terveyskeskuksen takaisinsoittopalvelu, voi saatana sentään:(
soitin terv.keksukseen aamulla klo 08.05 ja automaatti sanoi, että soittavat takaisin mahdollisimman pian.
No, kello kohta 12 eikä soittoa ole kuulunut.....
Kuinka pitkään olette joutuneet odottamaan, että sieltä soitetaan takaisin?
Kommentit (137)
Mä olen yksityisellä puhelinaspassa. Meillä ei ole mikään pakko jättää takaisinsoittopyyntöä, vaan voi myös jäädä linjalle odottamaan. Tk:ssako ei voi?
Hyvin usein meillä odottaminen on paljon nopeampi tapa päästä läpi kuin takaisinsoiton odottelu (mutta me ei saataisi sanoa sitä asiakkaalle...). Toki moni ei myöskään halua kuunnella 15 minuuttia hissimusiikkia, vaan valitsee takaisinsoiton, joka tulee tuntien kuluttua tai pahimmillaan seuraavana päivänä, koska kaikki muutkin valitsevat samoin.
On pikkuisen ajat muuttuneet aloituksen takaisin soitoista. 2016 on asiat olleet tosi hyvin. Mä olen odottanut nyt 8 päivää takaisinsoittoa.
Tampereella soittivat takaisin sunnuntaina
Minä soitin tammikuun alkupuolella, eivät soittaneet takaisin Keusotesta. Viime viikolla soitin samana asian merkeissä uudestaan, odotan takaisinsoittoa. Nyt mennyt tasan viikko.
Pirhan sivuilta yritin etsiä sopivaa puhelunnumeroa rokotusaikaa varten. Löysin väärän. Takaisinsoitto tuli kyllä samana päivänä, mutta sain vain seuraavan numeron, joka sekin oli väärä. Lisäksi takaisinsoitto tuli niin myöhään, että pääsin seuraavana päivänä soittamaan uutta yritystä. Taas tuli takaosinsoitto myöhään iltapäivällä ja sain taas uuden numeron, jota pääsen testaamaan tänään. Joskohan tällä kolmannella numerolla saisin asiani hoidettua. Verkkoajanvarauksessa onnistui varata aikaa vain kausi-influenssan tai koronan rokotuksiin, ei näihin minun tarvitsemiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole kai koskaan puolta tuntia pidempään mennyt. Koita soittaa uudestaan. Muistithan painaa sitä numeeonäppäintä, jota ne pyytää siinä takaisinsoittopalvelusta kerrottaessa painamaan?
juu, soitin uudelleen ja automaatti sanoi, että numeroni jo tallentunut muistiin ja soitetaan takaisin...
Onneksi on työterveyspalvelu itsellään käytössä ja lapsilla vakuutus, joten ei tarvitse pahemmin noita terveyskeskuspalveluja käyttää. Nyt kuitenkin pitäisi saada varattua hoitajalle aika lapsen punkkirokotetta varten.
Kiireetön asia , niin soittavat päivien sisään. Eikö tuo ole helppo hoitaa rokotuspisteissä? Ei maksa hirveästi.
Keski-Uudenmaan alueella saa odottaa kaksi viikkoa vähintäänkin takaisinsoittoa...
Helsingissä koitin saada loppuviikosta takaisinsoittoa, viikonloppuna sitten soittivat kolme kertaa putkeen ja olin tietysti vessassa! Eikö siinä pitäisi olla joku väli koska soitetaan?? Itse en normaalisti viikonloppuna istu vessassa puhelin kourassa!
Nyt aamulla soitin uudestaan ja pääsin sentään läpi, mutta mitään aikoja lääkärille ei enää ole... No nyt sitten pitää mennä toimistolle jonottamaan ja toivomaan että saan ajan tälle päivää, kun en voi enää omalla ilmoituksella olla töistä pois :/
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yksityisellä puhelinaspassa. Meillä ei ole mikään pakko jättää takaisinsoittopyyntöä, vaan voi myös jäädä linjalle odottamaan. Tk:ssako ei voi?
Hyvin usein meillä odottaminen on paljon nopeampi tapa päästä läpi kuin takaisinsoiton odottelu (mutta me ei saataisi sanoa sitä asiakkaalle...). Toki moni ei myöskään halua kuunnella 15 minuuttia hissimusiikkia, vaan valitsee takaisinsoiton, joka tulee tuntien kuluttua tai pahimmillaan seuraavana päivänä, koska kaikki muutkin valitsevat samoin.
Ainakaan täällä Helsingissä ei ole mahdollista jonottaa, tallentavat numeron ja linja katkeaa. Pisin aika mitä jouduin odottamaan takaisinsoittoa oli yli vuorokausi mutta kyllä se riipii hermoja kun pakko vahtia puhelinta jopa klo 19 saakka.
Kerran soitin aikaa jäykkäkouristusrokotukseen, tarjosivat aikaa 2vk päähän mutta kun kerroin likaisesta haavasta (eläimen purema) löytyikin aika samalle päivälle. Ottikohan hoitaja minut vastaan omalla tauollaan vai miten nuo ajat menee?
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä koitin saada loppuviikosta takaisinsoittoa, viikonloppuna sitten soittivat kolme kertaa putkeen ja olin tietysti vessassa! Eikö siinä pitäisi olla joku väli koska soitetaan?? Itse en normaalisti viikonloppuna istu vessassa puhelin kourassa!
Nyt aamulla soitin uudestaan ja pääsin sentään läpi, mutta mitään aikoja lääkärille ei enää ole... No nyt sitten pitää mennä toimistolle jonottamaan ja toivomaan että saan ajan tälle päivää, kun en voi enää omalla ilmoituksella olla töistä pois :/
Tosi outoa, olikohan sitten eri työntekijät siellä pommittamassa sinua? Minulle soitettiin 2-4h välein. -Helsinki
2-3 viikkoa. Aina soittavat kyllä.
Meillä tk vastaa yleensä omasotessa lähetettyyn viestiin muutaman minuutin kuluttua, mutta takaisinsoittoa saa odotella pitkään.
Onko teillä aavistustakaan kuinka monta hoitajaa tarvittaisiin,jos puhelut tosiaan haluttaisiin hoitaa suorana teille sopivaan aikaan? Ottakaa myös joskus aikaa kauanko puhelu kestää. Työskentelen suuressa tk:saa ja meillä on aamuisin 18 hoitajaa vastaamassa suoriin puheluihin. Soittoja tulee eka tunnissa noin 150. Puhelun kesto on noin 20 min kirjaamiseen. Suoria puheluita jatkuu koko päivän ja takaisinsoittoja on pitkin päivää noin 200-300. Laskekaa itse miksei järjestelmä toimi. Siten myötä tilanne vielä huonontui.
Jaahas. Puhelin teki taas monta virhettä tekstiin
Yritin varata aikaa. Tuli vain ilmoitus kumpaan sairaalaan haluan soittaa joten painoin vaihtoehtoa kaksi. Puhelin ei hälyttänyt, ja kysyttiin haluanko takaisinsoittopalvelun, ja paina sitä tai tätä numeroa.
Yllätys oli suuri kun ääni nauhalta ilmoitti takaisinsoitosta.
Sitähän en valinnut.
Jos puheluusi ei ole vastattu, ei auta soittaa uudestaan. Systeemi vastaa, että numerosi on jo järjestelmässä. Vaikka olisi uusi vakavampi oire, et pääse edes kiireelliseen jonoon, jos olet aiemmin jättänyt soittopyynnön. Espoossa on saanut odottaa vastaussoittoa parikin viikkoa ja soittavat vain kerran. ihan kuraksi on mennyt koko systeemi. Heitteillejättöä ja pikemminkin pahoinvointia jaetaan. Varsinaista silmänlumetta tämmöinen mukamas-hyvinvointialue. .
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä aavistustakaan kuinka monta hoitajaa tarvittaisiin,jos puhelut tosiaan haluttaisiin hoitaa suorana teille sopivaan aikaan? Ottakaa myös joskus aikaa kauanko puhelu kestää. Työskentelen suuressa tk:saa ja meillä on aamuisin 18 hoitajaa vastaamassa suoriin puheluihin. Soittoja tulee eka tunnissa noin 150. Puhelun kesto on noin 20 min kirjaamiseen. Suoria puheluita jatkuu koko päivän ja takaisinsoittoja on pitkin päivää noin 200-300. Laskekaa itse miksei järjestelmä toimi. Siten myötä tilanne vielä huonontui.[/quote
Joo, ymmärretään, mutta ei se ole sairaanhoitoa tai lääkäriä tarvitsevan vika, jos teillä on liikaa töitä.
Systeemi on läpimätä ja aliresurssoitu, jos ihmiset eivät pääse edes kertomaan terveyshuolistaan. Monta vakavaa sairautta jää nyt diagnosoimatta ajoissa. Tämä on huonontunut lujaa vauhtia vuosi vuodelta ja nyt romahtanut Soten myötä lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
En edes ole viitsinyt verikokeiden tuloksia soittaa, kun niin hankalaa.
lääkäri laittaa viestiä omakantaan niistä nykyisin. toki se pitää sopia sitten verikoelähetettä saadessa, että lääkäri niin toimii. KAnnattaa kokeilla, paljon helpompaa kuin odotella soittoa tai yrittää päästä puhelinruuhkan läpi itse soittamaan niistä ja kyselemään.
Keski-Uudellamaalla Keusoten alueella takaisinsoittoa ei tule ollenkaan. Paikallislehti kertoi, että on ihan normaalia heillä. Onnekkaimmille soitetaan viikossa.
Ei saa autollekaan huoltoa tai pankista aikaa ilman tuota samaa kuuntele litaniat ja painele nappeja systeemiä. Samat ekonomit terveydenhoitoakin nykyisin johtaa joten systeemlt samat.