Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sievä tyttö, joka muistuttaa supisuomalaisen ystäväni tytärtä.

Etenkin itäsuomalaisilla on usein kaukaista perimää myös Venäjältä. 

Vierailija
42/79 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi. Pohjois-Suomessa monet näyttävät tytöltä, hiukset vain tummemmat monilla. Ei ne piirteet ole aasialaisia, paremminkin saamelaisia.

Onko saamelaiset siis tummempia? Itselläni on todella ei-suomalaisia piirteitä, tumman ruskea paksu tukka ja silmät ja iho vähän tummempi.

Olen aina miettinyt, että mistä nämä tulee, saamelaisilta vaiko joltain random tummaveriköltä 3-5 sukupolvea sitten. Isoisälläni oli tyyliin mustat hiukset.

Saamelaisia on monen näköisiä niinkuin suomalaisiakin. Osa saamelaisista tummia, mutta myös paljon vaaleita (esim.BB-voittaja Ante). Joillakin hieman aasialaisvaikutteiset silmät, joillakin taas ei vaan ihan samanlaiset kuin suomalaisilla. Usein melko pieniä, siis ei kovin pitkiä.  Voihan tummat geenit tulla ihan suomestakin tai vaikka romaaneilta.

Mulla on todella paksu tukka ja vähän kellertävä ts.oliivin värinen iho ja olen pitkä. Sukujuuret venäjältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän suomalainen tuolta voi näyttää ja ollaanhan me sieltä Uralvuorilta. Mutta ei tuo nyt kovin aasialaiselta näytä.

Itse olen täysin suomalainen, mutta tummatukkainen ja kuulemma näytän inuiitilta haha. Hiuslaatu paksumpi kuim perussuomalainen ja iho tummempi, ei super vaalea ja ei pala tai punerru.

Ei olla. Suomalaiset ovat Euroopan sekoittunein kansa.

Höpöhöpö. Ei edes lähelläkään. Tässä euroopalaisten geneettinen kartta:

http://i.imgur.com/au0pAfl.jpg

Kuten huomataan, suomalaiset ei ole lähellekkään monimuotoisin kansa, päinvastoin, suomalaisilla on suurin osa vieläkin tuota vanhaa uralilaista perimää.

Vierailija
44/79 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on :D mua on luultu aasialaiseksi vain sen perusteella että mulla on paksut tuuheat hiukset plus otsis ja silloin oli mustat hiukset.

Vierailija
45/79 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Tosi moni ulkomaalainen tuttu, joka on Suomessa käynyt tai nähnyt mun kautta suomalaisia, kuvailee suomalaisten silmiä vähän aasialaistyyppisiksi (joskus myös pieniksi). Ja sitten suomalaiset ottaa tän jotenkin loukkauksena :--------------D. Varmaan vielä traumat siitä, kun rotuopin "tutkijat" on aikoinaan pitäneet meitä mongolien sukuisina. Vaikka arjalaisia haluttais olla.

Vierailija
46/79 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on minusta tosi tyypillisen näköinen suomalainen jopa. Kyllä suomessa paljon tuollaisia aasialaistyylisiä silmiä on. Itselläni on sellaiset, ja vieläpä mustat hiukset ja aasialaismaisen leveä, pyöreä naama. Silti olen 100% etnisesti suomalainen, Pohjois-Karjalasta on vanhemmat.

Vierailija
47/79 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaisuus ole mikään etnisyys.

Vierailija
48/79 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa vaikka lappilaisen Antti Tuiskun silmiä... Aikas aasialaiset. Ja monellä itäsuomalaisella on tosi raskaat luomet ja aasialaisennäkäiset silmät, tyyliin Renee Zellweger.

Vierailija
49/79 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näytä yhtään raiskaajalta ;-)

Vierailija
50/79 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvan tyttö vaikuttaisi (silmien perusteella) olevan suomalais-vietnamilainen. AP voisi kertoa meille totuuden, kun ollaan tässä poruukalla arvuuteltu.

51/79 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvan tyttö vaikuttaisi (silmien perusteella) olevan suomalais-vietnamilainen. AP voisi kertoa meille totuuden, kun ollaan tässä poruukalla arvuuteltu.

En tiedä totuutta. 

Vierailija
52/79 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa "etnistä suomalaisuutta". Suomalaisuus on kansallisuus, joka on keksitty 1800-luvun puolivälissä. Ihmiset ovat todella sokeita nationalismin historialle, ja pitävät kansoja joinakin luonnon ominaisuuksina.

Eli eri alueilla elävillä kansoilla ei ole omia piirteitä? Siis mielestäsi kongolaiset ja japanilaiset näyttävät samalta koska ko. maat on vain "keksitty joskus" :D

Vinkki: suomalaisia voidaan nimittää vaikka marsilaisiksi tai liittää johonkin maailman liittovaltioon, mutta se ei poista sitä faktaa, että ko. kansa on elellyt ko. alueellaan pitkän aikaa.

Vierailija
53/79 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua tän aloituksen pointtia!

Kysymys on, että voiko suomalaisella oikeesti olla aasialaisia piirteitä.

Kaikilla meillä on sekoitus itämaisia ja länsimaisia piirteitä. Uskokaa jo, että puhtaita rotuja ei ole edes olemassa. Suomalaisissa on ripaus enemmän aasialaisia piirteitä kuin länsinaapurimme ruotsalaisilla.

Itäsuomalaisella ja länsisuomalaisilla on perimässä enemmän eroa kun englantilaisilla ja belgialaisilla.

Vierailija
54/79 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa "etnistä suomalaisuutta". Suomalaisuus on kansallisuus, joka on keksitty 1800-luvun puolivälissä. Ihmiset ovat todella sokeita nationalismin historialle, ja pitävät kansoja joinakin luonnon ominaisuuksina.

Eli eri alueilla elävillä kansoilla ei ole omia piirteitä? Siis mielestäsi kongolaiset ja japanilaiset näyttävät samalta koska ko. maat on vain "keksitty joskus" :D

Vinkki: suomalaisia voidaan nimittää vaikka marsilaisiksi tai liittää johonkin maailman liittovaltioon, mutta se ei poista sitä faktaa, että ko. kansa on elellyt ko. alueellaan pitkän aikaa.

Eihän hän niin kirjoittanut, vaan että ei ole "etnisiä suomalaisia". Ja vaikka kuinka väittäisit, niin aika hemmetin erinäköisiä on esimerkiksi lappilaiset, rantaruotsalaiset ja pohjoiskarjalaiset. Minä olen rantaruotsalaisten jälkeläinen, eikä vielä kertaakaan ulkomailla minua ole osattu "sijoittaa" oikein - minua luullaan ruotsalaiseksi, tanskalaiseksi tai hollantilaiseksi.

Vierailija
55/79 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa... kirjoitti:

Länsi-Suomessa on paljon tummia ihmisiä. Mustat hiukset ja siniset silmät. Kollegallani on juuri tuollaiset silmät kuin kuvan tytöllä, vielä mustemmat vain ja hänen tyttärensä on kiinalaisemman näköinen kuin minun tyttäreni, joka on kiinalainen. Minun kiinalaisellani on pyöreät silmät ja ruskeat kiharat hiukset. Kas kun se kiinalaisuuskaan ei aina ole samannäköistä.

Voihan etnisesti suomalainen olla vaikka mustaihoinen. On myös etnisesti suomalaisia, joilla on vaaleat hiukset, se tosin on hyvin harvinaista,.

Kuitenkin vaaleahiuksisia on Suomessa enemmän kuin missään muussa maassa, en aivan ymmärtänyt.

Vierailija
56/79 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän hän niin kirjoittanut, vaan että ei ole "etnisiä suomalaisia". Ja vaikka kuinka väittäisit, niin aika hemmetin erinäköisiä on esimerkiksi lappilaiset, rantaruotsalaiset ja pohjoiskarjalaiset. Minä olen rantaruotsalaisten jälkeläinen, eikä vielä kertaakaan ulkomailla minua ole osattu "sijoittaa" oikein - minua luullaan ruotsalaiseksi, tanskalaiseksi tai hollantilaiseksi.

Hollantilaiset ovat meitä geneettisesti kähimpänä Euroopan geenikartalla. Tästä kartasta puuttui kuinkin Viro ja Venäjä. Rantasovot eivät poikkea mitenkään muista länsisuomalaisista, mutta saamelaisilla on täysin muista suomalaisista poikkeava perimä.

Vierailija
57/79 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää nyt tarttua tähän, että muakin usein Suomessa sekä muissa maissa luullaan aasialaiseksi, usein juurikin täysin tai puoliksi vietnamilaiseksi. Joskus jopa ihan aasialaisten ihmisten puolesta. Toisiksi usein arvaus on venäläinen..

Aika monella suomalaisella on oikeasti aasialaistyyppiset silmät, juurikin sellaiset Reneen silmät. :)

Vierailija
58/79 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli henkilön geeneissä on eurooppalaista perimää hän on mamu, eikä missään tapauksessa etninen suomalainen. Itse olen mamu, sillä sukuni saapui tänne vasta vuonna 736 nykyisestä Saksasta.

Mä olenkin enemmän saksalainen mamu. Faijan isovanhemmat muutti Suomeen 1900-alussa. Isoisoisä otti vielä matkalla Saksasta Suomeen Tanskassa mamuna olleen saksalaisnaisen.

Äidin puolelta suku evakkokarjalaisia, mitä lie idän geenejä sieltä suunnalta saanut.

Terv. suomalainen hämäläinen Kanta-Hämeestä :-P

Vierailija
59/79 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on suomalaisen näköinen tyttö, en tajua mitä ap ihmettelee. Meillä on suvussa kyömy intiaaninenä ja mustat tai tummanruskeat hiukset lähes kaikilla, mutta ruskeita silmiä ei kellään, sinistä ja vihreää. Suku Helsingistä (ainakin 150 vuotta) ja toinen puoli monen sukupolven takaa Pohjanmaalta. Yhden sukulaisen  isä on Lapista, ja lapsella on sitten viirut Renee Zellveger silmät lisäksi.

Vierailija
60/79 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko saamelaiset tummempia ku joku perus vaalea tai vaaleanruskeahiuksinen suomalainen? Entä silmät, onko ne yleensä ruskeita saamelaisilla? Entä iho, yhtä vaalea?

Ei. Kyllä meissä saamelaisissakin on sekä vaaleita, tummia ja punatukkaisia.