Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten vaatteiden myyminen ja postitus. (Tiiän, oon ehkä vähän uusavuton ;) )

Vierailija
12.04.2016 |

Heips,
mulla on tässä projektina nyt lasten pieniksi jääneiden vaatteiden myynti nettikirppareilla. Pohdin vaan että mites toi postitus nyt sitten.
Luin kyllä postin sivuilta ohjeet, mutta miten se käytännössä menee.. Eli saanko menemään esim. kahdet housut yhteen kirjekuoreen postimerkillä? Vai meneekö sekin sit siihen pakettihintaan.. Ja miten ne vaatteet kannattais pakata? :D
Jos myyn takin, niin se tuskin menee kuoreen, eli onko silloin postikulut jo noi tosi kalliit pakettihintaiset?

Mietin myös että teenkö valmiita vaatepaketteja myyntiin, esim. 10 vaatekappaletta 20e yhteensä vai koitanko ennemmin myydä vaatteita erillisinä.

Kyseessä on hyvää, vähän käytettyä tavaraa, "merkkivaatetta" (pop, newbie, lindex, molo, pomp de lux, ticket, esprit, zara...)
Olisin kiitollinen avusta ja vinkeistä! :D

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sinuna myisin vain omalla paikkakunnalla ja ehtona että tullaan hakemaan. Siinä menee hermot kun postiennakolla lähettelet ja ostajat kyselee milloin tulee ja missä ne on ja sitten kyttäät tuleeko rahat tilille vai ei. Tietysti jos olet lehmänhermoinen mutta minä en ole, enkä koskaan enää myy mitään niin että lähetän ostajalle.

Ja ei mene takki kirjekuoreen.

Vierailija
2/7 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjeenä menee jos täyttää kirjeen mitat (paksuus max 3cm ja on niihin muihinkin suuntiin rajat). Postimerkit sitten painon mukaan.

Niin monta vaatetta voi kirjeeseen laittaa kun mittoihin mahtuu...vauvanvaatetta menee useampi ja jotkut 100cm collegehousutkin vielä mahtuvat.

Itse en osta paketteja, yleensä haluan niistä 1 tai 2 vaatetta ja loput ei miellytä. Tai myydään pakettia 86-92cm kun lapseni käyttää minimissään 92 cm.

Smartpostiin saa 7 eurolla 36*60*12cm laatikon, painorajoitusta ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa vielä tuohon että tietysti jotkut tekevät tätä koko ajan ja niillä on homma hanskassa ja pyörii koko ajan. Mutta mulle oli ihan liikaa hommaa. Annankin nykyään vaatteet pois innosta kiljuen jos joku vähänkin tuttu tarvii.

Vierailija
4/7 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjeenä menee jos täyttää kirjeen mitat (paksuus max 3cm ja on niihin muihinkin suuntiin rajat). Postimerkit sitten painon mukaan.

Niin monta vaatetta voi kirjeeseen laittaa kun mittoihin mahtuu...vauvanvaatetta menee useampi ja jotkut 100cm collegehousutkin vielä mahtuvat.

Itse en osta paketteja, yleensä haluan niistä 1 tai 2 vaatetta ja loput ei miellytä. Tai myydään pakettia 86-92cm kun lapseni käyttää minimissään 92 cm.

Smartpostiin saa 7 eurolla 36*60*12cm laatikon, painorajoitusta ei ole.

Okei, eli voiko siis laittaa useamman postimerkin vai? Oon vähän ehkä tyhmä, mutta kiitos kun vastaat. ;)

Vierailija
5/7 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy ensin niitä vaatteita vain omalla paikkakunnallasi, ja katso mitä niistä sitten jää sellaisia jotka ei menneet kaupaksi. Oman kokemuksen mukaan, jos vaatteita lähtee postittamaan, niin siinä menee hermot ja elämä. Ensinnäkin niitä ostajia on, mut ne ei koskaan sitten maksakaan. Siinä sitten odottelet viikon ja ramppaat tilillä katsomassa, että onko joku maksanut. Toisekseen on paljon ihmisiä, joille postin toiminta on täydellinen mysteeri. Heillä on sellainen käsitys, että lähettäjä itse määrittelee postipaketin hinnan, sellainen juttu kuin postin postimaksutaulukon googlettaminen on heille ihan nevöhööd-juttuja. Sitten ollaankin ihmeissään kun paketista menee paketin postimaksu, eikä esmes yhtä egeä, mikä kuitenkin olisi ostajan mielestä ihan sopuhinta. Sekin on mysteeri, miksi paketti maksaa saman verran, lähetti sen sitten Vantaalle tai Raumalle, koska toinen kaupunkihan alkaa ärrällä ja toinen veellä ja sehän on selvää, että postimaksun pitäisi määräytyä aakkosten mukaan. Yhtä kaikki postimaksuja perivä myyjä on ahne ja saita porvarisika.

Ja lopulta sitten, jos myynnissä on vaikka sen 20 tuotetta yhtä aikaa, sitä omaa arvokasta vapaa-aikaa menee pakkaamiseen ja postissa jonottamiseen....ja tästä jää käteen vähemmän kuin jos olisi myynyt ne tavarat ihan omalla paikkakunnalla, kun rahoista vähentää ajan ja bensat.

Vierailija
6/7 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy ensin niitä vaatteita vain omalla paikkakunnallasi, ja katso mitä niistä sitten jää sellaisia jotka ei menneet kaupaksi. Oman kokemuksen mukaan, jos vaatteita lähtee postittamaan, niin siinä menee hermot ja elämä. Ensinnäkin niitä ostajia on, mut ne ei koskaan sitten maksakaan. Siinä sitten odottelet viikon ja ramppaat tilillä katsomassa, että onko joku maksanut. Toisekseen on paljon ihmisiä, joille postin toiminta on täydellinen mysteeri. Heillä on sellainen käsitys, että lähettäjä itse määrittelee postipaketin hinnan, sellainen juttu kuin postin postimaksutaulukon googlettaminen on heille ihan nevöhööd-juttuja. Sitten ollaankin ihmeissään kun paketista menee paketin postimaksu, eikä esmes yhtä egeä, mikä kuitenkin olisi ostajan mielestä ihan sopuhinta. Sekin on mysteeri, miksi paketti maksaa saman verran, lähetti sen sitten Vantaalle tai Raumalle, koska toinen kaupunkihan alkaa ärrällä ja toinen veellä ja sehän on selvää, että postimaksun pitäisi määräytyä aakkosten mukaan. Yhtä kaikki postimaksuja perivä myyjä on ahne ja saita porvarisika.

Ja lopulta sitten, jos myynnissä on vaikka sen 20 tuotetta yhtä aikaa, sitä omaa arvokasta vapaa-aikaa menee pakkaamiseen ja postissa jonottamiseen....ja tästä jää käteen vähemmän kuin jos olisi myynyt ne tavarat ihan omalla paikkakunnalla, kun rahoista vähentää ajan ja bensat.

Kiitos tästä! :D Taidan siis koittaa omalla paikkakunnalla. Toisaalta ei hirveesti jaksaisi sitäkään, että päivystää kotona kun vaatteita haetaan. Kirpparipöytää en jaksa varata koska en just nyt jaksa vauvan kanssa rampata siellä siivoamassa ja roudaamassa tavaraa.

Tai sitten tää on vaan liian hankala prosessi kaikkinensa... :D Lisäeurot vaan tulis tarpeeseen ja ylimääräistä on kaapeissa niin julmetusti.

Vierailija
7/7 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen säästänyt kaikenlaista nettikauppatilausten mukana tullutta pakkausmateriaalia, töistä sai firman vanhentuneella logolla ison nipun kirjejuoria (ehkä lopetan kaupat kun ne kuoret loppuu). Suurin vaiva on ekan kerran kirjoittaa se ilmoitus ja ottaa kuvat. Sitten sitä samaa ilmoitusta uusitaan tarpeen mukaan. Ostamaan jouduin pakkausteippiä ja keittiövaa'an.

Itse postitus on parin minuutin juttu: pakataan tuote, kirjoitetaan nimi päälle, lätkäistään postimerkit nurkkaan. Aamulla työmatkalla tiputetaan laatikkoon. Muutaman kerran vuodessa pitää ostaa kaupan infosta lisää postimerkkejä. Ja verkkopankkiin kurkkaa mobiililla vaikka kahvitauolla, kerran päivässä. Verkkopankissa tuleee käytyä  muutenkin, vahtimassa  Visa-ostoja ettei korttia ole kopioitu.

Smartpost on melkein yhtä nopea kuin kirjeen jättäminen laatikkoon.

En sitten tiedä onko mulla nykyisin myynnissä väärää tavaraa (120cm tyttöjen vaatetta) vai miksei huutonetkauppa enää käy, mutta hiljaista on ollut reilun vuoden verran.