meistä olisi tullut koiran kanssa kavereita, mutta tämä jäi ainoaksi vierailuksi siinä kämpässä. 

Mitäpä mies ei tekisi panon vuoksi, vaarantaa vaikka paljaan takalistonsa mahdollisesti vesikauhuisen koiran puremalle!

:DDDD

Kiitos päivän parhaimmista nauruista tähän saakka!  

Vierailija
579/2187 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuosta koirasta mieleen eksäni joka suuttui kun huomasi minun silittelevän kissaa kesken aktin. Se kun tuli viereen kehräämään. Mutta jatkakaa!

Vierailija
580/2187 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tavannut tätä miestä sattumoisin on/off useiden vuosien aikana, mutta jotenkin siitä ei ollut syntynyt mitään pikaista suutelua kummempaa. Olin kuitenkin ihastunut pitkään, ja toivoin että hän päättäisi että voitaisiin alkaa ihan suhteeseenkin. Hän oli sitten työkeikalla ulkomailla, ja sanoi että tulisinko sinne käymään hänen luokseen. Eli treffeistä ei oikein voi enää puhua kun tiesin meneväni moneksi päiväksi, ja että samassa sängyssä aioin kyllä nukkua. Näin kävikin.

Mies oli muuten ok, mutta alkoi ilmetä hälyttäviä juttuja. Hän veti kilarit, kun naapuri oli huomannut että hänellä oli asunnossa nuori nainen. Tietysti iloisesti tervehdin porrastasanteella. Minun olisi ilmeisesti pitänyt olla siellä salaa. Kunnolla hän veti herneen nenään, kun puhuin puhelimessa serkkuni kanssa ja avoimesti tietysti kerroin missä olen. Ei sitä ulkomaille uuden miehen luo nyt jatkuvasti mennä. Mies hoki vain, että olen loukannut hänen yksityisyyttään kun olen kertonut että olen siellä, ja että minulla ei ole mitään oikeutta, ja hän ei ole antanut lupaa.

Vähitellen minulle alkoi valjeta, että hän ei ollut kertonut kenellekään että on kanssani, ettei äiti vain saa tietää. Äiti niin tykkäsi entisestä tyttöystävästä. Jonka kanssa he siis olivat eronneet vuosia sitten. Mies oli suoraan sanottuna ihan kauhusta jäykkänä siitä että äiti saa tietää.

Eipä siitä sitten sen kummempaa seurustelua tullut... myöhemmin äidin kuoltua tämä mies tuli sitten kukkapuskan kanssa kosimaan. Sanoin että se juna meni jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme