Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Tein lapsia - miksei kukaan auta?"

Vierailija
08.04.2016 |

Monta tilannetta oon todistanut että kun tukiverkkoa ei ole ja sitä sitte lapsen kanssa ihmetellään kovasti. Pahimmillaan syyllisestään muita ihmisiä vaikka kyse on omista valinnoista! Kysynkin niiltä jotka näin tekee: miks kenenkään kuuluisi hoitaa sinun lapsia silloin kun sinä niin vaadit tai muuten pahimmillaan katkaistaan sitten vaikka välit?

On olemassa ihmisiä joita voi ko hommaan palkata. Ei isovanhemmat ja ystävät ole ilmaisia lastenhoitajia. Kaikkien mielestä ei ole ihanaa PÄÄSTÄ hoitamaan lapsiasi.

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääliö.

Hienosti empatiseerattu.

Vierailija
122/127 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan auttaa lapsiperheitä heti kun siihen on mahdollisuus!

Toivoisin ,että avun tarvitsijat saisivat avun ja ne ihmiset joilla on mahdollisuus auttaa ,kantaisivat omalta osaltaan kortensa kekoon.:)

Uskokaa tai älkää mutta auttamisesta saa itse todella hyvän mielen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksi asia, jota tässä ketjussa ei ole taidettu ottaa lainkaan huomioon. Nimittäin jokainen vanhempi, joka tekee oman lapsensa hoitamisesta ja kasvattamisesta monimutkaista ja vaikeaa, kaivaa samalla omaa kuoppaansa. Kun tämän päivän äitien sukupolvi lapsena lähetettiin mummolaan tai vanhemman sisarukselle hoitoon, niin hoitopaikassa lasta hoidettiin hoitopaikan tavalla. Ei tarvittu viiden sivun listaa tai tunnin selvitystä, mitä lapsi saa syödä ja milloin, mitä tehdä, mitkä vaatteet on tarkoitettu mihinkin, mihin aikaan pitää nukkua, olla pesulla, levätä, leikkiä jne jne. Enkä tarkoita nyt ruuassa allergioita vaan ihan sitä, että "meidän Jessica-Sofialle ei sitten saa antaa mitään hiilaripaskaa" yms. Jos lapsenlapsia on useita ja perheissä erilaiset tavat, isovanhemmilla pitäisi olla joku Excel-taulukko,  mistä tarkistaa, kenelle lapsenlapsista ei saanut antaa hedelmiä, kenelle ei pastaa, kenelle piti välipalaksi antaa vain avocadoa ja voita jne. Eli jos haluaa, että joku muukin joskus hoitaa teidän lapsianne, niin he hoitavat sitten omalla tavallaan ettekä kuole siihen, jos Nico-Petterin vesipilarivälikausimerinovillahaalarissa on mustikkatahra. 

Vierailija
124/127 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varmaan tosi suomalainen sitten, mutta en edes olettanut että kukaan kovin mielellään ottaisi hoitoon vielä sen ikäistä lasta joka pitää erikseen nukuttaa, syöttää ja vahtia silmä kovana. Jotenkin ajattelin ihan alkuun jo, että yksin tehtävät mummolavisiitit tulevat sitten kouluiässä, ja joltain vähän nuoremmalta sukulaiselta/ystävältä voisi pyytää apua aiemmin. Mutta en väitä etteikö välillä raskasta olisi ollut. Ymmärrän täysin, että yksin lastaan kasvattavat toivoisivat välillä lähipiiriltä apua. 

Minä en vain ihan ymmärrä, miten niin moni suhtautuu marttyyrimaisesti omiin vanhempiinsa ja appivanhempiin. Passiivis-aggressiivisesti päätetään, että jos ei hoideta niin eipä sitten luoda mitään suhdetta heihin. Minä olen ainakin kiitollinen omille vanhemmilleni jo ihan omasta lapsuudestani. Toki minulla harmittaisi, jos esim. 5-vuotias ei olisi tervetullut halutessaan yökylään, sitä en kiellä. Mutta saattaisinpa vain ottaa asian suoraan puheeksikin. Mutta varsinaisen lastenhoitoavun kun lapsi on vielä ihan hoidettava ja vahdittava pikkulapsi olen alun alkaenkin olettanut että hankin itse nuoremmilta ihmisiltä. Toisaalta nyt kun mietin, niin en kyllä tiedä mistä tuo päätös juontaa juurensa. Ehkäpä siitä suomalaisuudesta sitten. Mutta en voisi kyllä kuvitellakkaan, että välit omat vanhempiini menisivät koska eivät tarjoudu taaperon lastenhoitoavuksi. 

Vierailija
125/127 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinhuoltaja ja lapset ovat koululaisia. Arvaatkaas mitä....no lapset eivät halua mennä mummolaan, eivät vastaa puhelimeen ja välit ovat etäiset. Niin siinä käy, mutta  se on heidän valintansa. Heillä oli aikansa luoda suhde, mutta ei ehtinyt, kun niin kaikkea muuta on elämässä.

Vierailija
126/127 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka valitatte, että ette saa lastenhoitoapua, missä teidän miehenne ovat? Oletteko yksinhuoltajia kaikki? Eikö lapsen isä ole kuvioissa mitenkään? Yritän vain ymmärtää, miksi syyllistetään isovanhempia siitä , jos ei hetkeäkään ole omaa aikaa..

Sen lapsen isän kanssa varmaan just haluais viettää sitä kahdenkeskistä aikaa.

Vierailija
127/127 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka valitatte, että ette saa lastenhoitoapua, missä teidän miehenne ovat? Oletteko yksinhuoltajia kaikki? Eikö lapsen isä ole kuvioissa mitenkään? Yritän vain ymmärtää, miksi syyllistetään isovanhempia siitä , jos ei hetkeäkään ole omaa aikaa..

Sen lapsen isän kanssa varmaan just haluais viettää sitä kahdenkeskistä aikaa.

Jotta voisi tehdä lisää lapsia, joita ei jaksa hoitaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän