Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tällainen viikonloppuohjelma sinusta kuulostaa? Sekä lapsettomien että vanhempien mielipiteet kiinnostavat

Vierailija
08.04.2016 |

Napattu toisesta ketjusta:

[quote=Vierailija]katsomme tänään koko perhe voicen ja samalla syömme illalliseksi tortilloja + ehkä jäätelöä. Aikuiset saattavat käydä siinä jossain välissä saunassa.

huomenna päivällä aikaa menee lasten harrastuksiin + kaverisynttäreille kuskailuun, siinä lomassa saatan käydä vähän ostoksilla/kävelyllä kaupungilla, mies on töissä. Illalla käymme yhdessä urheilemassa koko perhe ja sitten loppuillan katsomme kotona telkkua / lapset leikkii, touhuilee omiaan siinä sivussa.

Sunnuntaina ehkä ulkoilemme ja/tai näemme sukulaisia. Isompi lapsi saattaa nähdä kavereitaan ja pyöriä niitten kanssa jossain ulkona.

Aika tavallinen viikonloppuohjelma. [/quote]
Kuvataanko tässä jonkinlaista perheidylliä? Onko tämä monen vanhemman näkemys ihanteellisesta viikonlopusta?

Itse olen niin kaukana keskiluokkaisesta lapsiperhe-elämästä, etten ole varma, miten tällainen pitäisi lukea.

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä niin ihmeellisen ihanaa te lapsettomat sitten teette?

Ei kai tässä ollut kyse siitä, mitä lapsettomat tekevät, vaan mitä me me emme tee. Eivät minun viikonloppuni ole ainakaan läheskään kaikki mitään Instagram-idylliä, mutta ottaisin ne silti kymmenen kertaa kymmenestä ennen tuollaista lapsiperheen viikonloppua.

Vierailija
42/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tärkeitä ovat henkiset arvot. Usein käyn meditoimassa tai hiljaisuuden retriiteillä, kävelen luonnossa tms. Tai opiskelen jotain.[/quote]

Ne hiljaisuuden retriitit kannattaa unohtaa ainakin vähäksi aikaa, kunnes lapset ovat isompia :)

T. Meteliin tottunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh tulee näistä kommenteista mieleen että elänkö mä nuorena ja lapsettomana jotenkin väärin - ajattelin tänään just laittaa illalla tortilloja ja katsoa leffaa ja rentoutua työviikon jälkeen. Viikonlopulle ei mitään muuta suunniteltuja kuin yhdet synttärit suvussa. Mitä ihmettä te kaikki muut velat teette joka viikonloppu että tällainen perus oleskelu ym kuulosta noin kauhealta? :D

Ei perusoleilussa ole mitään vikaa. Mutta kyllä tuo viikonlopun kuvaus ja minun perusoleilu-akkujenlataus-koomailuviikonloppuni eroavat tosistaan kuin yö ja päivä! Eihän matkustelukaan ole sama asia lapsettomana ja vanhempana, joten miksi viikonlopun vietto olisi?

Vierailija
44/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh tulee näistä kommenteista mieleen että elänkö mä nuorena ja lapsettomana jotenkin väärin - ajattelin tänään just laittaa illalla tortilloja ja katsoa leffaa ja rentoutua työviikon jälkeen. Viikonlopulle ei mitään muuta suunniteltuja kuin yhdet synttärit suvussa. Mitä ihmettä te kaikki muut velat teette joka viikonloppu että tällainen perus oleskelu ym kuulosta noin kauhealta? :D

Varmaan kauheinta on se, että kuviossa on mukana lapsia. Koska ainakin minun mielestäni tuollainen oleskelu on ihan parasta. Lapsettomana voin tietysti halutessani juoda siinä oleskellessa kalsarikännit tai mennä vaikka alkuillasta nukkumaan jos on kertynyt univelkaa. Tietysti kahden vanhemman perheessä nämäkin onnistuvat, kun toinen huolehtii lapsista.

Vierailija
45/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kenenkään tarvi käydä kaupassa, siivota, pestä pyykkiä? Meillä teini-ikäiset lapset linnoittautuu huoneisiinsa eikä suostu meidän kans mihinkään... vanhemmillekaan ei välttämättä kelpaa sama tv ohjelma, joten toinen katsoo tvtä ja toinen on netissä. Surillista tämä digiaika.

Tarvii...valitettavasti :) Mutta noi on jotenkin niin itsestäänselviä, etten listaillut omiin viikonloppumenoihin. Kaupassa käydään perjantaina töiden jälkeen. Teinit osallistuu siivoamiseen ja varsinkin nyt rapakeleillä on siivoaminen sinänsä tauotonta, että joka päivä pitää alakerta ottaa imurilla (meillä on koira), niin se ei ole sellainen rupeama perjantaina. Teinit laittavat koulusta tullessaan keittiön ja siivoavat vessat ja kylppärin. Siinä meidän viikkosiivous oikeastaan olikin, koska minä imuroin ja moppasin alakerran lattian aamulla ennen töihin menoa (menin poikkeuksellisesti vasta kymmeneksi yhteen tilaisuuteen). Lapset saavat imuroida yläkerran aulan huomenna ja siivosivat viime viikonloppuna huoneesa hyvin, kun saivat niihin uudet matot ja vähän tyynyjä jne.

Meillä onneksi jostain syystä teinit tykkäävät olla alakerran olkkarissa meidän kanssa. Vaikka siis räpeltävät laitteitaan luurit korvissa. Me sit katotaan jotain leffaa miehen kanssa. Mutta on jotenkin ihanaa että ne vielä tulee tähän sohvankoloon dataamaan ja syömään popcornia :)

Vierailija
46/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vähän kälystä se, millä vimmalla parikymppiset lapsettomat nostavat omaa itsetuntoaan mollaamalla arkista perhe-elämää. Minusta tuo esimerkkiviikonloppu oli aivan ok siinä missä joku viipellys konserteissa ja klubeilla ja kavereilla. Pääasia, että tekee itseään rentouttavaa tekemistä ja lataa akkujja - ja lapsilla on mukavaa, turvallista arkea, saavat olla vanhempiensa kanssa ja levätä hekin.

Enemmän vieroksun sitä, jos joku yrittää hampaat irvessä keinolla millä hyvänsä olla originelli. Keskivertoisessa ja keskiluokkaisessa elämässä EI OLE MITÄÄN VIKAA! Emme elä tehdäksemme vaikutusta muihin, elämme itsellemme. Mitä väliä sillä on loppupeleissä, mitä muut edes ajattelevat meidän elämästämme?

Vierailija
47/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, tän ketjun tarkoitus olikin se, että lapsettomat kauhistelevat taas, miten hirveää se lapsiperhe-elämä onkaan.

Vierailija
48/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tässä ollut kyse siitä, mitä lapsettomat tekevät, vaan mitä me me emme tee. Eivät minun viikonloppuni ole ainakaan läheskään kaikki mitään Instagram-idylliä, mutta ottaisin ne silti kymmenen kertaa kymmenestä ennen tuollaista lapsiperheen viikonloppua.

Minusta tuollainen lapsiperheviikonloppu kuulostaa paljon kivemmalta kuin yksinäinen viikonloppu. Mitä tekisi huomenna? Hulluilla päivillä voisi käydä, ostaa jotain hyvää. Jos on kaunis ilma, voisi kävellä meren rannassa. Pyykkiä pitää joka tapauksessa pestä, arkena ei jouda. Illalla sitten sauna ja ehkä pikkupullo cavaa.  Entä sunnuntaina? Maanantaina pääsee töihin, eikä tarvitse miettiä, mitä tekisi.

Vierailija
49/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa kysyä mitä te teette. No mitä te ette tee?

En huomannut aloituksessa mitään outoa. Itse en tykkää katsoa Voicea vaikka lapsiperheessä elän. Sen tilalla voisi olla jokin elokuva tms.

Vierailija
50/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän velat kehtaa panna näkyville normiviikonloppuaan, koska siinä vasta ilkkumisen aihetta olisikin, ja he haluavat varata tämän ketjun pelkästään lapsiperheiden säälittelyyn ; )

Vierailija
51/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on vähän kälystä se, millä vimmalla parikymppiset lapsettomat nostavat omaa itsetuntoaan mollaamalla arkista perhe-elämää. Minusta tuo esimerkkiviikonloppu oli aivan ok siinä missä joku viipellys konserteissa ja klubeilla ja kavereilla.

Ja monesta se ei ole, vaikka miten asiasta kiukuttelisit. Katselkaa Voiceanne, kuskatkaa harrastuksiin ja mussuttakaa sipsiä sohvalla, ei se meiltä ole pois. Mutta älkää ihmetelkö, että kun kysytään mielipidettä tuollaisesta viikonlopusta, me vastaamme totuudenmukaisesti.

Lähinnä tulee mieleen, onko sinun itsetuntosi on jotenkin tavattoman heikko, kun eriävät näkemykset ahdistavat noin paljon.

Vierailija
52/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuollainen lapsiperheviikonloppu kuulostaa paljon kivemmalta kuin yksinäinen viikonloppu. Mitä tekisi huomenna? Hulluilla päivillä voisi käydä, ostaa jotain hyvää. Jos on kaunis ilma, voisi kävellä meren rannassa. Pyykkiä pitää joka tapauksessa pestä, arkena ei jouda. Illalla sitten sauna ja ehkä pikkupullo cavaa.  Entä sunnuntaina? Maanantaina pääsee töihin, eikä tarvitse miettiä, mitä tekisi.

Oho, ihmiset tulevat onnellisiksi eri asioista. Kuka olisi arvannut?

Vierailija
53/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummakos perheelliset ovat maanantaisin kuin jyrän alle jääneitä ja huokaisevat helpotuksesta päästessään töihin lepäämään.

Vierailija
54/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on vähän kälystä se, millä vimmalla parikymppiset lapsettomat nostavat omaa itsetuntoaan mollaamalla arkista perhe-elämää. Minusta tuo esimerkkiviikonloppu oli aivan ok siinä missä joku viipellys konserteissa ja klubeilla ja kavereilla.

Ja monesta se ei ole, vaikka miten asiasta kiukuttelisit. Katselkaa Voiceanne, kuskatkaa harrastuksiin ja mussuttakaa sipsiä sohvalla, ei se meiltä ole pois. Mutta älkää ihmetelkö, että kun kysytään mielipidettä tuollaisesta viikonlopusta, me vastaamme totuudenmukaisesti.

Lähinnä tulee mieleen, onko sinun itsetuntosi on jotenkin tavattoman heikko, kun eriävät näkemykset ahdistavat noin paljon.

No kerro sitten, mitä normiviikonloppuna teet.

Vierailija
55/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi perhe, niin kai tuo olisi ihan jees. En vaan itse jaksaisi joka vkl tuollaista ohjelmaa, kaipaan omaa aikaa, miehen kanssa spontaanisti ulos lähtemistä ja semmoista vapautta. En ole (vielä) valmis perhe-elämään, koska haluan elää kiireettömästi ja viettää paljon aikaa yksin tai kaksin.

N26

Vierailija
56/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ainakaan ole koskaan ollut vaikeuksia keksiä tekemistä yksin ollessa. Maanantai tulee aivan liian nopeasti ja _joutuu_ töihin. Nautin yksinolosta. Valitsen mieluummin yksinolon kuin sosiaalisen elämän.

Vierailija
57/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerro sitten, mitä normiviikonloppuna teet.

Sitä ei kysytty.

Vierailija
58/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta olis aivan älyttömän mielenkiintoista kuulla, mitä muunlainen viikonlopunvietto sitten on? Kukaan teistä kauhistelijoista ei ole laittanut minkäänlaista esimerkkiä siitä, millainen se lapsettoman sinkun ihanneviikonloppu on. Paitsi yksi, joka kävi retriiteissä. Onhan tossa aloituksen listauksessa melko hyperaktiivinen toi lauantai, mutta ei se varmaan ole ihan jokaviikonloppuista että on useammat kaverisynttärit esim.

Oma ihanteeni viikonlopusta ei kauheasti ole muuttunut, vaikka olen elänyt sinkkuelämää, parisuhde-elämää, pikkulapsiarkea ja nyt elän teini-ikäisten kanssa. Viihtymisen kulmakiviä ovat olleet rentoilu, hyvä ruoka, yhdessäolo...Minä en rehellisesti tiedä millaista se muu on ja minua rehellisesti kiinnostaisi tietää.

Mitä sinä teet tänä viikonloppuna?

Vierailija
59/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuuko tuollainen elämä vanhemmista oikeasti mielekkäältä?

Kysykää omilta vanhemmiltanne (jos olette niitä, joilla lapsuus oli kuvatun kaltainen), älkääkä ihmetelkö täällä. Jankuttakaa heillekin koko ajan, kuinka lapsia hankkivat ihmiset elävät vain jossain torjumisen ja kieltämisen vaiheessa, eivätkä tunnusta kuinka oikeasti inhoavat lapsiaan (eli teitä).

Minulla ei ole lapsia, joten en tässä omaa asiaa aja, niin kuin varmasti oletitte.

Vierailija
60/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun aloitti vela, joka halusi pönkittää omaa erinomaisuuttaa haukkumalla lapsiperheellisten viikonloppuja. Kukaan perheellinen ei ole kysynyt mielipiteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi