Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa hauskimpia esimerkkejä uusavuttomista ihmisistä

Vierailija
01.04.2016 |

Toisen ketjun innoittamana aloitin tällaisen. Eli kertokaapas hauskimmat tapaukset kun olette törmänneet ns uusavuttomiin tai muutoin tyhmiin ihmisiin. Mä kerron aluksi yhden tarinan. Olin aikoinaan Tiimarissa loppuunmyynnissä kun lopettivat sen ketjun kokonaan. Siellä oli yhtäaikaa noin 20-25-vuotias tyttö/nainen joka keräili koriinsa kaikenlaista. Sitten hän soitti jollekin, oletan että äidilleen, että täällä olisi alennuksessa tällaisia juttuja mitä sinä ostat aina (en muista mitä). Keskustelu meni suurinpiirtein näin: Ai minkä kokoisia...no tällaisia pieniä...no millä minä ne mittaisin, ei mulla ole mittaa mukana...jaa viivotin, mistäs minä sellaisen löydän....no minä yritän etsiä...no nyt mulla on tässä viivotin, mitä mun pitäis mitata...no se on siinä ykkösen ja kakkosen välissä, riippuu siitä laintanko toisen pään siihen nollaan vai viivottimen päähän....tai eiku ootas nyt, eikös se toinen pää pidä olla ykkösen kohdalla...vai nollassa, sano nyt kun en mä muista...jaa mitä maksaa...en mä tiedä mutta tässä on -50% eikös se oo silloin aika halpa...alkuperäinen hinta...mistäs mä sen tietäisin...

Nainen vaikutti muutoin ihan normaalilta, siis ei ollut mikään vammainen. Ajattelin mielessäni että voi voi...

Kommentit (642)

Vierailija
241/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä mitä koulussa nykyään opetetaan ja eikö perus luonto ja eläinasiat pitäisi olla aika selvää jo ala-asteelta ja lastenohjelmista ja kirjoista jne. Mutta bussissa teini(!)ikäinen järkyttyneenä ihmetteli tuleeko kaupankin kala merestä.

En sano vitsinä vaan oikeasti puoliksi pelottaa millaisia ihmisiä ja millainen maailma tulevaisuudessa on.

Vierailija
242/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelpaisiko exäni, jolle olin lainannut akkuporaa. Ei kuulemma toiminut. Sanoin, että se pitää sitten ladata, pistä akku kiinni laturiin ja odota, että merkkivalo muuttuu vihreäksi. Puhelimen toisesta päästä kuului, että se on vihreänä.  Mulla veti hetken tyhjää. Sitten exä kysyi, pitääkö sen akun olla kiinni porassa?

Tästä tuli mieleen kaverini, jolta olin pyytänyt lainaksi porakonetta. Kysyin vielä että onko se akkupora niin jostain syystä sain vastaukseksi jäätävää, ivallista naurua, totta kai se on akkupora! [hölmö!] Ihan kuin olisin tosiaan kysynyt maailman tyhmimmän kysymyksen. Olin ihan että aha, ok....No, kaveri tulee tuomaan poraa mutta ei se mikään akkupora ole vaan ihan perus sähköpora! Ahhahhaa! Kyllä repesin ja pakko oli kuitata, kun neiti artesaani ei ymmärrä mikä on akkupora! 😃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 v tänä vuonna täyttävä mies kehui jokunen vuosi sitten miten hyvä hänen xp-läppärinsä on, kun se vieläkin toimii vaikka on alkuperäinen akku. Totesin, että sinähän käytät sitä aina verkkovirtaan kiinnitettynä, että tuskin toimisi pelkällä akulla kovinkaan pitkään. Mies ihmetteli tätä. 

Vierailija
244/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä kaupassa jossa kävi paljon juuri kotoa pois muuttaneita opiskelijoita (tulevia kansankynttilöitä eritoten), tässä pari helmeä:

- kauhee nälkä mutta kun nuudeleihin pitäis se vesi keittää...

-iso grandiosa ei mahdu uuniin niin voiko pellin laittaa vinottain sinne?

-opiskelijatalon edessä oli liukasta, hiekoitus olisi kuulunut sille kaupan kassalle

-mikähän sairaus kun aivastelee/lähtee hiukset/suussa maistuu raudalle/haisee sammaleelle? Kassahan se näpsäkästi selvittää....

-milloin tulee opintotuki

-näätkö siitä koneelta onko mun tilille tullu rahaa

-avaatko tän tölkin mulle kun on selkä kipeä

-yks vihree lm mutta ei sitä mentholia???

Vierailija
245/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tottakai kakassani on bakteereja :) En tiedä sinusta, mutta kakkaamisen jälkeen minä ainakin huuhtaisen alapääni puhtaaksi eikä alusvaatteisiini siis koskaan jää mitään mikä voisi pinttyä. Kun kerran siitä pinttymisestä olit huolissasi. Vai koskiko se ainoastaan hikeä joka pinttyy? Mainitsinko jo, että käytän deodoranttia joka estää hikoilun? Vaikka en muutenkaan kyllä hikoile, mutta deodorantin käyttäminen on pinttynyt tapa (hah, pun intended!). Käytän paitoja yhden kerran -> heitän pesukoneeseen odottamaan viikottaista pesua -> ei ole mitään mikä pinttyisi -> pesen 40 asteessa. Paitsi ne alusvaatteet. Joissa ei myöskään ole mitään mikä pinttyisi, mutta toki ne on hyvä pyöräyttää vähän kuumemmassa. Vaikka en siltikään hiero niitä naamaani. Hierotko sinä omia alusvaatteitasi naamaasi? Vai pistä tämä kummallinen päähänpinttymä (pun!) bakteereista sinulle on tullut?

Sivusta tätä vääntöä seuranneena (minäkin tunnen erään kaltaisesi omasta mielestään mitään erittämättömän, hajuttoman ja steriilin ihmisen) haluaisin tiedustella, miksi sinusta alusvaatteet on kuitenkin hyvä pyöräyttää vähän kuumemmassa, jos kerran peffasi on sen huljautuksen ansiosta täysin steriili eikä vaatteissasi näin ollen ole yhtään mitään bakteereita tai mitään mikä pinttyisi?

Vierailija
246/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tottakai kakassani on bakteereja :) En tiedä sinusta, mutta kakkaamisen jälkeen minä ainakin huuhtaisen alapääni puhtaaksi eikä alusvaatteisiini siis koskaan jää mitään mikä voisi pinttyä. Kun kerran siitä pinttymisestä olit huolissasi. Vai koskiko se ainoastaan hikeä joka pinttyy? Mainitsinko jo, että käytän deodoranttia joka estää hikoilun? Vaikka en muutenkaan kyllä hikoile, mutta deodorantin käyttäminen on pinttynyt tapa (hah, pun intended!). Käytän paitoja yhden kerran -> heitän pesukoneeseen odottamaan viikottaista pesua -> ei ole mitään mikä pinttyisi -> pesen 40 asteessa. Paitsi ne alusvaatteet. Joissa ei myöskään ole mitään mikä pinttyisi, mutta toki ne on hyvä pyöräyttää vähän kuumemmassa. Vaikka en siltikään hiero niitä naamaani. Hierotko sinä omia alusvaatteitasi naamaasi? Vai pistä tämä kummallinen päähänpinttymä (pun!) bakteereista sinulle on tullut?

Sivusta tätä vääntöä seuranneena (minäkin tunnen erään kaltaisesi omasta mielestään mitään erittämättömän, hajuttoman ja steriilin ihmisen) haluaisin tiedustella, miksi sinusta alusvaatteet on kuitenkin hyvä pyöräyttää vähän kuumemmassa, jos kerran peffasi on sen huljautuksen ansiosta täysin steriili eikä vaatteissasi näin ollen ole yhtään mitään bakteereita tai mitään mikä pinttyisi?

Luitkohan sinä edes tuota minun kommenttiani? Siinähän nimenomaan sanoin, että tottakai kakassani on bakteereja. Alusvaatteet ovat kiinni ihossani pidempään kuin mikään muu vaate, noin 16 tuntia (nukun alasti ja otan uudet alushousut aamulla käyttöön), ja samoin lakanat ovat koko viikon ihossani kiinni pidempään kuin yksikään vaate (8*7 = 56 tuntia), joten äitini on aikanaan opettanut, että ne tulee pestä 60 asteessa. Sen sijaan muut vaatteet voi ihan hyvin pestä 40 asteessa ja säästää siten energiaa, kuten esim. se työpaita jota käytän 8 tuntia päivässä ja heitän kerran käyttämisen jälkeen pesukoneeseen (vaikka se ei edes haise ja voisin käyttää toistekin), ja vaihdan sitten kotipaidan, jonka heitän myös kerran käyttämisen jälkeen pesukoneeseen (vaikka voisin sitäkin käyttää toistamiseen). Yksikään vaate ei siis ole mun iholla 8 tuntia pidempään noin karkeasti yleistäen eikä ne edes ole "likaisia", mutta jos käyttäisin samoja vaatteita vaikka viikonkin putkeen ja pesisin ne sitten siellä 60 asteessa että "pinttynyt lika puhdistuu" niin eihän mulle edes tulisi täyttä pyykkikoneellista kuin ehkä kerran parissa kuukaudessa. Että en nyt ymmärrä miten vaikeaa se on käsittää jollekin, että 40 asteessa tulee puhdasta? 60 asteessa pesen sitten ne, jotka on pidempään olleet mun iholla, koska toki luontaisia rasvoja erittyy silloin myös enemmän.

(PS. ja kuten aiemmin sanoin, niin olen pessyt alusvaatteitani myös satunnaisesti 40 asteen pyykin joukossa. Kamalaa! Bacteria everywhere!)

Vierailija
247/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-sivuinen ketju, josta noin puolet on jankkausta pyykinpesutavoista. Joko riittäisi?

Vierailija
248/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

17-sivuinen ketju, josta noin puolet on jankkausta pyykinpesutavoista. Joko riittäisi?

Ei riitä, tää on hauskaa :D

Vierailija
249/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miula on ADHD, hahmotushäiriö ja olen vähän uusavutonkin mutta jopa minä tiedän, että imuri tarvitsee pölypussin tai että kananmunaa ei rikota keitinveteen :O

kiitos tästä ketjusta, en tunne enää itseäni idiootiksi ! :D

Vierailija
250/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitkohan sinä edes tuota minun kommenttiani? Siinähän nimenomaan sanoin, että tottakai kakassani on bakteereja. Alusvaatteet ovat kiinni ihossani pidempään kuin mikään muu vaate, noin 16 tuntia (nukun alasti ja otan uudet alushousut aamulla käyttöön), ja samoin lakanat ovat koko viikon ihossani kiinni pidempään kuin yksikään vaate (8*7 = 56 tuntia), joten äitini on aikanaan opettanut, että ne tulee pestä 60 asteessa. Sen sijaan muut vaatteet voi ihan hyvin pestä 40 asteessa ja säästää siten energiaa, kuten esim. se työpaita jota käytän 8 tuntia päivässä ja heitän kerran käyttämisen jälkeen pesukoneeseen (vaikka se ei edes haise ja voisin käyttää toistekin), ja vaihdan sitten kotipaidan, jonka heitän myös kerran käyttämisen jälkeen pesukoneeseen (vaikka voisin sitäkin käyttää toistamiseen). Yksikään vaate ei siis ole mun iholla 8 tuntia pidempään noin karkeasti yleistäen eikä ne edes ole "likaisia", mutta jos käyttäisin samoja vaatteita vaikka viikonkin putkeen ja pesisin ne sitten siellä 60 asteessa että "pinttynyt lika puhdistuu" niin eihän mulle edes tulisi täyttä pyykkikoneellista kuin ehkä kerran parissa kuukaudessa. Että en nyt ymmärrä miten vaikeaa se on käsittää jollekin, että 40 asteessa tulee puhdasta? 60 asteessa pesen sitten ne, jotka on pidempään olleet mun iholla, koska toki luontaisia rasvoja erittyy silloin myös enemmän.

(PS. ja kuten aiemmin sanoin, niin olen pessyt alusvaatteitani myös satunnaisesti 40 asteen pyykin joukossa. Kamalaa! Bacteria everywhere!)

Tässä ollaan nyt perimmäisten kysymysten äärellä, joten sivusta huutelijat hiljaa: pyykkäys on first word problem! ;)

Eli kerro vielä, ovatko kaikki pikkuhoususi, rintaliivisi, joogavaatteesi, sukkasi, lakanasi ja pyyhekeesi vaaleita? Vai ovatko kaikki äärimmäisen värinpitäviä niin, ettei sinulla ole tasaisen harmaankukertavaa lakana- ja alusvaatevarastoa? Siinä ihan ensimmäisessä viestissäsi näet kerroit peseväsi tummat vaatteesi 40 asteessa ja nuo muut sitten 60 asteessa. Ja oliko niin, että muiden pyykinlajittelu nimenomaan sinua huvitti, kun eriteltiin värin ja lämpötilan mukaan, vai muistanko väärin sen, mistä tämä kaikki alkoi... :D

Terveisin ihan eka kakkapyykkivänkääjä

Vierailija
251/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon valmiin riisipuuron mä vielä ymmärrän jotenkin (onhan sitä vispipuuroakin valmiina) mutta valmiiksi pilkottu HK:n sininen meni yli uusavuttomuuden ymmärtämiskynnykseni. :D

Kaikki puurot ovar todella helppoja tehdä!

Ei muuta kuin vesi tulelle ja ryynit sekaan.

jos on kolme pientä lasta ja jatkuvasti saa juosta selvittämässä riitoja, puhaltelemassa pipiin ym niin se riisipuuro kyllä palaa äkkiä pohjaan ! tai sitten siihen ilmestyy niitä nahkeita ruskeita kökköjä pilaamaan koostumuksen..

kaurapuuro veteen on nyt eri asia

Vierailija
252/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaispoika, 17v, tuumaili meillä pihalla että minkälaiset jalat noilla linnuilla oikein on kun eivät saa sähköiskua langalla istuessaan.

Koska 101 ihmistä on tähän mennessä ollut sitä mieltä, että kysymys on typerä ja ihminen uusavuton, niin eipä kukaan ole kuitenkaan vastannut, että miksi (tai sitten en huomannut vastausta). Joku on kysynyt tätä ihan Tiede-lehdessä, joten ei 17-vuotias sukulaispoika ollutkaan ainoa: http://www.tiede.fi/artikkeli/kysy/miksi_langalla_istuva_lintu_ei_saa_s…

Vierailija
253/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon valmiin riisipuuron mä vielä ymmärrän jotenkin (onhan sitä vispipuuroakin valmiina) mutta valmiiksi pilkottu HK:n sininen meni yli uusavuttomuuden ymmärtämiskynnykseni. :D

Kaikki puurot ovar todella helppoja tehdä!

Ei muuta kuin vesi tulelle ja ryynit sekaan.

jos on kolme pientä lasta ja jatkuvasti saa juosta selvittämässä riitoja, puhaltelemassa pipiin ym niin se riisipuuro kyllä palaa äkkiä pohjaan ! tai sitten siihen ilmestyy niitä nahkeita ruskeita kökköjä pilaamaan koostumuksen..

kaurapuuro veteen on nyt eri asia

Mulla menee riisipuuron keittämiseen 50 min tai jopa tunti. Ei oo mitään pikapuuroa se. Lisäksi kaikki maitopuurot palaa herkästi pohjaan. Kaurapuuro ja muut tavalliset vesipuurot tulee nopeasti eikä niitä tartte hämmentää koko ajan kuin ihan aluksi.

Vierailija
254/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekaa kertaa vaihdettiin pussilakanoita peittoihin silloisen poikakaverin, nykyisen aviomiehen, kanssa. Ihmetteilin kun hän ensitöikseen alkoi kauhealla tohinalla ja vaivalloisesti kääntää puhdasta pussilakanaa nurin päin. Säksätin heti, että mitä hemmettiä sä teet, älä nyt sitä kääntele, sehän ON jo oikein päin.

Saimme jopa pienen kinastelun aikaan, kun tyyppi vaan itsepäisesti intti, että pitäähän se nyt kääntää, AINAHAN se käännetään, siitä aloitetaan.

No, mieheni ei ollut koskaan kotonaan nähnyt, miten pussilakanat laitetaan ja oli sitten yksin asuessaan järkeillyt homman niin, että pussilakana nurinperin ja sitten sentti sentiltä lievästi sanottuna hankalasti rullataan sitä siihen peiton ylle, vähän niin kuin kortsu.

Paitsi ettei se lakana tietenkään liu'u siihen ihan yhtä kätevästi vaan vaatii mieletöntä hyppelehtimistä ympäriinsä, peiton nosteluita, lakanan hivuttelua, ärräpäitä..

No, nykyisin laitetaan pussilakanat minun tavallani. Mutta jostain syystä likapyykkikoriin pussilakanat ilmestyvät nurin päin, jos mieheni on ne tuonut pyykkiin :)

Niin siis, pussilakanathan on helpompi laittaa siihen peiton päälle, jos ne on pyykistä tullessaan väärinpäin. Etenkin parisängyn peittoon.

Vierailija
255/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kovin hauska mutta Raumanmeren juhannusjuhlan kaksi kuolematapausta vuonna 2007 laitettiin ihan otsikoissakin uusavuttomuuden piikkiin. Olivat pitäneet grilliä sisällä teltassa ja kuolleet häkämyrkytykseen.

Vierailija
256/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ollaan nyt perimmäisten kysymysten äärellä, joten sivusta huutelijat hiljaa: pyykkäys on first word problem! ;)

Eli kerro vielä, ovatko kaikki pikkuhoususi, rintaliivisi, joogavaatteesi, sukkasi, lakanasi ja pyyhekeesi vaaleita? Vai ovatko kaikki äärimmäisen värinpitäviä niin, ettei sinulla ole tasaisen harmaankukertavaa lakana- ja alusvaatevarastoa? Siinä ihan ensimmäisessä viestissäsi näet kerroit peseväsi tummat vaatteesi 40 asteessa ja nuo muut sitten 60 asteessa. Ja oliko niin, että muiden pyykinlajittelu nimenomaan sinua huvitti, kun eriteltiin värin ja lämpötilan mukaan, vai muistanko väärin sen, mistä tämä kaikki alkoi... :D

Terveisin ihan eka kakkapyykkivänkääjä

Minähän sanoin että mulla ei ole mitään vaaleaa :O Pesen kaikki värilliset ja tummat samassa oli se sitten vaatteet tai lakanat. Vaatteet heitän käyttökerran jälkeen pesukoneeseen odottamaan viikottaista pesua -> viikon päätyttyä pesen ne ja ripustan kuivumaan ja heti perään haen lakanat sängystä ja noukin koukuista pyyhkeet ja kippaan samaan syssyyn myös alusvaatteet, jotka olen jemmannut pieneen pyykkikoriin vessan nurkkaan -> pesen ne ja ripustan kuivumaan. Kaikki, siis aivan kaikki on minulla joko tummaa tai värikästä. Ei mitään vaaleaa. Poislukien yksi vaaleanpunainen kauluspaita ja valkoinen toppi, joita käytän erittäin harvoin ja pesen ne käsin. Eli minun ei tarvitse "lajitella" yhtään mitään värin perusteella, koska kaikki on samassa syssyssä eikä niitä tarvitse lajitella lämpötilankaan perusteella, koska 40 asteessa pestävät menee suoraan pesukoneeseen odottamaan ja 60 asteessa pestävät noukin hetkeä ennen pesua + alusvaatteet pienestä korista. Tuliko nyt tarpeeksi kattava selitys minun pyykkäyksestäni :D

Vierailija
257/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masamus, tuo kirjoitti:

4 vuotias nainen, äiti

ja 18 vuotias viisas poika

eivät saaneet uutta pesukonetta

toimimaan kun kumpikaan

ei osannut ottaa pahvisuojaa

pois uuden koneen taka-osasta.

seurasin n. 3 tuntia tilannetta

ja puutuin vasta kun alkoivat

kääntää käyttöohjeen eri kieliä

suomeksi.

Siinä on tyypillinen uusavuttoman perheen isä, joka osaa kaiken, mutta vasta kolmen tunnin yrityksen jälkeen saa hilattua perseen ylös penkistä, jotta voi yrittää auttaa. Hyvä se on sitten nousta, kun enää ei tarvitse kuin neuvoa kuinka hana avataan ja ohjelma valitaan.

Vierailija
258/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut töissä kaupassa jossa kävi paljon juuri kotoa pois muuttaneita opiskelijoita (tulevia kansankynttilöitä eritoten), tässä pari helmeä:

- kauhee nälkä mutta kun nuudeleihin pitäis se vesi keittää...

-iso grandiosa ei mahdu uuniin niin voiko pellin laittaa vinottain sinne?

-opiskelijatalon edessä oli liukasta, hiekoitus olisi kuulunut sille kaupan kassalle

-mikähän sairaus kun aivastelee/lähtee hiukset/suussa maistuu raudalle/haisee sammaleelle? Kassahan se näpsäkästi selvittää....

-milloin tulee opintotuki

-näätkö siitä koneelta onko mun tilille tullu rahaa

-avaatko tän tölkin mulle kun on selkä kipeä

-yks vihree lm mutta ei sitä mentholia???

Eipätoivoa herättävää jos noista on tarkoitus tulla kansakoulunopettajia.

Vierailija
259/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viettänyt lapsena kesälomani maalla isovanhempien hoivissa. Mummoni hoiti pyykinpesun navetan karjakeittiössä. Ensin vesi piti lämmittää kiehuvaksi suuressa padassa (puulämmitys tottakai). Sitten tehtiin kahteen jättisuureen saaviin huuhteluvedet. Pulsaattoripesukoneeseen kaadettiin vedet ja pesupulveri ja siellä pyykki aikansa rumpsutti. Sitten likomärät vaatteet nostettiin toiseen vesisaaviin ja niitä hurskutettiin siellä suurella ns. pumpulla, jotta saippuavesi irtosi. Sitten ne siirrettiin toiseen saaviin loppuhuuhteluun. Turha edes mainita, että likomärät pyykit olivat todella raskaita nostella. Sitten pyykit nostettiin vielä pulsaattorikoneen linkoon, jota painettiin käsin kiinni, jotta vehje linkosi. Suurimmat pyykit, kuten lakanat väännettiin kuievemmiksi käsin. Tämän jälkeen pyykit lapettiin koreihin ja juoksutettiin narulle kuivumaan. Eli ripustettiin taivaaseen saakka pyykkipojilla. Sieltä ne seuraavana päivänä kerättiin ja viikattiin. Pyykkiä oli todella paljon ja pyykkipäivä oli raskas urakka. Aikaa kului tunteja. Lisäksi täytyi pyykkituvalla olla kumisaappaat jalassa, sillä mummo uskoi, että sillä selviäisi pulsaattorikoneen mahdollisesti antamasta sähköiskusta. 

Voin vakuuttaa, että todellista uusavuttomuutta on se, jos luulee, että nykyaikaisilla pyykkikoneilla pyykkihuolto on tippaakaan kuormittavaa. Kyllä se on kuten joku älykäs kuvasi: vain napinpainallus. Eikä muuta. Ihan turha selittää mitään joutavaa pyykin lajittelusta väreihin ja ripustamisesta kuivumaan. Mutta voihan sitä marttyyrinkruunua yrittää kiillottaa itselleen tällaisista vähäpätöisistäkin "töistä" jos niikseen tulee.

t. itsekin nainen

Nykyaikana monet asiat ovat helpompia kuin ennen. Tässä debatissa pointti on se, että palstalla on erinäisiä miehiä, jotka käyttävät tätä "vain napinpainallus" -sanontaa perusteluna, miksi nainen ei voi valittaa kotitöiden epäoikeudenmukaisesta jakautumisesta kotona. Mikään työ ei ole niin vähäpätöinen kuin se, jonka joku muu tekee.

Vierailija
260/642 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli ketju jossa kaikki itseään kovin tärkeinä pitävät henkilöt katsovat tarpeelliseksi kertoa kuinka he juuri pesevät pyykkinsä. He näyttävät olevan ehdottoman varmoja siitä että kaikkia kiinnostaa todella paljon juuri se kuinka juuri heidän perheessään pyykit pestään.

Muistuu mieleen taannoinen ketju jossa nämä varmaan samat tärkeät ihmiset katsoivat tarpeelliseksi kertoa juuri heidän perheensä letunpaistotottumuksista satojen viestien voimalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän