Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa hauskimpia esimerkkejä uusavuttomista ihmisistä

Vierailija
01.04.2016 |

Toisen ketjun innoittamana aloitin tällaisen. Eli kertokaapas hauskimmat tapaukset kun olette törmänneet ns uusavuttomiin tai muutoin tyhmiin ihmisiin. Mä kerron aluksi yhden tarinan. Olin aikoinaan Tiimarissa loppuunmyynnissä kun lopettivat sen ketjun kokonaan. Siellä oli yhtäaikaa noin 20-25-vuotias tyttö/nainen joka keräili koriinsa kaikenlaista. Sitten hän soitti jollekin, oletan että äidilleen, että täällä olisi alennuksessa tällaisia juttuja mitä sinä ostat aina (en muista mitä). Keskustelu meni suurinpiirtein näin: Ai minkä kokoisia...no tällaisia pieniä...no millä minä ne mittaisin, ei mulla ole mittaa mukana...jaa viivotin, mistäs minä sellaisen löydän....no minä yritän etsiä...no nyt mulla on tässä viivotin, mitä mun pitäis mitata...no se on siinä ykkösen ja kakkosen välissä, riippuu siitä laintanko toisen pään siihen nollaan vai viivottimen päähän....tai eiku ootas nyt, eikös se toinen pää pidä olla ykkösen kohdalla...vai nollassa, sano nyt kun en mä muista...jaa mitä maksaa...en mä tiedä mutta tässä on -50% eikös se oo silloin aika halpa...alkuperäinen hinta...mistäs mä sen tietäisin...

Nainen vaikutti muutoin ihan normaalilta, siis ei ollut mikään vammainen. Ajattelin mielessäni että voi voi...

Kommentit (642)

Vierailija
441/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että uusavuttomia juuri on.

Vierailija
442/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä itse.

Muistan varmaan ikuisesti valo syttyy silmiini-hetken kun näin telkkarissa kokin tekevän ruskean kastikkeen. Ruskisti ensin jauhot paistinkasarissa, sen jälkeen lisäsi vettä kasariin ja keitti jonkin aikaa. Minä olin ruskistanut jauhot kasarissa, keittänyt veden erikseen kattilassa ja lisännyt jauhot vesikattilaan.

No kummallakin tapaa saa "oikean" ruskean kastikkeen mutta ensimmäisellä tavalla sotkeutuu vain yksi astia ja toiseksi asuin opiskeluaikana asunnossa jonka hellassa oli vain 2 levyä. Minun tavalla tehtynä ei pystynyt tekemään kastiketta ja keittämään perunoita yhtä aikaa. =D

Tosin puolustuksekseni täytyy sanoa että olen lähtöisin suurperheestä. Ei meille olisi riittänyt kasarillinen kastiketta, siksi äiti varmaan opetti tekemään isompaan kattilaan...

Mä ruskistan ne jauhot siinä kattilassa ja lisään veden sinne. Saa tehtyä isomman annoksen. Paistokasari ei riitä meidän sakille.

No kummallakin tapaa saa "oikean" ruskean kastikkeen mutta ensimmäisellä tavalla sotkeutuu vain yksi astia ja toiseksi asuin opiskeluaikana asunnossa jonka hellassa oli vain 2 levyä. Minun tavalla tehtynä ei pystynyt tekemään kastiketta ja keittämään perunoita yhtä aikaa. =D

Jahas, tämä kuulostaakin kovin neiti-ihmisen logiikalta. Suloista! ♥

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttuni kertoi että hän ei koskaan ole juonut kahvia, ei edes maistanut, joten ei ole sitä myöskään keittänyt eikä lapsuudenkodissaankaan juotu kahvia kuin tosi harvoin. Oli sitten ollut armeijassa ja joku iso kapiainen oli käskenyt että alokas xxxx keittää kahvit. Hän oli vastannut kohteliaasti ettei osaa keittää kahvia. Kapiainen oli jyrähtänyt hyvin armeijamaisella äänellä, että ALOKAS XXXX EI NISKUROI VAAN KEITTÄÄ NE KAHVIT.

No tämä mies oli mennyt keittämään kahvia ja sen verran ymmärtänyt ja muistellut nähneensä että oli laittanut suodatinpaperin suppiloon ja säiliön täyteen vettä. Oli pistänyt sitten pari lusikallista kahvia suppiloon. No kahvihan oli ihan vesilitkua. Kapiainen oli huutanut entistä lujempaa että ALOKAS XXXX LOPETTAA NYT SEN PELLEILYN JA KEITTÄÄ KUNNON KAHVIA TAI PUTKA HEILAHTAA NISKUROINNISTA.

Mies oli kaatanut kahvit pois ja järkeillyt seuraavaksi että täysi vesisäiliö ja täysi suppilo kahvinpuruja on varmaankin oikea suhde.... Voitte arvata tarviko koskaan enää keittää kahvia...

Ja vailitettavasti armeijassa on oikeasti tuollaisiakin kapiaisia.

JOKU ROTI SE OLLA PITÄÄ ARMEIJASSAKIN!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
444/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

veteen keitetyn kaurapuuron pohjaan polttaminen. Onneksi ko ihminen kävi talouskoulun, vaikkei tainnut siellä juuri kehittyä kokkaustaidoissaan.

Vierailija
445/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nää makaronit keitetään...

Vierailija
446/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs, miten sinä autoit häntä? Ei toisten pilkkaamiseen paljoa älyä vaadita, kaikenhan voi ymmärtää myös väärin. Paljon fiksumpaa on joko jättää rauhaan tai kysyä: "Voinko auttaa", siis rehdisti ja oikeasti olla avuksi.

Vierailija
447/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri 24 v soitteli jokunen aika sitten ja vaihdeltiin kuulumisia. Hän kertoi, että hänen äitinsä (asuu vanhempien kanssa) on nyt vähän kipeä ja hän ei pysty kotia hoitamaan. Kaveri valitti ettei osaa tehdä itse ruokaa ollenkaan (edes mikropuuroa) ja kämppä peittyy paskaan kun ei osaa siivota. Ja liikkumaan ei pääse, koska äippä ei ole tankannut autoa ja bussikorttiakaan ei oo ladattu. Ja asuu ihan pk-seudulla. Oli jotenkin niin absurdi puhelu etten osannut sanoa oikeestaan mitään. En tiiä onks tää uusavuttomuutta, laiskuutta vai ihan vaan puhdasta tyhmyyttä.

Vierailija
448/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kertokaapas hauskimmat tapaukset kun olette törmänneet ns uusavuttomiin tai muutoin tyhmiin ihmisiin.

Jotkut uusavuttomat kyselevät aina täällä linkkejä jokaiseen asiaan vaikka itse voisivat etsiä sen googlella muutamassa sekunissa.

Vierailija
449/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Tuohon törmää yllättävän usein. 

Kerran joku kehuskeli parin sadan tuhannen sormuksella mutta ei osannut ottaa siitä kuvaa foorumille :-D

Toinen uusavuton lähetti kuvan kaasufirman laskusta ja väitti kiven kovaa sen olevan sähköfirman lasku :-D

Onneksi tämä henkilö poistui nolosti takavasemmalle, kun hänelle asioista huomautettiin.

Vierailija
450/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

veteen keitetyn kaurapuuron pohjaan polttaminen. Onneksi ko ihminen kävi talouskoulun, vaikkei tainnut siellä juuri kehittyä kokkaustaidoissaan.

Mulla palaa myös joskus pohjaan, jos ei oo tullu tarpeeks vahdittua puuroa. Yleensä kyllä onnistuu. Eihän se aina ammattilaisillakaan sataprosenttisesti onnistu. Siis joka kerta. 💡♨️🤕

Vierailija
451/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut ikinä pessyt pyykkiä 25 v. Kuskasi siis Rovaniemeltä tämä opiskelukaverini mammalleen Kuopijoon pyykit pestäväksi.

Vastahan Jasmin Mäntylä 33w hehkutti pyykinpesusta.

enää 7w, niin lamppu syttyy...

Kyllä 33w lamppu syttyy myös. Et uusavuttomana taida sitä ymmärtää? Ei 40w ole mikään raja jolloin lamppu syttyy.

Vierailija
452/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pitkään kännyköiden kanssa oli niin, että numero vaihtui jos vaihtoi operaattoria. Ja kännykkäkauppojen yhteydessä niin usein tapahtui.

NMT aikana täytyi tietää suunnilleen millä alueela puhelin johon soitettiin oli ja antaa sen alueen suunta.

Ei tarvinnut. Missä ihmeen tynnyrissä olet asunut?

Vierailija
453/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki puurot ovar todella helppoja tehdä!

Ei muuta kuin vesi tulelle ja ryynit sekaan.

Varsinkin vispipuuro?

Vierailija
454/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin bussissa ja pysäkiltä nousi kyytiin muiden ihmisten lisäksi viimeisinä kaksi n. 18 vuotiasta suomalaista naista. Olivat ilmeisesti kavereita, kun juttelivat keskenään pysäkillä. Kun oli ensimmäisen naisen vuoro nousta bussiin, hän astui ihan oviaukon sisäpuolelle ja kaivoi kännykän taskustaan. Nainen selasi ja selasi puhelintaan pienen ikuisuuden, ainakin puoli minuuttia, kunnes löysi tekstaribussilippunsa tai kenties vasta osti sellaisen ja näytti sen kuskille.

Tämän jälkeen naisen kaveri nousi bussiin ja vasta tällöin hän havahtui, että hänenkin pitää tämä bussimatka maksaa. Alkoi lompakon kaivaminen laukusta, joka näytti olevan todella vaikeaa. Tässäkin kesti sen puolisen minuuttia ja sitten vielä esittiin sopivat kolikot maksuksi.

En voi käsittää miksi voi olla niin vaikeaa kaivaa se bussikortti, testarilippu tai raha valmiiksi ennen bussiin nousua. Ja erityisesti huvittaa tämän toisen naisen toiminta seistä tumput suorana kaverin takana tämän etsiessä bussilippuaan, ja aloittaa itse etsimisrumba vasta tämän jälkeen.

Tyypillisiä naisia =) Näitä näkee lähes päivittäin, kun bussilla liikkuu.

Vierailija
455/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kovinkaan yllättynyt jos joku ei tiedä netin ja webin eroa kun niitä käytetään usein synonyymeinä ja internet explorerinkin ikonissakin luki muistaakseni aikaisemmin vain "internet".

No selitä meille tyhmille mikä on netin ja webin ero?

Vierailija
456/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin auttamassa kaveria muutossa ja siivosimme hänen vanhaa asuntoa. Otin imurin esiin ja aioin imuroida, mutta laite ei imenyt mitään. Avasin luukun ja huomasin, että masiina on kyllä täynnä roskaa ja pölyä, mutta pölypussi puuttuu. Huomautin kaverille, että hän on unohtanut laittaa imuriin pölypussin. Vastaus: "Ai siis MINKÄ??"

Ei meidän pölynimurissa ole pölypussia... Tutustuppa joskus nykyaikaisiin imureihin.

Vierailija
457/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä meneekö tämä uusavattomuudesta mutta en voi käsittää miten suomalainen, vähän päälle parikymppinen ei kykene puhumaan sanaakaan englantia. Todistin eilen tavaratalossa tilannetta jossa asiakas kysyi englanniksi KAHDELTA paikalla olleelta myyjältä missä ovat miesten vaatteet. Kumpikaan ei kyennyt sanomaan "upstairs" tai edes kädellä viittomaan ylös/rullaportaiden suuntaan vaan hoki suomeksi "ylhäällä, siis YLHÄÄLLÄ". Ei se asiakas ymmärrä sitä sanaa yhtään sen paremmin vaikka sen sanoisi KOVEMMALLA ÄÄNELLÄ. Mitähän ko.myyjät on laittanu siihen cv:hen kielitaidon kohdalle....?

Tuohon törmää yllättävän usein. 

Mä en ole mikään ihan paska englannissa (vaikka en hyväkään). Kirjoitin englannista M:n ja luen kirjoja englanniksi katson englannin kielisiä ohjelmia ilman tekstitystä. Puhumiseen on kuitenkin iso kynnys, koska pelkään mokaavani. Ihan hyvin olisin voinut yrittää selittää asiakkaalle asiat suomeksi, koska sitä osaan ja todennäköisesti en joudu naurunalaiseksi.

Pelkäät puhua sitä kieltä mitä se toinen ymmärtää sen pelossa että mokaat, ja puhut mieluummin sellaista kieltä hänelle jota hän ei ymmärrä lainkaan? En tajua yhtään sun logiikkaa. Mitä hemmetin hyötyä on M:n englannista jos et osaa puhua kieltä sanaakaan?

Vierailija
458/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuntemani nainen ja äiti, joka soitti kysyäkseen ohjetta ranskanperunoiden valmistuksessa.

Mies teki aina kaikki kotityöt, koska äiti on kovan luokan feministi . Ja tämä tarina 100% totta.

Jaa, no kyllä se aika harvinainen ruokalaji meilläkin on. Osaan toki perunat kuoria ja pilkkoa, mutta pitäis ehkä selvittää, missä öljyssä niitä sitten kypsentäis. Varmaan rapsiöljy mielummin kuin oliiviöljy, en muista oonko tehnyt kuin kerran.

Vierailija
459/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaispoika, 17v, tuumaili meillä pihalla että minkälaiset jalat noilla linnuilla oikein on kun eivät saa sähköiskua langalla istuessaan.

Niin. Miksi ne ei saa?

Kerrotko?

Vierailija
460/642 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaispoika, 17v, tuumaili meillä pihalla että minkälaiset jalat noilla linnuilla oikein on kun eivät saa sähköiskua langalla istuessaan.

Niin. Miksi ne ei saa?

Kerrotko?

Niitten pitäisi koskea samalla myös toiseen lankaan tai maahan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän