Yliluonnolliset kokemukset hoitotyössä
Lueskelin vanhoja ketjuja kys. aiheesta ja aattelin tiedustella, olisiko hoitajilla tuoreempia kokemuksia/mielipiteitä yliluonnollisista tapahtumista? Itse työskentelen vanhusten parissa ja meillä jotkut hoitajat näkevät/kokevat yliluonnollisia juttuja, jotkut eivät. Ne, jotka eivät näitä koe, ovat ns. kovempia ihmisiä muutenkin. Itse olen aina nähnyt hahmoja, tummia ja vaaleita, kuullut askeleita, jne. aluksi en näistä uskaltanut puhua, ennenkä vanhemmat hoitajat kertoivat vastaavia kokemuksia. Miten suhtaudutte tällaisiin kokemuksiin? Pelkäättekö? Itse en pelkää. Minusta nämä ovat osastolla kuolleiden henkiä. Olen nähnyt myös, kun kuolemassa olevan potilaan sängyn ympärillä on ollut valkoisia hahmoja. Tulkitsin nämä omaisiksi, jotka tulivat hakemaan. Mielipiteesi: hörhöä vai ei?
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
En ole kokenut itse mitään yliluonnollista, mutta tapasin juuri hoitotyössä ihmisen joka oli elvytetty sudänpysähdyksestä, oli siis ollit kliinisesti kuollut. Kertoi tilanteessa irtautuneensa ruumiista ja katselleensa omaa elvytystään katonrajasta. Toisaalta lohduttavaa ajatella, että ehkä ihmisillä on sielu joka jatkaa vaellustaan ruumiin kuoleman jälkeen.
Pystyin lapsena irtautumaan ruumiista tietyssä tilanteessa. Katselin itseäni ylhäältä päin. Traumatausta.
Työskentelen kotihoidossa ja meille annetaan puhelimeen työvuoron aluksi lista asiakkaista, joiden luona käydääm, sekä kellonajat käynneille. Saamme toki itse suunnitella niitä kellonaikoja työssä. Ne ovat siis noin aikoja, eli tietyille ihmisille mennään aina alkuillasta (jos siis iltavuoro) ja tietyille loppuillasta.
Itselle on nyt useamman kerran käynyt niin, että vaikka mulla on listalla asiakas, jonka luokse on tarkoitus mennä vaikkapa 2100, niin jo 1600 mulle on tullut voimakas tunne, että pitää mennä sinne aikaisemmin. Joka kerta kun tämä tunne on tullut ja olen mennyt useita tunteja aiemmin asiakkaalle, on tämä ollut vakavassa pulassa, esim. kaatunut ja verissäpäin tai juuttunut vessaan ja odotellut epätoivoisena iltahoitsua paikalle.
En oo hoitoalan ihminen mutta mulle kerrottiin mummoni hoitopaikasta että kun mummo lähti ambulanssilla viimeiselle matkalleen, moni oli nähnyt valtavan valon seuraavan ambulanssia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun vanha ihminen on lähellä kuolemaa, oletteko muut huomanneet, että henkilöstä lähtee erilainen haju? Siitä osaan itse päätellä, että parin vuorokauden aikaan asukas kuolee.
Tää on ihan totta.
Sen hajun tuntee heti, kun tulee samalle käytävälle. Hieman tunkkainen ja pistävä. Sama just kuoleman jälkeen.
Se haju johtuu siitä kun kuolemanprosessissa olevan ihmisen elimistön toiminnat alkaa hidastumaan ja sitten toiminnot sammumaan, alkaa elimistössä olevat bakteerit, ruoantähteet yms.erittämään tietynlaista hajua. Elimistön mätänemisprosessi käynnistyy jo ihmisen viimeisinä elinaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Hörhöä. Lapsena jaksoi vielä uskoa mielikuvitus ukkeleihin. Aikuisena tiedän paremmin.
"Mielikuvitus ukkeleihin"? Et taida vieläkään olla aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hörhöä. Lapsena jaksoi vielä uskoa mielikuvitus ukkeleihin. Aikuisena tiedän paremmin.
"Mielikuvitus ukkeleihin"? Et taida vieläkään olla aikuinen.
Sinun saattaa olla vaikea ymmärtää, että kehitysvammaisestakin tulee aikuinen.
Tein aikoinaan yövuoroja vanhainkodissa ja siellä sattui juttuja,joita ei voi laittaa mielikuvituksen piikkiin. Itsestään pöydältä alas lentävä leipäpussi, koputtelua ikkunoista,lasten ääniä keskellä yötä autioilla käytävillä, tuoreen tupakan ja kahvin hajua ...
On nähty myös hoito virheitä ja vääriä diagnooseja . Kyllä kuolemat on erilaisia hengellisesti toiset pelkää mihin joutuu toiset näkee piruja toiset enkeleitä. Hinduilla on vähän erilaista ja juutalaiset tekee eri rituaaleja balsamoi ja muut uskonnot . Toiset kuolee rauhallisesti toiset kamppaillen. Toisissa vaikuttaa unilääkkeet puudutus aineet suonissa . Harvoin tutkitaan mitä verisuonista löytyy kun kuolee . Kemikaaleja kasapäin. Osa nääntyy janoon suoniin on voitu laittaa nesteen poisto aineet .
1.Moos.3:19 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun vanha ihminen on lähellä kuolemaa, oletteko muut huomanneet, että henkilöstä lähtee erilainen haju? Siitä osaan itse päätellä, että parin vuorokauden aikaan asukas kuolee.
Tää on ihan totta.
Sen hajun tuntee heti, kun tulee samalle käytävälle. Hieman tunkkainen ja pistävä. Sama just kuoleman jälkeen.Se haju johtuu siitä kun kuolemanprosessissa olevan ihmisen elimistön toiminnat alkaa hidastumaan ja sitten toiminnot sammumaan, alkaa elimistössä olevat bakteerit, ruoantähteet yms.erittämään tietynlaista hajua. Elimistön mätänemisprosessi käynnistyy jo ihmisen viimeisinä elinaikoina.
Siirrytään mooseksesta Jeesukseen ;. Johanneksen evankeliumista luku 3. Siitä kohta 16-18 . Kiitos .
Linnut ja oravat aiheuttaa ääniä lepakot ja hiiret . Jopa isot hyönteiset . Tavaroita voi liikuttaa tuuli mutta usein ötökkä. Jumala tuli pojassa Jeesuksessa ihmiseksi että me löytäisimme tien hänen luokseen ilman velhoutta noitia tai okkulttismia .
Joskus vaisto kertoo meissä oleva Jumalan luojan Jeesuksen henki uudessa liitossa että nyt pitää mennä tai joku on sairaana esimerkiksi . Martti Luther muuten sävelsi virsiä niin sanat on suoraan uudesta testamentista . Evankeliumin sanomaa .
Ei ole hoitotyössä koettu, mutta pari vuotta taaksepäin joulukuussa, juuri ennen joulua olin vanhempien luona ja katsottiin jotain elokuvaa telkkarista ja jossain vaiheessa iltaa minulle sekä äidille tuli kylmänväreitä kehoon. Ensin luultiin että vetääkö ikkunat (rintamamiestalo) ja vedin vain vilttiä kunnolla ylle ja noin vartti siitä isän puhelin soi, siskonsa soitti että mummo nukkui pois ja se oli samaan aikaan, kun minulle ja äidille tuli ne kylmät väreet. Me molemmat siis koimme sen, kun mummo poistui keskuudestamme.
On meillä molemmilla muitakin kokemuksia, mutta tuo on viimeisin ja koskettavin.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun hörhöt kertovat karusti miksei naisista ole johtotehtäviin.
Buhahahaaa
M29sairaanhoitaja
Olen sh ja ennen saattokoteja meidän osastolle tuli useita kuolevia potilaita. Monet heistä, päivän pari ennen kuolemaansa, sanoivat näkevänsä kuolleita sukulaisia tai ystäviä ja myös huusivat heidän nimeään.
Ehkä tämä johtui voimakkaasta lääkityksestä.
Me hoitajat yleensä näemme että potilaan nenä muuttuu.
Riippuu uskonnosta kirjoitti:
1.Moos.3:19 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan totta.
Sen hajun tuntee heti, kun tulee samalle käytävälle. Hieman tunkkainen ja pistävä. Sama just kuoleman jälkeen.Se haju johtuu siitä kun kuolemanprosessissa olevan ihmisen elimistön toiminnat alkaa hidastumaan ja sitten toiminnot sammumaan, alkaa elimistössä olevat bakteerit, ruoantähteet yms.erittämään tietynlaista hajua. Elimistön mätänemisprosessi käynnistyy jo ihmisen viimeisinä elinaikoina.
Siirrytään mooseksesta Jeesukseen ;. Johanneksen evankeliumista luku 3. Siitä kohta 16-18 . Kiitos .
Onneks ei eletä enää lain ja kuoleman alla vaan Jumalan armon ja pelastuksen alla jonka Hän valmisti meille Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa💕💕
Vierailija kirjoitti:
Olen sh ja ennen saattokoteja meidän osastolle tuli useita kuolevia potilaita. Monet heistä, päivän pari ennen kuolemaansa, sanoivat näkevänsä kuolleita sukulaisia tai ystäviä ja myös huusivat heidän nimeään.
Me hoitajat yleensä näemme että potilaan nenä muuttuu.
Mitä tarkoittaa nenän muuttuminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me hoitajat yleensä näemme että potilaan nenä muuttuu.Mitä tarkoittaa nenän muuttuminen?
Se kapenee, on erilainen kun edellisinä päivinä.
Crazed 7-year-old boy 'walks up wall backwards' after being possessed by demon
The seven-year-old boy had been rushed to hospital after taking a bizarre turn, speaking in a demonic voice and violently shaking his head.
But when he arrived in the emergency room things took an even darker twist when he escaped his family's grip by scrambling up a wall.
The spine-chilling incident involved the Ammons family, from Indiana, USA, and was written up in an official report.
Witnesses - including a Family Case Manager - also gave detailed accounts of what happened to the police, which were captured on the cops' bodycams and can be seen in the above video.
https://www.mirror.co.uk/tv/tv-previews/possession-ghost-demon-house-he…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me hoitajat yleensä näemme että potilaan nenä muuttuu.Mitä tarkoittaa nenän muuttuminen?
Se kapenee, on erilainen kun edellisinä päivinä.
Kiitos vastauksesta, en ole moisesta aiemmin kuullut.
Up