Onko etnisesti suomalaisen mahdollista näyttää tältä?
Kommentit (79)
Ei ole mahdollista. Jotain aasialaista sukupolvien takaa on varmasti. Katsokaa silmänseutua.
No on. Tottakai. Mua luullaan usein et en oo täysin suomalainen. Ja voi kuule, pirssimun sukujuuret on täysin Etelä-Suomessa :D silmät mulla tummanruskeat, tapittavat ja kissamaiset :D
No kyllähän suomalainen tuolta voi näyttää ja ollaanhan me sieltä Uralvuorilta. Mutta ei tuo nyt kovin aasialaiselta näytä.
Itse olen täysin suomalainen, mutta tummatukkainen ja kuulemma näytän inuiitilta haha. Hiuslaatu paksumpi kuim perussuomalainen ja iho tummempi, ei super vaalea ja ei pala tai punerru.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa etnisesti suomalainen?
Niin no se onkin aika hankala käsite. https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomalaisten_alkuper%C3%A4
Onko etnisesti suomalainen, jos esi-isissä on ollut viikinkiraiskaaja?
Mikä on etnisesti täysin suomalainen? Miten määrittelet sen? Onko saamelainen esimerkiksi täysin "suomalainen"?
Ihmislajihan ei ole Suomen alueella alkuansa saanut, joten kaikkien täällä asuvien esi-isät ovat tulleet tänne jostain muualta, joko aiemmin tai myöhemmin.
172 cm kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no se onkin aika hankala käsite. https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomalaisten_alkuper%C3%A4
Ei nyt oikein avaudu.
Ei ole olemassa "etnistä suomalaisuutta". Suomalaisuus on kansallisuus, joka on keksitty 1800-luvun puolivälissä. Ihmiset ovat todella sokeita nationalismin historialle, ja pitävät kansoja joinakin luonnon ominaisuuksina.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa, koska viikingit Suomeen pyrkiessään ajettiin takaisin vereen. Eli veri olisi varmaan jotain brittien ja skandien sekoitusta.
Onko saamelaiset tummempia ku joku perus vaalea tai vaaleanruskeahiuksinen suomalainen? Entä silmät, onko ne yleensä ruskeita saamelaisilla? Entä iho, yhtä vaalea?
"Eri puolilta maata kotoisin olevat suomalaiset saattavat siis olla nykytasolla geneettisesti kauempana toisistaan kuin eri puolilta Eurooppaa kotoisin olevat henkilöt; on tosin huomattava, että suomalaisten geenipohja on suuressa määrin yhteinen, joten nykytason geneettiset erot johtunevat geneettisestä ajautumisesta."
Haha ei ihme, että maahanmuuttajat on järkytys kun jopa esim.Länsi-Suomen sisällä ollaan niin sukurutsaisia.
On mahdollista, tunnen itsekin supisuomalaisia ihmisiä, joilla on vähän aasialaistyyppiset silmät.
pirsi kirjoitti:
No on. Tottakai. Mua luullaan usein et en oo täysin suomalainen. Ja voi kuule, pirssimun sukujuuret on täysin Etelä-Suomessa :D silmät mulla tummanruskeat, tapittavat ja kissamaiset :D
Voi ei mikä mielikuva tuosta kuvauksesta tulee.
Mikä on etninen suomalainen? Ja vastauksena kysymykseen että katso esim Laura Lepistöä. Tismallen kuin tuo tyttö mutta tummalla tukalla.
Mä en tajua tän aloituksen pointtia!
Äiti... kirjoitti:
Mikä on etninen suomalainen? Ja vastauksena kysymykseen että katso esim Laura Lepistöä. Tismallen kuin tuo tyttö mutta tummalla tukalla.
En tiedä kuka tuo Laura on, mutta ei tuo ole mikään termi! Lepistö on SUOMALAINEN, ei etninen suomalainen. Suomessa on montaa eri geeniperimää, ei vaikka Itä-suomalaisesta poikkeava tee kenestäkään "etnistä " suomalaista!
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua tän aloituksen pointtia!
Kysymys on, että voiko suomalaisella oikeesti olla aasialaisia piirteitä.