Kertokaa hauskimpia esimerkkejä uusavuttomista ihmisistä
Toisen ketjun innoittamana aloitin tällaisen. Eli kertokaapas hauskimmat tapaukset kun olette törmänneet ns uusavuttomiin tai muutoin tyhmiin ihmisiin. Mä kerron aluksi yhden tarinan. Olin aikoinaan Tiimarissa loppuunmyynnissä kun lopettivat sen ketjun kokonaan. Siellä oli yhtäaikaa noin 20-25-vuotias tyttö/nainen joka keräili koriinsa kaikenlaista. Sitten hän soitti jollekin, oletan että äidilleen, että täällä olisi alennuksessa tällaisia juttuja mitä sinä ostat aina (en muista mitä). Keskustelu meni suurinpiirtein näin: Ai minkä kokoisia...no tällaisia pieniä...no millä minä ne mittaisin, ei mulla ole mittaa mukana...jaa viivotin, mistäs minä sellaisen löydän....no minä yritän etsiä...no nyt mulla on tässä viivotin, mitä mun pitäis mitata...no se on siinä ykkösen ja kakkosen välissä, riippuu siitä laintanko toisen pään siihen nollaan vai viivottimen päähän....tai eiku ootas nyt, eikös se toinen pää pidä olla ykkösen kohdalla...vai nollassa, sano nyt kun en mä muista...jaa mitä maksaa...en mä tiedä mutta tässä on -50% eikös se oo silloin aika halpa...alkuperäinen hinta...mistäs mä sen tietäisin...
Nainen vaikutti muutoin ihan normaalilta, siis ei ollut mikään vammainen. Ajattelin mielessäni että voi voi...
Kommentit (642)
Vierailija kirjoitti:
Päädyin joskus ruokablogiin, jossa oli purkkihernekeitosta tehtyjen pihvien ohje. Niiden tekemistä varten hernari pitää saada kokonaisena pötkönä ulos purkista ja leikata viipaleiksi. Kokonaisena ulos saamista edesauttaa huomattavasti se, että purkin pohjaan tekee pienen reiän. Sielläpä sitten kommenteissa porukalla pähkäilivät että millä ihmeellä sen reiän saa tehtyä, joku kertoi hakkaavansa ruuvimeisselillä ja se oli kaikkien mielestä huippuvinkki. Mulla on varmaan jotenkin tosi hifi versio tölkinavaajasta, kun sillä saa leikattua myös purkkien pohjia, ei vain kantta!
Pakko nyt tunnustaa, että tätä ennen itselläni ei ole käynyt mielessäkään käyttä purkinavaajaa myös sen pohjareijän tekemiseen, yleensä olen vain huitaissut puukolla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päädyin joskus ruokablogiin, jossa oli purkkihernekeitosta tehtyjen pihvien ohje. Niiden tekemistä varten hernari pitää saada kokonaisena pötkönä ulos purkista ja leikata viipaleiksi. Kokonaisena ulos saamista edesauttaa huomattavasti se, että purkin pohjaan tekee pienen reiän. Sielläpä sitten kommenteissa porukalla pähkäilivät että millä ihmeellä sen reiän saa tehtyä, joku kertoi hakkaavansa ruuvimeisselillä ja se oli kaikkien mielestä huippuvinkki. Mulla on varmaan jotenkin tosi hifi versio tölkinavaajasta, kun sillä saa leikattua myös purkkien pohjia, ei vain kantta!
Pakko nyt tunnustaa, että tätä ennen itselläni ei ole käynyt mielessäkään käyttä purkinavaajaa myös sen pohjareijän tekemiseen, yleensä olen vain huitaissut puukolla...
En ole ikinä noita pihvejä tehnyt, mutta kuvittelisin, että jos oikein haluaa hifistellä, voisi varmaan leikata sen pohjan kokonaankin pois, saattaisi helpottaa. Sirkkelillä vaikka. Tai sitten sillä purkinavaajalla ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin bussissa ja pysäkiltä nousi kyytiin muiden ihmisten lisäksi viimeisinä kaksi n. 18 vuotiasta suomalaista naista. Olivat ilmeisesti kavereita, kun juttelivat keskenään pysäkillä. Kun oli ensimmäisen naisen vuoro nousta bussiin, hän astui ihan oviaukon sisäpuolelle ja kaivoi kännykän taskustaan. Nainen selasi ja selasi puhelintaan pienen ikuisuuden, ainakin puoli minuuttia, kunnes löysi tekstaribussilippunsa tai kenties vasta osti sellaisen ja näytti sen kuskille.
Tämän jälkeen naisen kaveri nousi bussiin ja vasta tällöin hän havahtui, että hänenkin pitää tämä bussimatka maksaa. Alkoi lompakon kaivaminen laukusta, joka näytti olevan todella vaikeaa. Tässäkin kesti sen puolisen minuuttia ja sitten vielä esittiin sopivat kolikot maksuksi.
En voi käsittää miksi voi olla niin vaikeaa kaivaa se bussikortti, testarilippu tai raha valmiiksi ennen bussiin nousua. Ja erityisesti huvittaa tämän toisen naisen toiminta seistä tumput suorana kaverin takana tämän etsiessä bussilippuaan, ja aloittaa itse etsimisrumba vasta tämän jälkeen.
Tyypillisiä naisia =) Näitä näkee lähes päivittäin, kun bussilla liikkuu.
Osaa ne miehetkin. Pysäkiltä kyytiin tuli mies, joka kailotti suuriäänisesti kännykkäänsä, astui myös sisään juuri siihen oviaukolle ja jatkoi puhumistaan. Kuskikin odotteli hämmästyttävän kauan, vaikka mies ei tehnyt elettäkään maksaakseen kyytiä ja jonoakin oli ulkona. Vihdoin kuski käski maksaa ja mies alkoi lopetteleman puhelua, laittoi kännykän taskuun ja sitten alkoi lompakon kaivelu. Jotenkin se tilanne oli niin kummallinen, että kävi mielessä jo joku piilokameratyyppinen ohjelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä noita pihvejä tehnyt, mutta kuvittelisin, että jos oikein haluaa hifistellä, voisi varmaan leikata sen pohjan kokonaankin pois, saattaisi helpottaa. Sirkkelillä vaikka. Tai sitten sillä purkinavaajalla ;)
Siis sen pohjareijän funktiohan (itselläni siis, joka en myöskään ole koskaan noita pihvejä tehnyt) on, että sen koko mössön saa kätevänä pötkönä ulos sieltä purkista (puhaltamalla). En nyt ihan ymmärrä miten koko pohjan poistaminen yhtään helpottaisi sitä hommaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sen pohjareijän funktiohan (itselläni siis, joka en myöskään ole koskaan noita pihvejä tehnyt) on, että sen koko mössön saa kätevänä pötkönä ulos sieltä purkista (puhaltamalla). En nyt ihan ymmärrä miten koko pohjan poistaminen yhtään helpottaisi sitä hommaa...
Ei tarviis puhaltaa, voisi ihan vaan työntää sen ulos? Mutta voi olla että puhaltaminen on kätevämpää, en ole kumpaakaan kokeillut.
Masamus, tuo kirjoitti:
4 vuotias nainen, äiti
ja 18 vuotias viisas poika
Siinä on kyllä mielenkiintoinen tapaus jos äiti on 4 vuotias ja poika 18 vuotias. Sinulla on selvästi varaa irvailla muille :-D
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä mitä koulussa nykyään opetetaan ja eikö perus luonto ja eläinasiat pitäisi olla aika selvää jo ala-asteelta ja lastenohjelmista ja kirjoista jne. Mutta bussissa teini(!)ikäinen järkyttyneenä ihmetteli tuleeko kaupankin kala merestä.
Entä jos se kala tulikin järvestä, lammesta tai jopa joesta tai koskesta?
Vierailija kirjoitti:
veteen keitetyn kaurapuuron pohjaan polttaminen. Onneksi ko ihminen kävi talouskoulun, vaikkei tainnut siellä juuri kehittyä kokkaustaidoissaan.
Tämä ei ole edes vaikeaa kokeneellekaan kokille. Unohtaa vaan sekoittaa ne ryynit ja/tai jättää levyn liian isolle teholle. Pohjaan tarttuneen kaurapuuros irrottaminen on muuten aika vaativa homma ainakin tiskikoneelle, vaikka ei olisi varsinaisesti palanut.
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen kaverini, jolta olin pyytänyt lainaksi porakonetta. Kysyin vielä että onko se akkupora niin jostain syystä sain vastaukseksi jäätävää, ivallista naurua, totta kai se on akkupora! [hölmö!] Ihan kuin olisin tosiaan kysynyt maailman tyhmimmän kysymyksen. Olin ihan että aha, ok....No, kaveri tulee tuomaan poraa mutta ei se mikään akkupora ole vaan ihan perus sähköpora! Ahhahhaa! Kyllä repesin ja pakko oli kuitata, kun neiti artesaani ei ymmärrä mikä on akkupora! 😃
Mitä ajattelin siellä akussa olevan ja millä se pora toimii jos siinä on akku?
Sähköpora se taitaa olla se akkuporakin. Nyt et taida omassa näppäryydessäsi ymmärtää mistä puhut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen kaverini, jolta olin pyytänyt lainaksi porakonetta. Kysyin vielä että onko se akkupora niin jostain syystä sain vastaukseksi jäätävää, ivallista naurua, totta kai se on akkupora! [hölmö!] Ihan kuin olisin tosiaan kysynyt maailman tyhmimmän kysymyksen. Olin ihan että aha, ok....No, kaveri tulee tuomaan poraa mutta ei se mikään akkupora ole vaan ihan perus sähköpora! Ahhahhaa! Kyllä repesin ja pakko oli kuitata, kun neiti artesaani ei ymmärrä mikä on akkupora! 😃
Sähköpora se taitaa olla se akkuporakin. Nyt et taida omassa näppäryydessäsi ymmärtää mistä puhut?
Kukahan se täällä omaan näppäryyteensä kompastuu? Juu, kaikki sähköiset porat toimii sähköllä, mutta vain akkuporassa on akku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä tässä oli kyseessä akulla toimiva käsiporakone vs. verkkovirralla toimiva käsiporakone. Vaikka molemmat ovatkin sähköporia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
veteen keitetyn kaurapuuron pohjaan polttaminen. Onneksi ko ihminen kävi talouskoulun, vaikkei tainnut siellä juuri kehittyä kokkaustaidoissaan.
Tämä ei ole edes vaikeaa kokeneellekaan kokille. Unohtaa vaan sekoittaa ne ryynit ja/tai jättää levyn liian isolle teholle. Pohjaan tarttuneen kaurapuuros irrottaminen on muuten aika vaativa homma ainakin tiskikoneelle, vaikka ei olisi varsinaisesti palanut.
Jos puuro palaa pohjaan, niin Fairya tms kattilaan ja kattila hellan levylle. Hella tottakai päälle. Sitten hankaa tiskiharjalla kattilan puhtaaksi. Pitäisi toimia.
N18
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarviis puhaltaa, voisi ihan vaan työntää sen ulos? Mutta voi olla että puhaltaminen on kätevämpää, en ole kumpaakaan kokeillut.
Tosiaan, tuo työntämistekniikka ei toimi, sillä lusikka (tai mitä apuvälinettä siihen hommaan yrittää käyttääkään) vain uppoaa sinne hernekeittoon, eikä näinollen sitä pötkylää saa ulos kokonaisena (mikä oli vissiin se pääpointti tuossa alussa mainitussa pihviohjeessakin). Itsehän käytän tuota puhaltamistekniikkaa sen takia, että sillä saa näppärästi koko sisällön ulos purkista eikä tarvitse lusikoida.
ex tyttöystävä 32-33v , se ei omaa kämpää siivonnu eikä pessy pyykkiä, ei edes ostanut ruokaa itselle, vanhemmat hoiti kaikki ne asiat..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan, tuo työntämistekniikka ei toimi, sillä lusikka (tai mitä apuvälinettä siihen hommaan yrittää käyttääkään) vain uppoaa sinne hernekeittoon, eikä näinollen sitä pötkylää saa ulos kokonaisena (mikä oli vissiin se pääpointti tuossa alussa mainitussa pihviohjeessakin). Itsehän käytän tuota puhaltamistekniikkaa sen takia, että sillä saa näppärästi koko sisällön ulos purkista eikä tarvitse lusikoida.
Reiän tekemisen jälkeen sen mössön saa sieltä myös ihan vaan ravistamalla ulos kokonaisena.
Vierailija kirjoitti:
Kehitysvmmaisten hoitaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko kyseinen tyyppi jotenkin vähän kehitysvammainen vai muuten vain yksinkertainen, mutta käy samaa yliopistoa kuin minä ja siksi aina välillä törmään. Joka kerta kun ollaan vaikka samassa atk-luokassa, voin heti varautua siihen, että jossain vaiheessa tää henkilö kysyy neuvoa johonkin. Ei tunnu osaavan etsiä tietoa tai muutenkaan järkeillä itse, ja monesti on tullut autettua esim. johonkin tiettyyn kurssiin liittyvässä asiassa, vaikken sillä kurssilla itse edes ole. Tai auttaa oman sähköpostin käytössä...
Kehitysvammaiset eivät todellakaan käy yliopistoa, vaan korkeintaan jotain apukoulua ja sitäkin tarkkailuluokalla jos heidät nyt edes yleensä kouluun huolitaan. Taidat olla aika tyhmä, kun et tätä tiennyt.
Oppivelvollisuus koskee ihan kaikkia, myös kehitysvammaisia, eli aivan varmasti heidätkin kouluun huolitaan. Kehitysvammaisuuden asteesta sitten riippuu, millaista koulua ja kuinka kauan käyvät, useilla on pidennetty oppivelvollisuus.
Taidat olla aika tyhmä, kun et tätä tiennyt.
Oppivelvollisuus ei koske yliopistoa joten taidat olla todella pihalla todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Jos puuro palaa pohjaan, niin Fairya tms kattilaan ja kattila hellan levylle. Hella tottakai päälle. Sitten hankaa tiskiharjalla kattilan puhtaaksi. Pitäisi toimia.
N18
Toimii, jos ei ole palanut kovin pahasti. Mutta sitten voikin ottaa pyykkipulverin apuun. Sitä ja vettä kattilaan, keittää hetken. Jos ei lähde, anna vaikutusaikaa ja kyllä irtoaa. Myös konetiskipulveri toimii samalla tekniikalla.
Vierailija kirjoitti:
Pyysin kämppistä aikoinaan hoitamaan kissaani kun olin yön poissa kotoa. Opastin että vaihda vesi ja siivoa laatikko, anna tuoreruokaa tölkistä määrä X.
Ei kissa tarvitse minkäänlaista hoitajaa jos olet yön poissa kotoa. Taidat olla aika uusavuton tai tietämätön jos luulet kissan tarvitsevan passaajaa jatkuvasti?
Vierailija kirjoitti:
Tuttu aikuinen nainen ei uskonut että delfinaarion delfiinit ovat eläviä. Kun tuli puheeksi niiden siirtäminen niin ihan naama pokerilla ihmetteli että eikö ne muka ole robotteja. En nyt tiedä lasketaanko uusavuttomuudeksi, mutta kuitenkin Tampereella 30 vuotta asunut...
Tyypillinen Tamperelainen siis :-D Tamperelaiset ovat tunnettuja tästä tietämättömyydestään.