Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa hauskimpia esimerkkejä uusavuttomista ihmisistä

Vierailija
01.04.2016 |

Toisen ketjun innoittamana aloitin tällaisen. Eli kertokaapas hauskimmat tapaukset kun olette törmänneet ns uusavuttomiin tai muutoin tyhmiin ihmisiin. Mä kerron aluksi yhden tarinan. Olin aikoinaan Tiimarissa loppuunmyynnissä kun lopettivat sen ketjun kokonaan. Siellä oli yhtäaikaa noin 20-25-vuotias tyttö/nainen joka keräili koriinsa kaikenlaista. Sitten hän soitti jollekin, oletan että äidilleen, että täällä olisi alennuksessa tällaisia juttuja mitä sinä ostat aina (en muista mitä). Keskustelu meni suurinpiirtein näin: Ai minkä kokoisia...no tällaisia pieniä...no millä minä ne mittaisin, ei mulla ole mittaa mukana...jaa viivotin, mistäs minä sellaisen löydän....no minä yritän etsiä...no nyt mulla on tässä viivotin, mitä mun pitäis mitata...no se on siinä ykkösen ja kakkosen välissä, riippuu siitä laintanko toisen pään siihen nollaan vai viivottimen päähän....tai eiku ootas nyt, eikös se toinen pää pidä olla ykkösen kohdalla...vai nollassa, sano nyt kun en mä muista...jaa mitä maksaa...en mä tiedä mutta tässä on -50% eikös se oo silloin aika halpa...alkuperäinen hinta...mistäs mä sen tietäisin...

Nainen vaikutti muutoin ihan normaalilta, siis ei ollut mikään vammainen. Ajattelin mielessäni että voi voi...

Kommentit (642)

Vierailija
481/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita uusavuuttomuuksia en tällä hetkellä keksi.

Tarkoitus ei olekkaan, että näitä uusavuttomuuksia ja tyhmyyksiä keksitään vaan kerrotaan niitä oikeita todellisia tapahtumia mitä on nähty. Tosin suurinosa täällä kerrotuista on vain huonoja versioita vanhoista vitseistä mutta mikäs siinä jos mammat saavat niillä haukuttua taas miehiä.

Vierailija
482/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaispoika, 17v, tuumaili meillä pihalla että minkälaiset jalat noilla linnuilla oikein on kun eivät saa sähköiskua langalla istuessaan.

OT, mutta miksi tämä on saanut 450 alapeukkua? Kyllä on peruskoulussa vedetty lonkkaa, jos tuollaista asiaa kysyy oikeasti.

Nimenomaan. Alapeukut siksi, että joku on niin tyhmä ettei tiedä miksi linnut eivät saa sähköiskua.

Täh? Mä oon peukuttanut aina niin päin että hauska juttu tietämättömästä=yläpeukku.

Kirjoittaja on itse väärässä tai kommentti muutoin huono=alapeukku.

Näin minäkin asian tulkitsen ja siksi en tosiaankaan ymmärrä tuota alapeukutuksen määrää. Ilmeisesti asia on kauhean ihmeellinen AV-mammojen mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viettänyt lapsena kesälomani maalla isovanhempien hoivissa. Mummoni hoiti pyykinpesun navetan karjakeittiössä. Ensin vesi piti lämmittää kiehuvaksi suuressa padassa (puulämmitys tottakai). Sitten tehtiin kahteen jättisuureen saaviin huuhteluvedet. Pulsaattoripesukoneeseen kaadettiin vedet ja pesupulveri ja siellä pyykki aikansa rumpsutti. Sitten likomärät vaatteet nostettiin toiseen vesisaaviin ja niitä hurskutettiin siellä suurella ns. pumpulla, jotta saippuavesi irtosi. Sitten ne siirrettiin toiseen saaviin loppuhuuhteluun. Turha edes mainita, että likomärät pyykit olivat todella raskaita nostella. Sitten pyykit nostettiin vielä pulsaattorikoneen linkoon, jota painettiin käsin kiinni, jotta vehje linkosi. Suurimmat pyykit, kuten lakanat väännettiin kuievemmiksi käsin. Tämän jälkeen pyykit lapettiin koreihin ja juoksutettiin narulle kuivumaan. Eli ripustettiin taivaaseen saakka pyykkipojilla. Sieltä ne seuraavana päivänä kerättiin ja viikattiin. Pyykkiä oli todella paljon ja pyykkipäivä oli raskas urakka. Aikaa kului tunteja. Lisäksi täytyi pyykkituvalla olla kumisaappaat jalassa, sillä mummo uskoi, että sillä selviäisi pulsaattorikoneen mahdollisesti antamasta sähköiskusta. 

Voin vakuuttaa, että todellista uusavuttomuutta on se, jos luulee, että nykyaikaisilla pyykkikoneilla pyykkihuolto on tippaakaan kuormittavaa. Kyllä se on kuten joku älykäs kuvasi: vain napinpainallus. Eikä muuta. Ihan turha selittää mitään joutavaa pyykin lajittelusta väreihin ja ripustamisesta kuivumaan. Mutta voihan sitä marttyyrinkruunua yrittää kiillottaa itselleen tällaisista vähäpätöisistäkin "töistä" jos niikseen tulee.

t. itsekin nainen

En tajua miten tämä teksti on saanut niin paljon miinusta. Pyykinpesu nykyajan koneilla on edelleenkin ihan luksusta minun mielestä. Asun maassa, jossa suuri osa naista edelleen pesee pyykkinsä käsin. Tänne muutettuani itsekin ekat 2 vuotta pesin nyrkkipyykillä. Pienten silkkisen alusvaatteiden pyykkääminen vielä menee, mutta lakanat ja pyyhkeet, ei kiva. Vasta puolisen vuotta sitten muutettuani täällä uuteen asuntoon sain hankituksi kunnon pesukoneen. Edelliseen asuntoon ei olisi oikein mahtunutkaan. Aah mitä iloa kun ei tarvitse käsin jynssätä, huuhdella ja puristaa kuivaksi pyykkejä! :))

Ja taas mennään! Tässähän ei edelleenkään ole kyse mistään muusta kuin siitä, että pyykinpesu on enemmän kuin yksi napinpainallus. Se ei ole elämää suurempi urakka, se ei ole fyysisesti erityisen raskasta, se ei vie koko päivää aikaa jne, mutta siinä on silti työtä, mitä mikään kone ei tee. Sitä tässä on yritetty tolkuttaa sivutolkulla, mutta ei näytä menevän jakeluun.

Siis mitä v'ttua??! No jumalauta jos pyykinlajittelu, kasan heittäminen koneeseen ja parin aineen lisääminen lokeroon on hirvittävän rasittavaa ja raskasta niin heittäkää nyt kartanolle ne pyykinpesukoneenne ja peskää nyrkkipyykillä kun kerran helpolla pääsette. :D

Ei jumankekka mä nauran teille naiset. Mitä sekopäitä tänne on pesiytyny???

Ja sinä vissiin hoidatkin sen teidän perheen vaatehuollon kun on niin yksinkertaista, helppoa ja nopeaa?

Minä pesen lastemme ja omat vaatteeni. Vaimon vaatteisiin en koske, koska hänellä on täysin maagiset säännöt niiden pesemiselle. Ei ole iso vaiva ja en ymmärrä miksi toiset jaksaa meukata pyykkihuollosta.

Vierailija
484/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaispoika, 17v, tuumaili meillä pihalla että minkälaiset jalat noilla linnuilla oikein on kun eivät saa sähköiskua langalla istuessaan.

Niin. Miksi ne ei saa?

Kerrotko?

Niitten pitäisi koskea samalla myös toiseen lankaan tai maahan.

Mutta kerroppa miksi? Äläkä lunttaa netistä.

Vierailija
485/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli mieleen kaverini, jolta olin pyytänyt lainaksi porakonetta. Kysyin vielä että onko se akkupora niin jostain syystä sain vastaukseksi jäätävää, ivallista naurua, totta kai se on akkupora! [hölmö!] Ihan kuin olisin tosiaan kysynyt maailman tyhmimmän kysymyksen. Olin ihan että aha, ok....No, kaveri tulee tuomaan poraa mutta ei se mikään akkupora ole vaan ihan perus sähköpora! Ahhahhaa! Kyllä repesin ja pakko oli kuitata, kun neiti artesaani ei ymmärrä mikä on akkupora! 😃

Mitä ajattelin siellä akussa olevan ja millä se pora toimii jos siinä on akku?

Sähköpora se taitaa olla se akkuporakin. Nyt et taida omassa näppäryydessäsi ymmärtää mistä puhut?

Kukahan se täällä omaan näppäryyteensä kompastuu? Juu, kaikki sähköiset porat toimii sähköllä, mutta vain akkuporassa on akku.

Selvästikkin sinä. Sähköpora se on akkuporakin yritä nyt edes se ymmärtää.

Vierailija
486/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä tässä oli kyseessä akulla toimiva käsiporakone vs. verkkovirralla toimiva käsiporakone. Vaikka molemmat ovatkin sähköporia.

Juurikin näin. Huvittavaa miten eräs yritti olla näppärä naureskellessaan jollekulle muulle, kun olikin tuonut sähköporan vaikka piti olla akkupora. Ilmeisesti täällä ei kukaan tiedä, että on olemassa muunkinlaisia poria, kuin sähköllä toimivia.

Vierailija
487/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OT, mutta miksi tämä on saanut 450 alapeukkua? Kyllä on peruskoulussa vedetty lonkkaa, jos tuollaista asiaa kysyy oikeasti.

Nimenomaan. Alapeukut siksi, että joku on niin tyhmä ettei tiedä miksi linnut eivät saa sähköiskua.

Täh? Mä oon peukuttanut aina niin päin että hauska juttu tietämättömästä=yläpeukku.

Näin minäkin asian tulkitsen ja siksi en tosiaankaan ymmärrä tuota alapeukutuksen määrää. Ilmeisesti asia on kauhean ihmeellinen AV-mammojen mielestä.

Ei se ole uusavuttomuutta jos ei tiedä miksi lintu ei saa sähköiskua. Kyllä sellainen asia kuuluu tietää, mutta ei se ole uusavuttomuutta. Uusavuttomuus on kyvyttömyyttä selviytyä kodinhoidosta tai muista arkipäivän jutuista. Siksi tuo lintujuttu ei sovi tähän ketjuun = huono kommentti = alapeukku. Tajusitteko?

Vierailija
488/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli mieleen kaverini, jolta olin pyytänyt lainaksi porakonetta. Kysyin vielä että onko se akkupora niin jostain syystä sain vastaukseksi jäätävää, ivallista naurua, totta kai se on akkupora! [hölmö!] Ihan kuin olisin tosiaan kysynyt maailman tyhmimmän kysymyksen. Olin ihan että aha, ok....No, kaveri tulee tuomaan poraa mutta ei se mikään akkupora ole vaan ihan perus sähköpora! Ahhahhaa! Kyllä repesin ja pakko oli kuitata, kun neiti artesaani ei ymmärrä mikä on akkupora! 😃

Sähköpora se taitaa olla se akkuporakin. Nyt et taida omassa näppäryydessäsi ymmärtää mistä puhut?

Kukahan se täällä omaan näppäryyteensä kompastuu? Juu, kaikki sähköiset porat toimii sähköllä, mutta vain akkuporassa on akku.

:D Niinhän minä sanoinkin. Kaikki akkuporat ovat sähköporia, mutta kaikki sähköporat eivät ole akkuporia, vaan osassa on virtajohto. Joko tajusit? Ja alkuperäisessä viestissä oli kyse nimenomaan siitä, onko kyseessä akkupora vai ei, ei siitä toimiiko pora sähköllä vai ei. Tämän selvemmin en osaa rautalangasta vääntää, toivottavasti jo ymmärrät.

Vierailija
489/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä tässä oli kyseessä akulla toimiva käsiporakone vs. verkkovirralla toimiva käsiporakone. Vaikka molemmat ovatkin sähköporia.

Juurikin näin. Huvittavaa miten eräs yritti olla näppärä naureskellessaan jollekulle muulle, kun olikin tuonut sähköporan vaikka piti olla akkupora. Ilmeisesti täällä ei kukaan tiedä, että on olemassa muunkinlaisia poria, kuin sähköllä toimivia.

Akkupora ON sähköpora. Mutta sähköpora ei välttämättä ole aina akkupora.

Vierailija
490/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ensimmäisessä viestissä lainaaja oli naureskellut, että tottakai akkuporakone, vaikka oli tuonut tavallisen sähköporan. Ja sehän tässä oli viestin pointti. Sinä koitit sitten olla näppärä, mutta ketuiksi meni.

Vierailija
491/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole uusavuttomuutta jos ei tiedä miksi lintu ei saa sähköiskua. Kyllä sellainen asia kuuluu tietää, mutta ei se ole uusavuttomuutta. Uusavuttomuus on kyvyttömyyttä selviytyä kodinhoidosta tai muista arkipäivän jutuista. Siksi tuo lintujuttu ei sovi tähän ketjuun = huono kommentti = alapeukku. Tajusitteko?

Periaatteessa joo, mutta suurin osa uusavuttomuudesta johtuu ihan yleisestä tiedonpuutteesta, joten periaatteessa tuo viesti sopii ketjuun.

Ja väittäisin, että suurin osa alapeukuttajista ei tiedä vastausta tuohon kysymykseen.

Vierailija
492/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Miksi ne ei saa?

Kerrotko?

Äiti on kertonut kun olin pieni että sen jännitteen pitää kulkea läpi. Mutta en ymmärrä miksi. Inhoan fysiikkaa.

Vierailija
493/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa joo, mutta suurin osa uusavuttomuudesta johtuu ihan yleisestä tiedonpuutteesta, joten periaatteessa tuo viesti sopii ketjuun.

Ja väittäisin, että suurin osa alapeukuttajista ei tiedä vastausta tuohon kysymykseen.

Kielitoimiston sanakirja: "uusavuttomuus = varsinkin nuorten aikuisten kyvyttömyys selviytyä kodinhoidosta yms. jokapäiväisistä asioista."

Samalla logiikalla se, että en ymmärrä teoreettisen tiedon puute on eri asia kuin käytännön osaamisen puute. Jos olisit tekemässä siitä linnusta paistia ja sun pitäisi noutaa se sieltä langalta, niin silloin on ihan hyvä pohtia, että miksi se lintu ei saa sähköiskua, mutta saankohan minä. Mutta itsessään tuon teoreettisen tiedon tietämättömyys ei ole uusavuttomuutta. Se on vain tyhmyyttä. Jos joku ei sitä tiedä niin omapa on häpeänsä (itse kysyin asiaa jo nelivuotiaana äidiltäni, koska kummastelin asiaa), mutta uusavuttomuutta se ei ole.

Vierailija
494/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kielitoimiston sanakirja: "uusavuttomuus = varsinkin nuorten aikuisten kyvyttömyys selviytyä kodinhoidosta yms. jokapäiväisistä asioista."

Samalla logiikalla se, että en ymmärrä teoreettisen tiedon puute on eri asia kuin käytännön osaamisen puute. Jos olisit tekemässä siitä linnusta paistia ja sun pitäisi noutaa se sieltä langalta, niin silloin on ihan hyvä pohtia, että miksi se lintu ei saa sähköiskua, mutta saankohan minä. Mutta itsessään tuon teoreettisen tiedon tietämättömyys ei ole uusavuttomuutta. Se on vain tyhmyyttä. Jos joku ei sitä tiedä niin omapa on häpeänsä (itse kysyin asiaa jo nelivuotiaana äidiltäni, koska kummastelin asiaa), mutta uusavuttomuutta se ei ole.

Hups, lause vaihtui lennossa toiseen. Älä huomioi lihavoitua kohtaa :D

Vierailija
495/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ensimmäisessä viestissä lainaaja oli naureskellut, että tottakai akkuporakone, vaikka oli tuonut tavallisen sähköporan. Ja sehän tässä oli viestin pointti. Sinä koitit sitten olla näppärä, mutta ketuiksi meni.

Hävettääkö?

Vierailija
496/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Miksi ne ei saa?

Kerrotko?

Äiti on kertonut kun olin pieni että sen jännitteen pitää kulkea läpi. Mutta en ymmärrä miksi. Inhoan fysiikkaa.

Niinpä. Täällä monet illkuvat, että tottakai tiedetään ja kyllähän se pitäisi tietää jo yläasteen opetuksesta mutta sitten, kun pyydetään selittämään miksi niin jopa tuli hiljaista :-D Sinä sentään tunnustit ettet ymmärrä. Suurinosa täällä vain tietää, että linnut eivät saa sähköiskua mutta heillä ei ole tietoa miksi linnut eivät saa sähköiskua.

Vierailija
497/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Miksi ne ei saa?

Kerrotko?

Niinpä. Täällä monet illkuvat, että tottakai tiedetään ja kyllähän se pitäisi tietää jo yläasteen opetuksesta mutta sitten, kun pyydetään selittämään miksi niin jopa tuli hiljaista :-D Sinä sentään tunnustit ettet ymmärrä. Suurinosa täällä vain tietää, että linnut eivät saa sähköiskua mutta heillä ei ole tietoa miksi linnut eivät saa sähköiskua.

Juurihan minä sanoin, että siksi kun yhdellä langalla kököttäessä jännite ei mene sen linnun läpi. En vaan ymmärrä, että miksi jännitteen pitäisi mennä läpi, koska inhoan fysiikkaa yli kaiken, en ymmärrä suhteellisuusteoriakaan. Olen sitten ilmeisesti tyhmä. Ja se on ihan fine. Mutta palatakseni tähän ketjuun,  itse ainakin ymmärsin niin että nuo alapeukut tarkoittaa että kommentti ei sovellu tähän ketjuun. Ei tietämättömyys jostain teoreettisesta asiasta (esim. fysiikasta) ole uusavuttomuutta. Katso edelliset kommenttini aiheesta. En myöskään ole nähnyt mitään gallupia tässä ketjussa, että kuinka moni tietää ja kuinka moni ei; siksi kannattaisi käyttää termiä "suurin osa" hyvin varovaisesti.

Vierailija
498/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 80-luvun alussa töissä VM:n atk-toimistossa, jonka virkamiehet tekivät työkseen päätöksiä tietokonehankinnoista valtion virastoihin ja laitoksiin. Yksi heistä osasi käyttää tietokonetta.

Vierailija
499/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hävettääkö?

Mit vit? Ei hävetä. Pitäisikö hävettää? Entä sinua?

Vierailija
500/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla luetunymmärtämisessä jotain vikaa? Tuo aikaisempi juuri toteaa "kaikki sähköiset porta toimii sähköllä" ja sinä vastaat... En oikeasti ymmärrä sinun jankkaamistasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän