Kipu silmän takana - Mitäs tämä nyt on?
Mulla on ollut silmissä outoja oireita nyt jonkun aikaa. Sunnuntaina alkoi tulla sellasia vilkkuvia valoja toiseen silmään. Ei siis mitään kipua, vaan aina välillä tuli "kohtaus" joka kesti noin 15.sek ja jonka aikana silmässä välkkyi valkoinen valo eikä nähnyt mitään muuta. Tää välkkyminen siis pääosin toisessa silmässä. Ajattelin, että johtuu jotenkin kuumeesta.
Tiistaina sitten alkoi sattua toiseen silmään aina kun liikuttaa, ja sama kipu edelleen samassa silmässä. Eli kun liikuttaa sivulle/ylös/alas niin sattuu jonnekin silmän sivulle/taakse. Ei ole ollut näön heikkenemistä tai mitään vastaavaa, ainoastaan tuo kipu.
Googlettelin tätä kipua ja Google vain tyrkytti jotain näköhermon tulehdusta, mitä minulla tuskin on, kun niitä näköoireita ei ole. Ja tosiaan tuo välkkyminenkin jäi siihen yhteen päivään, kipu on toisessa silmässä kuin siinä välkkyvässä.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Mene lääkäriin.
Niin menenkin, jos kipu jatkuu vielä pari päivää. Mietin vaan, että sokeudunko nyt vai onko tämä joku ihan perusoire. -ap
Iriitti siellä kolkuttelee.
Mutta sinne lääkäriin juu tosiaan kannattaa eikä selailla nettiä, kun tuonkin hoitamisessa aika ratkaisee, ettei jää silmään pysyviä vaurioita.
Kuulostaa tosi pelottavalta ja oudolta. Itse olisin kyllä jo mennyt kiireesti lääkäriin, enkä täällä ihmettelisi. On vielä sen verran tuoreena Olga Temosen kohtalo mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta sinne lääkäriin juu tosiaan kannattaa eikä selailla nettiä, kun tuonkin hoitamisessa aika ratkaisee, ettei jää silmään pysyviä vaurioita.
Kiitos vastauksesta. Katoin vain, että iriitin pitäisi aiheuttaa jotain ulkoisia oireita, kuten punoitusta, mutta mitään sellaista ei näy... -ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tosi pelottavalta ja oudolta. Itse olisin kyllä jo mennyt kiireesti lääkäriin, enkä täällä ihmettelisi. On vielä sen verran tuoreena Olga Temosen kohtalo mielessä.
ei olga ainoa syöpään sairastunut ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Katoin vain, että iriitin pitäisi aiheuttaa jotain ulkoisia oireita, kuten punoitusta, mutta mitään sellaista ei näy... -ap
Silloin on jo myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkäänkään, mutta hän nyt sattuu silti olemaan hyvin muistissa, ja kun aivosyöpä hänellä. Ja ap:n oireet tuollaisia.
Mulla tekee migreeni tuon tapaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene lääkäriin.
Niin menenkin, jos kipu jatkuu vielä pari päivää. Mietin vaan, että sokeudunko nyt vai onko tämä joku ihan perusoire. -ap
Soitat terveysneuvontaan NYT. Et odota vaan soitat NYT.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tekee migreeni tuon tapaista
Mulla ei kyllä koskaan ole kokonaan migreenistä mennyt näkö silmästä. Mulla ollut vain sahalaitaa tai osassa näkökenttää sokea kohta, mutta kai migreenikin voi olla erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkäänkään, mutta hän nyt sattuu silti olemaan hyvin muistissa, ja kun aivosyöpä hänellä. Ja ap:n oireet tuollaisia.
Jos sama sairaus on aivan sama meneekö lääkäriin vai ei.
Muistatteko Threadsista Reettahelenan?😢
Valojen välkkyminen oli mulla merkki sarveiskalvon irtaumasta. Lievää kipua oli ja silmissä roskaisuuden tunne. Parani itsestään ajan kanssa. Kävin silmälääkärissä kun ilmaantui salamoinnin lisäksi toiseen silmään varjostuma.
Poissulkisin (tutkimuksilla) migreenin, verkkokalvon ongelmat ja ms-taudin noilla oireilla.
Voiko olla kyse ihan lasiaisen irtaumasta? Vähän rajummasta.
Mene lääkäriin.