Miksi mies ei näe mitään hävettävää tässä kodissa?t.ammattivalittaja
Kommentit (102)
Te voitte olla pienituloisia mutta ette varmasti köyhiä. On täysin yksiselitteistä, että köyhät ihmiset eivät lomaile Aruballa, vaan raha käytetään johonkin paljon tarpeellisempaan.
Ihan off topic, niin tuolla oli idea, että voisit ryhtyä toimittajaksi, arvon ammattivalittaja. Kun siis tykkäät kirjoittaa runsaasti ja kuitenkin kirjoitat niin koukuttavasti, että saat aina tosi pitkiä ketjuja aikaan (ts. monet ryhtyvät keskustelemaan kanssasi). Miltä kuulostaa?
Tuskin talon remontointi mitään muuttaisi, valituksen kohde vain vaihtuisi. Ap, oletko koskaan kyseenalaistanut omaa asennettasi? Kaikilla on vastoinkäymisensä, oman asennoitumisen niihin päättää jokainen itse. Jos siirtyisitkin ammattivalittajasta ammattiselviytyjäksi tai ammattioptimistiksi? Luulen, että nauttisit elämästä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ihan off topic, niin tuolla oli idea, että voisit ryhtyä toimittajaksi, arvon ammattivalittaja. Kun siis tykkäät kirjoittaa runsaasti ja kuitenkin kirjoitat niin koukuttavasti, että saat aina tosi pitkiä ketjuja aikaan (ts. monet ryhtyvät keskustelemaan kanssasi). Miltä kuulostaa?
No en mä mihinkään toimittajakouluun pääse kun en edes lukioo saanut läpi.ap
Vierailija kirjoitti:
Tuskin talon remontointi mitään muuttaisi, valituksen kohde vain vaihtuisi. Ap, oletko koskaan kyseenalaistanut omaa asennettasi? Kaikilla on vastoinkäymisensä, oman asennoitumisen niihin päättää jokainen itse. Jos siirtyisitkin ammattivalittajasta ammattiselviytyjäksi tai ammattioptimistiksi? Luulen, että nauttisit elämästä enemmän.
No kyllä se aika paljon muuttaisi, ainakin helpottaisi monella lailla lapsenkin elämää ja myös miehen koska saisi sängyn mitä kaipaa.ap
Millä lailla lapsen elämä helpottuisi remontin myötä? Miksei mies voi hankkia sänkyä nyt, miksi se olisi mahdollista vasta remontin jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Millä lailla lapsen elämä helpottuisi remontin myötä? Miksei mies voi hankkia sänkyä nyt, miksi se olisi mahdollista vasta remontin jälkeen?
Tulisi lisää tilaa jos saisi yläkerran käyttöön. Saisi oman makkarin ja sinne sängyn ei tarvitsisi nukkua olkkarissa.ap
Vaikka tekisittekin remontin, olisitte silti alueen köyhin perhe. Saattaisit olla muutaman päivän tyytyväisempi, mutta pian vertailisit jälleen, mitä kaikkea naapureilla on ja mitä teillä ei ole. Eihän Aruban matkakaan pitänyt sinua tyytyväisenä kuin pienen hetken, koska olette edelleen ihan yhtä köyhiä kuin aina ennenkin ja teillä on edelleen itseänne rikkaammat naapurit. Tilanne ei muutu miksikään remonteilla tai Aruban matkoilla. Haluaisit olla varakkaampi kuten naapurisi, mutta se ei ole mahdollista. Ja koska se ei ole mahdollista, et tule olemaan koskaan tyytyväinen.
Okei. Mutta mies ei kuitenkaan remonttiin ryhdy, joten siihen sun on valitettavasti tyytyminen.
Aika kuluu kuitenkin uskomattoman nopeasti, sen näkee kun ajattelee aikaa taaksepäin. On vain yksi hujaus siihen, kun lapsi muuttaa kotoa jonnekin opiskelemaan, ja sitten teille kahdelle on tilaa ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Okei. Mutta mies ei kuitenkaan remonttiin ryhdy, joten siihen sun on valitettavasti tyytyminen.
Aika kuluu kuitenkin uskomattoman nopeasti, sen näkee kun ajattelee aikaa taaksepäin. On vain yksi hujaus siihen, kun lapsi muuttaa kotoa jonnekin opiskelemaan, ja sitten teille kahdelle on tilaa ihan hyvin.
Joo no onneksi sai edes tuon makkarin lapselle mutta on tässä vielä aikaa lapsen kotoa pois lähtöön.ap
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut näitä sun kuvauksia miehestäsi aika monta kertaa. Myös siitä, että et kestä asua siinä pienessä mökissä.
Nyt on pakko kysyä, että etkö ole harkinnut lähtöä pois? Ottaa lapsen kainaloon ja muuttaa muualle? Ei vaikuta siltä, että mies koskaan tarttuisi toimeen.
Viikon päästähän ammattivalittaja on muuttamassa vuokrayksiöönsä. Näin hän on jo päättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mä mihinkään toimittajakouluun pääse kun en edes lukioo saanut läpi.ap
Ei toimittajalla välttämättä tarvitse olla lukiotaustaa tai aina edes muodollista koulutustakaan. Riittää, että osaa kirjoittaa vetäviä juttuja ja on sopivan sitkeä sekä osaa kyseenalaistaa. Voit mennä jollekin toimittajakurssille esim. johonkin opistoon. Myös johonkin lehteen voisi mennä avustamaan/harjoittelupaikkaan. Kannattaa aloittaa tutkimalla mahdollisuuksia sekä voisit ottaa uudeksi harrastukseksi lukemisen (aluksi vaikka ihan romaaneja tai novelleja jne.).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oletetaan että mieskin häpeää taloa. Mitä keinoja hänellä on tilanteen muuttamiseen?
Olisihan tätä voinut vuosien saatossa remontoida. Tai myydä halvalla ja muuttaa vuokralle. Onhan noita asioita mitä olisi voinut tehdä mutta kun hän ei tätä häpeä.ap
Voisithan sinä itsekin alkaa remontoida sitä taloa, kun olet ollut täällä kertomasi mukaan joutilaana. Eikä asunnon remontoimiseen tarvita mitään suurta neroa, vaan riittää, että toimii ohjeiden mukaan. Voit aloittaa esim. seinien maalaamisesta ja sen jälkeen esim. vaihtaa parketit/laminaatit ja sen jälkeen vaikkapa uusia keittiökaapistot jne. Huone kerrallaan. Ja kesällä voi vaikka maalata talon (jos se on puupintainen). Ongelma ratkeaisi, sinulla olisi jotain mielekästä tekemistä ja talon myyntiarvokin nousisi. :) Lisäksi olisi vähemmän luppoaikaa palstailuun.
Mäkin aloin miettiä tätä. En tiedä missä kunnossa ap:n koti on, varmaan paremmassa kuitenkin, kuin antaa täällä ymmärtää. Helsingin Käpylästä myytiin juuri 1920-luvulla rakennettu pienehkö työläisasunto, joka oli täysin alkuperäisessä kunnossaan. Kuvista päätellen se oli tosi hieno.
Ikkunanpuitteet voi hioa ja maalata, ikkunat pestä, matot pestä ja samalla tarkistaa lattiat. Jos puulattiat hioo ja vahaa, sen voi tehdä kontillaan, joten huimaus ei haittaa. Eri asia sitten, jos lattiat on peitetty linoleumilla. Mitä sen alla on?
Kalusteita voi tuunata maalaamalla ja verhoilemalla. Vähän voi maalata seiniä valoisammiksi. Voi ommella koristetyynyjen päälliset uusiksi (kankaita, vanhoja vaatteita voi kierrättää), vaihtaa verhot, vaihtaa huonekalujen paikkoja. Voi käydä kaikki roinalaatikot läpi ja laittaa roskiin ja kierrätykseen kaikki vanhat lelut, lehdet, kirjat, vaatteet ... Vastaanottajina naapurit, kirpparit, lapsen koulukaverien perheet. Ei tarvitse edes osata laittaa kuvia nettiin! Pitää vain saada suu auki.
Oikein kadehdin ap:tä kaikesta siitä ajasta, jota hänellä on. Meillä molemmat vanhemmat töissä ja kolme lasta ja välillä tuntuu, että kaikki aika menee perheen ihmissuhteisiin :)
Jos se kuntopyörä, jolla ap väittöö väittää polkevansa 15 min. joka arkipäivä, mutta ilman mitään terveyshyötyä, siis jos se kuntopyörä on tarpeeton, ap voi puhua yökkäilevien naapurlasten vanhempien kanssa sen myymisestä. Monelle sellainen kelpaisi, ja jos vaikka naapurilla olisi kirpparihanke, hän voisi ottaa kuntofillarin sinne myyntiin. Ja viehän sellainen kapistus tilaa pienessä kodissa.
Mä keksin oman työni ja perhe-elämäni säätämisen keskellä helposti ap:lle ratkaisuja hänen ongemiinsa. Saanko Papukaijamerkin?
3
Sulla on otsikossasi ja avausviestissäsi outo analogia. Olisiko se lapsen parasta ajattelemista, että mies häpeäisi kotiaan?
Valitat, että miehesi "paskakasa", ei järjestä sinulle parempia asumisoloja, jotta sinun ei tarvitsisi hävetä?
Mikset itse tee asialle mitään, vaan vain valitat?
Vierailija kirjoitti:
Sulla on otsikossasi ja avausviestissäsi outo analogia. Olisiko se lapsen parasta ajattelemista, että mies häpeäisi kotiaan?
Ei vaan se että tekisi jotain että olosuhteet paranisivat. Ja edelliseen viestiin että meillä ainakin on muovimattojen alla betonilattia ei mitään puulattiaa missään.ap
Vierailija kirjoitti:
Valitat, että miehesi "paskakasa", ei järjestä sinulle parempia asumisoloja, jotta sinun ei tarvitsisi hävetä?
Mikset itse tee asialle mitään, vaan vain valitat?
Mies nyt ei ole antanut lupaa tehdä mitään. Olenhan mä hommannut työmiehiä ja vaikka mitä mutta mies ei halua että mitään tehdään.ap
Siis työmiehet olivat jo saapuneet taloon, mutta mies kielsi niitä ryhtymästä hommiin?
Vierailija kirjoitti:
Siis työmiehet olivat jo saapuneet taloon, mutta mies kielsi niitä ryhtymästä hommiin?
Ei vaan olin sopinut milloin aloittavat ja mies perui sen.ap
No täälläpäin rintamamiestalot eivät ole millään lailla kysyttyjä vaan ovat kaikista halvimpia taloja kun talojen myynti-ilmoituksia seuraa. Ja minusta on outoa että mieheni ns näkee meidät muka rikkaina perheenä eikä suostu myöntämään tosiasiaa että olemme köyhiä eikä suostu edes millään lailla parantamaan tilannetta.ap