terveyskeskuksen takaisinsoittopalvelu, voi saatana sentään:(
soitin terv.keksukseen aamulla klo 08.05 ja automaatti sanoi, että soittavat takaisin mahdollisimman pian.
No, kello kohta 12 eikä soittoa ole kuulunut.....
Kuinka pitkään olette joutuneet odottamaan, että sieltä soitetaan takaisin?
Kommentit (137)
Nopeimmillaan on soitettu alle tunnissa, mutta hyvin useasti on takaisinsoitto venynyt 4-5.5 tuntiin. Tämä vuosien otannalla. Uskon, että eivät takaisinsoita järjestyksessä, vaan jättävät "hankalat" asiakkaat soittolistan viimeiseksi. Tämä on sinänsä erikoista, että kun soittaa heti aamusta ja samasta puhelinnumerosta varataan myös päivystyskäynnit, niin jos takaisinsoiton viive on 5.5 tuntia, niin ei päivystykseen enää sen päivän osalta pääse. Viive saisi olla max. tunnin, koska soiton odotteluun menee koko päivä eikä voi lähteä mihinkään kun tokihan puhelin muuten soisi kun olet kaupan kassajonossa. Tämä järjestelmä toimii tosi huonosti sen takia, kun aivan selvästi valkkaavat missä järjestyksessä soittavat. On täysin epäinhimillistä joutua odottamaan puhelua tuntikausia. No, valtaahan se pienikin valta on.
Vierailija kirjoitti:
Meillä soitetaan aina viimeistään silloin kun luvataan tai aiemmin. Espoossa.
???? Ei täällä Helsingissä saa mitään LuPaUsAiKaA
:) kirjoitti:
mulle eivät viimeksi soittaneet takaisin ollenkaan vaikka 8 jo aamulla soitin ja sama juttu kävi miehelle kans.
Onneks vaivat parani itekseen vkl aikana :)
mutta joo, yleensä lasten asioissa soittavat jo tunnin päästä takaisin.
hyvä niin..
Siis mistä ne tietäisivät että soitat lasten asioista?
Eilen soitin, katsoin historiasta niin 19min päästä tuli mulle soitto. Täällä toimii aina nopeasti vaikka hämäläisten pitäis olla hitaita.
Vierailija kirjoitti:
Minä työskentelen tkn ajanvarauksessa ja käytössämme on teleQ eli takaisinsoittopalvelu. Useimmiten ihmiset ovat itse niin pässejä etteivät osaa jättää soittopyyntöä oikein vaikka niin luulevat. Esim. sulkevat luurin liian aikaisin eikä soittopyyntö tallennu. Varsinkin vanhoilla ihmisollä tätä ongelmaa.
Toinen ongelma on se, että joku tampio jolla on akuuttia päivystystarvetta valitseekin automaatin ehdotuksista kohdan "ajanvaraus" eikä "päivystys" niin tällöin teleQ siirtää automaattisesti "ajanvaraus" (tarkoittaa kiireetöntä lääkärin ajanvarausta, eli kyseessä ei ole vaiva joka täytyy tämään hoitaa) puhelut jonon häntäpäähän koska päivystyspuhelut ovat kiireellisempiä. Sitten kun sille idiootille soitetaan iltapäivälläautomaatin ilmoittaneeseen aikaan niin hän kertookin että päähän tullut iso vuotava haava jnejne. Siihen ei sitten auta muutakuin todeta että sinulla on päivystysluonteinen asia ja sinun olisi kuulunut jättää päivystys soittopyyntö. Puhelu olisi tullut aikaisemmin. Tyhmän asiakkaan oma vika.
Joskus myös ilmenee teknisiä vikoja takaisinsoittojärjestelmässä joille ei kukaan voi mitään. Silloin tk ottaa ygteyden järjestelmäasiantuntijaan ja he alkavat selvittämään vian syytä ja korjaamaan vikaa.
Meidän tk:sta puhelu tulee asiakkaalle aina viimeistään siihen kellonaikaan kun automaatti on asiakkaalle ilmoittanut ja normaalisti puhelu tulee jo ennen tuota ajankohtaa. Yritämme tavoittaa asiakasta 3 kertaa päivän aikana ja jos hän ei kolmannella kerralla vastaa niin sitten soittopyyntö poistetaan järjestelmästä.
No onpas teillä hyvä systeemi. Meillä toimii niin että soitat klo 8 aamulla ja vastaavat joskus samana päivänä, jos huvittaa. Joskus eivät koskaan, jos ei satu huvittamaan. Aina vastaus on sama " ei ole aikoja", eikä voida laittaa nimeä jonoon. Silti joku naapuri saa ajan pienemmällä vaivalla ja aika heti. Näin se toimii kun on sukulaisia siellä töissä. Oikein? No ei todellakaan mutta kun pieni ihminen saa valtaa, voimaantuu kun voi valtaansa käyttää ihmisiin joista ei tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tohtoriksi asti kouluttautunut, mutten tietäisi eroa ajanvarauksen ja päivystyksen välillä, sillä en ole terveydenhuollon ammattilainen vaan oman alani. Enkä todellakaan oleta, että muut ymmärtävät minun alani termistöä selittämättä. Kyllä on järjestelmässä vika, ei asiakkaissa.
No ei kai toi mitään terveydenhuollon ammattilaisuutta edellytä?
Sama kuin sanois että pitää olla autoinssin koulutus jotta erottaa autosta keulan ja perän.
Meillä takaisinsoitto saattaa kestää lähes kaksi viikkoa. "Otamme yhteyttä maanantaina " tarkoittaa soittoa aikaisintaan torstaina. Ilmeisesti terveyskeskuksessa on massiivinen työvoimapula.
Täällä on nyt takaisinsoittoa odotettu 8 tuntia. Kiva tietää, että voi mennä parikin viikkoa odotellessa.
Kyllä nää valittajat ei soitettu takas, kyllä yritettiin, mutta oli varattu, luuletteko turhan soittajat et heti soitetaan, siinä nauhalla sanotaan mahdollisimman pian ja se on silloin mahdollisimman pian silloin kun yritetään. ja jos on kiire niin käsketään soittaa hätänumeroon, eikä me voida muuttua teille lääkäriajaksi. tällä palkalla ei viitsi kuunnella teidän valitusta ei meidän vika ole jos nivelenne on mäsät ylipainon takia tai ootte hankkinut taudin, koettakaa jo ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä takaisinsoitto saattaa kestää lähes kaksi viikkoa. "Otamme yhteyttä maanantaina " tarkoittaa soittoa aikaisintaan torstaina. Ilmeisesti terveyskeskuksessa on massiivinen työvoimapula.
Teloin itteeni alkuvuodesta ja soitin päivystysnumeroon. Oli viikonloppu. Sieltä sanottiin, että voit sitten jos pahenee tai koet että pitää mennä näytille, niin soittaa omalle terkkarille. Siellä on takaisinsoittopalvelu ja jos maanantaina soitat niin voivat soittaa torstaina tai perjantaina takaisin. No ei ole koko viikkoa aikaa notkua päivystämässä puhelinta. Onneksi vaiva rupesi helpottamaan itsekseen, eikä tarvinnut soittaa.
Meni 2 kuukautta ja mulle oli postissa tullut ajanvaraus kiireettömälle vastaanottokäynnille. Olin jonosta laitettu väärälle lääkärille. No peilaten tohon lähes viikon takaisinsoittoaikaan, niin lähdin selvittämään ja vaihtamaan tätä aikaa. Menin paikanpäälle tuohon n kilometrin päässä olevalle terveysasemalle ja jonottelin siellä sitten. Kun tuli mun vuoroni, niin sain haukut siitä, etten ollut soittanut. No en saata*a soita, jos pitää viikko päivystää. Olen lähes 20 vuotta asioinut siinä luukulla, mikäli tarve, mutta nyt sitten Pirhan tultua se ei enää onnistukaan. Sain kumminkin ajan vaihdettua sille samalle lääkärille, joka on vuosia ollut ja tietää tämän minun asiani. Parempi jatkaa hänen kanssaan, kuin taas sekoittaa uutta lääkäriä asiaa, jolla ei ole minun tilanteestani mitään tietoa.
Eipä toimi kaikki ja aina yksityisessä työterveydessäkään.
T. Lääkärin piti soittaa 5h sitten, mutta edelleen odotan.
Suurin osa ei osaa käyttää takaisinsoittojärjestelmää.
Ensin laitetaan numero salaiseksi ja sitten lyödään luuri korvaan ennen kuin numero on rekisteröitynyt järjestelmään.
Kuuntele takaisinsoiton nauhoite loppuun asti, jotta pyyntö rekisteröityy!
Minä soitin noin vuosi sitten. Sai valita, onko asia kiireellinen vai kiireetön.
No, oli kiireetön. Eivät vielä ole soittaneet. Turussa.
Kännyköiden yleistyminen johti siihen, että on näitä takaisinsoittopalveluita.
Eli palvelu huononi. Eihän lanka-aikaan kukaan voinut odottaa esim töissä.
Seuraav. päivänä. Onko tarkoitus että osa soittaa neuvontanumeroon. Erikoislääkäreitä ehkä haluttaisi tavoittaa nopeammin?
Soitin kerran kaupungin sisäisen puhelun jollekin terveydenhoitoalan ihmiselle.
Takaisin soitettiin n. puolen vuoden päästä. Sijainen, joka oli tullut töihin oli kerennyt plaraamaan soittopyyntöjä.
Tässä ei onneksi ollut kysymys sairauden hoidosta, mutta asiakkaan asiasta kuitenkin.
No, aloittajan tapauksessa on ollut siis 2016 huhtikuun 11. on ollut maanantai. Eli varmaan on ollut ruuhkaa takaisinsoittolinjalla viikonlopun jälkeen.
Sama oli tänäänkin, vuonna 2023 17.4. maanantaina. Soitin klo 10, vastaus tuli 13:30 jälkeen.
Eikä siitä vastauksesta olisi ollut mitään hyötyä. Ei niin mitään. No, enpä vienyt ainakaan lääkärin vastaanottoaikaa keneltäkään paljasjalkaiselta paikkakuntalaiselta.
Sori, että sen muutaman minuutin puheluaikaa vein.
Toisaalta, säästyi tk-maksun maksamiseltakin.
Vierailija kirjoitti:
Eipä toimi kaikki ja aina yksityisessä työterveydessäkään.
T. Lääkärin piti soittaa 5h sitten, mutta edelleen odotan.
Meillä Pihliksellä tulee lääkärin työpäivän aikana. Pitkä odotus, jos on iltavastaanottoja. Tarkoituksella ei sanota soittopyynnöistä kellonaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämmöistä neuvostoliittolaista palvelua saa, kun äänestää demareita ja vasemmistoa. Julkinen on katastrofi ja vitsi Suomessa. Miettikää, keille äänenne annatte. Moni muu puolue kannattaa yksityispalvelujen ottamista mukaan ruuhkien purkamiseksi, mutta se ei sovi sosialisteille. Miksikähän ei?
Niinhän ne kokoomuksessa sanoo. Tämä tietenkin hoituu säästämällä samalla.
Ei kukaan ole luvannut lisätä mitään eikä.se yksityisen mukaan otto tarkoita sitä, että.saat soittaa maksullisiin yksityisiin palveluihin.
Se tarkoittaa sitä, että yksityinen tekee pienemmillä resursseilla samaa lakisääteistä työtä.eli kestää vielä.kaemmin. ja firma käärii voitot ja siirtää ne veroparatiisiin.
En tajua tätä.ihmisten tyhmyyttä. Ei se hoitaja sen enempää pysty soittamaan maksoi sen paikan kuka tahansa.
Tämmöistä neuvostoliittolaista palvelua saa, kun äänestää demareita ja vasemmistoa. Julkinen on katastrofi ja vitsi Suomessa. Miettikää, keille äänenne annatte. Moni muu puolue kannattaa yksityispalvelujen ottamista mukaan ruuhkien purkamiseksi, mutta se ei sovi sosialisteille. Miksikähän ei?