Onko sinne labraan pakko ängetä maanantai aamuna KAIKKIEN samaan aikaan!!??
Ja nyt ennenku joku Urpo kysyy miksi itse olin siellä: siksi koska lääkäri soitti aamulla ja sanoi, että pikaisesti labrassa käymään. Ja niillä muilla 60 ihmisellä tuskin KAIKILLA oli niin kiireinen asia. Huoh!!!!!
Kommentit (95)
Ja uskon että monella siellä tosiaan oli yhtä akuutti tarve, mutta 60 ihmistä??! Sitä en nyt enää kyllä usko!
Vierailija kirjoitti:
Aika monet testit pitää ottaa 8 h ravinnotta ja jopa juomatta. Tai virtsaamatta useampaan tuntiin. Luonnollisesti ne testit mieluiten menee otattamaan heti aamusta, ettei joudu yön jälkeen paastoamaan vielä päivääkin. Jotkut testit taas voi ottaa vain aamulla, kuten kilpirauhaskokeet. Lisäksi suuri osa ihmisistä käy töissä tai opiskelemassa, ja labraan on paljon helpompi mennä aamulla kuin lähteä kesken päivän pois töistä. Ei ne ihmiset yleensä siellä turhaan juuri aamusta jonota.
Korjaan tähän, että kilpirauhaskokeet pitää nykyään ottaa ennen klo 14 eli ei suinkaan ole pakko mennä klo 7 labraan jonottamaan sen takia. Toisekseen vanhuksilla luulisi olevan aikaa käydä labrassa mihin aikaan vaan, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä voin todeta, että n. 70 % aamun jonottajista on vanhuksia.
Ongelma lienee siinä, että on iät ja ajat oletettu, että laboratorioon mennään heti aamusta ja aina pitää paastota, jos ei toisin mainita (ja ei muuten usein mainita yhtään mitään). Todellisuudessa paastoa ja tiettyä kellonaikaa vaativia kokeita otetaan melko vähän. Yleisin taitaa olla paastosokeri. Toisaalta monella vanhemmalla ihmisellä otetaan vain pitkäaikaissokeri ja ehkä eturauhasarvot, jotka voi ottaa mihin kellonaikaan tahansa. Pissakokeenkin voi antaa vasta iltapäivällä, jos pidättäytyy pissaamisesta sen 4 tuntia sitä ennen. Netistä löytyy hyvät ja selkeät listat paastoa vaativista tutkimuksista sekä tiettyä kellonaikaa vaativista tutkimuksista, jos niistä ei ole muistettu etukäteen mainita.
Eihän ketään voi tietenkään pakottaa tulemaan laboratorioon ns. hiljaisempaan aikaan. Ehkä jotkut jopa nauttivat siitä hulinasta ja räkivien ihmisten kanssa istuskelusta aamulla klo 7, vaikka aikaa olisi tulla myöhemminkin. Toisaalta silloin ei mielestäni ole mitään oikeutta valittaa jonotusaikojen venymisestä. Tai itse asiassa, mikä oikeus kenelläkään on valittaa jonotusaikojen venymisestä niille, jotka paahtavat aamusta asti töissä saadakseen jonot purettua? Olisi hienoa, jos ymmärrettäisiin, ettei jonotusaikojen venyminen välttämättä johdu työntekijästä, vaan työnantajasta.
Vierailija kirjoitti:
Oisit mennyt yksityiselle.
Sinä varmaan haluat maksaa tämän lystin?
Siisti suusi, ja ole tyyväinen, että saat hoitoa ap, ja todella pienin kustannuksin. Vaikutat ihmiseltä, jonka joka toinen sana on v-alkuinen.
Vierailija kirjoitti:
Rahasta kiinni, ei anna fiksun varakkaan ihmisen kuvaa.
Meijän lähilabrassa on tiistai kiireisempi ku ma :) kaikki ajattelee, että enpäs meekään tänään ku siel on kuitenki koko lähiö. Sitte ne tuleeki kaikki tiistaina :D täällä on maanantai siis hyvä labrapäivä! Tämän kuulin ihan pari viikkoa sitten kun kävin alkuraskauden verikokeissa ma ja ihmettelin näytteenottajalle kun on niin hiljasta :D
Vierailija kirjoitti:
Siisti suusi, ja ole tyyväinen, että saat hoitoa ap, ja todella pienin kustannuksin. Vaikutat ihmiseltä, jonka joka toinen sana on v-alkuinen.
Oijoi nyt aletaan jo arvostelen toisen puhetyyliäkin, voi kun voi mennä TUNTEISIIn!!
Ja viellä tähän perään : en yhtään ihmettele, että hus labrassa kävi tää käytetyillä neuloilla tökkiminen, kun on niin hiton ylikuormitettuja nuo labrahoitajat!! Tähän on suomi menossa..
Itse haen näytteenottopurkin iltapäivällä ja aamulla on 4 tuntia aikaa viedä näytelabraan.
Lisäksi pääsee jonon ohi. Maanantai on ruuhkaisin aika. Pääkaupunki seudulla voi mennä mihin tahansa hus labin toimipisteeseen. Kaikkialla ei ole ruuhkaa heti aamusta.
Vierailija kirjoitti:
Itse haen näytteenottopurkin iltapäivällä ja aamulla on 4 tuntia aikaa viedä näytelabraan.
Lisäksi pääsee jonon ohi. Maanantai on ruuhkaisin aika. Pääkaupunki seudulla voi mennä mihin tahansa hus labin toimipisteeseen. Kaikkialla ei ole ruuhkaa heti aamusta.
Mitäköhän olis niitä ruuhkattomia paikkoja??
Et sinä ihan hengenhädässä ole, kun av:lla jaksat kiukutella.
Vierailija kirjoitti:
Oonko puhunut hengenhädästä ??! Kerrohan missä kohtaa lukee näin. Ja ihan sairaalaan olen matkalla vitun Urpo.
33: Mikä harmi. Olisin niin tsempannut sinua, jos olisit hengenhädässä.
Se tietysti olisi hyvä, että ne, joiden ei tarvitse käydä siellä juuri aamulla, eivät menisi aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi pääsee jonon ohi. Maanantai on ruuhkaisin aika. Pääkaupunki seudulla voi mennä mihin tahansa hus labin toimipisteeseen. Kaikkialla ei ole ruuhkaa heti aamusta.Mitäköhän olis niitä ruuhkattomia paikkoja??
Kysy tuolta puh.09 471 86800 ma-pe 7:30-15:30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahasta kiinni, ei anna fiksun varakkaan ihmisen kuvaa.
Allekirjoittanut käy yksityisellä lähes aina ja tämän allekirjoittaneen tulot ovat kelan opintotuki ja opintolaina. Ei se niin paljoa repäse etteikö olisi varaa käydä vaikka viimekertanen reissu repäsikin 200e, mutta sit kiduttiin pari kuukautta. Jos käy vähänkään töissä tai on edes työkkärin tuilla ni kyllä helposti käy yksityisellä. Normi lekuri ja normit veri-, kusikokeet ni alle 100e selviää helposti (70-80e).
Yksityiselle varaa ajan minuutissa vaikka keskellä yötä, kun kunnalliseen on tunti aikaa varata johon jonotat vähintään 15min ja maanantaina et pääse edes läpi sekä jos on pienempi juttu ns. ei kiireellinen ni tervetuloa 2-1kk päästä uudelleen. Kunnallisella olet vain taakka joka pitää saada mahdollisimman nopeasti pois ja mahdollisimman vähillä toimeenpiteillä. Yksityisellä olet maksava asiakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oonko puhunut hengenhädästä ??! Kerrohan missä kohtaa lukee näin. Ja ihan sairaalaan olen matkalla vitun Urpo.
No mikä hätä sulla sitten on maanantai aamuna mennä sinne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä hätä sulla sitten on maanantai aamuna mennä sinne?
Ei lukutaidottomille! Mene takas kouluun harjottelemaan lukemista!!!!!
En kerjää mitään vitun sympatioita vaan puhun vaan faktaa. Jos itse ei ole pakko mennä heti ma aamuna näytteitä ottamaan, jätän sen johonkin loppu viikolle ja mielellään joku muyöhempi aika kun heti aamusta!!! Kaikki näytteet ei tod vaadi syömättä oloa!! Suuri osa vanhuksista ei mielestäni myöskään käy töissä joten sillä ei voi asiaa puolustella!!!!