tarjottavat raskaana olevalle
Oletteko tehneet juhliin ruokia raskaana olevaa vierasta ajatellen? Esim. alkoholittomia vaihtoehtoja juomiin, pastöroituja maitotuotteita jne?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on kyllä oikeesti vähän haastavaa pitää pikkupippaloita kun kaikilla on aina joku ruokarajoitus.. Vaikka mä rakastan ruoanlaittoa ja järjestää illanistujaisia, niin kerran olin aika hätää kärsimässä; miehen puolelta tuli vieraita, joista yksi ilmoitti olevansa allerginen kalalle, yksi pähkinöille, pari laktoosille ja kaupanpäälle vielä kaksi absolutistia kasvissyöjää. Kyllä siinä sai raapia päätänsä, että mitähän tollaselle poppoolle tarjoaisi. Onneksi on noita Eila-tuotteita nykyään, mutta pähkinä- ja kala-allergialle ei voi oikein mitään..
Yleensä niihin pikkupippaloihin tulee vieraaksi ystäviä ja kavereita, ei ventovieraita ihmisiä.
Oletko niin keskittynyt omaan napaasi, että ystävien ruokarajoitteet tulevat ihan uutena juttuna? Itse muistan suht hyvin, kenellä on ruokarajoitetta ja kenellä ei ja jos ruokaa laittaisin porukalle, niin varmistaisin vielä varmuuden vuoksi.
Ja sitten jos allergian taso on luokkaa hengenvaara, niin ko. allergeeni jäisi kokonaan pois illan tarjottavista jottei pientäkään riskiä ole annosten sekoittumiseen.
Mitä pastöroituja tuotteita???? Ihmiskunta on kasvanut ja kehittynyt ilman tuota paskaa ja jos aikoo jatkossakin kehittyä niin kannattaa ehkä välttää. Ainiin.. Kalsiumia ei ole kukaan koskaan saanut kun käyttämällä piloille koluttuja lehmänmaitotuotteita.. Eihän se pastöroitu pahin ole, mutta homogenoitu on. Ja sillä on meidän valtiokin saatu voimaan todella huonosti + rinnalle teolliset "kasvirasvat" jotka työntää kehot täyteen omega 6:sto ja kukaan ei tiedä missä mennään. Jospa ne hakee viinaa tallinnasta tai vetää tupakkia? Ei! Vaan Pekka Puska voisi vetää itsensä rasvoineen helvettiin. Kyllä on hänen tauttaan usko lääkärikuntaan mennyt.
Kyllä minulle ainakin on kunnia-asia että jokainen vieras saa syödäkseen ja juodakseen kun on meille kutsuttu. On raskaana olevia ja vegaaneja ja allergisia mutta kyllä sitä aina jotain keksii kun käyttää mielikuvitusta (ja googlea)
Jättää pähkinät ja kalat pois ainakin osasta ruokalajeja?