Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mies ei näe mitään hävettävää tässä kodissa?t.ammattivalittaja

Vierailija
07.04.2016 |

Miksi hän ei halua lapsensa parasta?

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitat, että miehesi "paskakasa", ei järjestä sinulle parempia asumisoloja, jotta sinun ei tarvitsisi hävetä?

Mikset itse tee asialle mitään, vaan vain valitat?

Mies nyt ei ole antanut lupaa tehdä mitään. Olenhan mä hommannut työmiehiä ja vaikka mitä mutta mies ei halua että mitään tehdään.ap

Sinusta ei kuitenkaan ilmeisesti ole remonttien maksajaksi, etkä voine pakottaa miestäkään maksamaan. Tai onko hänelläkään varaa siihen?

Pattitilanne on sitten. Joko tyydyt tilanteeseen tai muutat muualla parempiin asumisolosuhteisiin, joita ei tarvitse hävetä.

Vierailija
82/102 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitat, että miehesi "paskakasa", ei järjestä sinulle parempia asumisoloja, jotta sinun ei tarvitsisi hävetä?

Mies nyt ei ole antanut lupaa tehdä mitään. Olenhan mä hommannut työmiehiä ja vaikka mitä mutta mies ei halua että mitään tehdään.ap

Sinusta ei kuitenkaan ilmeisesti ole remonttien maksajaksi, etkä voine pakottaa miestäkään maksamaan. Tai onko hänelläkään varaa siihen?

Pattitilanne on sitten. Joko tyydyt tilanteeseen tai muutat muualla parempiin asumisolosuhteisiin, joita ei tarvitse hävetä.

Olisi mulla aikanaan ollut rahaa maksaa remontti, se vaihtoehto ei miehelle kelvannut. Pankki on tyrkyttänyt remonttilainaa, sekään vaihtoehto ei hänelle kelpaa.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis työmiehet olivat jo saapuneet taloon, mutta mies kielsi niitä ryhtymästä hommiin?

Ei vaan olin sopinut milloin aloittavat ja mies perui sen.ap

Kuka olisi maksanut työmiesten palkan? Entä remonttitarvikkeet?

Vierailija
84/102 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mulla aikanaan ollut rahaa maksaa remontti, se vaihtoehto ei miehelle kelvannut. Pankki on tyrkyttänyt remonttilainaa, sekään vaihtoehto ei hänelle kelpaa.ap

Sinulleko?

Vierailija
85/102 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lopetat asiasta valittamisen ja tänne kirjoittamisen.

Joko keräät tavarasi ja muutat pois tai tyydyt asumaan remontoimattomassa mökissä. Valinta on sinun.

Vierailija
86/102 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis työmiehet olivat jo saapuneet taloon, mutta mies kielsi niitä ryhtymästä hommiin?

Minä olisin silloin maksanut kaiken kun mulla silloin vielä rahaa oli. Ja nytkin mies saisi remonttilainaa ja porukkaa olisi joka tulisi remontoimaan halvalla.ap

Vierailija
87/102 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin silloin maksanut kaiken kun mulla silloin vielä rahaa oli. Ja nytkin mies saisi remonttilainaa ja porukkaa olisi joka tulisi remontoimaan halvalla.ap

Viime viikolla miehelläsi oli niin paljon velkaa ettei pysty sinua maksamaan talosta ulos plus tietysti sinun ns yrityksestäsi jääneet velat. Sen päällekö pitäisi vielä ottaa remonttilainaa että rouva tyhjäntoimittaja olisi tyytyväinen? On sulla otsaa täytyy sanoa.

Vierailija
88/102 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ette saa keskenänne mistään mitään sovittua, niin vaikeatahan on. Ei täältä palstaltakaan kukaan sinulle uutta ja isoa taloa lahjoita, joten sinun on joko yritetättävä löytää miehesi kanssa molempia tyydyttävät ratkaisut tai tyydyttävä nykytilanteeseen tai sitten muutettava muualle, oloihin jotka sinua tyydyttävät paremmin. Palstalla valittamalla asia ei kuitenkaan mihinkään muutu.

Sitä paitsi, sinullahan on viikon päästä se yksiöön muutto joka tapauksessa, joten miksi vielä murehdit mökin tekemättömiä remontteja?

Vierailija
89/102 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla miehelläsi oli niin paljon velkaa ettei pysty sinua maksamaan talosta ulos plus tietysti sinun ns yrityksestäsi jääneet velat. Sen päällekö pitäisi vielä ottaa remonttilainaa että rouva tyhjäntoimittaja olisi tyytyväinen? On sulla otsaa täytyy sanoa.

No mutta olisihan hän voinut jo vuosia sitten antaa luvan tehdä jotain ja tosiaan lapsen kummisetäkin isineen tulisi ilmaiseksi remontoimaan.ap

Vierailija
90/102 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ette saa keskenänne mistään mitään sovittua, niin vaikeatahan on. Ei täältä palstaltakaan kukaan sinulle uutta ja isoa taloa lahjoita, joten sinun on joko yritetättävä löytää miehesi kanssa molempia tyydyttävät ratkaisut tai tyydyttävä nykytilanteeseen tai sitten muutettava muualle, oloihin jotka sinua tyydyttävät paremmin. Palstalla valittamalla asia ei kuitenkaan mihinkään muutu.

Sitä paitsi, sinullahan on viikon päästä se yksiöön muutto joka tapauksessa, joten miksi vielä murehdit mökin tekemättömiä remontteja?

Eikö lapselle saa parempia asumisolosuhteita toivoa?ap

Vierailija
91/102 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta olisihan hän voinut jo vuosia sitten antaa luvan tehdä jotain ja tosiaan lapsen kummisetäkin isineen tulisi ilmaiseksi remontoimaan.ap

Ihan samalla lailla itse olisit voinut aikoinaan tehdä toisenlaisia ratkaisuja ettet olisi päätynyt tuohon jamaan missä nyt olet.

Vierailija
92/102 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapselle saa parempia asumisolosuhteita toivoa?ap

Ei sillä lapsella mitään ongelmaa tuosta ole. Oikeasti kunhan on lämmintä ja kuivaa niin kyllä se ihmiselle riittää asumiseksi. Toki lapset voi valittaa ja kitistä välillä, mutta niin ne tekevät silti vaikka olisi hienokin talo. Ei se tarkoita kauheasti mitään. Esim. itse valitin isossa 2-kerroksisessa omakotitalossa, että miksi me asutaan niin kaukana kavereista, ihan paska paikka, miksei me muuteta kerrostaloon! Ja että miksi veljellä on isompi huone ja kaikenlaista kitinää. On ihan kasvattavaa oppia siihen ettei elämässä vaan saa kaikkea, ja onnensa täytyy löytää itsestään, ei siitä että saisi jotkut täydelliset ulkoiset olosuhteet. 

Äitini muuten vastasi aina kun minä tai veljeni kitistiin mistään asumiseen liittyvästä, ja ihan oikein, että kermaperseet hiljaa, että hän asui 60 neliön mökissä jossa asui vanhemmat + 8 sisarusta, ja sielläkin pärjättiin ja ihan normaaleiksi ihmisiksi kasvettiin. 

Vierailija
93/102 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ero ja muuta lapsen kanssa kerrostalo kaksioon , alueella missä kaikki on köyhiä. Sossu maksaa. Ei tarvitse tuntea erilaisuutta. Saatatte päästä vielä lesoilemaan että olette käyneet Aruballa, missä varmasti harva köyhä lähiöstä on matkaillut. 

Poika saa oman huoneen, ja saat pojalle tasoisianne kavereita niin ei tarvitse hävetä. 

ps, meidän brutto on 160k vuodessa ja mä ajan 3 tonnia maksaneella vanhalla pikkuautolla. Ei hävetä. 

Vierailija
94/102 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi voinut, mutta kun ei tehnyt. Ja nyt on nyt. Tarvitsisit ilmeisesti aikakoneen, että voisit palata muuttamaan menneisyyttä.

Turha on kitistä siitä, mitä on joskus tehty tai ei ole tehty. Eihän se enää muuksi muutu. Menneisyyteen et voi vaikuttaa, mutta tulevaisuuteen voit.

Vierailija
95/102 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä oikeasti ajattelisit, että lapsi kaipaa parempia asumisoloja, olisit kauan sitten ottanut lapsen ja lähtenyt niihin parempiin oloihin. Sossu maksaa, kun itselläsi ei tuloja ole. Olet sen todennut itsekin moneen kertaan.

Ei lapsi mitään kaipaa, lapsi on tasan tyytyväinen siihen mitä on: oma koti, äiti ja isä.

Se olet sä itse, joka kaipaat parempaa. Ei siinä tietysti mitään pahaa ole, jokaisella on siihen oikeus ja sulla varmaan muita suurempikin oikeus. Mutta kutsu asioita oikeilla nimillä.

Vierailija
96/102 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää nyt kovasti siltä, että ap on sen mökin ainut häpeäpilkku.

Vierailija
97/102 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on ilmeisesti hyvä itsetunto ja realistinen rahantaju. Teillä on asumiskelpoinen talo, ahdas ja pieni, mutta siis ihan asuttava. Jos rahalle on tärkeämpää käyttöä kuin remontointi, sitten on.

Enkä sano tätä sillä, etten ymmärtäisi että sua harmittaa. Varmasti harmittaa tosi paljon. Mutta älä tuhlaa elämäniloasi ja energiaasi harmitteluun. Iloitse siitä mitä sulla on: koti, mies, terve lapsi. Kaikilla ei ole.

Vierailija
98/102 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi ei näe, ettei siinä talossa mitään häpeämistä ole.

Oikeasti, jos talo on pieni eikä vähään aikaan rempattu, ei se kyllä häpeän aihe ole. Pääasia, että siinä voi asua. Se häpeä on nyt vain sun päässäsi, unohda koko juttu ja keskity johonkin mukavampaan asiaan.

Vierailija
99/102 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että sun miehellä on suurempiakin häpeän aiheita.

Vierailija
100/102 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muutamia asioita, joihin en usko. En usko, että maapallo on litteä, en usko kreationistien teoriaan maailman synnystä enkä siihen, että ap:n koti on surkea ja mies kieltäytyy sen korjaamisesta. "Paskakasa" tuntuu toimen mieheltä, joten vaikea kuvitella, että hän haluaisi asua murjussa. 

Laitoin ed. viestissäni vinkkejä siitä, miten ap voisi tehdä "kurjasta mökistään" viihtyisämmän. Ainoa kommentti oli, että lattialla on muovimatto ja sen alla betonia (ehdotin lattian kunnostamista). Kaikki muut vinkkini jäivät ilman vastaanvänkäämistä; olen loukkaantunut! 

Vakavasti puhuen: mitä enemmän ap:n lapsi on kavereiden kanssa maailmalla, sitä parempi. Tuollaisen äidin kanssa kahdestaan roikkuminen kotosalla, vaikka olisi millainen luxuslukaali, on kauhea kohtalo.