Hulluin/erikoisin sääntö, jonka tiedät jossain perheessä olevan?

Vierailija

Tästä oli keskustelu demi.fi:ssä joskus vuonna nakki ja kivi ja siellä sai hyvät naurut joten ajatettelin tehdä tännekin :)

Tämä ei ole omani mutta joku kirjoitti sinne että hänen tuttavaperheessään oli sellainen sääntö etteivät tytöt (teinejä) saaneet käyttää mitään hajusteita, siis edes deodoranttia. Syystä että vanhemmat eivät halunneet että he tutustuvat poikiin ja hyväntuoksuisena se onnistuisi helpommin :D

Sivut

Kommentit (1723)

Vierailija

Tää tapahtu ulkomailla mun kaverille eli oli aussissa au pairina (2pv ja sit vaihto perhettä) paikassa, jossa kaikki keittiön ruokakaapit, jääkaappi ja pakastin oli lukittu. Sen perheen vanhemmat perustelivat, että muuten lapset ahmii ja lapset olivat siis ihan langanlaihoja.

Vierailija

Meillä on sellainen sääntö, että lettuja ei syödä ennen kuin kaikki on paistettu. Paistajana mua ärsyttää, jos se lettupino ei kasva vaan siitä tullaan hakemaan sitä mukaa kun valmistuu :)

Vierailija

Tiedän perheen, jossa papan pikku prinsessariiviö (opettajankin kauhu kuulemani mukaan) joutuu "tekosistaan" tyhjentämään/täyttämään tiskikoneen ja mamsellin tilillä olevat rahat muutetaan osakkeiksi. Rikkaat osaa :D!

Millaisen tulevaisuuden järkkää äiti tyttärelleen rankaisemalla (kaikille kuuluvilla) kotitöillä? huh huh, puistattaa ihan...mutta koko perhe on muutenkin olevinaan kuin brittihovissa, mitään eivät halua tehdä kotona, piiat ja siivoojat on palkattu, mutta sekään ei riitä...

Vierailija

Lapsena mulla oli kaveri, jonka kotona ei saanut istua sängyllä. Siis sijatullakaan.

Kahden tytön huone oli aika ahdas, tai siis lattiatilaa oli vähän. Siellä mahtui leikkimään barbeilla yms ehkä yksi kaveri siskosten lisäksi..

Lasten huoneessa oli pleikkari, sitäkin piti pelata lattialla istuen. Tällä varmaan varmistettiin se että saatiin niskakivut aikaiseksi kaikille ja tehtiin jotain muuta.

Vierailija

Meidän tuttuperheessä ei saa syödä leipää kuin max kaksi palaa. Lapset liikkuvaisia alakoululaisia. Esim. Iltapalapöydässä lapsi yrittää ottaa kolmatta palaa niin jompi kumpi vanhemmista stoppaa sen "ei sun tartte enää syödä" ja kun lapsi kysyy perusteluja "muuten leipää menee liian paljon"...

Vierailija

Ei omasta tuttavapiiristä tule mitään mieleen, mutta jossain vastaavassa ketjussa joskus joku kertoi perheestä, jossa takapihalle ei saanut talvella astua, ettei lumi mene ruman näköiseksi.

Vierailija

Että vessapaperia ei saa käyttää kuin kaksi palaa per vessareissu. Mahtaa olla koko perheellä melkoiset jarruraidat alushousuissa.

Vierailija

Vieraat eivät saa serkkuni kotona koskea lemmikeihin :D heillä siis kolme koiraa ja kissa. Koirat ihan perus seurakoiria, ei siis metsästys- tai esim opaskoiria.

Kissakin saattaa kehrätä jalkaa vasten mutta sille ei saa tehdä mitään? Koirat sentään ovat onnellisen näköisiä kun niille lässyttää. Kissa ei puheista paljoa välitä..

Vierailija

Kun olin teini ja asuin vielä vanhempien kanssa, suihkussa ei saanut käydä joka päivä, ettei vettä mene liikaa. Meillä saa käydä suihkussa vaikka kolme kertaa päivässä, jäi kyllä niin kauheat traumat tuosta asiasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä on sellainen sääntö, että lettuja ei syödä ennen kuin kaikki on paistettu. Paistajana mua ärsyttää, jos se lettupino ei kasva vaan siitä tullaan hakemaan sitä mukaa kun valmistuu :)

Miehelläni oli tämä sääntö, kunnes ymmärsi että mikä järki niitä kylmiä lettuja on enää pastamisen lopuksi syödä.

Nyt syödään heti paiston jälkeen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yhden lapsista on aina oltava vuorollaan hoidossa, yleensä mummolassa.

Tarkennan, että siis pätee myös juhlapyhiin. "Menepäs sinä Noora nyt vuorollasi uudeksivuodeksi hoitoon kun Timo oli juuri joulun yli hoidossa" -tyyliin :o

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat