Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkosuomalaiset, mikä on maassanne parasta suomeen verrattuna?

Vierailija
06.04.2016 |

Mitä arvostatte eniten tai mikä on nostanut elämänlaatuanne muualla asuessanne, ja missä maassa? Itse vastaisin mukavat naapurit ja se, että kerran viikossa joku muu käy pesemässä ikkunat koko kadulta (korvausta vastaan tietty). Maana UK.

Tuli mieleen kun itsellä vähän negatiivinen kokemus pitkän ulkomaillaolon jälkeen naapurin kanssa. Olin tottunut siihen että naapurit kyselevät kuulumisia ja esimerkiksi meille tuotiin ruokaa kun sain vauvan. Jos itse viet vaikka lasagnea suomalaiselle naapurille niin tuskin sitä syö jos siinä onkin pöpöjä tai liikaa hiilihydraatteja. Ehkä sattui vaan huono tuuri naapuruston kanssa mutta ainakaan vielä täällä ei ihmiset ole jutelleet tervehdystä enempää.

Kommentit (181)

Vierailija
181/181 |
06.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USAn eteläinen osavaltio:

- joustava ja toimiva liikennekulttuuri.

- paljon mukavaa näkemistä, kokemista ja tekemistä lähietäisyydellä (okei, käsitys välimatkoista tosin täällä vähän hämärtyy. Nykyään mielestäni 5h ajomatka on täysin kohtuullinen, jos mennään yön yli reissulle.)

Joustavasta liikennekulttuurista olen samaa mieltä. Vaikka liikennettä on enemmän kuin Helsingissä, liikenne sujuu hyvin, eikä ole samanlaista "minä, minä, minä" -kulttuuria liikenteessä.

Sen sijaan julkisen liikenteen puuttumisesta iso minus monelle kaupungille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän