Onko sinne labraan pakko ängetä maanantai aamuna KAIKKIEN samaan aikaan!!??
Ja nyt ennenku joku Urpo kysyy miksi itse olin siellä: siksi koska lääkäri soitti aamulla ja sanoi, että pikaisesti labrassa käymään. Ja niillä muilla 60 ihmisellä tuskin KAIKILLA oli niin kiireinen asia. Huoh!!!!!
Kommentit (95)
Jaa, heillä oli varmaa aika varattuna. Labroihin on ajanvaraus ja osa kokeista on otettava aamusta. Muilla on ihan yhtä pätevä syy, vittuakos tänne valitat.
Ne 60 ihmistä ajatteli susta ap ihan samalla tavalla
Mene ajanvarauksella, niin vältät jonotuksen. Tai päivystys-jonolapulla. Meillä labraan voi varata ajan ja kiireellisissä tapauksissa mennä päivystys-statuksella.
Miksi SINÄ olet siellä maanantaiaamuna klo 8?
Ja meilläpäin labra on auki 8-10.00. Tämän jälkeen vain lääkärin lähetteellä.
Kyllä mulle ainakin lääkäri sanoo aina et aamulla labraan. Hyvä kun siihen 7.30 muutenkaan ehtii kun töissä pitäis olla 8.00. Ja ap jos sulla olis oikeesti hätä ja kiire niin et sä jonottais siellä 60 muun ihmisen kanssa. Mut on ohjattu ihan suoraan verikokeeseen ja sit lanssiin kun oli tosi kyseessä, ei siinä jonotella tarvinnu
Ei tietenkään ole ap:lla hengenhätä, joku arvo ei ollut viiterajoissa. Hätätapaukset eivät jonota siellä.
Ei kukaan muukaan jaksa olla koko päivää syömättä. Siksi sinne pitää mennä heti aamulla, että pääsee syömään sen jälkeen!
No kyllä ne näytteet kansaantuu siihen maanantai aamuun.
Pääasia, että näyte otetaan. Menen aina ajavarauksella, helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Et tainnut lukea aloitusta. Lääkäri soitti että heti mentävä labraan.!! ja siellä säällä lukee että jos ei ole akuutti juttu niin loppuviikosta on labrassa vähemmän porukkaa!!
No, miksei sitä näytettä otettu ajanvarauksella. Hätätapaukset otetaan JONON OHI.
No on useita syitä mennä maanantaiaamuna labraan. 1) lääkäri käskenyt perjantaina tai viikonlopun aikana käydä heti maanantaina 2) kokeet eivät kerkeä valmistua saman päivän aikana, jos niitä ei oteta aamulla tai vähintään aamupäivällä. 3) Paastokoe tai kilpirauhasarvot otettava aamulla. 4) Ihmisten kerettävä töihin aamun jälkeen. 5) Vanhukset eivät osaa varata aikaa.
Fiksu tietysti varaa ajan, mutta usein aamuajat menevät nopeasti ja ne olisi pitänyt varata jo 2-3 vk aiemmin. Käytönnössä kaikki ne jotka tarvitsevat aamuajan muutaman päivän sisään joutuvat menemään jonottamaan ja he nyt sattuvat menemään jonain päivänä, osa silloinkin kuin ap on labrassa. Meidän labrassa on aina aamulla hirveä jono, ei tarvitse olla maanantai.
Vielä, jos olisi hätätapaus ap ei jonottaisi tk:n labrassa, tai missä jonottaakin. Menisit lanssilla hoitoon. Turhaan kerjäät sympatiaa/empatiaa. Näitä mulla on kiire on nähty riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tainnut lukea aloitusta. Lääkäri soitti että heti mentävä labraan.!! ja siellä säällä lukee että jos ei ole akuutti juttu niin loppuviikosta on labrassa vähemmän porukkaa!!
Aika minet labrat eivät voi odottaa loppuviikkoon. Jos voisi, niin suurinosa varaisi ajan.
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt ennenku joku Urpo kysyy miksi itse olin siellä: siksi koska lääkäri soitti aamulla ja sanoi, että pikaisesti labrassa käymään. Ja niillä muilla 60 ihmisellä tuskin KAIKILLA oli niin kiireinen asia. Huoh!!!!!
Eli sinä olit ainoa jolla oli oikea tarve ja kiire mutta muilla ei ollut kiirettä eikä tarvetta?
Minä minä minä minä
Niin. Kun MINULLA on kiire niin ei muilla voi olla kiire.
Vielä, jos olisi hätätapaus ap ei jonottaisi tk:n labrassa, tai missä jonottaakin. Menisit lanssilla hoitoon. Turhaan kerjäät sympatiaa/empatiaa. Näitä mulla on kiire on nähty riittävästi.
Aika monet testit pitää ottaa 8 h ravinnotta ja jopa juomatta. Tai virtsaamatta useampaan tuntiin. Luonnollisesti ne testit mieluiten menee otattamaan heti aamusta, ettei joudu yön jälkeen paastoamaan vielä päivääkin. Jotkut testit taas voi ottaa vain aamulla, kuten kilpirauhaskokeet. Lisäksi suuri osa ihmisistä käy töissä tai opiskelemassa, ja labraan on paljon helpompi mennä aamulla kuin lähteä kesken päivän pois töistä. Ei ne ihmiset yleensä siellä turhaan juuri aamusta jonota.