Onko sinne labraan pakko ängetä maanantai aamuna KAIKKIEN samaan aikaan!!??
Ja nyt ennenku joku Urpo kysyy miksi itse olin siellä: siksi koska lääkäri soitti aamulla ja sanoi, että pikaisesti labrassa käymään. Ja niillä muilla 60 ihmisellä tuskin KAIKILLA oli niin kiireinen asia. Huoh!!!!!
Kommentit (95)
Heitä nyt jo raiskaamasta välimerkkejä. Ei ne oo sulle mitään pahaa tehneet.[/
Heitä sinä ittes nyt kuusen latvaan vaikka!!
Meillä ei labraan saa aikoja samalle viikolle, joten akuuttiin tarpeeseen pitää vaan jonottaa. Ap:n tapaukessa iso osa porukasta on varannut aikansa etukäteen ja samassa odotustilassa hekin istuvat. Osalla on sama tilanne kuin ap:lla eli labrassa pitää käydä mahdollisimman pian.
Meidän labrassa myös Marevan- ym. seurantoja tehdään tiistaisin, joten silloinkin siellä on porukkaa. En ymmärrä, miksi ap jurputtaa, ei sinne kukaan huvikseen mene. Miten usein ap:lla on tilanne, että labrassa pitää käydä just maanantaiaamuna? Minulla on käynyt vain kerran 50 vuoden aikana ja sairastan tautia, jossa on aika ajoin pahojakin pahenemisvaiheita.
No suurinosa testeistä pitää ottaa aamulla, maanantai aamulla siellä on kaikki vkl lääkärissä käyneet. Tottakai he menevät sinne heti seuraavana mahdollisena päivänä.
Aivan kuten sinäkin menit sinne heti. Miksi itse menit aamulla? Lääkäri pyytänyt menemään HETI ja ei kuitenkaan ole niin vakavasta asiasta kyse, että olisit jonon ohi päässyt, olisi varmasti muutaman tunnin voinut siispä odottaa sinun asiasi.
Tai ihan olisit voinut varata ajan samaksi päiväksi niin ei ois tarvinnut jonottaa ollenkaan. Tottakai ajan varanneet menevät SINUN ohi jolla ei ole aikaa varattuna.
Kylläpäs täällä on taas idiootteja liikkeellä. Ei niin, että oisin odottanutkaan teiltä yhtään järkevämpiä kommentteja! Kai sitä omaa pahaa oloa sit pitää purkaa näin et pitää tulla lässyttää paskaa tänne. Säälin! Hoidon tarpeessa ootte useat.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs täällä on taas idiootteja liikkeellä. Ei niin, että oisin odottanutkaan teiltä yhtään järkevämpiä kommentteja! Kai sitä omaa pahaa oloa sit pitää purkaa näin et pitää tulla lässyttää paskaa tänne. Säälin! Hoidon tarpeessa ootte useat.
Sinähän tässä hoidon tarpeessa olet, kun heti maanantaiaamulla pitää tunkea labraan. Minulla ainakin on muutakin tekemistä kuin istua labrassa. Säälin!
Sääli itseäsi, kun hoet tuota vitt** ja nimittelet muita, niin metsä vastaa kuin huudetaan. Tuollainen rääväsuu. Sinulla ei ollut hengenlähtö lähellä. Olisit varannut ajan ja kertonut lääkärille, meneväsi heti kun saat vapaan ajan. Eipä säälitä yhtään. Opit jonottamaan vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän tässä hoidon tarpeessa olet, kun heti maanantaiaamulla pitää tunkea labraan. Minulla ainakin on muutakin tekemistä kuin istua labrassa. Säälin!
Mt ongelmiin viittasin. En elimellisiin ongelmiin. Hop Hop kouluun takasin jos ei ymmärrä lukemaansa!!
Mä olin eri aikaan, mitä sä läyhäät
Kävin Tallinnassa labroissa eka kertaa maanantai aamusta. Pelkäsin jonoja ja mietin, että pitäisikö mennä jo seitsemältä jonotamaan, kun labra aukeaa kahdeksalta. Virolainen puolisoni katsoi kuin ei olisi ymmärtänyt. Tehtiin sitten rauhassa aamutoimet, paitsi että en syönyt.
Menimme paikalle siellä ei ollut ketään odottamassa ja ennen kuin sain takin päältä tuli jo asiakas näytteenottohuoneesta ja sanoi että seuraava.
Tämäkin oli tietysti täysin ilmaista.
Ap:lle on varattu aika lobotomiaan. Ilmoittaudu välittömästi paikalliseen lihanleikkaamoon. Vältä vitun hokemista. Ylikuormitus voi johtaa pään välittömään räjähtämiseen.
Psykiatri
Raskausaikana mun piti käydä kaiken maailman testeissä labrassa ennenaikaisten supistusten kanssa. Siinä sitten jonain aamuna, kun jonottelin, että ehtisin ennen töihin menoa, kuuntelin eläkeläismummoja. Mummoilla olo ihan hirveä harmitus päällä, kun labran aukioloaikoja oli siirretty ja labra aukesi vasta kahdeksalta aiemman seitsemän sijaan. Meni kuulemma koko päivä ohi, kun pääsi vasta kahdeksan jälkeen sinne labraan ja sitten vasta päivän hommiin. Teki mieli sanoa jotain näin työssä käyvän näkökulmasta, mutta olin sitten hiljaa.
Toisin kuin yleisesti luullaan, suurin osa labrakokeista ei enää nykyään vaadi paastoa, eikä tiettyä kellonaikaa. Ongelma näin näytteenottajan näkökulmasta on se, että kokeet tilaava yksikkö ei anna potilaalle kunnollisia ohjeita, joten monet paastoavat turhaan. Vanhukset (tai monet nuoremmatkaan) eivät myöskään osaa etsiä tätä tietoa netistä tai eivät edes tiedä, mitä kokeita heistä on pyydetty. Monelle vanhukselle labrassa käynti on myös jonkinlainen sosiaalinen tapahtuma ja he rupattelevat aulassa mielellään muiden ihmisten kanssa jo runsaasti ennen ovien avaamista.
Jos siis haluatte selvitä labrasta nopeasti, selvittäkää ainakin vaativatko tarvittavat kokeet paastoa ja jos eivät, tulkaa iltapäivällä klo 13-15. Ajanvaraus on toki toinen mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle on varattu aika lobotomiaan. Ilmoittaudu välittömästi paikalliseen lihanleikkaamoon. Vältä vitun hokemista. Ylikuormitus voi johtaa pään välittömään räjähtämiseen.
Psykiatri
Aa että oikeen palstapsykiatri! Voi että oot antanu ittelles tommosen kunnianimen. Säälittävää. Otahan lääkkees pikkanen :) tai turruta tunteen vaikka alkoholiin, miten vaan kukaan ei välitä
Eläkeläiset tunkee sinne pakolla tekemään testejä, joita ei olisi mikään pakko hoitaa heti aamusta. Siitä jopa muistutetaan labran seinällä että EI OLE PAKKO TUNKEA AAMULLA PAIKALLE mutta kun nämä normaalisti heräävät joskus klo 05:00 niin...
Labratoiminta on usein varsin aamupainotteista. Suurin syy ovat paastonäytteet. On helpompi paastota yön yli, kuin olla syömättä päiväsaikaan. Myös osa näytteistä on otettava aamuaikaan, mutta ne eivät niinkään lisää jonoa. Myös työssäkäyvät suosivat aamuaikoja, koska labrat eivät ole niin myöhään auki, että kaikki pääsisivät töiden jälkeen. Vanhuksetkin tuntuisivat tykätä enemmän tulla aamusta, kuin muuna ajankohtana.
Ja valitettava tosiasia on, että asiakkaat eivät aina tiedä tarkkaan mitä verikokeita heistä on määrätty, eikä jo senkään vuoksi ole varmoja esivalmisteluista. Monet verikokeet kun ovat sellaisia, että niihin ei tarvitsisi paastota, mutta tietämättömyyttään asiakas onkin paastonut. Tosiaalta, melkein yhtä usein tulee niitä, joiden olisi pitänyt paastota, mutta eivät ole paastoneet. Myös virtsanäytteissä vaadittava rakkoaika on toisinaan hakusessa. Aika ajoin törmää niihin, jotka eivät edes tienneet, että virtsanäytettä varten pitäisi olla vähintään jokin tietty aika virtsaamatta.
Samaa ihmettelen. Ymmärrän kun on töissä käyvä tai opiskelija. Mutta vanhukset! Heti 7.00 ollaan oven takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykiatri
Aa että oikeen palstapsykiatri! Voi että oot antanu ittelles tommosen kunnianimen. Säälittävää. Otahan lääkkees pikkanen :) tai turruta tunteen vaikka alkoholiin, miten vaan kukaan ei välitä
Hienoa edistystä! Ei yhtään v-sanaa!!! Jaksa vielä hetki niin saan puukkoni teroitettua ja voit olla riesanamme vielä vuosikaudet (*)!
Psykiatri
Heitä nyt jo raiskaamasta välimerkkejä. Ei ne oo sulle mitään pahaa tehneet.