Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset maksaa satoja ja tuhansia euroja siitä, että pääsee helteeseen

Vierailija
30.06.2022 |

Mutta nyt kun on Suomessa ja saadaan ihan ilmaseksi, niin pitää valittaa. Jos se on siitä rahasta, niin mun tilille voi siirtää vaikkapa 1000€, niin eihkä se ei ole niin hirveää sitten. Jaksa tuota jatkuvaa valittamista, se marraskuun pimeä ja vesisade on hienoa ja ne helmikuun pakkaset tulee, mutta eipä sekään kelpaa kun Pattayalle ja kanarialle pitää päästä. Kaksinaismoralismi hieno asia.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se helle on siellä etelässä erilaista kuin täällä pohjoisessa.

Muistelkaa vain niitä kesiä ennen koronaa kun sateisen kesän sattuessa vahdattiin äkkilähtöjä ties minne aurinkorannoille.

Ihmisillä on rahaa ja he käyttävät sitä miten mielivät. Menkööt vain porsastelemaan sinne etelän aurinkorannoille. Sinneähän muutkin eurooppalaiset vetävät matkalaukkuineen.

Vierailija
2/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla eri ihmisiä ne jotka matkustaa helteeseen ja ne jotka valittaa helteestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla on enemmän nähtävää kuin kolkossa Suomessa.

Vierailija
4/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pattayalla käydään panemassa, ei sinne mennä maisemien takia.

Vierailija
5/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hotellihuoneessa on ilmastointi, sitä luksusta mulla ei kotona ole. Ja onhan siellä nyt muutenkin vähän erilaista, esim. hienot rannat ym.

Vierailija
6/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko johtua siitä että sikloin kun ollaan ulkomailla ollaan lomalla? Suomen helle ja työssäkäynti aiheuttaa pientä napinaa. Itse kyllä nautin joka hetkestä, vaikka välillä yöunia verottaakin.

Vierailija
7/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pattayalla käydään panemassa, ei sinne mennä maisemien takia.

Voi siel myös dogaa !

Vierailija
8/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko olla eri ihmisiä ne jotka matkustaa helteeseen ja ne jotka valittaa helteestä.

Luultavasti osa , mutta osa samojakin

Mieheni on kuumasta valittaja, ja matkustamme kyllä paljonkin. Lomalla se kuitenkin on aina ihan erilaista olla kuumissakin olosuhteissa, kun taas perusarjessa 

Vierailija
9/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hotellihuoneessa on ilmastointi, sitä luksusta mulla ei kotona ole. Ja onhan siellä nyt muutenkin vähän erilaista, esim. hienot rannat ym.

No joo. Mulle lomassa parasta on se että mun ei tarvitse siivota tai laittaa ruokaa. Aamulla mä pakkaan itseni ja lapset rannalle tai muualle ja kun illalla palaan, sänky on pedattu, lattia mopattu ja halutessamme pyyhkeet vaihdettu puhtaisiin. Siitä suoraan valmiiseen pöytään ja seuraavana päivänä sama homma.

Vierailija
10/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kesästä kannata lähteä mihinkään. Eriasia kun tulee syksy ja talvi.

Vierailija
11/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitaan satoja tuhansia euroja jotta pääsee pois suomesta.

Vierailija
12/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kasapäin hienoja rantoja, joiden vesi vielä on paljon puhtaampaa kuin etelän saastelätäköissä.

Vierailija
13/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneehän jotku vapaaehtoisesti saunaankin, siellä se vasta lämmin on.

Vierailija
14/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helle on ihan erilainen ulkomaan rantalomakohteissa. Jos minulla olisi lomaa, lähtisin heti Kreikkaan vaikka Suomessakin on nyt helteet. Olen myös helteistä valittaja Suomen kesässä.

Vierailija
15/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helle on ihan erilainen ulkomaan rantalomakohteissa. Jos minulla olisi lomaa, lähtisin heti Kreikkaan vaikka Suomessakin on nyt helteet. Olen myös helteistä valittaja Suomen kesässä.

Niin, siellä se on tukalampi.

Vierailija
16/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä aikoinaan joku ihmetteli, että miksi menen Kreikkaan kesällä. Ensinnäkään minulla ei ole uimarantaa ihan tässä kotitalon vieressä. Sinne on matkaa ja tie on tolkuttoman huono. Olin kuitenkin silloin jo sen verran vammainen selästäni, etten sinne saakka fillaroisikaan. Eikä sinne tietenkään ole mitään bussiyhteyksiä, kuten ei muutenkaan  nykyään mihinkään tässä kaupungissa. Ei autoa, eikä jokunen kaino pyyntö ns. ystäville, että voisiko vaikka yhden kerran päästä kyydissään uimaan, tuottanut tuloksia.  Olisin maksanut tietenkin kyydistä.

Ja toiseksi se, että etelässä pääsee sitten ilmastoituun huoneeseensa lepäämään, jos on viettänyt aikaa auringossa. Ja tosiaan ihanampaa on ollut olla veden äärellä ja uimassa ulkoillessa. Uiminen on minulle ainoa nautinnollinen liikuntamuoto.

Jos olisikin auto, voisin kyllä matkailla varsinkin nyt Suomessa sen mitä olisi varaa. Eläkkeellä, aika pienellä, on nuo etelänmatkat ohitse ja voi olla, että autokin tulisi liian kalliiksi pitää, jos sellainen olisi. En nauti kyllä yhtään junamatkailusta, sitä nyt on pakko tehdä sukulaista tavatakseen. Täynnä oleva hikinen juna kuumana päivänä...ei kiitos. Oli varmaan kamala tuo junakaaos juhannuksena, varsinkin huonompikuntoisille, lapsille ja eläimille.

Kannattaa aina miettiä, että KAIKKI eivät ole samassa tilanteessa kuin itse on ja kannattaako toisten ratkaisuja siksi edes arvostella.

Vierailija
17/17 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo myös ikäkysymys. Nuorempana hinguin vähintään kerran vuodessa etelään, nykyään en kestä kuumuutta, joten en matkusta eikä tee edes mieli.