Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa hauskimpia esimerkkejä uusavuttomista ihmisistä

Vierailija
01.04.2016 |

Toisen ketjun innoittamana aloitin tällaisen. Eli kertokaapas hauskimmat tapaukset kun olette törmänneet ns uusavuttomiin tai muutoin tyhmiin ihmisiin. Mä kerron aluksi yhden tarinan. Olin aikoinaan Tiimarissa loppuunmyynnissä kun lopettivat sen ketjun kokonaan. Siellä oli yhtäaikaa noin 20-25-vuotias tyttö/nainen joka keräili koriinsa kaikenlaista. Sitten hän soitti jollekin, oletan että äidilleen, että täällä olisi alennuksessa tällaisia juttuja mitä sinä ostat aina (en muista mitä). Keskustelu meni suurinpiirtein näin: Ai minkä kokoisia...no tällaisia pieniä...no millä minä ne mittaisin, ei mulla ole mittaa mukana...jaa viivotin, mistäs minä sellaisen löydän....no minä yritän etsiä...no nyt mulla on tässä viivotin, mitä mun pitäis mitata...no se on siinä ykkösen ja kakkosen välissä, riippuu siitä laintanko toisen pään siihen nollaan vai viivottimen päähän....tai eiku ootas nyt, eikös se toinen pää pidä olla ykkösen kohdalla...vai nollassa, sano nyt kun en mä muista...jaa mitä maksaa...en mä tiedä mutta tässä on -50% eikös se oo silloin aika halpa...alkuperäinen hinta...mistäs mä sen tietäisin...

Nainen vaikutti muutoin ihan normaalilta, siis ei ollut mikään vammainen. Ajattelin mielessäni että voi voi...

Kommentit (642)

Vierailija
261/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kirjoitti:

Siivoojana sain parikseni sellaisen 50-60v miehen. Ja työsuhde asuntoon mennessä tein työnjaon. Minä vaikka imuroin ja vaihda sinä lakanat. Taisin aloittaa imuroinnin, kun hetken päästä mies tuli luokseni ja sanoi: annappa minä imuroin. En osaa vaihtaa lakanoita, ehkä sinä naisena taidat sen paremmin.[

Minä Jane ja sinä Tarzan.  

Vierailija
262/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli ketju jossa kaikki itseään kovin tärkeinä pitävät henkilöt katsovat tarpeelliseksi kertoa kuinka he juuri pesevät pyykkinsä. He näyttävät olevan ehdottoman varmoja siitä että kaikkia kiinnostaa todella paljon juuri se kuinka juuri heidän perheessään pyykit pestään.

Muistuu mieleen taannoinen ketju jossa nämä varmaan samat tärkeät ihmiset katsoivat tarpeelliseksi kertoa juuri heidän perheensä letunpaistotottumuksista satojen viestien voimalla.

En olekaan lukenut tuota lettuketjua. Mutta onko olemassa muka useampia tapoja paistaa lettuja? O_o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaispoika, 17v, tuumaili meillä pihalla että minkälaiset jalat noilla linnuilla oikein on kun eivät saa sähköiskua langalla istuessaan.

Koska 101 ihmistä on tähän mennessä ollut sitä mieltä, että kysymys on typerä ja ihminen uusavuton, niin eipä kukaan ole kuitenkaan vastannut, että miksi (tai sitten en huomannut vastausta). Joku on kysynyt tätä ihan Tiede-lehdessä, joten ei 17-vuotias sukulaispoika ollutkaan ainoa: http://www.tiede.fi/artikkeli/kysy/miksi_langalla_istuva_lintu_ei_saa_s…

Mutta kun me mammat tiedämme tämän jo ekalta luokalta lähtien, ihan samalla tavoin kuin kuka on Florence Nightingale.

Vierailija
264/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tottakai kakassani on bakteereja :) En tiedä sinusta, mutta kakkaamisen jälkeen minä ainakin huuhtaisen alapääni puhtaaksi eikä alusvaatteisiini siis koskaan jää mitään mikä voisi pinttyä. Kun kerran siitä pinttymisestä olit huolissasi. Vai koskiko se ainoastaan hikeä joka pinttyy? Mainitsinko jo, että käytän deodoranttia joka estää hikoilun? Vaikka en muutenkaan kyllä hikoile, mutta deodorantin käyttäminen on pinttynyt tapa (hah, pun intended!). Käytän paitoja yhden kerran -> heitän pesukoneeseen odottamaan viikottaista pesua -> ei ole mitään mikä pinttyisi -> pesen 40 asteessa. Paitsi ne alusvaatteet. Joissa ei myöskään ole mitään mikä pinttyisi, mutta toki ne on hyvä pyöräyttää vähän kuumemmassa. Vaikka en siltikään hiero niitä naamaani. Hierotko sinä omia alusvaatteitasi naamaasi? Vai pistä tämä kummallinen päähänpinttymä (pun!) bakteereista sinulle on tullut?

Sivusta tätä vääntöä seuranneena (minäkin tunnen erään kaltaisesi omasta mielestään mitään erittämättömän, hajuttoman ja steriilin ihmisen) haluaisin tiedustella, miksi sinusta alusvaatteet on kuitenkin hyvä pyöräyttää vähän kuumemmassa, jos kerran peffasi on sen huljautuksen ansiosta täysin steriili eikä vaatteissasi näin ollen ole yhtään mitään bakteereita tai mitään mikä pinttyisi?

Luitkohan sinä edes tuota minun kommenttiani? Siinähän nimenomaan sanoin, että tottakai kakassani on bakteereja. Alusvaatteet ovat kiinni ihossani pidempään kuin mikään muu vaate, noin 16 tuntia (nukun alasti ja otan uudet alushousut aamulla käyttöön), ja samoin lakanat ovat koko viikon ihossani kiinni pidempään kuin yksikään vaate (8*7 = 56 tuntia), joten äitini on aikanaan opettanut, että ne tulee pestä 60 asteessa. Sen sijaan muut vaatteet voi ihan hyvin pestä 40 asteessa ja säästää siten energiaa, kuten esim. se työpaita jota käytän 8 tuntia päivässä ja heitän kerran käyttämisen jälkeen pesukoneeseen (vaikka se ei edes haise ja voisin käyttää toistekin), ja vaihdan sitten kotipaidan, jonka heitän myös kerran käyttämisen jälkeen pesukoneeseen (vaikka voisin sitäkin käyttää toistamiseen). Yksikään vaate ei siis ole mun iholla 8 tuntia pidempään noin karkeasti yleistäen eikä ne edes ole "likaisia", mutta jos käyttäisin samoja vaatteita vaikka viikonkin putkeen ja pesisin ne sitten siellä 60 asteessa että "pinttynyt lika puhdistuu" niin eihän mulle edes tulisi täyttä pyykkikoneellista kuin ehkä kerran parissa kuukaudessa. Että en nyt ymmärrä miten vaikeaa se on käsittää jollekin, että 40 asteessa tulee puhdasta? 60 asteessa pesen sitten ne, jotka on pidempään olleet mun iholla, koska toki luontaisia rasvoja erittyy silloin myös enemmän.

(PS. ja kuten aiemmin sanoin, niin olen pessyt alusvaatteitani myös satunnaisesti 40 asteen pyykin joukossa. Kamalaa! Bacteria everywhere!)

Tässä ollaan nyt perimmäisten kysymysten äärellä, joten sivusta huutelijat hiljaa: pyykkäys on first word problem! ;)

Eli kerro vielä, ovatko kaikki pikkuhoususi, rintaliivisi, joogavaatteesi, sukkasi, lakanasi ja pyyhekeesi vaaleita? Vai ovatko kaikki äärimmäisen värinpitäviä niin, ettei sinulla ole tasaisen harmaankukertavaa lakana- ja alusvaatevarastoa? Siinä ihan ensimmäisessä viestissäsi näet kerroit peseväsi tummat vaatteesi 40 asteessa ja nuo muut sitten 60 asteessa. Ja oliko niin, että muiden pyykinlajittelu nimenomaan sinua huvitti, kun eriteltiin värin ja lämpötilan mukaan, vai muistanko väärin sen, mistä tämä kaikki alkoi... :D

Terveisin ihan eka kakkapyykkivänkääjä

Minähän sanoin että mulla ei ole mitään vaaleaa :O Pesen kaikki värilliset ja tummat samassa oli se sitten vaatteet tai lakanat. Vaatteet heitän käyttökerran jälkeen pesukoneeseen odottamaan viikottaista pesua -> viikon päätyttyä pesen ne ja ripustan kuivumaan ja heti perään haen lakanat sängystä ja noukin koukuista pyyhkeet ja kippaan samaan syssyyn myös alusvaatteet, jotka olen jemmannut pieneen pyykkikoriin vessan nurkkaan -> pesen ne ja ripustan kuivumaan. Kaikki, siis aivan kaikki on minulla joko tummaa tai värikästä. Ei mitään vaaleaa. Poislukien yksi vaaleanpunainen kauluspaita ja valkoinen toppi, joita käytän erittäin harvoin ja pesen ne käsin. Eli minun ei tarvitse "lajitella" yhtään mitään värin perusteella, koska kaikki on samassa syssyssä eikä niitä tarvitse lajitella lämpötilankaan perusteella, koska 40 asteessa pestävät menee suoraan pesukoneeseen odottamaan ja 60 asteessa pestävät noukin hetkeä ennen pesua + alusvaatteet pienestä korista. Tuliko nyt tarpeeksi kattava selitys minun pyykkäyksestäni :D

Jep. :D

Noinhan se onnistuu, jos ei tykkää valkoisesta tai vaaleiata sävyistä. Meidän perheessä on tekstiiliä värikirjon laidasta laitaan, joten kuten huomaat, sinkulla onnistuu moni sellainen asia, joka perheellisellä ei. Eikä olis kyllä onnistunut mulla sinkkunakaan, kun mieltymykseni värien suhteen vaihtelee niin paljon. Aina ei jaksa tummia tai voimakkaita värejä...

Vierailija
265/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä kovin hauska mutta Raumanmeren juhannusjuhlan kaksi kuolematapausta vuonna 2007 laitettiin ihan otsikoissakin uusavuttomuuden piikkiin. Olivat pitäneet grilliä sisällä teltassa ja kuolleet häkämyrkytykseen.

Tuossa toisessa joku peräänkuuluttaa todisteita evoluutiosta. Menisiköhän tuo todisteena luonnon valinnasta?

Vierailija
266/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli ketju jossa kaikki itseään kovin tärkeinä pitävät henkilöt katsovat tarpeelliseksi kertoa kuinka he juuri pesevät pyykkinsä. He näyttävät olevan ehdottoman varmoja siitä että kaikkia kiinnostaa todella paljon juuri se kuinka juuri heidän perheessään pyykit pestään.

Muistuu mieleen taannoinen ketju jossa nämä varmaan samat tärkeät ihmiset katsoivat tarpeelliseksi kertoa juuri heidän perheensä letunpaistotottumuksista satojen viestien voimalla.

Ehkä he pitävät omia pyykinpesutaitojaan otsikon mukaisina hauskimpina esimerkkeinä uusavuttomuudesta.

Vierailija
267/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-vuotias mies ei osaa käyttää pesukonetta.

Ja tämä siksi että pyykinpesu on vaimon hommaa, ei iän takia.

Vierailija
268/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tottakai kakassani on bakteereja :) En tiedä sinusta, mutta kakkaamisen jälkeen minä ainakin huuhtaisen alapääni puhtaaksi eikä alusvaatteisiini siis koskaan jää mitään mikä voisi pinttyä. Kun kerran siitä pinttymisestä olit huolissasi. Vai koskiko se ainoastaan hikeä joka pinttyy? Mainitsinko jo, että käytän deodoranttia joka estää hikoilun? Vaikka en muutenkaan kyllä hikoile, mutta deodorantin käyttäminen on pinttynyt tapa (hah, pun intended!). Käytän paitoja yhden kerran -> heitän pesukoneeseen odottamaan viikottaista pesua -> ei ole mitään mikä pinttyisi -> pesen 40 asteessa. Paitsi ne alusvaatteet. Joissa ei myöskään ole mitään mikä pinttyisi, mutta toki ne on hyvä pyöräyttää vähän kuumemmassa. Vaikka en siltikään hiero niitä naamaani. Hierotko sinä omia alusvaatteitasi naamaasi? Vai pistä tämä kummallinen päähänpinttymä (pun!) bakteereista sinulle on tullut?

Sivusta tätä vääntöä seuranneena (minäkin tunnen erään kaltaisesi omasta mielestään mitään erittämättömän, hajuttoman ja steriilin ihmisen) haluaisin tiedustella, miksi sinusta alusvaatteet on kuitenkin hyvä pyöräyttää vähän kuumemmassa, jos kerran peffasi on sen huljautuksen ansiosta täysin steriili eikä vaatteissasi näin ollen ole yhtään mitään bakteereita tai mitään mikä pinttyisi?

Luitkohan sinä edes tuota minun kommenttiani? Siinähän nimenomaan sanoin, että tottakai kakassani on bakteereja. Alusvaatteet ovat kiinni ihossani pidempään kuin mikään muu vaate, noin 16 tuntia (nukun alasti ja otan uudet alushousut aamulla käyttöön), ja samoin lakanat ovat koko viikon ihossani kiinni pidempään kuin yksikään vaate (8*7 = 56 tuntia), joten äitini on aikanaan opettanut, että ne tulee pestä 60 asteessa. Sen sijaan muut vaatteet voi ihan hyvin pestä 40 asteessa ja säästää siten energiaa, kuten esim. se työpaita jota käytän 8 tuntia päivässä ja heitän kerran käyttämisen jälkeen pesukoneeseen (vaikka se ei edes haise ja voisin käyttää toistekin), ja vaihdan sitten kotipaidan, jonka heitän myös kerran käyttämisen jälkeen pesukoneeseen (vaikka voisin sitäkin käyttää toistamiseen). Yksikään vaate ei siis ole mun iholla 8 tuntia pidempään noin karkeasti yleistäen eikä ne edes ole "likaisia", mutta jos käyttäisin samoja vaatteita vaikka viikonkin putkeen ja pesisin ne sitten siellä 60 asteessa että "pinttynyt lika puhdistuu" niin eihän mulle edes tulisi täyttä pyykkikoneellista kuin ehkä kerran parissa kuukaudessa. Että en nyt ymmärrä miten vaikeaa se on käsittää jollekin, että 40 asteessa tulee puhdasta? 60 asteessa pesen sitten ne, jotka on pidempään olleet mun iholla, koska toki luontaisia rasvoja erittyy silloin myös enemmän.

(PS. ja kuten aiemmin sanoin, niin olen pessyt alusvaatteitani myös satunnaisesti 40 asteen pyykin joukossa. Kamalaa! Bacteria everywhere!)

Tässä ollaan nyt perimmäisten kysymysten äärellä, joten sivusta huutelijat hiljaa: pyykkäys on first word problem! ;)

Eli kerro vielä, ovatko kaikki pikkuhoususi, rintaliivisi, joogavaatteesi, sukkasi, lakanasi ja pyyhekeesi vaaleita? Vai ovatko kaikki äärimmäisen värinpitäviä niin, ettei sinulla ole tasaisen harmaankukertavaa lakana- ja alusvaatevarastoa? Siinä ihan ensimmäisessä viestissäsi näet kerroit peseväsi tummat vaatteesi 40 asteessa ja nuo muut sitten 60 asteessa. Ja oliko niin, että muiden pyykinlajittelu nimenomaan sinua huvitti, kun eriteltiin värin ja lämpötilan mukaan, vai muistanko väärin sen, mistä tämä kaikki alkoi... :D

Terveisin ihan eka kakkapyykkivänkääjä

Minähän sanoin että mulla ei ole mitään vaaleaa :O Pesen kaikki värilliset ja tummat samassa oli se sitten vaatteet tai lakanat. Vaatteet heitän käyttökerran jälkeen pesukoneeseen odottamaan viikottaista pesua -> viikon päätyttyä pesen ne ja ripustan kuivumaan ja heti perään haen lakanat sängystä ja noukin koukuista pyyhkeet ja kippaan samaan syssyyn myös alusvaatteet, jotka olen jemmannut pieneen pyykkikoriin vessan nurkkaan -> pesen ne ja ripustan kuivumaan. Kaikki, siis aivan kaikki on minulla joko tummaa tai värikästä. Ei mitään vaaleaa. Poislukien yksi vaaleanpunainen kauluspaita ja valkoinen toppi, joita käytän erittäin harvoin ja pesen ne käsin. Eli minun ei tarvitse "lajitella" yhtään mitään värin perusteella, koska kaikki on samassa syssyssä eikä niitä tarvitse lajitella lämpötilankaan perusteella, koska 40 asteessa pestävät menee suoraan pesukoneeseen odottamaan ja 60 asteessa pestävät noukin hetkeä ennen pesua + alusvaatteet pienestä korista. Tuliko nyt tarpeeksi kattava selitys minun pyykkäyksestäni :D

Jep. :D

Noinhan se onnistuu, jos ei tykkää valkoisesta tai vaaleiata sävyistä. Meidän perheessä on tekstiiliä värikirjon laidasta laitaan, joten kuten huomaat, sinkulla onnistuu moni sellainen asia, joka perheellisellä ei. Eikä olis kyllä onnistunut mulla sinkkunakaan, kun mieltymykseni värien suhteen vaihtelee niin paljon. Aina ei jaksa tummia tai voimakkaita värejä...

Jep, siksi olen vela, kun se perheellisten rumba tuntuu olevan niin jumalaton. Mun vaatevarasto on hyvin pitkälti musta-turkoosi-violetti -linjalla :D Lakanat turkooseja myös :D Jotenkin tuntuu, että mikään muu väri ei miellytä tai sovi mun iholle..

Vierailija
269/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ pyykinpesujankkaus lopetettu! Be happy.

Vierailija
270/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorehko äiti-ihminen laittoi torttutaikinat lämpimään uuniin sulamaan...noh sulihan ne...:)

Vierailija
271/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olekaan lukenut tuota lettuketjua. Mutta onko olemassa muka useampia tapoja paistaa lettuja? O_o

On, mutta en löydä ketjua, koska otsikko ei muistaakseni liittynyt mitenkään letunpaistoon. Siinä siis kiisteltiin, saako lettuja syödä ns. välistä, eli sitä mukaa kun valmistuvat, vaiko sitten, kun kaikki letut on paistettu, jolloin paistajakin saa lettuja, mutta rapeus on kadonnut. Tästä jankattiin joku 10 sivua vähintään, että kumpi tapa on oikein :D

Vierailija
272/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri piti Toyotan penkinlämmitintä niin pitkään päällä että vastukset kärähti ja istuimeen sekä toppahousuihin suli reiät...

Höpöhöpö... aprillipäivän juttuja.

Mulla on kanssa hajonnut, niin että persettä poltti, ei tosin ollut tojota, mutta kyllä niitä vastuslankoja menee poikki ihan missä muissakin laitteissa.

Vierailija
273/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, mutta en löydä ketjua, koska otsikko ei muistaakseni liittynyt mitenkään letunpaistoon. Siinä siis kiisteltiin, saako lettuja syödä ns. välistä, eli sitä mukaa kun valmistuvat, vaiko sitten, kun kaikki letut on paistettu, jolloin paistajakin saa lettuja, mutta rapeus on kadonnut. Tästä jankattiin joku 10 sivua vähintään, että kumpi tapa on oikein :D

Oisko ollut tämä: http://www.vauva.fi/keskustelu/2468556/hulluinerikoisin_saanto_jonka_ti…

Vierailija
274/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomuudesta JA pyykkäyksestä tulee mieleen armas siippani seurustelun alkumetreillä: Nuori mies oli pessyt lakanapyykkiä ja nostanut sitten puhtaat pyykit narulle. Yhtenä myttynä. Ihme, että yleensä pysyivät keikkumassa siellä narujen päällä, mutta eiväthän ne kyllä kovin raikkaiksi ja sileiksi kuivuneet...

Vierailija
275/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut ikinä pessyt pyykkiä 25 v. Kuskasi siis Rovaniemeltä tämä opiskelukaverini mammalleen Kuopijoon pyykit pestäväksi.

Vastahan Jasmin Mäntylä 33w hehkutti pyykinpesusta.

enää 7w, niin lamppu syttyy...

Aika paha! T: JM kommentoija :D

Kynttilälamppuun ikä riittää jo.

Vierailija
276/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikainen kämppäkaveri pesi pyykkiä ja laittoi ne kuivumaan saunaan, yhtenä isona kasana lauteille ja sitten sauna päälle.

Vierailija
277/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne katosivat Soneran rahat -kirjassa kerrotaan Soneran toimitusjohtajasta, joka ei ollut osannut lähettää tekstiviestejä kännykällään ennen kuin joku alaisista kädestäpitäen oli opastanut.

Vierailija
278/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työporukan piknikillä yksi repäisi karkkipussin kulmasta auki ja se repesi sivua pitkin melkein pohjaan asti. Muut pähkäilivät että jumpe kun nyt nuo karkit kyllä valuvat sivusta ulos, kunnes käänsin pussin niin, että pohjan sijaan maassa oli ehjä sivu, ja revennyt sivu osoitti ylöspäin = karkit eivät valuneet enää ulos. Voi sitä ihmettelyn määrää.

Vierailija
279/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstamammojen mielestä pyykinpesukoneen napin painaminen on raskas kotityö.

Oot varmaan toi joka kuskaa pyykkinsä äitinsä pyykättäväksi kun ei tiedä että pyykin pesuun liittyy muutakin työtä kun napin painaminen.

Ahhahah, taas mennään! :D

Vierailija
280/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstamammojen mielestä pyykinpesukoneen napin painaminen on raskas kotityö.

Oot varmaan toi joka kuskaa pyykkinsä äitinsä pyykättäväksi kun ei tiedä että pyykin pesuun liittyy muutakin työtä kun napin painaminen.

Kuten mitä? Onko se niin vaikeaa hankkia pyykkikorit eri värisille ja eri lämpötilaa vaativille vaatteille? Eihän se pesuohjelman valitseminen ja vaatteiden tonkiminen koneesta narulle ole niin aikaavievää? Vai silitätkö alusvaatteetkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi