Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomamatkalle hössöttäjän kanssa? Anoppi aloitti jo nyt. Matka on elokuussa!

Vierailija
06.04.2016 |

Menemme lasten ja appivanhempien kanssa viikoksi italiaan vuokrattuun mökkiin. Appivanhemmat ovat kokemattomia matkaajia. Miten kestää tätä hössötystä?!

Millaista ruokaa siellä syödään? Jos sitten sataa? Mitä maksaa junamatka lentokentältä? Mistä kannattaa vuokrata auto? Ettehän jätä meitä sinne yksin? Mitä jos ukin vatsahaava oirehtii?

Olenko kännissä koko viikon vai unohdan koko jutun? RAIVOSTUTTAA NIIN ETTÄ EI HUVITA ENÄÄ LÄHTEÄ.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähde tuollaiselle porukalla, toisenten on vaan parempi pysyä kotona.

Vierailija
2/13 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepähän matkaseurasi valitset. Minä matkustan aina yksin. Tuollainen ei ole minulle lomaa, päinvastoin. Joutuisin hermosairaalaan jos joutuisin tuollaiselle "lomalle".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäähän tuon hössötyksen, kun kerran ovat kokemattomia matkaajia. Taitavat myös jännityksen lisäksi olla kovin innoissaan tulevasta matkasta.

Vierailija
4/13 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ikimaailmassa lähtisi matkoille omien tai appivanhempien kanssa. Menis hermot heti ja välit poikki. Otatteko mukaan lähinnä lapsenvahdeiksi?

Vierailija
5/13 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että älä huolehdi. Me huolehdimme teistä koko matkan ajan. Ja kerrot, että tuo stressaaminen vie nautinnon muilta. Ehkä vähän lempeämmin sanakääntein.

Vierailija
6/13 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt jutut on ihan hyvä kyllä hyvissä ajoin etukäteen katsoa valmiiksi, mutta liiallinen hössötys menee kieltämättä höpöksi.

Jos vaikka sovitte, että katsotte esim matkustukseen ja auton vuokraamiseen liittyvät jutut valmiiksi vaikka joku viikonloppu mahdollisimman pian? Ehkä se helpottaa ensikertalaisen jännitystä.

Voit suoraan kyllä sanoa, että säästä ja sateesta selviytyy kyllä ja niistä ei kannata stressiä ottaa. Pienen helposti kuljetettava sateenvarjon voi ostaa valmiiksi, mutta kyllä siellä Italiassa niitä myös myydään. Aurinkorasvaa myös. No worries. Voit myös ohjata, appivanhemmat nyt hyvissä ajoin lääkärin puheille vatsahaavaan ja sen aiheuttamiin huoliin liittyen. Eiköhän lääkäriltä löydy vinkit ja turvatoimenpiteet siihen huoleen. Ja tosiaan ihan suoraan saat sanoa, että ei oteta tästä matkasta turhaa stressiä ja hömpötetä ja hötkyillä sen kanssa kuukausitolkulla. Mukavaa reissua

Vierailija
7/13 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa tuolle mitään voi, sulla on elokuuhun asti aikaa harjoittaa mielenhallintaa ja pitkiä hermoja!

Sinällään huvittavaa, että omat appivanhemmat ehdottivat myös talon vuokrausta Italiasta ja yhdessä matkalla lähtemistä. En vastannut mitään. En tiedä miten ilmaisisi heitä loukkaamatta, että ei tule kysymykseenkään moinen lomavaihtoehto.

Vierailija
8/13 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 ja 5 puhuu asiaa :)

Vierailija
9/13 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan tavallinen kaveri, joka on perusteellinen ja hössöttäjä.  Viikonloppuviisiitti möksällä on kuin valtiovierailu. Selvitetään etukäteen kaikki pelastusasemat, lääkärit, eläinlääkärit, niiden päivystysajat, nähtävyyksien ja torin aukiolot. Aiheesta "otanko mukaan xxxx vai onko teillä" väännetään viikkoja. Arvotaan, kenen autolla ajetaan kaupoille ja nähtävyyksille ja milloin.  Menyy pitää tietää puoli vuotta ennakkoon. Kielletyistä ruoka-aineista on tietenkin lista.  Turvavarusteiden on oltava kunnossa, terdessä kaiteet ja lasit.  Matkanteon etenemisestä raportoidaan kymmenen pysähdyksen taktiikalla. Huoh.

Vierailija
10/13 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta matkassa on aina parasta etukäteen hössötys.

Matkapäivä on minusta aina huippurasittava, vaikka lento olisikin lyhyt, matka lentokentälle ja sieltä päämäärään vie aina tolkuttomasti aikaa.

Lomalla ei ole hauskaa ensimmäisenä päivänä ihmetellä mistä saa sen verran ruokaa että selviää hengissä seuraavaan päivään, varsinkaan lasten kanssa ja jos menee huoneistoon tai mökkiin lomailemaan, onko lähimpään kauppaan tai ravintolaan100m tai 5km, on kiva tietää etukäteen.

Jos lähdetään isommalla porukalla on hyvä jutella etukäteen, tehdäänkö itse ruokaa vai käydäänkö ravintoloissa syömässä , ettei sitten riidellä asiasta lomalla tai joku mökötä asiasta loppu ikäänsä.

Ja kyllä minustakin on kiva tietää mitä tehdään jos sataa, onko lähistöllä paikkoja joihin voi mennä sateella, vuokrataanko auto ja lähdetään katselemaan jos aurinko paistaisi kauempana vai istutaanko mökissä ja pelataan pelejä, kun asiasta on etukäteen puhuttu voi sitten valita niistä vaihtoehdoista jotka on yhdessä sovittu että sopii kaikille.

Tai jutella ihan siitä mitä odotuksia anopilla tai muulla matkaseuralla on lomasta, usein se on vaan epämääräistä lomailua ja aurinkoa, oman perheen maun yleensä tuntee, mutta anoppi voi haluta nähdä kohteen jonne on paikalla paljastuukin olevan matka vuoren yli ja vievän 8h vaikka kartassa näyttää olevan sentin päässä.

Vierailija
11/13 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepähän matkaseurasi valitset. Minä matkustan aina yksin. Tuollainen ei ole minulle lomaa, päinvastoin. Joutuisin hermosairaalaan jos joutuisin tuollaiselle "lomalle".

Myös minä olen todennut yksinmatkustamisen olevan se mun juttu. Olen matkustanut paljon yksin ja sitten erehdyin pari kertaa matkustamaan yhden kaverin kanssa. Sen jälkeen totesinkin, että never again ja yksinmatkustus on se mun juttu.

Kaveri heittäytyi täysin avuttomaksi ja passiiviseksi matkalla ja minä sain raahata sitä mukanani kuin joku matkaoppaan ja henkilökohtaisen avustajan risteytys. Minä sain selvittää, että missä kaikki on, miten joka paikkaan hankkiudutaan, miten kaikki toimii, mitä maksaa ja miten maksetaan. Kaikki kaatui minun vastuulleni ja kaveri vaan tiuski koko ajan kun en samalla sekunnilla esim. tiennyt, että miten mennään paikkasta x paikkaan y. Itse hän ei auttanut yhtään mitenkään eikä hänellä ollut edes mitään mielipidettä näihin käytännön asioihin. "Parasta" oli se, että hän puhui matkakohteemme kieltä sujuvasti asuttuaan lapsuudessaan maassa jossa sitä puhutaan. Minä opiskelin koulussa ko. kieltä enkä puhu sitä kauhean hyvin. Kaveri kuitenkin kieltäytyi puhumasta sitä sellaisissa tilanteissa jossa oltaisiin tarvittu apua ja olisi pitänyt kysyä joltain paikalliselta jotain (esim. pääseekö sille ja tälle kadulle tätä katua pitkin vai miten sinne mennään). Minä sain sitten sönköttä kaikki asiat kehnolla puheellani, sanoja hapuillen, kaverin vaan töröttäessä vieressäni. Kerran hän kyllä avasi suunsa tällaisen tilanteen yhteydessä ja alkoi sättiä kuinka olin sanonut jonkun asian väärin (!). 

En ymmärrä missä mielenhäiriössä menin lupautumaan tuon ihmisen kanssa uudelleen matkalle, useampi vuosi tuosta ensimmäisestä matkasta. Kaverin käytös oli ihan samanlaista tuolla toisellakin matkalla joten totesin, että se oli sitten siinä. 

Vierailija
12/13 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ex oli etukäteenpakkaja, matkalaukku piti olla valmiina viikkoa ennen reissua ja sitten sieltä voi sen viikon aikana vaihtaa vielä puolet.

"Etkö sä vieläkään ole pakannut, lähtöön on enää 3 päivää!"

Vierailija
13/13 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan: appivanhemmat maksaa koko lystin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän