Pystyykö osuuspankissa avaamaan lapselle tilin, siten että on valtakirja toiselta vanhemmalta?
Kun osuuspankin sivuilla lukee että toisen vanhemman pitäisi käydä konttorissa henkilökohtaisesti antamassa luvat tilin käytölle toiselle vanhemmalle. Voiko olla näin vaikeata? Eikö valtakirja riitä, kun tällä vastahakoisella vanhemmalla on tuli eri pankissa.
Kommentit (7)
Verkkopankissa tehty valtakirja riittää. Omat tiedot- Valtakirjat -Valtakirja alaikäisen pankkiasioihin
Verkkopankissa ei voi tehdä kun exmies ei ole osuuspankin asiakas. Eli muun pankin asiakkaitten pitäisi mennä konttoriin hoitamaan homma.
Missä pankissa onnistuisi tilin avaus ja käyttöoikeuden saanti siihen pelkästään valtakirjalla? lapsen isältä ehkä valtakirjan saisin mutta pankkiin ei suostu lähtemään. Isä on Nordean asiakas, ja sinne en nyt lapselle tiliä halua.
Miten ihmeessä hoidetaan lapsen kesätyöpalkka jos ei saada tiliä lapselle.
Kesätyö? Eikö lapsi ole sitten jo sen ikäinen, että saa aukaista tilin itse? Tai aukaiset tilin itsellesi ja laitat lapselle käyttöoikeus ja kortti siihen. Sitä käytätte niin kauan, että lapsi saa aukaista itse tilin.
Kiitti vinkistä, ei taas tullut mieleen että voihan se tili olla mun nimissä.
Lapsi on niin iso että saa palkkaa. Palkkaa ei makseta toisten tileille.
Avasin lapselleni tilin osuuspankissa vuosi sitten. Silloin ainakin riitti se, että mies teki verkkopankissa valtakirjan ja minä kävin lapsen kanssa avaamassa tilin. Olemme mieheni kanssa molemmat op:n jäseniä.