Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

terveyskeskuksen takaisinsoittopalvelu, voi saatana sentään:(

Vierailija
11.04.2016 |

soitin terv.keksukseen aamulla klo 08.05 ja automaatti sanoi, että soittavat takaisin mahdollisimman pian.
No, kello kohta 12 eikä soittoa ole kuulunut.....
Kuinka pitkään olette joutuneet odottamaan, että sieltä soitetaan takaisin?

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä työskentelen tkn ajanvarauksessa ja käytössämme on teleQ eli takaisinsoittopalvelu. Useimmiten ihmiset ovat itse niin pässejä etteivät osaa jättää soittopyyntöä oikein vaikka niin luulevat. Esim. sulkevat luurin liian aikaisin eikä soittopyyntö tallennu. Varsinkin vanhoilla ihmisollä tätä ongelmaa.

Toinen ongelma on se, että joku tampio jolla on akuuttia päivystystarvetta valitseekin automaatin ehdotuksista kohdan "ajanvaraus" eikä "päivystys" niin tällöin teleQ siirtää automaattisesti "ajanvaraus" (tarkoittaa kiireetöntä lääkärin ajanvarausta, eli kyseessä ei ole vaiva joka täytyy tämään hoitaa) puhelut jonon häntäpäähän koska päivystyspuhelut ovat kiireellisempiä. Sitten kun sille idiootille soitetaan iltapäivälläautomaatin ilmoittaneeseen aikaan niin hän kertookin että päähän tullut iso vuotava haava jnejne. Siihen ei sitten auta muutakuin todeta että sinulla on päivystysluonteinen asia ja sinun olisi kuulunut jättää päivystys soittopyyntö. Puhelu olisi tullut aikaisemmin. Tyhmän asiakkaan oma vika.

Joskus myös ilmenee teknisiä vikoja takaisinsoittojärjestelmässä joille ei kukaan voi mitään. Silloin tk ottaa ygteyden järjestelmäasiantuntijaan ja he alkavat selvittämään vian syytä ja korjaamaan vikaa.

Meidän tk:sta puhelu tulee asiakkaalle aina viimeistään siihen kellonaikaan kun automaatti on asiakkaalle ilmoittanut ja normaalisti puhelu tulee jo ennen tuota ajankohtaa. Yritämme tavoittaa asiakasta 3 kertaa päivän aikana ja jos hän ei kolmannella kerralla vastaa niin sitten soittopyyntö poistetaan järjestelmästä.

Rupesi todella keittämään tämä avautuminen. Jos suuri osa asiakkaista ei osaa käyttää järjestelmää, vika on silloin järjestelmässä. Vittu, että pitää vanhoillekin ihmisille tehdä kaikki niin vaikeaksi, etteivät edes lääkäriin pääse, ja vielä ilkutaan tyhmyydestä päälle. HÄPEÄISIT.

Itse olen ihan kahden akateemisen tutkinnon suorittanut ihminen, mutta tottumattomuuttani ja todella sairaana itsekin kerran valitsin ajanvarauksen päivystyksen sijaan. En tiennyt niiden eroa. Takaisinsoittoa ei kuulunut, joten lähdin sitten taksilla yksityiselle. 

Takaisinsoittosysteemi on ihan hirveä ja asiakasta/potilasta kyykyttävä.

Vierailija
22/137 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä työskentelen tkn ajanvarauksessa ja käytössämme on teleQ eli takaisinsoittopalvelu. Useimmiten ihmiset ovat itse niin pässejä etteivät osaa jättää soittopyyntöä oikein vaikka niin luulevat. Esim. sulkevat luurin liian aikaisin eikä soittopyyntö tallennu. Varsinkin vanhoilla ihmisollä tätä ongelmaa.

Toinen ongelma on se, että joku tampio jolla on akuuttia päivystystarvetta valitseekin automaatin ehdotuksista kohdan "ajanvaraus" eikä "päivystys" niin tällöin teleQ siirtää automaattisesti "ajanvaraus" (tarkoittaa kiireetöntä lääkärin ajanvarausta, eli kyseessä ei ole vaiva joka täytyy tämään hoitaa) puhelut jonon häntäpäähän koska päivystyspuhelut ovat kiireellisempiä. Sitten kun sille idiootille soitetaan iltapäivälläautomaatin ilmoittaneeseen aikaan niin hän kertookin että päähän tullut iso vuotava haava jnejne. Siihen ei sitten auta muutakuin todeta että sinulla on päivystysluonteinen asia ja sinun olisi kuulunut jättää päivystys soittopyyntö. Puhelu olisi tullut aikaisemmin. Tyhmän asiakkaan oma vika.

Joskus myös ilmenee teknisiä vikoja takaisinsoittojärjestelmässä joille ei kukaan voi mitään. Silloin tk ottaa ygteyden järjestelmäasiantuntijaan ja he alkavat selvittämään vian syytä ja korjaamaan vikaa.

Meidän tk:sta puhelu tulee asiakkaalle aina viimeistään siihen kellonaikaan kun automaatti on asiakkaalle ilmoittanut ja normaalisti puhelu tulee jo ennen tuota ajankohtaa. Yritämme tavoittaa asiakasta 3 kertaa päivän aikana ja jos hän ei kolmannella kerralla vastaa niin sitten soittopyyntö poistetaan järjestelmästä.

Et voisi kyllä enempää kuulostaa siltä, että työskentelet tk:n päivystyksessä, kun haukut asiakkaita tampioiksi ja pässeiksi. Etkö tajua surkea turvenuija (käytetään omaa puhetapaasi), että jos moni mokaa tuon jutun soittaessaan, silloin vika ON järjestelmässä! Järjestelmä pitää olla etenkin terveysasioissa semmoinen, ettei virheen varaa ole!

Sitäpaitsi kerro, kun kuulostat juuri sellaiselta kyrpiintyneeltä terkkaritantalta, jolta saa suurinpiirtein rukoilla lääkäriaikaa, että onko teillä kaikilla kaktus perseessä? Vika ei ole asiakkaan, jos teillä on siellä kiire. Olen kerran joutunut ripittämään tk:n sentraalisatran niin kunnolla, että jatkossa tyyppi ei ainakaan minulle ole antanut huonoa palvelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) kirjoitti:

mulle eivät viimeksi soittaneet takaisin ollenkaan vaikka 8 jo aamulla soitin ja sama juttu kävi miehelle kans.

Onneks vaivat parani itekseen vkl aikana :)

mutta joo, yleensä lasten asioissa soittavat jo tunnin päästä takaisin.

hyvä niin..

Minne pitää valittaa? Sama juttu oli mulla, ei kuukaan soittanut takaisin kokopäivän, vaikka soitin terveyskeskukselle jo klo. 8.55 ja kysessä oli 6-kuukautisen vauvan terveystilanne. Lähetin jo valitus Etelä-Suomen aluehallintoviraston kirjaamoon mutt e saanut vastausta sieltäkin. Saatana- istutte vain ja odotatte että tilanne muuttuu itse, se ei oo oikea asenne- on pakko valittaa, mutt mihin parasta? En uskoo että niin kauheat jonot ja terveyskeskuksien puhelintyöntekijat niin varattu koko päivä, juovat vaan kahvia siellä koko päivän, shame on you.

Vierailija
24/137 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rupesi todella keittämään tämä avautuminen. Jos suuri osa asiakkaista ei osaa käyttää järjestelmää, vika on silloin järjestelmässä. Vittu, että pitää vanhoillekin ihmisille tehdä kaikki niin vaikeaksi, etteivät edes lääkäriin pääse, ja vielä ilkutaan tyhmyydestä päälle. HÄPEÄISIT.

Itse olen ihan kahden akateemisen tutkinnon suorittanut ihminen, mutta tottumattomuuttani ja todella sairaana itsekin kerran valitsin ajanvarauksen päivystyksen sijaan. En tiennyt niiden eroa. Takaisinsoittoa ei kuulunut, joten lähdin sitten taksilla yksityiselle. 

Minne pitää valittaa? Sama juttu oli mulla, ei kuukaan soittanut takaisin kokopäivän, vaikka soitin terveyskeskukselle jo klo. 8.55 ja kysessä oli 6-kuukautisen vauvan terveystilanne jä älä paskaa- tä niin kuin tks työntekija- olin soittanut myöhemmim monta kertaa- oli sanottu että mun numero on jo tallenettu järjestelmään. Lähetin jo valitus Etelä-Suomen aluehallintoviraston kirjaamoon mutt e saanut vastausta sieltäkin. Saatana- istutte vain ja odotatte että tilanne muuttuu itse, se ei oo oikea asenne- on pakko valittaa, mutt mihin parasta? En uskoo että niin kauheat jonot ja terveyskeskuksien puhelintyöntekijat niin varattu koko päivä, juovat vaan kahvia siellä koko päivän, shame on you.

Vierailija
25/137 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo sanoi Jorma.   Ulkona sataa mukavasti lunta.  Sinulle tekisi hyvää lumenluonti!

Vierailija
26/137 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä valitaan vain se, haluaako takaisinsoiton tähän vai muuhun numeroon eli ei tarvi pähkäillä ajanvarauksen/päivystyksen välillä. Yleensä soittavat kahden tunnin sisällä, kerran vasta seuraavana aamuna mutta aina on soitettu.

Vierailija
27/137 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sote huhuh kyllä on tehotonta tämä arvauskeskustyyli odoteltu lääkärinsoittoa jo3 tuntia ja eiiiiiii

Vierailija
28/137 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hidasta onpalvelu ja kaikki tehdaan mahd hnkalaksi. Puhelinneidit jotain gatekeepereitä..

Vierailija
29/137 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aina soitettu takaisin tunnin sisällä.

Vierailija
30/137 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten joskus vastaaja pälättää siellä kaiken maailman numerot ja aikataulut. Välillä tuntuu, että tekisi mieli paiskoa puhelinta pitkin seiniä, kun niin ärsyttää.

Lisäksi ei välttämättä itse kerkeä just silloin, kun soittavat vastaamaan.

Vierailija
31/137 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ole viitsinyt verikokeiden tuloksia soittaa, kun niin hankalaa.

Vierailija
32/137 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvin tiivistetty!

m40

Vierailija
33/137 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuussa kävin päivystyksessä luukulla paikanpäällä. Ei otettu sisään mutta luukkunainen kirjasi koneelle että terveyskeskuksesta soitetaan mulle seuraavana päivänä. Ei ole soittoa kuulunut.

Odotellaan.

Vierailija
34/137 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes ole viitsinyt verikokeiden tuloksia soittaa, kun niin hankalaa.

Sama. Katsoin itse omaKannasta tulokset ja kun arvot olivat viitearvojen sisällä, niin jätin asian sikseen.

Vierailija
35/137 |
30.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmassa osassa Suomea on käytössä vanhaa tekniikkaa käyttävät takaisinsoittojärjestelmät.

Valikkopohjaiset, joiden kanssa iäkkäät ovat helisemässä ja ylivuotoon perustuvat.

Molempien surkein piirre on se, että lähtökohtaisesti kukaan ei koskaan vastaa soittajalle samantien.

Nykyaikainen takaisinsoittojärjestelmä mahdollistaa suoraan vastaamisen, sekä vastaavan toiminnat kuin vanhatkin.

Lisäksi soittajien ei enää täydy kuitata soittoja manuaalisesti uudessa järjestelmässä, vaan ne kuittaantuu pois automaattisesti.

Toinen lisäetu on, että terveyskeskus saa myös tarkkaa tietoa, kuinka monta yksilöityä asiakasta päivän aikana on jäänyt hoitamatta.

Vanhat systeemit kertovat vain kuinka monta on jäänyt vastaamatta tietämättä kuinka monesta yksilöidystä soittajasta määrä koostuu.

Muitakin eroja on vaikka kuinka, mutta nuo nyt alkuun.

Uutta tekniikkaa edustaa käsittääkseni vain willsoftin handycall (https://willsoft.fi/takaisinsoitto/)

Vierailija
36/137 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kommentteja.

Suurin osa terveyskeskuksien takaisinsoittojärjestelmiä toimii ikivanhalla ylivuotoon ja valikoihin perustuvalla takaisinsoittojärjestelmällä.

Takaisinsoitto voi toimia kunnolla ilman hävikkiä vain, jos se mittaa puhelutapahtumia koko soiton ajalta, eikä vain ylivuotoon ohjautumisen jälkeen.

Lisäetuna on, ettei soitettuja puheluita tarvitse manuaalisesti edes kuittailla.

Yksi käytetyin kokonaispuhelinliikennettä mittaava takaisinsoittojärjestelmä on Handycall eikä siinä tarvitse kuittailla manuaalisesti mitään, kun se tietää automaattisesti ketkä soittajat on tavoitettu.

Vierailija
37/137 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei haittaa, mutta puhelimessa haittaa, jos työntekijän äidinkieli ei ole Suomi. Yhä useammin näin, valitettavasti.

Vierailija
38/137 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla paikkakunnallani takaisinsoitto tulee pääsääntöisesti kahden tunnin kuluttua oman kokemukseni mukaan. Ajoitan tohtorikäynnin kesälomaani (perussairaus edellyttää käynnin), koska en voi työaikana vastata puhelimeen ja yritykseni saada aikaa ovat osoittautuneet mahdottomiksi muutoin . Teen yrittäjänä vastaaottotyötä. Samaa pulmaa kuulen monilta muiltakin työssäkäyviltä, jotka eivät voi käyttää puhelinta työaikana syystä tai toisesta. Paikkakunnallani takaisinsoittosysteemi on ainoa mahdollisuus varata aikaa terv.keskuksesta, ellei kyse ole päivystyskäynnistä. Silloin on mentävä toiselle paikkakunnalle. Erittäin hankala systeemi tämä takaisinsoitto pienellä paikkakunnalla, jossa ei varmaan kukaan tee ajanvaraus työtä ainoana työnään tk:ssa!!! Odotan innolla nettivarausmahdollisuutta.

Vierailija
39/137 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa täällä kun puhutaan niin ihmisiä on pitkin poikin Suomea täällä ja käytännöt ovat erilaisia tk-puhelun suhteen.

Vierailija
40/137 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole kai koskaan puolta tuntia pidempään mennyt. Koita soittaa uudestaan. Muistithan painaa sitä numeeonäppäintä, jota ne pyytää siinä takaisinsoittopalvelusta kerrottaessa painamaan?

juu, soitin uudelleen ja automaatti sanoi, että numeroni jo tallentunut muistiin ja soitetaan takaisin...

Onneksi on työterveyspalvelu itsellään käytössä ja lapsilla vakuutus, joten ei tarvitse pahemmin noita terveyskeskuspalveluja käyttää. Nyt kuitenkin pitäisi saada varattua hoitajalle aika lapsen punkkirokotetta varten.

Siellä on huomattavasti kiireellisempiäkin asioita hoidettavana, joten ikävä kuulla jonkun kiroilevan kun ei just-heti-nyt saa punkkirokoteaikaa varattua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi