Riittääkö sinulle, että kumppani on "paperilla hyvä"?
Jos tapaat jonkun henkilön, jolla on paperilla kaikki kunnossa, siis on vaikka komea/kaunis, (pitkä), savuton, raitis, korkeasti koulutettu, hyvässä työssä, tienaa hyvin, on auto ja omistusasunto, ei lapsia, on kivat harrastukset, mutta et koe romanttisia fiiliksiä häntä kohtaan, niin haittaako se sua vai riittääkö se sulle? Tai jos mies/nainen on hyvä paperilla, täyttää Kuta kuinkin kaikki kriteerisi, mutta hän on tylsä, ei huomioi sinua, on pihi, poissaoleva, niin annatko nämä ominaisuudet anteeksi/jätät huomioimatta, koska hän kuitenkin muuten niin hyvä kumppani paperilla?
Kommentit (70)
Miksi riittäisi? En minä paperin kanssa seurustele.
Järkyttävää.Rakentaako joku suhteen tuollaselle pohjalle.
Järkyttävää.
Sanoinko jo et todella järkyttävää.
Ei tietenkään riitä. Miksi ihmeessä tyytyisin kun paremmankin saan ja olen tyytyväinen sinkkunakin.
Ei. En mä edes olisi koskaan osannut listata mitään toivelistaa, millainen olisi mulle se paperilla hyvä. Olin aina avoin kaikenlaisille kohtaamisille, ilman tuollaisia listauksia mitä toisen pitäisi olla. Onneksi löysinkin puolisoni jo kauan ennen Tinderien aikaa, olisin ollut kyllä ihan hukassa maailmassa, jossa olisi pitänyt osata listata toivelista, ja jonkun lyhyen tapailun perusteella päättää kiinnostaako vai ei. Itse tapasin miehiä oikeassa elämässä, opiskeluissa, kaveripiirissä jne ja sitten ajan kanssa jonkun kanssa vaan tunteita heräsi, paperilla hyvyydestä viis.
Haen juuri sellaista eli on kaunis, laiha ja omaa samanlaiset elämänarvot. Tunteiden pohjalta tehdyt päätökset ei kestä sillä tunteet muuttuu mutta järki pohjalta tehdyt päätökset on... järkeviä.
Vierailija kirjoitti:
Ei. En mä edes olisi koskaan osannut listata mitään toivelistaa, millainen olisi mulle se paperilla hyvä. Olin aina avoin kaikenlaisille kohtaamisille, ilman tuollaisia listauksia mitä toisen pitäisi olla. Onneksi löysinkin puolisoni jo kauan ennen Tinderien aikaa, olisin ollut kyllä ihan hukassa maailmassa, jossa olisi pitänyt osata listata toivelista, ja jonkun lyhyen tapailun perusteella päättää kiinnostaako vai ei. Itse tapasin miehiä oikeassa elämässä, opiskeluissa, kaveripiirissä jne ja sitten ajan kanssa jonkun kanssa vaan tunteita heräsi, paperilla hyvyydestä viis.
En epäile yhtään että tapailit paljon.
Vierailija kirjoitti:
Haen juuri sellaista eli on kaunis, laiha ja omaa samanlaiset elämänarvot. Tunteiden pohjalta tehdyt päätökset ei kestä sillä tunteet muuttuu mutta järki pohjalta tehdyt päätökset on... järkeviä.
Järki ei kestä vaikeita vaiheita elämässä. Rakkaus kestää.
Mitä ihmettä mä teen tylsällä, pihillä miehellä. Tuohan on pikemminkin valtava rasite eikä mikään tavoiteltava asia.
Kyllä tunne on tärkein. Mulla oli aikanaan "kumppani ei mielellään" lista ja menin sitten rakastumaan ihmiseen joka on kaikkea sitä mitä sillä listalla oli.
Ei. Parisuhde on niitä harvoja asioita elämässäni jossa en ole koskaan tyytynyt, vaan sain kaiken mitä halusin. Sinkkuus olisi houkuttelevampaa kuin tyytyminen.
Vierailija kirjoitti:
Mun järki taas sanot, että suhde jossa ei ole tunnetta mukana ei tule kestämään ja ei ole onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun järki taas sanot, että suhde jossa ei ole tunnetta mukana ei tule kestämään ja ei ole onnellinen.
Ei sano vaan sen sanoo sun halut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
järki estää vaikeat ajat. Rakkaus ei auta jos vaikka toinen alkaa käyttää huumeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sano vaan sen sanoo sun halut.
Kaikki tekevät päätökset tunteella. Osa sitten keksii selityksiä niihin, jotta uskoisi toimineensa järjellä.
"High standards protect you from low quality experiences"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
järki estää vaikeat ajat. Rakkaus ei auta jos vaikka toinen alkaa käyttää huumeita.
Joo. Järkevältä ei kuole vanhemmat, sisarukset, lapset, ei iske sairaus, työttömyys tai onnettomuus. Kyllä me uskotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee. Ei ihmiset pysy suhteissa, joissa ei ole rakkautta, vaan lähtevät heti, kun sitä jostain löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sun suhde kestää kun se sun järkikumppanis ryhtyy narkkariks?
Riittää. Tunteita tulee ja menee mutta maisteri on aina maisteri.