Onko etnisesti suomalaisen mahdollista näyttää tältä?
Kommentit (79)
Tulipa mieleen MFF-Laura, häntähän moni luuli ulkomaalaiseksi vaikka oli täysin suomalaiset juuret :) R.I.P.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa etnisesti suomalainen?
Että on isänmaallinen
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän suomalainen tuolta voi näyttää ja ollaanhan me sieltä Uralvuorilta. Mutta ei tuo nyt kovin aasialaiselta näytä.
Itse olen täysin suomalainen, mutta tummatukkainen ja kuulemma näytän inuiitilta haha. Hiuslaatu paksumpi kuim perussuomalainen ja iho tummempi, ei super vaalea ja ei pala tai punerru.
Ei olla. Suomalaiset ovat Euroopan sekoittunein kansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua tän aloituksen pointtia!
Kysymys on, että voiko suomalaisella oikeesti olla aasialaisia piirteitä.
Kaikilla meillä on sekoitus itämaisia ja länsimaisia piirteitä. Uskokaa jo, että puhtaita rotuja ei ole edes olemassa. Suomalaisissa on ripaus enemmän aasialaisia piirteitä kuin länsinaapurimme ruotsalaisilla.
Älkääpä hätäilkö, kaikkien ihmisten ja kansjoen juuret vievät kuitenkin afrikkaan. Että ollaanpa sitä niiin isäm maallisia että.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua tän aloituksen pointtia!
Kysymys on, että voiko suomalaisella oikeesti olla aasialaisia piirteitä.
Tietysti voi.
Edelleen, mikä se "suomalaisen" määritelmä on?
Mikäli henkilön geeneissä on eurooppalaista perimää hän on mamu, eikä missään tapauksessa etninen suomalainen. Itse olen mamu, sillä sukuni saapui tänne vasta vuonna 736 nykyisestä Saksasta.
Äiti... kirjoitti:
Mikä on etninen suomalainen? Ja vastauksena kysymykseen että katso esim Laura Lepistöä. Tismallen kuin tuo tyttö mutta tummalla tukalla.
Ei Laura Lepistö ole läheskään yhtä hyvännäköinen. :/
Vierailija kirjoitti:
Nätti tyttö
Tämä.
Tottakai voi. Pohjois-Suomessa monet näyttävät tytöltä, hiukset vain tummemmat monilla. Ei ne piirteet ole aasialaisia, paremminkin saamelaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi. Pohjois-Suomessa monet näyttävät tytöltä, hiukset vain tummemmat monilla. Ei ne piirteet ole aasialaisia, paremminkin saamelaisia.
Onko saamelaiset siis tummempia? Itselläni on todella ei-suomalaisia piirteitä, tumman ruskea paksu tukka ja silmät ja iho vähän tummempi.
Olen aina miettinyt, että mistä nämä tulee, saamelaisilta vaiko joltain random tummaveriköltä 3-5 sukupolvea sitten. Isoisälläni oli tyyliin mustat hiukset.
Pointti on kai siinä ,että kaikki jotka ja kaikki mikä poikkeavat hitusenkaan jostain ahdasmielisimpien av-mammojen suppean (eikä yhtään suopea) maailmankuvan keskiverrosta on tuomittavaa, ei-hyväksyttävää tai vähintään sormella heti paheksuttavasti osoiteltavaa.
Siis esim. 'tyypillinen suomalainen on vaalea,sinisilmäinen,kapeakasvoinen, sen ja sen pituinen jos on mies ja sen ja sen pituinen jos on nainen. Asuu tyypillisesti yleensä sellaisessa ja sellaisessa asunossa,joka on varusteltu tällä ja tällä tavalla.Hänen vanhempansa menivät naimisiin sen ja sen ikäisinä.Hänellä on näitä ja näitä esineitä ja tavaroita,hän ajattelee siinä ja siinä iässä sillä ja tällä tavalla niistä ja näistä asioista. jne.
Ellei ajattele,tai ole ,on poikkeava ja siis erilainen ja sekös heti jo järkyttääkin sitä ahdasmielisen valmista maailmankuvaa.
Kuvan näköisiä tyttöjä (ja samanlaisia kasvonpiirteitä omaavia poikia) on ainakin täällä itä-Suomessa vaikka kuinka paljon.(ja onhan täältä itä-Suomesta moni mennyt maan länsipuolellekin naimisiin) Ei mitään outoa eikä ihmeellistä noissa kasvoissa.
Nätti elämäniloisen näköinen nuori ihminen vain ,tuo tyttö,eikä siis mikään tyypillinen av-hapannaama(välittyyhän se sellainen kuva kyllä jo teksteissäkin ja läpi sieltä paistaa) . Se on ainoa kontrastissa oleva asia jonka minä huomaan tuossa hänen kuvassaan ja hyvin hoidettu lemmikki ja kaunis maalaismaisema taloineen .
Ottakaa täällä tuosta asenteesta ja ilmeestä oppia,sanoisin vain.
Länsi-Suomessa on paljon tummia ihmisiä. Mustat hiukset ja siniset silmät. Kollegallani on juuri tuollaiset silmät kuin kuvan tytöllä, vielä mustemmat vain ja hänen tyttärensä on kiinalaisemman näköinen kuin minun tyttäreni, joka on kiinalainen. Minun kiinalaisellani on pyöreät silmät ja ruskeat kiharat hiukset. Kas kun se kiinalaisuuskaan ei aina ole samannäköistä.
Joopa... kirjoitti:
Länsi-Suomessa on paljon tummia ihmisiä. Mustat hiukset ja siniset silmät. Kollegallani on juuri tuollaiset silmät kuin kuvan tytöllä, vielä mustemmat vain ja hänen tyttärensä on kiinalaisemman näköinen kuin minun tyttäreni, joka on kiinalainen. Minun kiinalaisellani on pyöreät silmät ja ruskeat kiharat hiukset. Kas kun se kiinalaisuuskaan ei aina ole samannäköistä.
Voihan etnisesti suomalainen olla vaikka mustaihoinen. On myös etnisesti suomalaisia, joilla on vaaleat hiukset, se tosin on hyvin harvinaista,.
Vierailija kirjoitti:
Joopa... kirjoitti:
Voihan etnisesti suomalainen olla vaikka mustaihoinen. On myös etnisesti suomalaisia, joilla on vaaleat hiukset, se tosin on hyvin harvinaista,.
Niin voikin. Omat sukujuureni ovat Saksassa ja isäni suvussa kulkee perintönä mustat kiharat hiukset. Ei ole olemassa mitään "etnistä suomalaista" ja "suomalainen" voi olla ihan minkänäköinen vaan. Täällä Itä-Helsingissä sen näkee hyvin.
Suomi ei ole koskaan ollut umpio, vaan tänne on aina tullut väkeä muualta maailmasta joko käymäseltään tai pysyvästi asumaan. Teollistuminen, kaivostoiminta, merenkulku jne. Moni on jättänyt geenejään suomalaiseen perimään. Meillä, joiden juuret ovat ainakin osittain Karjalankannakselta, on geeniperimässä slaavilaisia perintötekijöitä, Monet Kannaksen pitäjät olivat lahjoitusmaita ja kanta-asukkaat olivat maaorjan asemassa. Kyllä sielläkin geenit vaihtoivat omistajaa. Suvussani kiertää tarina, että meissä olisi mahdollisesti puolalaista verenperintöä. Tiedä sitten, pitääkö paikkansa, sillä minua on aina pidetty puhtaasti skandinaavisen rodun edustajana: vaaleat hiukset, siniharmaat silmät, kohtalaisen pitkä ja pitkäraajainen sekä varsinkin nuorena hyvin hoikka. Jos minussa on jotain slaavilaista, niin se on sitten pikemminkin luonteessa kuin ulkonäössä.
Ei Kannata uskoa kritiikittömästi, mitä jotkut vieraskieliset keskustelupalstat totena julistavat!
Voi, kuten minun sukulaiseni joka on Kanadasta muuttanut tänne, mutta jonka isoisä muutti Kanadaan Suomesta. Sukulaiseni on koko lailla juurikin tuonnäköinen etnisesti suomalainen. Hänen äidinkielensä on ranska.
toki. tiedän pienen ja siron naisen, jolla on tuollaiset japanilaistyyliset viirut silmät sekä naisen, jolla on luonnostaan paksu tummanruskea tukka ja "tummempi" iho mikä ei pala tai punastu..
ja ihan umpisuomalaisia ovat kumpikin !
No sitähän minä juuri kommentoin että mitä mahtaa tarkoittaa. Laura Lepistö on espoolainen taitoluistelija. Googleta niin näet.