Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mitä sulle kuuluu?" "Miten sinulla menee?" Mitä vastaat?

Vierailija
09.04.2016 |

Mie oon todella epäsosiaalinen enkä utele muitten ihmisten kuulumisia enkä mielellään puhu puolituttujen tai etenkään tuntemattomien kanssa omasta elämästäni tai kuulumisista.

Tää on vissiin tyhmää, mutta minua ahistaa noi "Mitä sulle kuuluu?" "Miten sinulla menee?" Mitä ihmettä muut oikein vastaa niihin?
Itte yleensä vain kommentoin että "Ihan normaalisti" tai "Samalla tavalla kuin aina". Heitteleekö normaaleilla ihmisillä nuo kuulumiset jotenkin? Pitäisikö minun huonona päivänä sanoa että "Todella huonosti" ja hyvänä päivänä "Todella super hyvin!!".

Vai pitäisikö sitä alkaa kertomaan koko päivän tapahtumat vai mitä ihmettä? Tavallaan koen että olen aika tylsä kun en kerro mitään enempää, mutta toisaalta ei mulla ole mitään enempää kerrottavaa.

:D Tää nyt ei ole mikään suuri ongelma minulle, mutta ois kiva kuulla että mitä muut oikeasti vastaavat noihin. Siis jos joku puolituttu kysyy. Läheisille kavereille tietty tulee kerrottua kaikkea maan ja taivaan välillä.

Samaten on jotenkin kiusallista kun kai tuossa pitäis sitten heittää vastakysymys "Entäs miten sulla menee?". Koska oikeasti yleensä minua ei vois vähempää kiinnostaa miten jollain menee...

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, kuka kysyy.

Feissarin kysymykseen kadulla olen joskus masentuneena vastannut rehellisesti, että tosi huonoa kuuluu ja jatkanut matkaani.

Eihän hän tietenkään oikeasti ole ollut kiinnostunut siitä, mitä minulle kuuluu, vaan on yrittänyt saada minut pysähtymään ja kuuntelemaan myyntipuhettaan.

Vierailija
42/85 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään erikoista, entä itsellesi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinähän se, jäitä poltellessa. Sitten alan kertoa, että olen kohta jäämässä työttömäksi, on terveyshuolia ja omaisillakin vaikeaa. 

Vierailija
44/85 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron että on jatkuva ripuli ja selkään sattuu.

Vierailija
45/85 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän turpaan.

Vierailija
46/85 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus heitän tyyliin "Oikein hyvää kuuluu, vapauduin juuri vankilasta kahdeksan vuoden jälkeen." Tai "Kiitos kysymästä, pääsin viikko sitten sairaalasta sydänkohtauksen jäljiltä joten ihan jees nyt."

Vierailija
47/85 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kyllä harvinaisen tylsä puolisona.

Vierailija
48/85 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama ongelma kuin ap:llä. En vielä nyt 56-vuotiaanakaan osaa vastata tuohon kysymykseen. Kun tykkäisin kertoa totuuden, mutta olen ymmärtänyt, etä niin ei kuulukaan tehdä.

Sama täällä, itsekin oon jo yli 50 v ja aina hämmentänyt kuulumisten kysyminen. En käsitä tuota small talkia, että siinä kuuluu kysyä ja vastata tietyllä tavalla.  Eihän siinä ole mitään järkeä, ajan tuhlausta. Ja että kelle voi vastata rehellisesti, jos ei kuulukaan kovin hyvää.

Vierailija
49/85 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama ongelma kuin ap:llä. En vielä nyt 56-vuotiaanakaan osaa vastata tuohon kysymykseen. Kun tykkäisin kertoa totuuden, mutta olen ymmärtänyt, etä niin ei kuulukaan tehdä.

Sama täällä, itsekin oon jo yli 50 v ja aina hämmentänyt kuulumisten kysyminen. En käsitä tuota small talkia, että siinä kuuluu kysyä ja vastata tietyllä tavalla.  Eihän siinä ole mitään järkeä, ajan tuhlausta. Ja että kelle voi vastata rehellisesti, jos ei kuulukaan kovin hyvää.

Minusta tuo on usein ns keskustelun avaus esim juhlissa tuttujen kesken.

Olen huomannut, että usein harvemmin näkemäni nuoret kysyy tätiltään, minusta kiva ja kohtelias tapa. Sitten rupatellaan tietysti kaikenlaista.

Olen huomannut, että lisään tuon kysymyksen usein sähköpostiin tai kirjeeseen ystäville/siskoille, ehkä näin toivon saavani vastauspostia pikemmin.

Eihän ventovierailta näin kysytä, siinä mielessä ei ole 'small talkia'.

Huvittaa jossain amerikan leffassa, kun vaikkapa sairaanhoitaja sanoo potilaalleen 'darling'. Outo tapa. Vähän ohi tämä

Vierailija
50/85 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan. 

Vierailija
51/85 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee mahtavasti! Fysiikka kunnossa ja kesä tulossa!

Vierailija
52/85 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kysymykseen yleensä vastakysymyksellä.

Vierailija
53/85 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää! Kevätväsymys? Pitääkin ottaa kalamaksanöljyä. Vai kalanmaksaöljyä?

Vierailija
54/85 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsyttää! Kevätväsymys? Pitääkin ottaa kalamaksanöljyä. Vai kalanmaksaöljyä?

Taitaa olla kalanmaksaöljy

Vierailija
55/85 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmeempiä, mites itselläs?

Vierailija
56/85 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan että hengissä ollaan

Vierailija
57/85 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se, mites itelläs?

Vierailija
58/85 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän tää, hyvää yötä sullekin

Vierailija
59/85 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kurjuutta kummempaa

Vierailija
60/85 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vastaan päästämällä ison räminäpierun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän