Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tällainen viikonloppuohjelma sinusta kuulostaa? Sekä lapsettomien että vanhempien mielipiteet kiinnostavat

Vierailija
08.04.2016 |

Napattu toisesta ketjusta:

[quote=Vierailija]katsomme tänään koko perhe voicen ja samalla syömme illalliseksi tortilloja + ehkä jäätelöä. Aikuiset saattavat käydä siinä jossain välissä saunassa.

huomenna päivällä aikaa menee lasten harrastuksiin + kaverisynttäreille kuskailuun, siinä lomassa saatan käydä vähän ostoksilla/kävelyllä kaupungilla, mies on töissä. Illalla käymme yhdessä urheilemassa koko perhe ja sitten loppuillan katsomme kotona telkkua / lapset leikkii, touhuilee omiaan siinä sivussa.

Sunnuntaina ehkä ulkoilemme ja/tai näemme sukulaisia. Isompi lapsi saattaa nähdä kavereitaan ja pyöriä niitten kanssa jossain ulkona.

Aika tavallinen viikonloppuohjelma. [/quote]
Kuvataanko tässä jonkinlaista perheidylliä? Onko tämä monen vanhemman näkemys ihanteellisesta viikonlopusta?

Itse olen niin kaukana keskiluokkaisesta lapsiperhe-elämästä, etten ole varma, miten tällainen pitäisi lukea.

Kommentit (123)

Vierailija
21/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niin ihmeellisen ihanaa te lapsettomat sitten teette? 

Paljon sosiaalisempaa ja värikkäämpää elämää minun tuttavapiirissäni perheelliset viettävät. Ei joka hetki toki mitään juhlaa ole. Velvotteita on tietysti paljon enemmän kuin sinkulla/lapsettomalla pariskunnalla. 

Vierailija
22/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenenkään tarvi käydä kaupassa, siivota, pestä pyykkiä? Meillä teini-ikäiset lapset linnoittautuu huoneisiinsa eikä suostu meidän kans mihinkään... vanhemmillekaan ei välttämättä kelpaa sama tv ohjelma, joten toinen katsoo tvtä ja toinen on netissä. Surillista tämä digiaika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tämän viikonlopun suunnitelma tämmöinen:

pe katsotaan luontodokkaria yhdessä, kun lapset menee nukkumaan katsotaan miehen kanssa jotain sarjaa ja syödään karkkia.

la lapset katsovat piirrettyjä ja syödään aamupalaa. Lapsilla karkkipäivä, saavat naminsa lounaan jälkeen. Käydään läheisessä kaupungissa ostoksilla ja ehkä syömässä, vietetään kauppakeskuksessa muutama tunti. Illalla ehkä joku kokoperheen leffa tai dokkari.

su piirrettyjä ja aamupalaa, siivouspäivä, käydään mun vanhempien luona.

Lapset 5,3 ja 1

Vierailija
24/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksihurjastellaan, käydään joogakursseilla henkistymässä, matkustetaan viikonlopuksi kaupunkilomille.

Vierailija
25/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä harrastetaan musiikkia (ammattitasolla) ja liikuntaa,  ulkoilua, retkeilyä ym. Jos on pidennetty vkl niin käydään reissussa. Televisiota emme katso (ei vaan kiinnosta; ei siis mitään uskonnollisia syitä). Ja sitten loppuaika vaan relataan. Ihan tarpeeksi ohjelmaa viikoissa, viikonlopuiksi ei tekemällä tehdä erikseen ohjelmaa vaan mennään fiiliksellä. 

Vierailija
26/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä niin ihmeellisen ihanaa te lapsettomat sitten teette? 

Paljon sosiaalisempaa ja värikkäämpää elämää minun tuttavapiirissäni perheelliset viettävät. Ei joka hetki toki mitään juhlaa ole. Velvotteita on tietysti paljon enemmän kuin sinkulla/lapsettomalla pariskunnalla. 

Ei mitään ihmeellisen ihanaa, vaan eri tavalla tylsää. Paitsi että lapseton sinkku on suhteellisen vapaa keksimään jotain muuta tekemistä hyvinkin lyhyellä varoitusajalla, jos telkkari ja herkut ei kiinnosta.

Vierailija
27/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh.

Kun sanoo, ettei halua missään tapauksessa lapsia, koska lapsiperhe-elämä olisi kamalaa, vastaus tulee heti: "Aina te velat takerrutte siihen pikkulapsivaiheeseen. Ei se kestä kuin hetken."

Mutta kun ei se pikkulapsiperhe ole siinä se kamaluus, vaan se, mitä tässä kuvataan, vuodesta toiseen. Jos palkkio siitä, että kestää pikulapsivaiheen on tällainen... Joo, kiva jos te tykkäätte, mutta minulle kiitos mutta ei kiitos.

Niinpä. Juu, olihan se lapsena kivaa kun lauantaina pyöräiltiin koko perhe kioskille ostamaan irtokarkkipussit ja saunan jälkeen syötiin sipsejä ja katsottiin Iltalypsyä, joka lauantai samaa rataa, mutta ei kiitos enää. Tuntuuko tuollainen elämä vanhemmista oikeasti mielekkäältä?

Noh. Ei meillä ainakaan joka lauantai ole samanlainen. Aika rauhallista elämää vietämme silti. Ei mitään ryypiskelyjä ja matkusteluja ja kulttuuririentoja joka viikonlopulle. Itse tykkään tästä. Lapsilla on hauskoja juttuja. Nauramme paljon. Meillä on omaa huumoria ja itse ainakin nautin pikku jutuista, esim. tuoreista sämpylöistä, saunomisesta, siitä kun lapset oppivat jotain uutta ja saa itse sen "todistaa", sukulaisten ja kavereiden kanssa kahvittelusta, sanomalehden lukemisesta aamukahvilla, hyvästä kirjasta, käsitöistä. Elämä on oikein mukavaa näin. :)

Vierailija
28/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh.

Kun sanoo, ettei halua missään tapauksessa lapsia, koska lapsiperhe-elämä olisi kamalaa, vastaus tulee heti: "Aina te velat takerrutte siihen pikkulapsivaiheeseen. Ei se kestä kuin hetken."

Mutta kun ei se pikkulapsiperhe ole siinä se kamaluus, vaan se, mitä tässä kuvataan, vuodesta toiseen. Jos palkkio siitä, että kestää pikulapsivaiheen on tällainen... Joo, kiva jos te tykkäätte, mutta minulle kiitos mutta ei kiitos.

Niinpä. Juu, olihan se lapsena kivaa kun lauantaina pyöräiltiin koko perhe kioskille ostamaan irtokarkkipussit ja saunan jälkeen syötiin sipsejä ja katsottiin Iltalypsyä, joka lauantai samaa rataa, mutta ei kiitos enää. Tuntuuko tuollainen elämä vanhemmista oikeasti mielekkäältä?

No mutta hyvänen aika, sullahan on mahdollisuus elää ihan just sellaista elämää kuin sä haluat,

Itselleni tuo kuulostaa mielekkäälltä. Me saatiin lapset kolmekymppisenä ja ei se meidän elämä kauhean paljon kummempaa ollut ennen lapsia kuin tämä kuvattu" keskiluokkainen lapsiperhehelvetti". Perjantaina tultiin kotiin duunista, mentiin ehkä baariin tai vuokrattiin leffa. Syötiin just texmexiä, pizzaa tms. Lauantaina nukuttiin pitkään, käytiin isommassa kaupassa, minä kävin ehkä lenkillä, mies pelaamassa fudista tai säbää. Illalla tehtiin hyvää ruokaa ja katottiin telkkaria tai luettiin kirjoja(90-luvulla netti ei ollut tällaisessa roolissa kuin nykyisin). Välillä oli kavereita kylässä. Lauantaina oli illalla saunavuoro klo 20.

Sunnuntaisin minä kävin opettamassa pikkulapsille telinevoimistelua, mies teki aika usein duunihommia (teki lisuria töiden ohessa). Ehkä jotain liikuntaa tai syömässä mun vanhempien luona.

Millainen on sitten sulle ap sellainen mielekäs viikonloppu?

Vierailija
29/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota puuttuu kaksi asiaa;

- aloituksen tekstihän on idylliä, kun puuttuu pyykkäys- ja siivous show

- ei sanaakaan vanhempien intiimihetkistä, mutta elämä on ;)

Vierailija
30/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä just tortillat syöty... keittiössä kyllä eikä telkkarin ääressä. Kohta saunaan. Sit notkutaan sohvalla. Lapset pyörii jaloissa. Ihana perjantai. Juoksulenkillä kävin jo aamulla. Huomenna lasten urheiluharrastuksia ja talkoita, illalla pitää tehdä pyykkihuoltoa. Tunnin meinaan treenata jossain välissä. Sunnuntaina vaihdetaan kesärenkaat ja ystäväperhe tulee kylään.

Tää on ihan normaali lapsiperheen viikonloppu. Joka toinen viikonloppu lapset on isällään, silloin sitten vähän erilaista olemista, kun ollaan miesystäväni kanssa kahdestaan. Nautin kummastakin.

Vierailija
31/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kenenkään tarvi käydä kaupassa, siivota, pestä pyykkiä? Meillä teini-ikäiset lapset linnoittautuu huoneisiinsa eikä suostu meidän kans mihinkään... vanhemmillekaan ei välttämättä kelpaa sama tv ohjelma, joten toinen katsoo tvtä ja toinen on netissä. Surillista tämä digiaika.

Meillä siivotaan torstaina. Tänään käytiin kaupassa. Pyykkiä voidaan pestä huomenna, jos on tarvetta.

Kun ei ollut lapsia, niin ei me viikonloppuisin mitään ihmeellistä tehty. Ehkä valvottin ja vastaavasti nukuttiin pidempään. Ihan samalla tavalla silloinkin ulkoiltiin, käytiin kaupungilla, sukulaisia tavattiin.

Mitä te lapsettomat teette viikonloppuisin, kun perhe-elämä tuntuu niin kamalalta?

Vierailija
32/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vkl muinoin sinkkuna, lapsettomana ja naimattomana: baariin kavereiden kanssa, viinaa, pokaa mies, panemista, pienehkä tykyttävä krapula seuraavana aamuna, siitä uuteen nousuun, sama meininki kuin edellisenä päivänä. Sunnuntaina pieni morkkis, vähän pyykkiä ja opiskelua. Nykyinen elämäni on aloituksen kaltainen ja olen todella tyytyväinen ja onnellinen siitä. Sinkkuelämään en vaihtaisi mistään hinnasta. Olkaa ihan mitä mieltä haluatte, tämä on oma kokemukseni.

Vierailija
33/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuo olisi tylsää, ahdistavaa ja ihan hirveää. Pahinta olisi viikonloppujen toistuminen samanlaisena sekä television eteen jumahtaminen, kun ei voisi uloskaan lähteä. 

Vierailija
34/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh tulee näistä kommenteista mieleen että elänkö mä nuorena ja lapsettomana jotenkin väärin - ajattelin tänään just laittaa illalla tortilloja ja katsoa leffaa ja rentoutua työviikon jälkeen. Viikonlopulle ei mitään muuta suunniteltuja kuin yhdet synttärit suvussa. Mitä ihmettä te kaikki muut velat teette joka viikonloppu että tällainen perus oleskelu ym kuulosta noin kauhealta? :D

Vierailija
35/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan tavanomaiselta viikonlopulta lapsiperheessä.

Mainiota perusarkea, jota jopa kaipaa, kun lapset ovat isompia, eikä treenikuskauksiin enää tarvitse vanhempaa, ja toimitsijavuorotkin ovat taakse  jäänyttä elämää.

Vierailija
36/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksihurjastellaan, käydään joogakursseilla henkistymässä, matkustetaan viikonlopuksi kaupunkilomille.

Olin sinkku aika pitkään ja lapaenkin sain 31 v. Ei mun elämä ollut ihan näin hohdokasta silloinkaan.

Millaisia niiden viikonloppujen sitten pitäisi olla?

Aloituksen on ihan normaali.

Paitsi näin teiniperheessä

Tortillat syötiin jo klo 16 ruuaksi.

Poika ja mies on kentällä. Pojan jalkapallopeli. Tytär soitti pianoa, luki ja nyt katsoo netistä elokuvia huoneessaan. Minä kissan ja viinilasin kanssa sohvalla.

Kaupassa käytiin aiemmin. Illalla ei kummempia

La. Siivous, ruuanlaitto. Ehkä aloitetaan maalaus tai ulkohommia. Illalla pizzaa ja saunaan. Pyykkiä pesen koko päivän

Su sama kuin la. Paitsi pojan jalkapalloilua.

Ohjelma kyllä elää tarpeen mukaan. Käyn mummon kanssa kaupassa, soittelen kavereille tms

Vierailija
37/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh.

Ei tunnu. Mutta jos vanhemmat "toteuttaisivat" itseään esim. nussimalla sohvalla lasten edessä silloin kun sattuu nussituttamaan, olisi lasu ovella äkisti. Perheellisillä on tiettyjä rajoituksia perheettömiin verrattuna. Siksi useat ihmiset eivät halua hoitaa lapsenlapsiaan isovanhempana vaan paneskella rauhassa.

Vierailija
38/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuo olisi tylsää, ahdistavaa ja ihan hirveää. Pahinta olisi viikonloppujen toistuminen samanlaisena sekä television eteen jumahtaminen, kun ei voisi uloskaan lähteä. 

Tarkoitatko ulos vai ulos? Kumpikin mahdollista mutta tuskin hinkua kovin usein muuta kuin ulos kävelylle tai puistoon tai metsään.

Vierailija
39/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ainoat vaihtoehdot biletys panoineen ja krapuloineen tai Putousta & pizzaa?

Minulle tärkeitä ovat henkiset arvot. Usein käyn meditoimassa tai hiljaisuuden retriiteillä, kävelen luonnossa tms. Tai opiskelen jotain.

Vierailija
40/123 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjun aloittaja kirjoitti:

Jos tämä on normaalia, niin onko se tylsää normaalia vai tosi kivaa normaalia?

Omat lapseni ova myös "Voicen katseluiässä", joten viikonloppu kuulostaa normaalilta, ehkä tavallista rennommalta (ei kokeita koulussa, urheilukisoja tms.). Lapsiperheen viikonloput nyt ovat erilaisia kuin lapsettomien parien. Kuulostaa perheeltä, jossa välitetään lapsista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi