Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa hauskimpia esimerkkejä uusavuttomista ihmisistä

Vierailija
01.04.2016 |

Toisen ketjun innoittamana aloitin tällaisen. Eli kertokaapas hauskimmat tapaukset kun olette törmänneet ns uusavuttomiin tai muutoin tyhmiin ihmisiin. Mä kerron aluksi yhden tarinan. Olin aikoinaan Tiimarissa loppuunmyynnissä kun lopettivat sen ketjun kokonaan. Siellä oli yhtäaikaa noin 20-25-vuotias tyttö/nainen joka keräili koriinsa kaikenlaista. Sitten hän soitti jollekin, oletan että äidilleen, että täällä olisi alennuksessa tällaisia juttuja mitä sinä ostat aina (en muista mitä). Keskustelu meni suurinpiirtein näin: Ai minkä kokoisia...no tällaisia pieniä...no millä minä ne mittaisin, ei mulla ole mittaa mukana...jaa viivotin, mistäs minä sellaisen löydän....no minä yritän etsiä...no nyt mulla on tässä viivotin, mitä mun pitäis mitata...no se on siinä ykkösen ja kakkosen välissä, riippuu siitä laintanko toisen pään siihen nollaan vai viivottimen päähän....tai eiku ootas nyt, eikös se toinen pää pidä olla ykkösen kohdalla...vai nollassa, sano nyt kun en mä muista...jaa mitä maksaa...en mä tiedä mutta tässä on -50% eikös se oo silloin aika halpa...alkuperäinen hinta...mistäs mä sen tietäisin...

Nainen vaikutti muutoin ihan normaalilta, siis ei ollut mikään vammainen. Ajattelin mielessäni että voi voi...

Kommentit (642)

Vierailija
421/642 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmittää ja jäähdyttää samaa ruokaa monta kertaa. Ei kykene ottamaan ruuasta vaan kerrallaan tarvitsemaa osaa ja lämmittää se.

Vierailija
422/642 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekaa kertaa vaihdettiin pussilakanoita peittoihin silloisen poikakaverin, nykyisen aviomiehen, kanssa. Ihmetteilin kun hän ensitöikseen alkoi kauhealla tohinalla ja vaivalloisesti kääntää puhdasta pussilakanaa nurin päin. Säksätin heti, että mitä hemmettiä sä teet, älä nyt sitä kääntele, sehän ON jo oikein päin.

Saimme jopa pienen kinastelun aikaan, kun tyyppi vaan itsepäisesti intti, että pitäähän se nyt kääntää, AINAHAN se käännetään, siitä aloitetaan.

No, mieheni ei ollut koskaan kotonaan nähnyt, miten pussilakanat laitetaan ja oli sitten yksin asuessaan järkeillyt homman niin, että pussilakana nurinperin ja sitten sentti sentiltä lievästi sanottuna hankalasti rullataan sitä siihen peiton ylle, vähän niin kuin kortsu.

Paitsi ettei se lakana tietenkään liu'u siihen ihan yhtä kätevästi vaan vaatii mieletöntä hyppelehtimistä ympäriinsä, peiton nosteluita, lakanan hivuttelua, ärräpäitä..

No, nykyisin laitetaan pussilakanat minun tavallani. Mutta jostain syystä likapyykkikoriin pussilakanat ilmestyvät nurin päin, jos mieheni on ne tuonut pyykkiin :)

Itse laitan aina nurinpäin, koska se on niin paljon helpompaa. Kädet rei'istä sisäpuolelta --> kiinni täkin kulmista --> lakanan humpsautus täkin päälle. Voisitko kertoa oman tapasi, jos se on vielä helpompi?

Miksi se pitää kääntää nurinpäin? Työnnän kädet rei'istä, otan kiinni täkistä ja vedän sen pussilakanan sisään 1-2 kertaa humpsauttaen.

Ei tarvii kääntää kun pussilakana on jo valmiiksi nurin kun sen on ennen pesua kiskonut täkin ympäriltä pois.

Kyllä mun pussilakana lähtee täkin ympäriltä ihan oikein päin -> pesen sen oikein päin -> kuivaan sen oikein päin -> työnnän kädet rei'istä oikein päin -> humpsautan täkin pussilakanan sisälle oikein päin. Mulle tulis vaan ylimääräistä työtä jos se pussilakana pitäis jossain välissä kääntää nurinpäin O_o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/642 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaispoika, 17v, tuumaili meillä pihalla että minkälaiset jalat noilla linnuilla oikein on kun eivät saa sähköiskua langalla istuessaan.

OT, mutta miksi tämä on saanut 450 alapeukkua? Kyllä on peruskoulussa vedetty lonkkaa, jos tuollaista asiaa kysyy oikeasti.

Nimenomaan. Alapeukut siksi, että joku on niin tyhmä ettei tiedä miksi linnut eivät saa sähköiskua.

Vierailija
424/642 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitat tyhmistä ihmisistä? Ei heissä ole mitään hauskaa. 

Vierailija
425/642 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini (n.parikymppinen) saapui kerran iltavuoroon töihin ja valitteli kovaa nälkää, kun ei ollut syönyt mitään koko päivänä. Ihmettelin, että miksi ei niin sain vastaukseksi, että ei osaa tehdä mitään ja äiti ei ollut kotona...

Vierailija
426/642 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon s-ryhmän kassalla töissä. Eräs rouva tuli maksamaan ostoksensa.

"Kolmekymmentäkuusi euroa, tasan"

"Kiitos, otan tästä nämä bonukset ensin"

"Juu"

(Heilauttaa bonuskorttia, katsoo muhun kun en sano mitään. Hinta pysyi siis samana)

En muista toistinko tuon saman hinnan eli 36euroa vai mitä, mutta sillä ei olekaan väliä, vaan sillä että rouva rupesi ihan pöyristyneenä melkein huutamaan että "Miksi tuo hinta ei alene! JOKA KERTA, KUN OLEN TÄSSÄ KAUPASSA KÄYNYT, HINTA ON LASKENUT."

Toinen oli siis ymmärtänyt bonuskortin käyttöperiaatteen hieman väärin.. koita siinä sitten vihaiselle asiakkaalle selittää, että hinta ei automaattisesti alene joka ostoskerta vihreän kortin rekisteröimisen jälkeen...

Vierailija
427/642 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaispoika, 17v, tuumaili meillä pihalla että minkälaiset jalat noilla linnuilla oikein on kun eivät saa sähköiskua langalla istuessaan.

OT, mutta miksi tämä on saanut 450 alapeukkua? Kyllä on peruskoulussa vedetty lonkkaa, jos tuollaista asiaa kysyy oikeasti.

Sitä minäkin ihmettelen. Mutta jos ne 450 lukijaakaan eivät ole tienneet sitä?

Vierailija
428/642 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Alapeukut siksi, että joku on niin tyhmä ettei tiedä miksi linnut eivät saa sähköiskua.

Täh? Mä oon peukuttanut aina niin päin että hauska juttu tietämättömästä=yläpeukku.

Kirjoittaja on itse väärässä tai kommentti muutoin huono=alapeukku.

Vierailija
429/642 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen minäkin. Mä tiesin jo ennen peruskoulua. Olin niitä kakaroita joihin äiti, isä ja isovanhemmat hermostui kun kyseli koko ajan kaikkea....

Vierailija
430/642 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihana parikymppinen työkaveri. Hän tietää myös itse olevansa vähän tyhmä ja osaa nauraa itselleen.

Esim. Oltiin kaupassa, hän kysyi mikä on voita? Onko se eri kun margariini?

Toisella kertaa maalattiin lautoja vesiliukoisella maalilla. Sanoin että onneksi toi lähtee pesussa kun oot sotkenu itsesi. Hän totesi kauhistuneena "lähteekö se sateella pois?"

Hänelle piti myös näyttää miten mikropuuro tehdään...

Terkkuja Kialle♥

Vierailija
431/642 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse.

Muistan varmaan ikuisesti valo syttyy silmiini-hetken kun näin telkkarissa kokin tekevän ruskean kastikkeen. Ruskisti ensin jauhot paistinkasarissa, sen jälkeen lisäsi vettä kasariin ja keitti jonkin aikaa. Minä olin ruskistanut jauhot kasarissa, keittänyt veden erikseen kattilassa ja lisännyt jauhot vesikattilaan.

No kummallakin tapaa saa "oikean" ruskean kastikkeen mutta ensimmäisellä tavalla sotkeutuu vain yksi astia ja toiseksi asuin opiskeluaikana asunnossa jonka hellassa oli vain 2 levyä. Minun tavalla tehtynä ei pystynyt tekemään kastiketta ja keittämään perunoita yhtä aikaa. =D

Tosin puolustuksekseni täytyy sanoa että olen lähtöisin suurperheestä. Ei meille olisi riittänyt kasarillinen kastiketta, siksi äiti varmaan opetti tekemään isompaan kattilaan...

Vierailija
432/642 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt on silkkaa tyhmyyttä mutta menköön; Eräässä ketjussa joku valitteli kuinka sairaalan hoitajat vain selaavat nettiä, johon toinen huusi että eihän työkoneet saisi olla ulkoisessa verkossa niin että pääse vaikka naamakirjaan. Sai hirveät miinukset se kommentti.

Ihanko oikeasti kaikki alapeukuttajat luulivat että työkoneet laitetaan ulkoiseen verkkoon yhdessä valtion tietojärjestelmien kanssa? Juuri viikko sitten työkaveri avasi liitetiedoston, joka salasi kaikki hänen dokumenttinsa. Taisi muuten samanlainen Ransomware iskeä erääseen Kanadalaiseen sairaalaan...

Three US hospitals hit by ransomware

http://www.bbc.com/news/technology-35880610

23 March 2016

Vierailija
433/642 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt on silkkaa tyhmyyttä mutta menköön; Eräässä ketjussa joku valitteli kuinka sairaalan hoitajat vain selaavat nettiä, johon toinen huusi että eihän työkoneet saisi olla ulkoisessa verkossa niin että pääse vaikka naamakirjaan. Sai hirveät miinukset se kommentti.

Ihanko oikeasti kaikki alapeukuttajat luulivat että työkoneet laitetaan ulkoiseen verkkoon yhdessä valtion tietojärjestelmien kanssa? Juuri viikko sitten työkaveri avasi liitetiedoston, joka salasi kaikki hänen dokumenttinsa. Taisi muuten samanlainen Ransomware iskeä erääseen Kanadalaiseen sairaalaan...

Three US hospitals hit by ransomware

http://www.bbc.com/news/technology-35880610

23 March 2016

Niin mitä sä yritit sanoa että ne hoitajien koneet on vai ei ole ulkoisessa verkossa? Jos väität että ei ole niin kerro miks mun viime neuvolakäynnillä hoitaja katsoi googlen kautta yhden lastenruoan koostumuksen kun siitä tuli puhe? Samalla koneella se kirjaa kaikki mun vauvan tiedot sinne järjestelmäänkin...

Vierailija
434/642 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä otsikoita, kun lukee niin täällähän ne loistaa.

Esim. Niskat on niin jumissa, että näköä haittaa.

Ei tuu mieleen, että vois jotain tehdä. Ihan ite.

Vierailija
435/642 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viettänyt lapsena kesälomani maalla isovanhempien hoivissa. Mummoni hoiti pyykinpesun navetan karjakeittiössä. Ensin vesi piti lämmittää kiehuvaksi suuressa padassa (puulämmitys tottakai). Sitten tehtiin kahteen jättisuureen saaviin huuhteluvedet. Pulsaattoripesukoneeseen kaadettiin vedet ja pesupulveri ja siellä pyykki aikansa rumpsutti. Sitten likomärät vaatteet nostettiin toiseen vesisaaviin ja niitä hurskutettiin siellä suurella ns. pumpulla, jotta saippuavesi irtosi. Sitten ne siirrettiin toiseen saaviin loppuhuuhteluun. Turha edes mainita, että likomärät pyykit olivat todella raskaita nostella. Sitten pyykit nostettiin vielä pulsaattorikoneen linkoon, jota painettiin käsin kiinni, jotta vehje linkosi. Suurimmat pyykit, kuten lakanat väännettiin kuievemmiksi käsin. Tämän jälkeen pyykit lapettiin koreihin ja juoksutettiin narulle kuivumaan. Eli ripustettiin taivaaseen saakka pyykkipojilla. Sieltä ne seuraavana päivänä kerättiin ja viikattiin. Pyykkiä oli todella paljon ja pyykkipäivä oli raskas urakka. Aikaa kului tunteja. Lisäksi täytyi pyykkituvalla olla kumisaappaat jalassa, sillä mummo uskoi, että sillä selviäisi pulsaattorikoneen mahdollisesti antamasta sähköiskusta. 

Voin vakuuttaa, että todellista uusavuttomuutta on se, jos luulee, että nykyaikaisilla pyykkikoneilla pyykkihuolto on tippaakaan kuormittavaa. Kyllä se on kuten joku älykäs kuvasi: vain napinpainallus. Eikä muuta. Ihan turha selittää mitään joutavaa pyykin lajittelusta väreihin ja ripustamisesta kuivumaan. Mutta voihan sitä marttyyrinkruunua yrittää kiillottaa itselleen tällaisista vähäpätöisistäkin "töistä" jos niikseen tulee.

t. itsekin nainen

En tajua miten tämä teksti on saanut niin paljon miinusta. Pyykinpesu nykyajan koneilla on edelleenkin ihan luksusta minun mielestä. Asun maassa, jossa suuri osa naista edelleen pesee pyykkinsä käsin. Tänne muutettuani itsekin ekat 2 vuotta pesin nyrkkipyykillä. Pienten silkkisen alusvaatteiden pyykkääminen vielä menee, mutta lakanat ja pyyhkeet, ei kiva. Vasta puolisen vuotta sitten muutettuani täällä uuteen asuntoon sain hankituksi kunnon pesukoneen. Edelliseen asuntoon ei olisi oikein mahtunutkaan. Aah mitä iloa kun ei tarvitse käsin jynssätä, huuhdella ja puristaa kuivaksi pyykkejä! :))

Ja taas mennään! Tässähän ei edelleenkään ole kyse mistään muusta kuin siitä, että pyykinpesu on enemmän kuin yksi napinpainallus. Se ei ole elämää suurempi urakka, se ei ole fyysisesti erityisen raskasta, se ei vie koko päivää aikaa jne, mutta siinä on silti työtä, mitä mikään kone ei tee. Sitä tässä on yritetty tolkuttaa sivutolkulla, mutta ei näytä menevän jakeluun.

Siis mitä v'ttua??! No jumalauta jos pyykinlajittelu, kasan heittäminen koneeseen ja parin aineen lisääminen lokeroon on hirvittävän rasittavaa ja raskasta niin heittäkää nyt kartanolle ne pyykinpesukoneenne ja peskää nyrkkipyykillä kun kerran helpolla pääsette. :D

Ei jumankekka mä nauran teille naiset. Mitä sekopäitä tänne on pesiytyny???

Vierailija
436/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viettänyt lapsena kesälomani maalla isovanhempien hoivissa. Mummoni hoiti pyykinpesun navetan karjakeittiössä. Ensin vesi piti lämmittää kiehuvaksi suuressa padassa (puulämmitys tottakai). Sitten tehtiin kahteen jättisuureen saaviin huuhteluvedet. Pulsaattoripesukoneeseen kaadettiin vedet ja pesupulveri ja siellä pyykki aikansa rumpsutti. Sitten likomärät vaatteet nostettiin toiseen vesisaaviin ja niitä hurskutettiin siellä suurella ns. pumpulla, jotta saippuavesi irtosi. Sitten ne siirrettiin toiseen saaviin loppuhuuhteluun. Turha edes mainita, että likomärät pyykit olivat todella raskaita nostella. Sitten pyykit nostettiin vielä pulsaattorikoneen linkoon, jota painettiin käsin kiinni, jotta vehje linkosi. Suurimmat pyykit, kuten lakanat väännettiin kuievemmiksi käsin. Tämän jälkeen pyykit lapettiin koreihin ja juoksutettiin narulle kuivumaan. Eli ripustettiin taivaaseen saakka pyykkipojilla. Sieltä ne seuraavana päivänä kerättiin ja viikattiin. Pyykkiä oli todella paljon ja pyykkipäivä oli raskas urakka. Aikaa kului tunteja. Lisäksi täytyi pyykkituvalla olla kumisaappaat jalassa, sillä mummo uskoi, että sillä selviäisi pulsaattorikoneen mahdollisesti antamasta sähköiskusta. 

Voin vakuuttaa, että todellista uusavuttomuutta on se, jos luulee, että nykyaikaisilla pyykkikoneilla pyykkihuolto on tippaakaan kuormittavaa. Kyllä se on kuten joku älykäs kuvasi: vain napinpainallus. Eikä muuta. Ihan turha selittää mitään joutavaa pyykin lajittelusta väreihin ja ripustamisesta kuivumaan. Mutta voihan sitä marttyyrinkruunua yrittää kiillottaa itselleen tällaisista vähäpätöisistäkin "töistä" jos niikseen tulee.

t. itsekin nainen

En tajua miten tämä teksti on saanut niin paljon miinusta. Pyykinpesu nykyajan koneilla on edelleenkin ihan luksusta minun mielestä. Asun maassa, jossa suuri osa naista edelleen pesee pyykkinsä käsin. Tänne muutettuani itsekin ekat 2 vuotta pesin nyrkkipyykillä. Pienten silkkisen alusvaatteiden pyykkääminen vielä menee, mutta lakanat ja pyyhkeet, ei kiva. Vasta puolisen vuotta sitten muutettuani täällä uuteen asuntoon sain hankituksi kunnon pesukoneen. Edelliseen asuntoon ei olisi oikein mahtunutkaan. Aah mitä iloa kun ei tarvitse käsin jynssätä, huuhdella ja puristaa kuivaksi pyykkejä! :))

Ja taas mennään! Tässähän ei edelleenkään ole kyse mistään muusta kuin siitä, että pyykinpesu on enemmän kuin yksi napinpainallus. Se ei ole elämää suurempi urakka, se ei ole fyysisesti erityisen raskasta, se ei vie koko päivää aikaa jne, mutta siinä on silti työtä, mitä mikään kone ei tee. Sitä tässä on yritetty tolkuttaa sivutolkulla, mutta ei näytä menevän jakeluun.

Siis mitä v'ttua??! No jumalauta jos pyykinlajittelu, kasan heittäminen koneeseen ja parin aineen lisääminen lokeroon on hirvittävän rasittavaa ja raskasta niin heittäkää nyt kartanolle ne pyykinpesukoneenne ja peskää nyrkkipyykillä kun kerran helpolla pääsette. :D

Onko tämä ^ nyt sitten sitä uuslukutaidottomuutta vai mitä? Juuri edellinen toteaan, ettei tuo kaikki ole mitenkään raskasta tai aikaavievää MUTTA ettei se nappia painamalla kuitenkaan hoidu, ja sitten joku järjen jättiläinen tulee ja kirjoittaa noin? Hreeanjumala tuota ymmärryksen määrää...

Vierailija
437/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttuni kertoi että hän ei koskaan ole juonut kahvia, ei edes maistanut, joten ei ole sitä myöskään keittänyt eikä lapsuudenkodissaankaan juotu kahvia kuin tosi harvoin. Oli sitten ollut armeijassa ja joku iso kapiainen oli käskenyt että alokas xxxx keittää kahvit. Hän oli vastannut kohteliaasti ettei osaa keittää kahvia. Kapiainen oli jyrähtänyt hyvin armeijamaisella äänellä, että ALOKAS XXXX EI NISKUROI VAAN KEITTÄÄ NE KAHVIT.

No tämä mies oli mennyt keittämään kahvia ja sen verran ymmärtänyt ja muistellut nähneensä että oli laittanut suodatinpaperin suppiloon ja säiliön täyteen vettä. Oli pistänyt sitten pari lusikallista kahvia suppiloon. No kahvihan oli ihan vesilitkua. Kapiainen oli huutanut entistä lujempaa että ALOKAS XXXX LOPETTAA NYT SEN PELLEILYN JA KEITTÄÄ KUNNON KAHVIA TAI PUTKA HEILAHTAA NISKUROINNISTA.

Mies oli kaatanut kahvit pois ja järkeillyt seuraavaksi että täysi vesisäiliö ja täysi suppilo kahvinpuruja on varmaankin oikea suhde.... Voitte arvata tarviko koskaan enää keittää kahvia...

Ja vailitettavasti armeijassa on oikeasti tuollaisiakin kapiaisia.

Vierailija
438/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. itsekin nainen

No jos muustakin ajatellaan samalla tavalla, niin kaikki työthän ovat nykyään ihan yksinkertaisia, suunnilleen pelkkä napinpainallus. Tiskikone vs. käsin tiskaus juoksevalla vedellä vs. käsin tiskaus lämmitettävällä vedellä vs. käsin tiskaus lämmitettävällä kantovedellä. Ihan miten itse haluaa ajatella. Mummosi pulsaattoripesukonekin oli aikanaan hieno ja moderni vekotin, eikä sellaisen käyttö ollut mitään verrattuna oikeaan pyykinpesuun, pelkkää nykyajan laiskuutta.

Eli vielä kerran: pyykin pesu ei ole mikään valtavan raskas koko päivän urakka, mutta siinä on edelleen enemmän työtä kuin pelkkä napin painallus. Arjen työt ovat helpompia kuin joskus ennen ja helpottuvat koko ajan, mutta silti niissä on enemmän tai vähemmän aikaa vaativia käsitöitä, mitä ei auta kuin tehdä.

Voi hyvä ystävä, kun se mummoni oli kokenut myös sen pyykkien pesun avannossa aikoinaan ennen pulsaattorikonetta. Ja älyän kyllä, että pyykinpesu nykyäänkään ei ole ihan "pelkkä napinpainallus", mutta turha siitä on tehdä elämää suurempaa työtäkään ja vonkua kuinka raskasta on, kun "olen tänään pessyt jo 3 koneellista pyykkiä" jne..

t. 124

Älä viitsi olla noin alentuva. Ja jokainen, joka vain hyväksyy kaiken sillä periaatteella että joskus jossakin on ollut huonommin, joutuu raatamaan tuplasti enemmän kuin se joka "vonkuu". Jos ihmiset olisivat ahkeria työmuurahaisia jotka eivät halua ikinä valittaa tai lasikotella, asuisimme vielä luolissa. Laiskuus on sama kuin edistys, se pakottaa meidät etsimään helpompia tapoja tehdä asiat. Ja ilman sitä "vonkumista" kukaan ei tule ajatelleeksi että tähän pitäisi löytää helpompi keino.

Jotkut toki viihtyvät hiljaisina ja nöyrinä työjuhtina.

Anteeksi alentuva sävyni. Toki olet oikeassa, mutta ärsyttää vaan, kun täällä niin usein volistaan juuri pyykinpesusta, että kun on raskasta. Raskasta on varmaan joo, kun lajitellaan rytkyt väreittäin ja pestään niitä kummenessä eri lämpötilassa yksi kerrallaan. Ja silitetään koko helahoito sukkia myöten. Ja ihan turhaan! Itse lajittelen mustat erilleen muista ja silitän vain paidat. Ei ole raskasta ja mikään ei ole ikinä värjääntynyt tai mennyt piloille, vaikka pesen kaikki joko 40-asteessa tai 60-asteessa. 

t. 124

Minulle pyykinpesu on raskasta, kun taloyhtiön pesukone on kellarissa, asun ylimmässä kerroksessa eikä hissiä ole. Ei se kaikille ole vain sitä tarpeetonta hienostelua, eli sukkien silittämistä ym. No itse kyllä silitän ne kun ovat sitten pehmeitä, mutta en valita siitä. Ymmärrän kuitenkin niitäkin, joille ihan normaali pyykinpesu on raskasta. Siinä on esim. paljon sitä odottoluakin, jonka aikana ei voi poistua talosta. Ei sitä konetta voi jättää yksin päälle. Ja sinkun pyykkien silittämiseen (siis pakollisiin, ei niihin sukkiin) menee vähintään tunti. Mitähän menee 5-henkisessä perheessä? Eli iso osa päivästä menee tuohon tylsään hommaan.

Ok. No itse olen kyllä ihan uskaltanut poistua talosta, jos pyykkikone tai astianpesukone pyörii. Varsinkin joku lyhyt pipahdus muualla tuskin on kovin suuri riski. Koneen pyöriessä voi tehdä myös muuta, joko kotitöitä tai vaikkapa katsoa telkkua.  Ja mitä tulee silittämiseen: minulla on nelihenkinen perhe ja silitän itselleni paidan noin pari kertaa viikossa. Aikaa menee pari minuuttia. Pyykkiäkään en pese läheskään joka päivä. Että ihmettelen kovin, jos sinkkuna saa tehtyä pyykinpesusta noin järjettömän urakan. Uusavuttomuudesta puheenollen...

t. 124

Kyllä sinä nyt jaksat mollata pyykinpesijöitä. Vakuutus ei korvaa, jos onnettomuus sattuu siksi että kodinkone on käynnissä valvomatta. Taloja on palanut sen vuoksi ja korvaukset jääneet saamatta. Ei ole pienen riskin arvoista ja olet typerä kun sen otat. Ehkä sinä haluat kulkea ympäriinsä ruttuisissa vaatteissa, mutta kaikki eivät halua tai työnsä vuoksi voi. Näytät kyllä siivottomalta, jos kahdessa minuutissa silität paidan ja kuljet sama paita päällä 3-4 päivää. Hajusta huomaa varmasti. Tuo on kyllä jonkin muun lajin avuttomuutta kuin uusavuttomuutta.

Mollata? Pesenhän itsekin pyykkiä. Tosin en yhtä vaikealla kaavalla kuin monet täällä tuntuvat tekevän. Noh, ihan omaa valintaa. En kulje ruttuisissa vaatteissa tai käytä paitoja useita päiviä peräkkäin, sillä silitän paitani tarvittaessa. Minulla on katsos myös paitoja, joita ei tarvitse silittää, sellainen materiaali näet. 

Mitä tulee koneen oikosulkuun ja putkivaurioon, niin ainahan riskejä voi nähdä kaikkialla. Kyllä se varmaan nyt palaa kämppä poroksi, jos käyn kellarissa samalla kun kone jurskuttaa asunnossa, jooh.

Ja minulla on vaatteita ihan kaikissa materiaaleissa. En lajittele. Hyvin voi pestä samassa kaikki ja eivät ole pilalle menneet. Helppoa kun sen osaa;)

t. 124

Aika idioottimaista vain luottaa hyvään tuuriin.

Minä en ikinä jätä pyykkikonetta valvomatta: tämän opin viimeistään silloin, kun konevian seurauksena alkoivat lieskat nousta koneesta johtoa pitkin kohti pistorasiaa. Onneksi olin paikalla ja onneksi ehdin nykäistä johdon irti ennen kuin tuli saavutti seinän.

Jos olisin ollut päiväkahvilla naapurissa, se olisi ollut heipat kodille. Ja kukaan ei olisi korvannut senttiäkään.

No ei tilanne onneksi ihan noin huono ole. Kyllähän ne vakuutusyhtiöt silti korvaavat, mutta korvaussumma saattaa pienentyä. Jos on toimittu törkeän huolimattomasti, saatetaan korvaussummaa pienentää jopa neljänneksellä, mutta kokonaan korvauksetta ei käytännössä (ainakaan Suomessa) kukaan jää.

Vierailija
439/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. itsekin nainen

Ja sinä vissiin hoidatkin sen teidän perheen vaatehuollon kun on niin yksinkertaista, helppoa ja nopeaa?

Vierailija
440/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä itse.

Muistan varmaan ikuisesti valo syttyy silmiini-hetken kun näin telkkarissa kokin tekevän ruskean kastikkeen. Ruskisti ensin jauhot paistinkasarissa, sen jälkeen lisäsi vettä kasariin ja keitti jonkin aikaa. Minä olin ruskistanut jauhot kasarissa, keittänyt veden erikseen kattilassa ja lisännyt jauhot vesikattilaan.

No kummallakin tapaa saa "oikean" ruskean kastikkeen mutta ensimmäisellä tavalla sotkeutuu vain yksi astia ja toiseksi asuin opiskeluaikana asunnossa jonka hellassa oli vain 2 levyä. Minun tavalla tehtynä ei pystynyt tekemään kastiketta ja keittämään perunoita yhtä aikaa. =D

Tosin puolustuksekseni täytyy sanoa että olen lähtöisin suurperheestä. Ei meille olisi riittänyt kasarillinen kastiketta, siksi äiti varmaan opetti tekemään isompaan kattilaan...

Mä ruskistan ne jauhot siinä kattilassa ja lisään veden sinne. Saa tehtyä isomman annoksen. Paistokasari ei riitä meidän sakille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme