Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsitinkö nyt oikein hel-nycin perhe-elämän?

Vierailija
06.04.2016 |

Heillä käy
- lastenhoitaja
- siivooja
- miehen assari hoitaa juoksevat asiat?
Mitä vielä? Kokki?

Kommentit (1863)

1521/1863 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähdet aina pakoon, etkä kohtaa niitä ihmisiä, jotka ovat sinulle tehneet väärin? Viittaan tässä raiskaukseen JA akateemisen loppututkintosi sabotoimiseen.

Koska olen arka. Olen aina ollut. Ainoa, jolloin en ole arka, on silloin kun puolustan muita. Siksi varmaan pidän vapaaehtoistyöstä, koska silloin ei ole varaa olla arka. Ja toisaalta kun katsoo kenen kanssa olen naimisissa, niin saan olla aika rauhassa arka. 

Siinä ensimmäisessä tapauksessa lähtiessäni pelkäsin henkeni puolesta. Rehellisesti. Näin aikuisena asiaa ajateltuani, en usko, että olin ainakaan hengenvaarassa. Mutta ko. henkilön ajatusmaailma oli sairas niin monella tavalla että rehellisesti pelkäsin päätyväni jonnekin kidutuskammioon. Jälleen, näin aikuisena ajateltuna ne olivat hänen fantasioitaan, eivät välttämättä enää kovin pinnalla vankilatuomion jälkeen. Ja kun eräs asiaan löyhästi liittynyt tyttö kuoli heti hänen vapautumisensa jälkeen, ilmeisesti luonnollisesti, kuten jälkeenpäin kuulin, en enää aikaillut vaan suoraan sanottuna pakenin.

Loppututkintoani ei sabotoitu, vaan eräs henkilö kuvitteli meidän välillämme olevan jotain, mitä siinä ei todellakaan ollut. Ja vaikka en katso sinänsä traumatisoituneeni raiskauksestani, niin totta kai se jättää jälkiä. Ja tuossa vaiheessa en kyennyt enkä halunnut enää nähdä koko ihmistä. 

Miksi eilen kerroit että sinulle esitettiin vain vaihtoehto aloittaa alusta? Kuka esitti?

Koulussa esitettiin vain se vaihtoehto, että koska en valmistunut, on aloitettava undergradina. Minulle se sopi hyvin. Ja ne kurssit on tosiaan jo melkein tehty. Ja olisin jäänyt paljosta paitsi, jos en olisi niitä käynyt. 

Etkä saanut mitään hyväksiluettua?

Muutaman kurssin. 

Aikaisemmin sanoit ettet saanut mitään hyväksiluettua, koska vaihtdoit kokonaan koulua tms. teknistä. No mutta hyvää päivänjatkoa tässä kohden.

Siis kyllähän ne pisteet siirtyivät niistä muutamasta kurssista, mutta se ei lohduta minua, koska halusin kuitenkin käydä ne ko. kurssit, koska koulu oli niin erilainen. Mielestäni ne hyväksiluetut kurssit eivät vastanneet toisiaan melkein ollenkaan. Eli käytännössä "aloitin alusta" kuten kaikki muutkin. Minulla vain oli pisteitä jo alla. 

Mikä ihmeen koulu on niin erilainen? Jos et edes opiskellut steinhardtissa, missä voi opiskella ns applied programmeja psykologiasta, olet opiskellut koko ajan CAS:ssa joten et edes vaihtanut "koulua". Muutoin olet ollut jossain kokonaan jossain toisesssa yliopistossa, ja tämän taas olet kieltänyt.

Pointti on nyt se, että en voi selventää enää antamatta itse koulua ja sitä en ilmeisistä syistä tee. Olen opiskellut NYU:ssa tai en ole opiskellut siellä. Voihan olla, että olen vaihtanut yliopistoa kesken? Faktat on:

- minulla on melkein tarpeeksi pisteitä psykologiasta (tai psykologiaa jonkun muun nimikkeen alla) tutkintoon USAlaisesta yliopistosta 

- minulla on melkein tarpeeksi pisteitä antropologian erään haaran alta tutkintoon USAlaisesta yliopistosta

- jos yliopisto on ollut osittain tai kokonaan eri, se on ollut vastaavaa tasoa

Voihan kaikki olla tai olematta, ja voihan se olla että valehtelet. Koska se voi ilmeisesti aina olla myös mielestäsi totta, jatkat tätä inttämistä lopputtomiin, vaikkei juuri kukaan enää usko.

Ensin on paneeleita ja professoreja ja pieniä painavia tapauksia, ainoa tarjous aloittaa alusta ja sitten onkin kokonainen yliopiston vaihdos ja mukana liikkuvia pisteitä.

Miksi ihmeessä edes käytät aikaasi kirjoittelemalla tänne piinallisen yksityiskohtaisesti asioista, joita olet joutunut "muuttelemaan"? Sanoisin ettei ole aivan terveen ihmisen touhua, kuten tuskin sekään että olen vaivautunut useaan otteeseen vastaamaan.

Koska olen tylsistynyt. Lapset haettiin juuri mummolaan ja mies tekee töitä. Ja inhoan noita provohuuteluita, koska se tuntuu oikeasti ihmeelliselle, että sinulle sanotaan, ettei elämäsi "voi olla totta". Samaan aikaan en halua altistaa itseäni "paljastumiselle", joten joitain asioita ei vaan voi kertoa.

Psykologisesti olen hyvinkin terve ihminen, se käytiin läpi parisuhdeterapiassa. Ei ole persoonallisuushäiriöitä. Ehkä kaipaan juurikin sitä parisuhdeterapiaa ja ennen kaikkea kaipaan ystäviäni. Olen edelleen vihainen siskolleni ja mieheni ei halua olla hänen kanssaan samassa tilassa. Äitiäni kukaan ei jaksa pitkinä annoksina. Noin omaa normaalielämääni ajatellen, olisi aika sama jos olisin nyt kuussa. 

Ok. Valitettavasti näistä sun kertomuksista tulee ainakin itselleni käsitys, että halusit kertoa opiskelleesi huippuyliopistossa, arvosanat ja äo:kin mainitsit erikseen korkeaksi jne. Mies on miljonääri ja isomunainen ja seksiä monta kertaa päivässä, kymmenen orgasmia joka ilta ja helpot lapset.

En epäile etteikö sinulla olisi lapsia ja amerikkalainen mies, mutta koska ainakin pientä pätemisen tarvetta on usein havaittavissa, se välttämättä vaikuttaa siihen että juttujasi lukee suodattimen läpi.

Enkä nyt tarkoita etteikö arkesi olisi perustylsää ja avioliittosikin ongelmainen.

Se voi tietysti olla totta. Miehellä, seksillä tai lapsilla tuskin pätisin, ne ovat minusta aika normaaleja asioita miehen tuloja lukuunottamatta. Mutta on minulle rehellisesti arka paikka se, että olen kolmekymppinen vailla mitään lukion jälkeistä tutkintoa. Kyllä minusta tuntuu jotenkin kärrystä pudonneelle. Voi olla että koenkin tarvetta korostaa sitä, että en ole kotiäiti koska minusta ei muuhun ole, kotiäitiyttä yhtään väheksymättä - se on hieno valinta, kun se on valinta

Vierailija
1522/1863 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet vihainen siskollesi ja miksi miehesi ei halua olla hänen kanssaan samassa tilassa?

Koska siskoni kävi meillä hajottamassa astiat (tähtäsi mieheen ja osuikin, ei onneksi päähän) ja huutamassa miehelle kun tämä jäi pettämisestä kiinni. Minä en hyväksy väkivaltaa mitenkään päin ja ne haavat olivat oikeasti syviä... Mies oli ne laastariteipillä vetänyt kiinni ja käynyt ostamassa uudet astiat. 

Tekisi mieli laskuttaa ne siskolta, mutta en kehtaa koska se on heille iso raha. 

Siskosi on hullu. (Ei sillä, että uskoisin mitään näistä jutuista, mutta leikitään nyt että uskon.)

Siitä olen yhtä mieltä. Mutta miksi ihmeessä jaksat lukea, jos et edes usko? Ei tämä nyt niin viihdyttävää voi olla.

No onhan tämä nyt viihdyttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1523/1863 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet vihainen siskollesi ja miksi miehesi ei halua olla hänen kanssaan samassa tilassa?

Koska siskoni kävi meillä hajottamassa astiat (tähtäsi mieheen ja osuikin, ei onneksi päähän) ja huutamassa miehelle kun tämä jäi pettämisestä kiinni. Minä en hyväksy väkivaltaa mitenkään päin ja ne haavat olivat oikeasti syviä... Mies oli ne laastariteipillä vetänyt kiinni ja käynyt ostamassa uudet astiat. 

Tekisi mieli laskuttaa ne siskolta, mutta en kehtaa koska se on heille iso raha. 

Siskosi on hullu. (Ei sillä, että uskoisin mitään näistä jutuista, mutta leikitään nyt että uskon.)

Yritäppä nakata jotakin lautasella ja saada aikaiseksi haava. Onnistuu vain, jos esim. mätät lautasia päähän. Astiat on lujia, heittovoima pieni ja ihmisvartalo pehmeä. 

Solisluuhun/leukaluuhun oli ilmeisesti hajonnut muutama lautanen.

1524/1863 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noiniin, uusi käänne!

Tai vanha, se vain oli jäänyt teiltä välistä.

1525/1863 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää koko ketju ja nimimerkki on joku sosiaalinen koe. Ihminen nimimerkin takana vaikuttaa niin järkevältä (vaikka jutut onkin sekopäisiä), ettei ikinä toisi näin yksityiskohtaisesti omia asioita muiden riepoteltaviksi.

Rehellisesti en tiedä kuinka tuon nyt ottaisin? :D

Vierailija
1526/1863 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritäppä nakata jotakin lautasella ja saada aikaiseksi haava. Onnistuu vain, jos esim. mätät lautasia päähän. Astiat on lujia, heittovoima pieni ja ihmisvartalo pehmeä. 

Että osui sitten kuitenkin päähän ja kasvoihin tuli haavoja.

1527/1863 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että osui sitten kuitenkin päähän ja kasvoihin tuli haavoja.

No siis ei suoraan päähän (kasvoihin), mutta joo, leukaperiin. Kasvoihin ei tullut haavoja, kaulan sivuun ja solisluun alueelle.

Vierailija
1528/1863 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis hel-nyc ns. "Puhdasjalkainen" suomalainen vai virtaako vähän muutakin verta..? (Tuli vain mieleen noista lautasten heittelyistä...).

Vierailija
1529/1863 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttelun periaatteella on siis mahdollista sulla on vaikka yksi lapsi, mies on ihan hyvässä työssä/varakas, muttei mikään self-made multimillioinaire. Olet opiskellut jossain pienessä collegessa ja jättänyt sen kesken. Asutte myös jossain vähän syrjemmässä. Tuskin sinua kukaan tunnistakaan, jostain syystä olet halunnut itsesi kuitenkin taustoittaa keskusteluun osallistuaksesi.

Vierailija
1530/1863 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttelun periaatteella on siis mahdollista sulla on vaikka yksi lapsi, mies on ihan hyvässä työssä/varakas, muttei mikään self-made multimillioinaire. Olet opiskellut jossain pienessä collegessa ja jättänyt sen kesken. Asutte myös jossain vähän syrjemmässä. Tuskin sinua kukaan tunnistakaan, jostain syystä olet halunnut itsesi kuitenkin taustoittaa keskusteluun osallistuaksesi.

Esimerkiksi siellä, mihin se lasku (sähkö- vai kaasu-?) viittasi?

Vierailija
1531/1863 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, HEL-NYC ei selvästi asu Manhattanilla.

1532/1863 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis hel-nyc ns. "Puhdasjalkainen" suomalainen vai virtaako vähän muutakin verta..? (Tuli vain mieleen noista lautasten heittelyistä...).

Ihan suomalaisia ollaan. Sisko myös. Sisko vaan on aina ollut sellainen nollasta sataan sekunnissa-tyyppi. Minä taas lehmänhermoisempi. 

EDIT. mies ja sisko on ottaneet ennekin yhteen.

Vierailija
1533/1863 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, onko Helnykki siis jättänyt koulun kesken, koska joku on ollut häneen yksipuolisesti rakastunut? o.O

Ja siis nyt harmittaa apukoulun keskeyttäminen, vaikka olet jauhanut noin 30 sivua, ettei tutkinnolla ole sinulle mitään väliä, haluat vaan oppia (ja silti haluat tohtoriksi).

T: viestinnän tohtori

1534/1863 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, kaikki yksityiskohdat joita olen muuttanut, ovat sinänsä merkityksettömiä ja vaihdettu vastaavan. Ei varakas -> rikas. Ja yliopisto on samantasoinen, jos ei ole NYU. En menisi Manhattania tai Helsinkiä sanomaan syrjäiseksi.

1535/1863 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin... Mihin lienee se viittasi, ottaen huomioon, että se oli tullut meidän osoitteellamme, jonka postinumero on kuin onkin Manhattanilla. 

Vierailija
1536/1863 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin... Mihin lienee se viittasi, ottaen huomioon, että se oli tullut meidän osoitteellamme, jonka postinumero on kuin onkin Manhattanilla. 

Mutta joku häikkähän siinä oli, ettei se voinut olla teidän laskunne. En nyt valitettavasti muista tarkemmin, mikä siinä oli ongelmana.

1537/1863 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä, onko Helnykki siis jättänyt koulun kesken, koska joku on ollut häneen yksipuolisesti rakastunut? o.O

Ja siis nyt harmittaa apukoulun keskeyttäminen, vaikka olet jauhanut noin 30 sivua, ettei tutkinnolla ole sinulle mitään väliä, haluat vaan oppia (ja silti haluat tohtoriksi).

T: viestinnän tohtori

Ei ollut kyse yksipuolisesta rakastumisesta, tai siitä en tiedä oliko hän minuun rakastunut. Hänen otteensa olivat melkoisen kiihkeät ja ei:n kuunteleminen tuntui olevan työn takana, vaikka lopulta onnistuikin. Jonka jälkeen sain kuulla olevani vaikka mitä, niin että korvat punottavat vieläkin.

Tutkinnolla ei ole minulle ammatillisesti tai papereiden takia mitään väliä. Mutta toki sillä on jonkinlainen merkitys minulle symbolisesti, että olen kolmekymppinen ja ilman minkäänlaista tutkintoa tai työtä. Tunnen siitä hieman alemmuutta niitä kohtaan, jotka ovat tehneet elämällään jotain. Minun elämäni tärkeimpiä asioita on toki lapset ja mies, mutta hyväntekeväisyystyö. Sielläkin työskentelevillä naisilla on lähtökohtaisesti college degree.

Totta kai näen sen miten ihmiset minua katsovat, rikkaan miehen kotirouvaa ja se tuntuu pahalta. Samalla kuitenkin ymmärrän, että olen todella etuoikeutetussa asemassa, koska minun ei tarvitse tehdä työtä jota en halua - monen tarvitsee. Minun ei tarvitse kiirehtiä koulun läpi - monen tarvitsee. Ymmärrän sen, enkä halua kuulostaa kiittämättömältä, mutta näkeehän sen jo täällä palstalla; minä olen opiskelematon kotiäiti. 

1538/1863 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta joku häikkähän siinä oli, ettei se voinut olla teidän laskunne. En nyt valitettavasti muista tarkemmin, mikä siinä oli ongelmana.

Se on meidän laskumme, ei vain meidän Manhattanin-kotimme. Ko. firma ei toimita Manhattanille kaasua eikä sähköä. Olin olettanut sen olevan meidän, varsinkin kun siinä luki miehen nimi ja meidän osoitteemme. Se toisen osoitteen oletin olevan joku ko. firman konttori. Ei ollut.

1539/1863 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, HEL-NYC ei selvästi asu Manhattanilla.

Eikö?

Vierailija
1540/1863 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on meidän laskumme, ei vain meidän Manhattanin-kotimme. Ko. firma ei toimita Manhattanille kaasua eikä sähköä. Olin olettanut sen olevan meidän, varsinkin kun siinä luki miehen nimi ja meidän osoitteemme. Se toisen osoitteen oletin olevan joku ko. firman konttori. Ei ollut.

Missä se toinen osoite oli? Tämän siis ymmärsit vasta kun olit postannut kuvan tänne todisteeksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän