Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hoitaja ihmettelee: MIKSI vanhemmat eivät ota lastensa sairastumista vakavasti?

Vierailija
05.04.2016 |

jos soitamme ja sanomme, että tyttärenne oksentelee ja on tulikuuma en todellakaan ilahdu siitä että saavut hakemaan vasta kolmen tunnin päästä tai
jos soitan, että pojallasi on vesirokko olet sitä mieltä, että voihan se olla hikinäppylöitäkin ja "tarkkaillaan tilannetta"

tajuatko yhtään, miten kurjaa kipeällä lapsella siellä tarhassa on ? :(

KAIKKIEN ENITEN KUITENKIN IHMETTELEN SITÄ, ETTÄ TUOT SEN KUUMEISEN/UUPUNEEN " KERRAN YÖLLÄ OKSENTANEEN "-LAPSESI POKKANA TARHAAN JA KEHTAAT OLLA YLLÄTTYNYT KUN SOITAMME TUNNIN PÄÄSTÄ HAKEMAAN POIS. ymmärrän kyllä, että lapsilla vuotaa usein nenä ja se ei ole syy pitää kotona, mutta jos lapsesi on nuhan ohella veltto ja kuuma niin pääset helpommalla kun alat vaan suosiolla soitella pomolta vapaata! sillä me kyllä soitamme sinut hakemaan, tykkäät tai et.

Kommentit (530)

Vierailija
81/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huimapäisyyttä... voin kertoa, että tuo vatsatauti vasta huimapäistä onkin... kun yksi onnistuu odotellessa laattaillessaan tartuttamaan kaikki muutkin lapset... pisaratartunta on todellista. Seuraavana päivänä voi olla ettei kukaan tule paikalle, kun huimapäinen vatsatauti jyllää muissakin kodeissa. Niin... kaksi hoitajaa paikalla ja 12 alle 3-vuotista jepjep... yksi hoitaa oksntelevaa lapsukaista ja toinen hoitaa loput. Aamulla klo 6 töihin tullut on jo lähtenyt kotiin.

Kiitos vanhemmille, jotka ymmärtävät, että sairas lapsi haetaan mahdollisimman pian kotiin sairastamaan. Me hoitajat kyllä selviydymme, jos jonkun haku viivästyy... me selviydymme myös saamistamme pöpöistä. Onneksi olkoon niille perheille, joiden lasten päiväkotiryhmissä sairastetaan kotona ja kotiin haetaan ripeästi sairas lapsi... teillä tulee vähemmän töistä poissaoloja, kun lapset sairastavat vähemmän. Emme koskaan soita turhaan lapsen sairaudesta... epäilijöitä on tullut vastaan, kun lapsi on jatkanut päiväkodissa aloitettua oksentelua vasta nukkumaan mennessä kotona ja epäilijät ovat myöntäneet olleensa väärässä.

Niin, totesinkin ymmärtäväni, ettei se ole helppoa, mutta että vaikeassa tilanteessa on vain jotenkin yritettävä selviytyä. 

Oksentelu on muuten oire eikä tartuta ketään. Eiköhän ne bakteerit ole leviinneet jo sinä aikana kun lapsi on vaikuttanut terveeltä. 

Vierailija
82/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä aloittajan pointin, vaan en joidenkin keskustelijoiden syyllistävää asennetta.

Minä en ole kirurgi enkä lentäjä, mutta kuitenkin työssäni yksin vastuussa ihmisen hengestä. Korvaamaton en ole, mutta korvaajan paikalle saamiseen kuluu väkisin aikaa sillä työ edellyttää hyvin spesifiä osaamista eikä ketä tahansa voi siis pyytää tilalle. Aina korvaajaa ei ole saatavilla. Silloin joudun järjestämään asian toisella tapaa, ja tähän menee helposti myös tuntikausia. Kyllä ihan jokanen teistä oikeasti ymmärtää, että minä en voi tappaa toista ihmistä lapseni nuhan vuoksi. Onneksi meillä on päiväkodissa järkevää ja tilannetajuista henkilökuntaa.

Varahakijoita minulla on, mutta arvatkaapa onko minun siskollani tai naapurin rouvalla oikeutta poistua kesken päivän omalta työpaikaltaan minun lapseni sairastumisen vuoksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä aloittajan pointin, vaan en joidenkin keskustelijoiden syyllistävää asennetta.

Minä en ole kirurgi enkä lentäjä, mutta kuitenkin työssäni yksin vastuussa ihmisen hengestä. Korvaamaton en ole, mutta korvaajan paikalle saamiseen kuluu väkisin aikaa sillä työ edellyttää hyvin spesifiä osaamista eikä ketä tahansa voi siis pyytää tilalle. Aina korvaajaa ei ole saatavilla. Silloin joudun järjestämään asian toisella tapaa, ja tähän menee helposti myös tuntikausia. Kyllä ihan jokanen teistä oikeasti ymmärtää, että minä en voi tappaa toista ihmistä lapseni nuhan vuoksi. Onneksi meillä on päiväkodissa järkevää ja tilannetajuista henkilökuntaa.

Varahakijoita minulla on, mutta arvatkaapa onko minun siskollani tai naapurin rouvalla oikeutta poistua kesken päivän omalta työpaikaltaan minun lapseni sairastumisen vuoksi?

Mitä varahakijoita sellaiset on, jotka eivät voi toimia varahakijoina?

Vierailija
84/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksan aina suorastaan lumoutua itsensä jalustalle nostavien vanhempien selityksistä, kuinka he ovat niin tärkeässä työssä, ettei niistä millään voi irtautua kesken kaiken :)

Kyllä voi, ja jos ei voi, niin varahakijat ovat sitä varten. Etenkin näille 'tärkeille' varahakijan tulisi olla itsestäänselvyys.

Olemme mieheni kanssa molemmat korkeissa johtotehtävissä. Kokouksia, palavereja, tapaamisia joka päivä, tai kokouksia vain päiväksi Suomeen tulevien ulkomaisten yhteistyökumppaneiden kanssa, puhumattakaan työmatkoista jne..

Meille on kuitenkin lapsemme hyvinvointi prioriteeteissa ykkösenä. Sovimme joka päivä keskenämme, että ainakin toinen on aina tavoitettavissa, tai varahakija varmistettu.

Mikäli päiväkodin henkilökunta soittaa hakemaan lapsen tarhasta, niin silloin heillä on ollut siihen syytä. Eivät he turhaan kenellekään soittele, eikä heidän tarvitse, tai pidä jäädä seuraamaan lapsen tilaa esim. yhden oksennuksen jälkeen. Jos lapsi on sitten kotona jo piristynyt, niin olisitte mieluummin tyytyväisiä. Elämää tämä vain on.

Toimit luultavasti suuressa työyhteisössä, jossa joku voi jatkaa siitä mihin itse jäit. On ihan eri asia jos vanhempien työpaikalta on matkaa julkisilla pitkästi päiväkotiin tai työ on sellaista, että olet siellä yksin. Olen ollut muun muassa lähihoitajana tilanteessa, jossa olen iltavuorossa yksin. En vain mitenkään voi lähteä heti. Mies on työmatkoilla, isovanhempia eikä sukulaisia ole, niin aika yksin siinä tilanteessa olet. Ei minulla ole myöskään sellaisia ystäviä tai naapureita, joita voisin kysyä. 

Kuulostat muuten vähän ehkä ylimieliseltä. Aivan kuin korkea asema työelämässä tekisi työstäsi tärkeämpää kuin muiden tai että niille, jotka eivät heti pääse hakemaan lastaan, lapsi ei olisi prioriteettilistan ensimmäisenä. 

Vierailija
85/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä niitä sellaisia varahakijoita saa, joilla ei ole muuta elämää kuin olla tarvittaessa perheeni käytettävissä? 

Vierailija
86/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuskasi totta kai, mutta joillakin meistä oikeasti kestää se kolme tuntia päästä pois töistä. Ei kaikkia hanskoja voi noin vain pudottaa tiskiin. Itse kökötän oikeudessa ja mies leikkaussalissa. Niistä ei kesken niin vain lähdetäkään.

Mutta muuten kyllä olen samaa mieltä kanssasi.

Oikeudesta kyllä lähdetään ja aika harvassa ne vasta alkaneet kolmen tunnin leikkaukset taitaa oikeasti olla. Kun lapsia on, niiden ehdoilla vanhemmat elävät ja kahden vanhemman perheessä yhteensattumat on epätodennäköisempiä syitä kuin vanhempien asenne. Etenkin keskustelupalstalle selitettynä tuollaisten wannabe uraohjusten selitys kertoo, että aikomus ei edes ole ajatella lasta ensimmäisenä.

Todella huono selitys, jos jää ilmoituksen jälkeen vielä useammaksi tunniksi. Jos sellaista selittää av:lla, tietää jo omat huonot tavat. Kun sellainen tapahtuu kerran, on syytä miettiä se mummon tai siskon puhelinnumero. Vaikka heilläkin saattaa olla työnsä tai askareensa, kolmesta ja neljästä hakemaan sovitusta aikuisesta on todennäköisempää löytää yksi vastuuntuntoinen.

Oletko ihan tosissasi? Mitä luulet, että kaikissa suomen leikkaussaleissa tehdään pitkin päivää? Että ne seisovat tyhjillään? Kyllä niitä potilaita kuule riittää ihan koko päiväksi, ja hoitojonot ovat silti liian pitkät.

Vierailija
87/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisia varahakijoita jos molemmat vanhemmat kuolisi kesken päivän tai lasta ei ole haettu pk mennessä kiini pystyis hakemaan lapsen pois työpäivänsä loputtua joku pikkuirmelin löysä kakka ei ole sellainen

Vierailija
88/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksan aina suorastaan lumoutua itsensä jalustalle nostavien vanhempien selityksistä, kuinka he ovat niin tärkeässä työssä, ettei niistä millään voi irtautua kesken kaiken :)

Kyllä voi, ja jos ei voi, niin varahakijat ovat sitä varten. Etenkin näille 'tärkeille' varahakijan tulisi olla itsestäänselvyys.

Olemme mieheni kanssa molemmat korkeissa johtotehtävissä. Kokouksia, palavereja, tapaamisia joka päivä, tai kokouksia vain päiväksi Suomeen tulevien ulkomaisten yhteistyökumppaneiden kanssa, puhumattakaan työmatkoista jne..

Meille on kuitenkin lapsemme hyvinvointi prioriteeteissa ykkösenä. Sovimme joka päivä keskenämme, että ainakin toinen on aina tavoitettavissa, tai varahakija varmistettu.

Mikäli päiväkodin henkilökunta soittaa hakemaan lapsen tarhasta, niin silloin heillä on ollut siihen syytä. Eivät he turhaan kenellekään soittele, eikä heidän tarvitse, tai pidä jäädä seuraamaan lapsen tilaa esim. yhden oksennuksen jälkeen. Jos lapsi on sitten kotona jo piristynyt, niin olisitte mieluummin tyytyväisiä. Elämää tämä vain on.

Toimit luultavasti suuressa työyhteisössä, jossa joku voi jatkaa siitä mihin itse jäit. On ihan eri asia jos vanhempien työpaikalta on matkaa julkisilla pitkästi päiväkotiin tai työ on sellaista, että olet siellä yksin. Olen ollut muun muassa lähihoitajana tilanteessa, jossa olen iltavuorossa yksin. En vain mitenkään voi lähteä heti. Mies on työmatkoilla, isovanhempia eikä sukulaisia ole, niin aika yksin siinä tilanteessa olet. Ei minulla ole myöskään sellaisia ystäviä tai naapureita, joita voisin kysyä. 

Kuulostat muuten vähän ehkä ylimieliseltä. Aivan kuin korkea asema työelämässä tekisi työstäsi tärkeämpää kuin muiden tai että niille, jotka eivät heti pääse hakemaan lastaan, lapsi ei olisi prioriteettilistan ensimmäisenä. 

Pyydän anteeksi, jos olen pahoittanut mielesi, se ei ollut tarkoitukseni.

Työtäni, tai kokoustani ei voi jatkaa kukaan muu. Se joudutaan katkaisemaan silloin. Tällaisia katkaisuja on kuitenkin äärimmäisen harvoin, joten sellaisten kanssa pystyy kyllä elämään.

Mikäli sinulla on lapsi, olet hänestä myös vastuussa. Sinun tehtäväsi on huolehtia joko työnantajan, tai varahakijan kanssa lapsesi hakemisesta tarvittaessa.

Vierailija
89/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen opastuskeikkoja. Osaan 2 harvinaisempaa kieltä ja siksi olen hyvin buukattu. Viimeksi kun tuli soitto, olin lentokentällä hakemassa 30 henkistä ryhmää. En huomannut puhelinta, kun kentällä oli samaan aikaan muutama muukin.

Kentältä ajoimme Porvooseen, jossa oli varattuna lounas, sitten kiertoajelua, shoppailtua, poikkesimme yhdellä pajalla jne, 8 h meni, vieraat jättivät Suomeen tuhansia euroja.

Kun huomasin puhelun, oli äitini jo hätyytetty. Äitini lähti Salosta junalla, meni 3 h kun tuli, haki terveen lapsen. Äitini on eläkkeellä oleva lastentarhan opettaja. Kysyi kollegaltaan mikä lapsella on, oli niin kiukkuinen ja väsynyt. No kai oli, kun minun piti viedä normaalia aikaisemmin lapsi tarhaan koneen laskeutumisen takia.

Seuraavana aamuna annoin lapseni hoitajalle junaliput ja tilinron ja sanoin ensi kerralla järkeä kiitos.

Salosta pääsee meille hyvin nopeasti ja äkillisessä sairastumisesta naapurin mummo voi olla lapseni kanssa tunnin, 2, kunnes äitini tulee, mutta nämä muka sairaudet eivät kiinnosta.

Pari v sitten helluntaista minulta kysyttiin pari krt voinko ottaa sen vapaaksi, vastasin ei, koska minulle oli jo buukattu keikka. Kuinkas ollakaan, päiväkodissa luotettiin siihen ettei kaikki tule mitkä on ilmoitettu ja henkilökuntaa oli liian vähän. Minulle kun soitettiin, sanoin suoraan aion tehdä heistä ilmoituksen ylemmäs jos todellakin lapsi on terve ja joudun keskeyttämään työni. Olimme syksyllä kuulleet vanhempien lasten vanhemmilta.

Vierailija
90/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon vanhempi ei voi olla kirurgi tai lentoperämies. Kunnon vanhempi on kotona odottamassa, josko päikystä vaikka soitettaisiin.

Kunnon vanhempi huolehtii etukäteen lapselleen läheisiä, joille voi hätätapauksessa soittaa. Ja ruikruik heti valitetaan että kun ei ne Isovanhemmat. No sitten joku muu. Tai vaikka se mll:n hoitaja.

Vierailija
91/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai vaikka se mll:n hoitaja.

Ilomielin laitan varahakijaksi mll:n yhteystiedot jos he pääsevät paikalle tunnin varoitusajalla kaikissa tilanteissa.

Vierailija
92/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidänkään varahakijat sukulaisia ole. He ovat alueella asuvia ihmisiä joiden kanssa olemme sopineet varahausta. Olemme löytäneet heidät ilmoituksen kautta. Lapsen repussa on kotiavain ja olemme tutustuttaneet heidät lapsiin aiemmin. Olemme sopineet korvauksesta. Tämä piti tehdä, sillä olemme molemmat vanhemmat työssä, josta emme voi lähteä kesken päivää pois. Sen vuoksi olemme järjestäneet asian. Onnistuu meiltä, niin onnistuu muiltakin.

T. Se kolmen äiti joka edelleen peräänkuuluttaa elämänhallintaa.

Vierailija
93/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon vanhempi ei voi olla kirurgi tai lentoperämies. Kunnon vanhempi on kotona odottamassa, josko päikystä vaikka soitettaisiin.

Kunnon vanhempi huolehtii etukäteen lapselleen läheisiä, joille voi hätätapauksessa soittaa. Ja ruikruik heti valitetaan että kun ei ne Isovanhemmat. No sitten joku muu. Tai vaikka se mll:n hoitaja.

Joo loistoidea :D Sitten se MLL:n hoitaja ja kuumeinen, oksentava lapsi odottaa meidän rappukäytävässä kolme tuntia että minä pääsen hätiin, ja silloin juttu on sun mielestä lapsen edun mukaisesti hoidettu?

Kukkuu.

Vierailija
94/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lääkäri ja osaan nähdäkseni arvioida lapseni terveydentilan ihan kohtuullisesti. Ikinä en ole vienyt lasta päiväkotiin sairaana tietenkään. Kumma kyllä minullekin on monen monta kertaa soitettu ties mistä löysästä kakasta, kamalasta yskästä, alkavasta vesirokosta, siitä, tästä ja tuosta. Ja HETI hakemaan lapsi sitten kotiin!! Arvatkaapas huviksenne, kuinka monta kertaa tilanne on ollut todellinen? Tasan kerran. Hieman ketuttaa lähteä pari kertaa kuussa töistä alkavan vatsataudin tai hirrrveän korvatulehduksen vuoksi kun tyyliin jo parkkipaikalla on suht selvää, että lapsi on terve kuin pukki. Ja vaikka lapsi olisikin oikeasti kipeä, tuntuu päiväkodin tädit olevan ainoita ihmisiä maailmassa, joiden työpaikalla ei saa eikä pidä ikinä tapahtua mitään tavallisuudesta poikkeavaa tai vähän haasteellista tilannetta...

Minulla on onnekseni sellainen tilanne, että pääsen kyllä suht nopeasti lähtemään, jos tilanne vaatii. Siinä sitten potilaat saavat jäädä odotushuoneeseen vartoamaan tuuraajaa. Ei ihme, että välillä ajat vähän venähtää, kun täytyy välillä käydä tarkistamassa teoriassa mahdoton vesirokkotapaus päiväkodilla. 

Vierailija
95/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vie sairasta lasta ikinä hoitoon, mutta skenaario, jossa mun pitäisi lähteä heti työvuorosta hakemaan lasta, olisi aika kauhea.

Olen kotihoidossa töissä, ja se työlistan on suunniteltu erityisesti mulle. Aamuvuoroissa on esimies, ja voin hänelle soittaa ja asia järjestyy varmasti hoidettuani keskeneräisen asiakkaan loppuun. Iltavuoroissa ja viikonloppuisin ei ole ketään jolle soittaa. Jos työkaverien listoille ei saa tungettua paikkoja, en pääse lähtemään. En vaan pääse.

Asennekysymys, pomon kuuluu järjestää sijainen. Ei sun tarvi kuin kerran näyttää ja lähteä. Ei voi irtisanoa sua, on laitonta. Haluat vaan tehdä itsestäs korvaamattoman töissä. Ole mieluummin korvaamaton lapselles!

Onko mielipiteesi edelleen sama, jos omaisesi on minun osastollani hoidossa ja minä ainoana paikalla olevana hoitajana poistun paikalta hakemaan lastani ja jätän osastollisen sairaita ihmisiä pärjäämään itsekseen, "koska se on työnantajan homma järjestää sijainen. "

Vierailija
96/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lääkäri ja osaan nähdäkseni arvioida lapseni terveydentilan ihan kohtuullisesti. Ikinä en ole vienyt lasta päiväkotiin sairaana tietenkään. Kumma kyllä minullekin on monen monta kertaa soitettu ties mistä löysästä kakasta, kamalasta yskästä, alkavasta vesirokosta, siitä, tästä ja tuosta. Ja HETI hakemaan lapsi sitten kotiin!! Arvatkaapas huviksenne, kuinka monta kertaa tilanne on ollut todellinen? Tasan kerran. Hieman ketuttaa lähteä pari kertaa kuussa töistä alkavan vatsataudin tai hirrrveän korvatulehduksen vuoksi kun tyyliin jo parkkipaikalla on suht selvää, että lapsi on terve kuin pukki. Ja vaikka lapsi olisikin oikeasti kipeä, tuntuu päiväkodin tädit olevan ainoita ihmisiä maailmassa, joiden työpaikalla ei saa eikä pidä ikinä tapahtua mitään tavallisuudesta poikkeavaa tai vähän haasteellista tilannetta...

Minulla on onnekseni sellainen tilanne, että pääsen kyllä suht nopeasti lähtemään, jos tilanne vaatii. Siinä sitten potilaat saavat jäädä odotushuoneeseen vartoamaan tuuraajaa. Ei ihme, että välillä ajat vähän venähtää, kun täytyy välillä käydä tarkistamassa teoriassa mahdoton vesirokkotapaus päiväkodilla. 

Mitä vähemmän niitä soittoja päiväkodilta tulee että soitetaan vain varmuuden vuoksi kun ei oikein tiedä onko lapsi kipeä vai ei sitä uskottavampina vanhemmat myös niitä soittoja pitävät.

Vierailija
97/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo loistoidea :D Sitten se MLL:n hoitaja ja kuumeinen, oksentava lapsi odottaa meidän rappukäytävässä kolme tuntia että minä pääsen hätiin, ja silloin juttu on sun mielestä lapsen edun mukaisesti hoidettu?

Kukkuu.

Se MLL:n hoitaja voi olla sinä päivänä jossakin töissä. Samaten ne yhdeksän muuta juuri sillä hetkellä. Meillä on lista kymmenestä hoitajasta, mutta en silti pysty takaamaan, että he on vapaina juuri silloin. Ja hoitopaikka on 15 kilsan ja tunnin päässä kotoa, joten eipä ole paljon järkeä lähettää sitä kipeää lasta kotia kohti, kun minä pääsen sinne päiväkotiin siinä samassa tunnissa ja lapsi voi levätä sen ajan siellä. Ymmärrätkö???

Vierailija
98/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi sellaisia kaverien vanhempia, jotka voi ottaa lapseni kotiinsa, jos minä juutun matkalla ruuhkaan enkä ehdi ajoissa.

Eikä kai KUKAAN TERVEJÄRKINEN oleta että kun sitoutuu varahakijaksi, päivystää 24/7 vaan nimenomaan auttaa kun voi. Aina ei voi.

Vierailija
99/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, mitä te jotkut, jotka ette mitenkään voi jättää töitä kesken, teette siinä tapauksessa, että itse alatte kesken työpäivän esimerkiksi juuri oksennella ja ripuloida. Niinkin voi käydä.

Vierailija
100/530 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkillisiä sairastumisia varten on myös ne VARAHAKIJAT. Ne on pakollisia järjestää kun lapsen vie päivähoittoon. Silloin on turha selitellä että oli oikeudenkäynti tai leikkaus kesken, kun pk voi soittaa varahakijalle joka vie lapsen kotiin lepäämään.

ELÄMÄNHALLINTA!

T. 3 lapsen äiti, jolla päivähoidossa olevat lapset haetaan tunnin sisällä ilmoituksesta

Aina löytyy joku naapurin mummo tai muu jonka kanssa voi sopia varahausta ja korvauksusta!

Jaa-a ja sekin siis kestää sen tunnin. Ihan saman ajan kuin  meilläkin. Tässäkin aloittaja ruikutti, että hetihetiheti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan