Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa hauskimpia esimerkkejä uusavuttomista ihmisistä

Vierailija
01.04.2016 |

Toisen ketjun innoittamana aloitin tällaisen. Eli kertokaapas hauskimmat tapaukset kun olette törmänneet ns uusavuttomiin tai muutoin tyhmiin ihmisiin. Mä kerron aluksi yhden tarinan. Olin aikoinaan Tiimarissa loppuunmyynnissä kun lopettivat sen ketjun kokonaan. Siellä oli yhtäaikaa noin 20-25-vuotias tyttö/nainen joka keräili koriinsa kaikenlaista. Sitten hän soitti jollekin, oletan että äidilleen, että täällä olisi alennuksessa tällaisia juttuja mitä sinä ostat aina (en muista mitä). Keskustelu meni suurinpiirtein näin: Ai minkä kokoisia...no tällaisia pieniä...no millä minä ne mittaisin, ei mulla ole mittaa mukana...jaa viivotin, mistäs minä sellaisen löydän....no minä yritän etsiä...no nyt mulla on tässä viivotin, mitä mun pitäis mitata...no se on siinä ykkösen ja kakkosen välissä, riippuu siitä laintanko toisen pään siihen nollaan vai viivottimen päähän....tai eiku ootas nyt, eikös se toinen pää pidä olla ykkösen kohdalla...vai nollassa, sano nyt kun en mä muista...jaa mitä maksaa...en mä tiedä mutta tässä on -50% eikös se oo silloin aika halpa...alkuperäinen hinta...mistäs mä sen tietäisin...

Nainen vaikutti muutoin ihan normaalilta, siis ei ollut mikään vammainen. Ajattelin mielessäni että voi voi...

Kommentit (642)

Vierailija
501/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekaa kertaa vaihdettiin pussilakanoita peittoihin silloisen poikakaverin, nykyisen aviomiehen, kanssa. Ihmetteilin kun hän ensitöikseen alkoi kauhealla tohinalla ja vaivalloisesti kääntää puhdasta pussilakanaa nurin päin. Säksätin heti, että mitä hemmettiä sä teet, älä nyt sitä kääntele, sehän ON jo oikein päin.

Saimme jopa pienen kinastelun aikaan, kun tyyppi vaan itsepäisesti intti, että pitäähän se nyt kääntää, AINAHAN se käännetään, siitä aloitetaan.

No, mieheni ei ollut koskaan kotonaan nähnyt, miten pussilakanat laitetaan ja oli sitten yksin asuessaan järkeillyt homman niin, että pussilakana nurinperin ja sitten sentti sentiltä lievästi sanottuna hankalasti rullataan sitä siihen peiton ylle, vähän niin kuin kortsu.

Paitsi ettei se lakana tietenkään liu'u siihen ihan yhtä kätevästi vaan vaatii mieletöntä hyppelehtimistä ympäriinsä, peiton nosteluita, lakanan hivuttelua, ärräpäitä..

No, nykyisin laitetaan pussilakanat minun tavallani. Mutta jostain syystä likapyykkikoriin pussilakanat ilmestyvät nurin päin, jos mieheni on ne tuonut pyykkiin :)

Mä petaan ammatikseni ja kiroan joka kerta ääneen kun pesulasta tullut pussilakana on oikein päin. Petaaminen on niin paljon nopeampaa, jos pussilakana on väärinpäin. Kädet pussilakanan sisään, nurkkareijistä ulos, tartu peittoon ja ryöpsäytä pussilakana yhdellä rivakalla riuhtaisulla peiton päälle. Aikaa menee muutama sekunti per peitto.

Kun olin siivoojana, tein myös juuri noin. Ja melkein kaikki pussilakanat olivat oikeinpäin, aina sai tarkkailla niitä saumoja ja melkein aina kääntää. Tuo rivakka liike jolla pussilakanan sai hetkessä paikoilleen, kävi tutuksi, mutta minulla se liike toistettuna lukemattomia kertoja työpäivän aikana kävi kovasti niskahartiaseutuun. Eikö sinulla? Ja sitten ne mankeloidut ihan kuin kiinni liimaantuneet pussilakanat, ärsyttäviä!

Vierailija
502/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini muutama vuosi sitten (silloin 25v. ) kertoi miten hänen kännykkänsä on alkanut temppuilemaan ja välillä ei herätä ollenkaan. Kysyin että eikö hän voi alkaa käyttää "oikeaa herätyskelloa." Niin vastaukseksi tuli, että kotona asuessaan hänen ei tarvinnut huolehtia herätyskellon laitosta eikä hän nykyään siis osaa käyttää sitä. Hän ei siiis pystynyt ymmärtämään, että mistä tietää jos kellon laittaa herättämään seitsemältä ettei se herätä vahingossa illalla seitsemältä. Tällaista :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exä ei osanmut keittää perunoita, nainen kyseessä.

Myöskään minun ex-mies (25 v.) ei osannut keittää perunoita. Hirveä huuto, kun ei tiennyt mitä tehdä pohjaan palaville perunoille. Vesi oli siis haihtunut aikaa sitten kattilasta...

Vierailija
504/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehitysvmmaisten hoitaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko kyseinen tyyppi jotenkin vähän kehitysvammainen vai muuten vain yksinkertainen, mutta käy samaa yliopistoa kuin minä ja siksi aina välillä törmään. Joka kerta kun ollaan vaikka samassa atk-luokassa, voin heti varautua siihen, että jossain vaiheessa tää henkilö kysyy neuvoa johonkin. Ei tunnu osaavan etsiä tietoa tai muutenkaan järkeillä itse, ja monesti on tullut autettua esim. johonkin tiettyyn kurssiin liittyvässä asiassa, vaikken sillä kurssilla itse edes ole. Tai auttaa oman sähköpostin käytössä...

Kehitysvammaiset eivät todellakaan käy yliopistoa, vaan korkeintaan jotain apukoulua ja sitäkin tarkkailuluokalla jos heidät nyt edes yleensä kouluun huolitaan. Taidat olla aika tyhmä, kun et tätä tiennyt.

Oppivelvollisuus koskee ihan kaikkia, myös kehitysvammaisia, eli aivan varmasti heidätkin kouluun huolitaan. Kehitysvammaisuuden asteesta sitten riippuu, millaista koulua ja kuinka kauan käyvät, useilla on pidennetty oppivelvollisuus.

Taidat olla aika tyhmä, kun et tätä tiennyt.

Oppivelvollisuus ei koske yliopistoa joten taidat olla todella pihalla todellisuudesta.

Katso ensin mihin vastattiin ja tule sitten vasta pätemään.

Vierailija
505/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaispoika, 17v, tuumaili meillä pihalla että minkälaiset jalat noilla linnuilla oikein on kun eivät saa sähköiskua langalla istuessaan.

Niin. Miksi ne ei saa?

Kerrotko?

Niitten pitäisi koskea samalla myös toiseen lankaan tai maahan.

No minä ainakin voin tunnustaa että olen aina olettanut sen johtuvan siitä, että niissä piuhoissa on päällä joku samantyyppinen eristys kuin normaalien kodinkoneiden sähköjohdoissa. Tämä on ensimmäinen kerta kun mulle selviää, että ne sähköjohdot kulkeekin siellä ylhäällä ihan paljaina. Vaikka nyt en kyllä ihan ymmärrä, että miksi se ei sitten aiheuta sateella ongelmia, kun yleensä sähkö ja vesi ei ole paras yhdistelmä.

Eikä sekään arvaus, että niiden lintujen jaloissa voisi olla jokin sähköä eristävä ominaisuus, ole minusta niin tyhmän kuuloinen kun ajattelee millaista kaikkea ihan ihmeellistä mönkijää tähänkin maailmaan mahtuu.

Vierailija
506/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaispoika, 17v, tuumaili meillä pihalla että minkälaiset jalat noilla linnuilla oikein on kun eivät saa sähköiskua langalla istuessaan.

Niin. Miksi ne ei saa?

Kerrotko?

Niitten pitäisi koskea samalla myös toiseen lankaan tai maahan.

No minä ainakin voin tunnustaa että olen aina olettanut sen johtuvan siitä, että niissä piuhoissa on päällä joku samantyyppinen eristys kuin normaalien kodinkoneiden sähköjohdoissa. Tämä on ensimmäinen kerta kun mulle selviää, että ne sähköjohdot kulkeekin siellä ylhäällä ihan paljaina. Vaikka nyt en kyllä ihan ymmärrä, että miksi se ei sitten aiheuta sateella ongelmia, kun yleensä sähkö ja vesi ei ole paras yhdistelmä.

Eikä sekään arvaus, että niiden lintujen jaloissa voisi olla jokin sähköä eristävä ominaisuus, ole minusta niin tyhmän kuuloinen kun ajattelee millaista kaikkea ihan ihmeellistä mönkijää tähänkin maailmaan mahtuu.

Itse kysyin asiaa jo nelivuotiaana äidiltäni, mutta ymmärrän kyllä, että kaikki eivät ole lapsena asiaa tiedustelleet :D Tiesi tai ei, niin ei minusta tuollainen tieto ole uusavuttomuutta ja siksi täysin epärelevantti keskustelunaihe tässä ketjussa.

Vierailija
507/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli mieleen kaverini, jolta olin pyytänyt lainaksi porakonetta. Kysyin vielä että onko se akkupora niin jostain syystä sain vastaukseksi jäätävää, ivallista naurua, totta kai se on akkupora! [hölmö!] Ihan kuin olisin tosiaan kysynyt maailman tyhmimmän kysymyksen. Olin ihan että aha, ok....No, kaveri tulee tuomaan poraa mutta ei se mikään akkupora ole vaan ihan perus sähköpora! Ahhahhaa! Kyllä repesin ja pakko oli kuitata, kun neiti artesaani ei ymmärrä mikä on akkupora! 😃

Mitä ajattelin siellä akussa olevan ja millä se pora toimii jos siinä on akku?

Sähköpora se taitaa olla se akkuporakin. Nyt et taida omassa näppäryydessäsi ymmärtää mistä puhut?

Kukahan se täällä omaan näppäryyteensä kompastuu? Juu, kaikki sähköiset porat toimii sähköllä, mutta vain akkuporassa on akku.

Selvästikkin sinä. Sähköpora se on akkuporakin yritä nyt edes se ymmärtää.

Toimii se akkuporakone sähköllä kyllä mutta ihan yleisesti kutsutaan (jopa ammattimiehet) akulla toimivaa akkuporakoneeksi ja verkkovirralla toimivaa sähköporakoneeksi. Kutsuthan sinäkin mopoa mopoksi ja autoa autoksi vaikka molemmat toimivat bensalla. (Tai joskus dieselillä, ettet pääse tästäkin viisastelemaan.)

T: Nainen joka erottaa kyllä akkuporan sähköporakoneesta

Vierailija
508/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekaa kertaa vaihdettiin pussilakanoita peittoihin silloisen poikakaverin, nykyisen aviomiehen, kanssa. Ihmetteilin kun hän ensitöikseen alkoi kauhealla tohinalla ja vaivalloisesti kääntää puhdasta pussilakanaa nurin päin. Säksätin heti, että mitä hemmettiä sä teet, älä nyt sitä kääntele, sehän ON jo oikein päin.

Saimme jopa pienen kinastelun aikaan, kun tyyppi vaan itsepäisesti intti, että pitäähän se nyt kääntää, AINAHAN se käännetään, siitä aloitetaan.

No, mieheni ei ollut koskaan kotonaan nähnyt, miten pussilakanat laitetaan ja oli sitten yksin asuessaan järkeillyt homman niin, että pussilakana nurinperin ja sitten sentti sentiltä lievästi sanottuna hankalasti rullataan sitä siihen peiton ylle, vähän niin kuin kortsu.

Paitsi ettei se lakana tietenkään liu'u siihen ihan yhtä kätevästi vaan vaatii mieletöntä hyppelehtimistä ympäriinsä, peiton nosteluita, lakanan hivuttelua, ärräpäitä... 

Mä oon yrittänyt pitää näppini erossa tästä lakanakeskustelusta mutta en malta enää. Koko hirveän väittelyn aloitti tämä viesti, jonka moni ymmärsi ilmeisesti väärin. Tummensin ja kursivoin tuosta oleellisimmat kohdat. Mä ymmärsin tämän ainakin niin, että poikakaveri käänsi pussilakanan nurin päin ja laittoi  pussilakanan ja täkin lyhyet päädyt vastakkain ja alkoi siitä sentti sentiltä rullaamaan pussilakanaa oikein päin täkin päälle ja samalla sentti sentiltä hivuttamaan sitä täkkiä sinne sisään, siis kuten kortsu rullataan paikoilleen. Nyt pitäisi monen päässä kuulua PLING. ;-) Älkää suuttuko.

Se on sitten taas ihan toinen asia laitetaanko pussilaka nurinpäin vai oikeinpäin normaalilla tavalla täkin päälle, mutta tässä viestissä ei ollut kyse siitä jos minä ymmärsin sen oikein. Mä itse laitan kumminpäin vaan pussilakana sattuu olemaan mutta nurinpäin on ehkä aavistuksen nopeampi. Toisaalta onko sillä parilla sekunnilla nyt niin ratkaisevaa merkitystä normaalissa kotielämässä. Ammattipetaajat ovat asia erikseen. Esim laivasiivoojan petausvauhti on melkoinen.

Vierailija
509/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelja-asunnossa kämppis ihmetteli miksi pussilakanassa on reiät kulmissa kun purki muuttolaatikoitaan kaappiin. Oli ilmeisesti kotona asuessa äiti hoitanut lakanan vaihdot ja petaushommat.

Vierailija
510/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Miksi ne ei saa?

Kerrotko?

Siksi koska molemmat jalat on samalla langalla ei virta mene läpi linnusta. Jos lintu istuisi toinen jalka toisella langalla ja toinen toisella tai vaihtoehtoisesti toinen jalka koskisi maahan, silloin tulee jännite ja virta menee läpi linnusta ja henki lähtee.

Näitä näkee joskus kun esim joutsen lentää sähkölinjaan. Se osua rysäyttää yhtäaikaa moneen johtoon ja saattaa aiheuttaa melkoisen sähköväläyksen ja tuloksena on aina kuollut joutsen ja usein useilta talouksilta sähkö pois.

Vierailija
511/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni hauska ketju jankkaajien takia pilalle.

Vierailija
512/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi ettei se lakana tietenkään liu'u siihen ihan yhtä kätevästi vaan vaatii mieletöntä hyppelehtimistä ympäriinsä, peiton nosteluita, lakanan hivuttelua, ärräpäitä... 

Mä oon yrittänyt pitää näppini erossa tästä lakanakeskustelusta mutta en malta enää. Koko hirveän väittelyn aloitti tämä viesti, jonka moni ymmärsi ilmeisesti väärin. Tummensin ja kursivoin tuosta oleellisimmat kohdat. Mä ymmärsin tämän ainakin niin, että poikakaveri käänsi pussilakanan nurin päin ja laittoi  pussilakanan ja täkin lyhyet päädyt vastakkain ja alkoi siitä sentti sentiltä rullaamaan pussilakanaa oikein päin täkin päälle ja samalla sentti sentiltä hivuttamaan sitä täkkiä sinne sisään, siis kuten kortsu rullataan paikoilleen. Nyt pitäisi monen päässä kuulua PLING. ;-) Älkää suuttuko.

Se on sitten taas ihan toinen asia laitetaanko pussilaka nurinpäin vai oikeinpäin normaalilla tavalla täkin päälle, mutta tässä viestissä ei ollut kyse siitä jos minä ymmärsin sen oikein. Mä itse laitan kumminpäin vaan pussilakana sattuu olemaan mutta nurinpäin on ehkä aavistuksen nopeampi. Toisaalta onko sillä parilla sekunnilla nyt niin ratkaisevaa merkitystä normaalissa kotielämässä. Ammattipetaajat ovat asia erikseen. Esim laivasiivoojan petausvauhti on melkoinen.

Joo noin mäkin ton lainatun kommentin tajusin.

Mutta en vaan ymmärrä miten nurinpäin voi olla nopeampi? Voisko joku selittää? Mä laitan niin että sujautan kädet oikeinpäin olevan pussilakanan yläpään rei'istä ja työnnän käteni koko pussilakanan läpi ja ulos alapään reiästä, jolloin tartun täkin kulmista kiinni ja vedän täkin pussilakanan läpi, ja kun täkin kulmat on pussilakanan yläpäässä, humpsautan koko sörsseliä niin että pussilakana asettuu nätisti koko täkin ympärille.

Miten toi on muka nopeampi nurinpäin?

Vierailija
513/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu aikuinen nainen ei uskonut että delfinaarion delfiinit ovat eläviä. Kun tuli puheeksi niiden siirtäminen niin ihan naama pokerilla ihmetteli että eikö ne muka ole robotteja. En nyt tiedä lasketaanko uusavuttomuudeksi, mutta kuitenkin Tampereella 30 vuotta asunut...

Koulukaveri ala-asteella (antakoot ikä jotain anteeksi) luokkaretkellä intti, että Korkeasaaren eläimet ovat kaikki robotteja. Piti meitä muita aivan ääliöinä, kun sanoimme niitä eläviksi.

Vierailija
514/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päädyin joskus ruokablogiin, jossa oli purkkihernekeitosta tehtyjen pihvien ohje. Niiden tekemistä varten hernari pitää saada kokonaisena pötkönä ulos purkista ja leikata viipaleiksi. Kokonaisena ulos saamista edesauttaa huomattavasti se, että purkin pohjaan tekee pienen reiän. Sielläpä sitten kommenteissa porukalla pähkäilivät että millä ihmeellä sen reiän saa tehtyä, joku kertoi hakkaavansa ruuvimeisselillä ja se oli kaikkien mielestä huippuvinkki. Mulla on varmaan jotenkin tosi hifi versio tölkinavaajasta, kun sillä saa leikattua myös purkkien pohjia, ei vain kantta!

Pakko nyt tunnustaa, että tätä ennen itselläni ei ole käynyt mielessäkään käyttä purkinavaajaa myös sen pohjareijän tekemiseen, yleensä olen vain huitaissut puukolla...

En ole ikinä noita pihvejä tehnyt, mutta kuvittelisin, että jos oikein haluaa hifistellä, voisi varmaan leikata sen pohjan kokonaankin pois, saattaisi helpottaa. Sirkkelillä vaikka. Tai sitten sillä purkinavaajalla ;)

Siis sen pohjareijän funktiohan (itselläni siis, joka en myöskään ole koskaan noita pihvejä tehnyt) on, että sen koko mössön saa kätevänä pötkönä ulos sieltä purkista (puhaltamalla). En nyt ihan ymmärrä miten koko pohjan poistaminen yhtään helpottaisi sitä hommaa...

Ei tarviis puhaltaa, voisi ihan vaan työntää sen ulos? Mutta voi olla että puhaltaminen on kätevämpää, en ole kumpaakaan kokeillut.

Tosiaan, tuo työntämistekniikka ei toimi, sillä lusikka (tai mitä apuvälinettä siihen hommaan yrittää käyttääkään) vain uppoaa sinne hernekeittoon, eikä näinollen sitä pötkylää saa ulos kokonaisena (mikä oli vissiin se pääpointti tuossa alussa mainitussa pihviohjeessakin). Itsehän käytän tuota puhaltamistekniikkaa sen takia, että sillä saa näppärästi koko sisällön ulos purkista eikä tarvitse lusikoida.

Työntäminen tapahtuu helposti sillä irti leikatulla pohjalla

Vierailija
515/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo noin mäkin ton lainatun kommentin tajusin.

Mutta en vaan ymmärrä miten nurinpäin voi olla nopeampi? Voisko joku selittää? Mä laitan niin että sujautan kädet oikeinpäin olevan pussilakanan yläpään rei'istä ja työnnän käteni koko pussilakanan läpi ja ulos alapään reiästä, jolloin tartun täkin kulmista kiinni ja vedän täkin pussilakanan läpi, ja kun täkin kulmat on pussilakanan yläpäässä, humpsautan koko sörsseliä niin että pussilakana asettuu nätisti koko täkin ympärille.

Miten toi on muka nopeampi nurinpäin?

Mun mielestä tuo humpsautustekniikka on molemmin päin ihan yhtä helppo/nopea. Ero maks sekuntteja. Ei siis väliä. Itse teen sen niinpäin kuin lakana sattuu olemaan pesun jäljiltä, kuinka hurjaa :) Ole nyt niin ihmeellinen asia että asiasta sen enempää kannattaa vääntää.

Vierailija
516/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapasin nuoren, joka sanoi ettei koskaan ollut  nylkenyt madetta eikä rakentanut saunakiulua.

no en ole minäkään, mutta juu olen kyllä tankannut (joku täällä kyseli asiasta) bensa vehkeeseen diiseliä, ihan vaan huolimattomuuttani, samaiseen vehkeeseen, tai siis autoon kleinbussi 70 luvulla, en muista vuosilukua, mutta sellainen missä tuulilasi oli keskeltä "poikki" tää siis kertoo jotain vuosiluvusta, niin silloinen asuinkumppani pyysi että menisin huoltoasemalle laitattamaan (syksyllä) jäähdytysnestettä (juu olen nainen) no toki pokkana menin, ja tää ei ole uusavuttomuutta kylläkään, mutta kyllä ihmettelin kun huoltomiehen katse pälyili johonkin, kysyin, että onko nyt tosiaan niin kamalan vaikeaa laittaa ne nesteet, no on, kun auto on ilmajäähdytteinen, TÄH? mikä helvetin ilmajäähdytteinen, mistä hitosta mä sen olisin voinut tietää, asuinkumppani (siis tietty mies) toki tiesi, kunhan laittoi mut "piruuttaan" asialle, ja nauroivat sitten makeasti, niin minäkin lopulta, kun tajusin jutun. hauska pila lopulta:)

Nämä seuraavatkin menevät, ei kaikkea voi tietää osioon

olin lainannut kaverilta autoa kuplavolkkari, no sitten tietty lainauksen jälkeen luonnollisesti menin tankkaamaan, joo....siinä sitten pyöriskelin tai siis käyskentelin auton ympärillä kovinkin fiksun näköisenä, että tankki vaan auki ja silleen, jostain kumman syystä en vaan löytänyt mistä avaan bensatankin korkin tai siis sen läpykän, siinä päällä, aloin jo olla epätoivoinen kun ei vaan löytynyt, henkilökunta tuli siihen ihmettelemään, että onkos tää edes oma auto, kun en tankata osaa, no ei ollut, sain siinä sitten selitellä, että laina auto ja ei vaan löydy "avaajaa" kuka tietää missä se oli..

no hanskalokerosta vivusta vääntäen sain sen läpykän auki,

ja vielä yksi, oli aikanaan mersu, en muista vuosilukua enkä muutakaan, mutta edelleen 70 lukua, no sitä tankkaamaan, ja taas auton ympäri kulkemista, kovin järkevästi päättelin, että kun auto kulkee siinä on oltava tankki ja tankkiin menevä "reikä" tankkia ei vain löytynyt, vaikka olin vakaasti päättänyt, että se sijaitsee auton uumenissa, eli en ihan heti antanut periksi, mutta pakko oli luovuttaa, kun sitä ei vaan löytynyt, ja taas kysymys kuka tietää missä se oli, no rekisterikilven takana, eli sitä taivuttamalla löytyi se kauan kadoksissa ollut reikä, eli pääsin tankkaamaan, eli ei kaikki ole aina avuttomuutta, mutta kyllä pitää  tai piti silloin niille autoille olla jonkinlaista päättelykykyä ja etsiä, mutta aika outoja ratkaisuja,mun mielestä ja varsinkin silloin, kun ravasin autojen ympärillä vain ja siksi, että saisin tankattua, ja tunsin itseni tosi urpoksi, kun hoin vielä kaiken aikaa:tää ei voi olla totta...eihän.. onhan tässä tankki ja tankkaus"reikä"

Vierailija
517/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saanut tehtäväksi näyttää uudelle työntekijälle ravintolan perusjuttuja. Se, että tämä uusi tyttö ei osannut käyttää kahvinkeitintä, oli mielestäni kummaa mutta ookoo. Tiskikoneen kanssa olikin sitten jo homma seis  -tilanne,kun tyttö alkoi kaataa pesuainesäiliöön fairya :P

Nykyisessä työssäni teleoperaattorin asiakaspalvelijana minua on eniten ihmetyttänyt nimenomaan itseäni nuoremmat (olen yli 30v), joilla ei ole "tekniikan  perustaitoja". Esim. nuori jannu soittaa että puhelimessa ei toimi netti/muuta härpää.  Ja vikaa aletaan tarmolla etsimään. Sitten, aina vähän nolona kysyn että oot varmaan käynnistänyt sen puhelimen uudestaan. Tulee lyhyt hiljaisuus ja vastaus etttä en, oisko pitänyt.

No olis se hyvä jos sitä nyt vaikka seuraavaksi koittaisit....

Vierailija
518/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-vuotias kämppikseni ei osannut vaihtaa palanutta lamppua. Kertoi minulle, että isi tulee ensi viikolla käymään niin hän saa vaihtaa sen. 

Vierailija
519/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiitus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapasin nuoren, joka sanoi ettei koskaan ollut  nylkenyt madetta eikä rakentanut saunakiulua.

no en ole minäkään, mutta juu olen kyllä tankannut (joku täällä kyseli asiasta) bensa vehkeeseen diiseliä, ihan vaan huolimattomuuttani, samaiseen vehkeeseen, tai siis autoon kleinbussi 70 luvulla, en muista vuosilukua, mutta sellainen missä tuulilasi oli keskeltä "poikki" tää siis kertoo jotain vuosiluvusta, niin silloinen asuinkumppani pyysi että menisin huoltoasemalle laitattamaan (syksyllä) jäähdytysnestettä (juu olen nainen) no toki pokkana menin, ja tää ei ole uusavuttomuutta kylläkään, mutta kyllä ihmettelin kun huoltomiehen katse pälyili johonkin, kysyin, että onko nyt tosiaan niin kamalan vaikeaa laittaa ne nesteet, no on, kun auto on ilmajäähdytteinen, TÄH? mikä helvetin ilmajäähdytteinen, mistä hitosta mä sen olisin voinut tietää, asuinkumppani (siis tietty mies) toki tiesi, kunhan laittoi mut "piruuttaan" asialle, ja nauroivat sitten makeasti, niin minäkin lopulta, kun tajusin jutun. hauska pila lopulta:)

Nämä seuraavatkin menevät, ei kaikkea voi tietää osioon

olin lainannut kaverilta autoa kuplavolkkari, no sitten tietty lainauksen jälkeen luonnollisesti menin tankkaamaan, joo....siinä sitten pyöriskelin tai siis käyskentelin auton ympärillä kovinkin fiksun näköisenä, että tankki vaan auki ja silleen, jostain kumman syystä en vaan löytänyt mistä avaan bensatankin korkin tai siis sen läpykän, siinä päällä, aloin jo olla epätoivoinen kun ei vaan löytynyt, henkilökunta tuli siihen ihmettelemään, että onkos tää edes oma auto, kun en tankata osaa, no ei ollut, sain siinä sitten selitellä, että laina auto ja ei vaan löydy "avaajaa" kuka tietää missä se oli..

no hanskalokerosta vivusta vääntäen sain sen läpykän auki,

ja vielä yksi, oli aikanaan mersu, en muista vuosilukua enkä muutakaan, mutta edelleen 70 lukua, no sitä tankkaamaan, ja taas auton ympäri kulkemista, kovin järkevästi päättelin, että kun auto kulkee siinä on oltava tankki ja tankkiin menevä "reikä" tankkia ei vain löytynyt, vaikka olin vakaasti päättänyt, että se sijaitsee auton uumenissa, eli en ihan heti antanut periksi, mutta pakko oli luovuttaa, kun sitä ei vaan löytynyt, ja taas kysymys kuka tietää missä se oli, no rekisterikilven takana, eli sitä taivuttamalla löytyi se kauan kadoksissa ollut reikä, eli pääsin tankkaamaan, eli ei kaikki ole aina avuttomuutta, mutta kyllä pitää  tai piti silloin niille autoille olla jonkinlaista päättelykykyä ja etsiä, mutta aika outoja ratkaisuja,mun mielestä ja varsinkin silloin, kun ravasin autojen ympärillä vain ja siksi, että saisin tankattua, ja tunsin itseni tosi urpoksi, kun hoin vielä kaiken aikaa:tää ei voi olla totta...eihän.. onhan tässä tankki ja tankkaus"reikä"

No nuo oli kyllä niin vaikeita etten minäkään olisi tiennyt. En laske uusavuttomuudeksi.

Vierailija
520/642 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimii se akkuporakone sähköllä kyllä mutta ihan yleisesti kutsutaan (jopa ammattimiehet) akulla toimivaa akkuporakoneeksi ja verkkovirralla toimivaa sähköporakoneeksi. Kutsuthan sinäkin mopoa mopoksi ja autoa autoksi vaikka molemmat toimivat bensalla. (Tai joskus dieselillä, ettet pääse tästäkin viisastelemaan.)

T: Nainen joka erottaa kyllä akkuporan sähköporakoneesta

Ei meillä ainakaan koskaan pajalla sekoiteta sähköporia (johdollisia tai akkukäyttöisiä) ja käsikäyttöisiä keskenään sillä sähköporia ovat molemmat se sähköjohdollinen ja akullinen sitä sinun sähköporakonettasi kutsutaan yleensä vain johdolliseksi porakoneeksi ja akkuporaa akkuporaksi.

Ehkä minun ei pitäisi ammattilaisena työkaluista keskustella mammapalstalla, kun ette selvästikkään halua oikeata tietoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän