Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painoindeksini on 24.8- miksi laihduttaisin?

Alkuper.
31.03.2016 |

Olen 167 pitkä ja painan 69 kiloa, eli painoindeksini on 24,8, kun 25 on ylipainon alaraja. Vaatekokoni on 38-40, riippuen mitoituksesta ja mallista. Farkkuni ovat kokoa 29/32 tai 29/34. Mittani ovat 97-73-97. Olen 43-vuotias. Olen terve, liikun säännöllisesti ja näytän mielestäni sopusuhtaiselta. Miehenikin tykkää vartalostani.

Kuitenkin kun lukee keskustelupalstoja, moni pitää itseään armottomana läskinä jos bmi on 23-25. Itse en ymmärrä. Miksi pitäisi olla hoikka? Ketä se hyödyttää? Minulla on ihana perhe, ystäviä, työ ja harrastuksia, koskaan elämäni ei ole vaikeutunut millään tavalla vaikka bmi:ni on jo toistakymmentä vuotta liikkunut välillä 23,8-25,2. Joka päivä näen kokoisiani naisia jotka ovat terveitä ja hyvinvoivia kuten itsekin olen.

Miksi ihmeessä siis moni on tyytyväinen itseensä vain kun bmi on 20-22? Miksi painoindeksin ylärajoilla oleva pitää itseään läskinä ja häpeää itseään?

Kommentit (165)

Vierailija
1/165 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI:ni on tällä hetkellä 21,9 ja vaikka käytän vaatekokoja XS-S (98-67-98) olen omasta sekä muiden mielestä sellainen, että hyvin voisin vielä kiinteytyä tästäkin kuosista alaspäin.

Miesten mielipiteitä en edes halua tietää sen kummemmin, se tieto riittää ettei tähänkään mennessä ole kroppa miellyttänyt.

Vierailija
2/165 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMI:ni on tällä hetkellä 21,9 ja vaikka käytän vaatekokoja XS-S (98-67-98) olen omasta sekä muiden mielestä sellainen, että hyvin voisin vielä kiinteytyä tästäkin kuosista alaspäin.

Miesten mielipiteitä en edes halua tietää sen kummemmin, se tieto riittää ettei tähänkään mennessä ole kroppa miellyttänyt.

Mutta sinähän olet tosi hoikka ja silti kurvikas! Älä nyt ainakaan enää laihduta! En usko todellakaan että se ettet ole löytänyt sopivaa kumppania, johtuisi mitenkään kropastasi! Joskus vaan joutuu odottamaan vaikka tuntuu että kaikki ympärillä pariutuvat

Itse olen nuorempana kokenut saman, kun painoindeksini oli samaa luokkaa kuin sinulla. Nyt sen sijaan tulisi miehiä ovista ja ikkunoista, jos ei sellaista jo olisi. :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/165 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalikokoinen olet.

Vierailija
4/165 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Miksi ihmeessä siis moni on tyytyväinen itseensä vain kun bmi on 20-22? Miksi painoindeksin ylärajoilla oleva pitää itseään läskinä ja häpeää itseään? "

Ihan yhtälailla, kun sinä olet tyytyväinen omassa bmi:ssäsi, eli miten edes voit ihmetellä asiaa? Ja ethän sinä, ymmärtääkseni, pidä itseäsi läskinä? Miksi siis oletat, että muut pitävät?

Mun bmi on 22,9, enkä ole vielä kroppaani tyytyväinen, en tiedä, missä luvussa olen kroppaani tyytyväinen, sitä tässä etsin nyt :)

Vierailija
5/165 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sua pari senttiä lyhyempi ja näyttäisin normaalipainon ylärajalla ihan sotanorsulta. Painan 10kg vähemmän mutta silti olisi muutama kilo kiristettävää.

Painoa on ihan turha vertailla kun siitä ei käy ilmi rasvaprosentti ja lihasmassa.

Vierailija
6/165 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Miksi lihavat usein korostavat kuinka mahtavia heidän elämänsä muut osa-alueet ovat??? Guess what, laihana elämä on AINA parempaa.

Lihavat, oikeasti! :-D En todellakaan ole lihava, eikä minulle edes löydy tarpeeksi pientä kokoa isojen naisten mallistoista. Kokoa 38-40 on täysin normaalikokoinen nainen, joskaan ei langanlaiha. Minä taas en ymmärrä miten elämä laihana olisi parempaa, ellei ole itsetunnossa vikaa.

Vierailija
7/165 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen ihannepaino on täysin henkilökohtainen. BMI kuvaa ainoastaan sitä haarukkaa, jonka sisään useimpien meidän ihannepaino sijoittuu.

Ihannepainoisen naisen BMI sijoittuu yleensä 18-23 väliin. Siksi monella voi painoindeksi olla hyvinkin "korkea", vaikka laihdutettavaa vielä on.

Ei tousta haarukasta voi päätellä onko yksilö lihava vai ei.

_

Alla pari rautalankaesimerkkiä:

Hoikka ja hintelä nainen, jonka ihanne-BMI on 18. Tällainen nainen voi kokea itsensä lihavaksi jo reilun 20 BMI:ssä.

Vastaavasti roteva ja lihaksikas amazooninainen, jonka ihanne BMI on 24, voi olla anorektisen laiha jo vajaan 20 BMI:ssä.

Vierailija
8/165 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos koet, että kyseessä on on juuri sinun kehollesi sopiva paino, eli on tasapainoinen olo eikä tunnu raskaalta tai löllöltä, niin ei ole mitään syytä laihduttaa. Kyllä jos on kosketus omaan kehoonsa, tuntee, koska on oikeassa painossa. Minulla raskas olo tulee jo normaalipainon alarajalla ja keho hakeutuu aina uudelleen hiukan alipainon puolelle, mutta olenkin tyypiltäni pitkä ja siro, eikä lihasta juurikaan ole.

Vierailija
9/165 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Miksi lihavat usein korostavat kuinka mahtavia heidän elämänsä muut osa-alueet ovat??? Guess what, laihana elämä on AINA parempaa.

Ketkä lihavat?

Vierailija
10/165 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvä paino. Ja ihan varmasti terveempi ja myös terveemmän näköinen kuin alhaisempi bmi

Vierailija
11/165 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47 v ja lievästi ylipainoinen. Saman pituinen kuin sinä ja olisin iloinen painostasi. Ei vähempää, koska en halua näyttää liian laihalta

Vierailija
12/165 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeneeni tutkimuksen, jonka mukaan BMI 22 -ihmiset ovat tilastollisesti kaikkein terveimpiä. Siinä yksi syy, miksi tuohon kannattaa pyrkiä.

Jos indeksi on välillä 19-25, olennaiseksi tulee se mitä haluaa itse ja onko tyytyväinen peilikuvaansa. Minä olin ihan tyytyväinen itseeni 5 vuotta sitten, kun BMI oli 20. Naisille tämä kuitenkin oli ongelma, koska vaihtelevasti "ihan kauheasta ja rumasta" laihuudestani sain kuulla 3-8 kertaa vuodessa. Viiden vuoden kuntosalitreenauksen jälkeen olen edelleenkin tyytyväinen itseeni ja BMI on lukemissa 22,3 muistaakseni (siis lisäpaino ei ole ihraa). Seurauksena laihuudesta ja rumuudesta kauhistelut ovat joka vuosi vähentyneet tasaisesti. Saa nähdä saavutanko joskus vuoden, jolloin kukaan nainen ei kauhistele ihan hirveää laihuuttani ja rumuuttani.

Vierailija
13/165 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Kehenhän mahdat viitata, ssss? Tässä ketjussa ei ole ketään lihavaa. Keskustelutyylisi on aika negatiivinen ja hyökkäävä, oletko huomannut? Olen sanonut tämän jo aikaisemmin, mutta sanonpa uudestaan: olen ollut sinua laihempi, luultavasti siinä "ihannepainossa", johon sinä pyrit, mutta et pääse, koska painosi jumittaa paikoillaan. Arvaapa mitä: elämä ei ollut parempaa, ei edes hyvää, itseasiassa se oli aika syvältä juuri silloin. En ollut suositumpi, enkä iloisempi kuin muina aikoina ja kaikki vaatteet roikkuivat päälläni, koulunkäyntikin kärsi, kaikki ajatukset pyörivät syömisen ja liikkumisen ympärillä.

Olet ollut välillä tolkullisempi ja todellisuudentajuisempi keskustelija. Toivon, että vointisi kohenee ja olet taas parempaa seuraa muille palstalaisille. Ennenkuin alat vaahtoamaan, että miksi sitten olen tässä ketjussa, niin avasin tämän sinua ennen.

Vierailija
14/165 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Alkuper. kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Lihavat, oikeasti! :-D En todellakaan ole lihava, eikä minulle edes löydy tarpeeksi pientä kokoa isojen naisten mallistoista. Kokoa 38-40 on täysin normaalikokoinen nainen, joskaan ei langanlaiha. Minä taas en ymmärrä miten elämä laihana olisi parempaa, ellei ole itsetunnossa vikaa.

Oikeasti. Koko 38-40 on valtava ja se, että se on keskiverto, ei tee siitä normaalia. Pluskoon mallistot ovat sairaalloisen lihaville.

Sen ymmärtää sitten kun laihtuu.

Arvaa mitä. Mun bmi on 30 ja olen hyvässä kunnossa, löydän normimallistosta hyvin istuvia vaatteita, mun elämä on hyvää ja olen onnellinen. Olen ollut myös hoikka, mutta elämäni oli silloin täyttä paskaa ja olin kaikkea muuta kuin onnellinen.

Vierailija
15/165 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 169cm pitkä ja 70kg. Painoindeksi myös jotain 24,9, en muista tarkkaan mutta juurikin ylipainon alarajalla. S-kokoinen kuitenkin olen. Painoa en ole tiputtamassa siksi, että se olisi tarpeen. Lihasmassaa löytyy. Olen tyytyväinen. Aina voi näyttää paremmaltakin, mutta musta on tärkeetä et voi olla tyytyväinen siihen mitä tällä hetkellä on, ois kurjaa jos niinkin "turha" juttu kuin ulkonäkö pilais mun joka päivän.

Vierailija
16/165 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Alkuper. kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Oikeasti. Koko 38-40 on valtava ja se, että se on keskiverto, ei tee siitä normaalia. Pluskoon mallistot ovat sairaalloisen lihaville.

Ai että 38/40 - kokoinen on oikein valtava? Nyt alkaa kyllä vähän naurattaa. :-D

Vierailija
17/165 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules, sssss. Tässä ketjussa ei ole bmi:n maininneissa yhden yhtä ylipainoista. Ajattelumallisis on sairas. Kehoitan vakavasti hakeutumaan syömishäiriökeskukseen hoitoon, lähetettä voit kysyä lääkäriltäsi.

T: Lääkäriopiskelija

Vierailija
18/165 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Alkuperäinen kirjoittajahan ei ole missään mielessä lihava, vaikka sinä ajattelisit mitä. Miten hänen elämänsä voisi olla parempaa? Hän on onnellinen - toisin kuin sinä, laihuudestasi huolimatta. Miten laihuus on tehnyt sinun elämästäsi parempaa? Märiset joka päivä vauva-palstalla, haukut muita ja uhkailet itsemurhalla. Laadukasta elämää? Kannattaa siis olla laiha, hei!

Vierailija
19/165 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Alkuper. kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Kerropas minkä painoinen ihminen on sinun mielestäsi sairaaloisen lihava?

Vierailija
20/165 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Kehenhän mahdat viitata, ssss? Tässä ketjussa ei ole ketään lihavaa. Keskustelutyylisi on aika negatiivinen ja hyökkäävä, oletko huomannut? Olen sanonut tämän jo aikaisemmin, mutta sanonpa uudestaan: olen ollut sinua laihempi, luultavasti siinä "ihannepainossa", johon sinä pyrit, mutta et pääse, koska painosi jumittaa paikoillaan. Arvaapa mitä: elämä ei ollut parempaa, ei edes hyvää, itseasiassa se oli aika syvältä juuri silloin. En ollut suositumpi, enkä iloisempi kuin muina aikoina ja kaikki vaatteet roikkuivat päälläni, koulunkäyntikin kärsi, kaikki ajatukset pyörivät syömisen ja liikkumisen ympärillä.

Olet ollut välillä tolkullisempi ja todellisuudentajuisempi keskustelija. Toivon, että vointisi kohenee ja olet taas parempaa seuraa muille palstalaisille. Ennenkuin alat vaahtoamaan, että miksi sitten olen tässä ketjussa, niin avasin tämän sinua ennen.

Mielestäni tässä ketjussa on lihavia. Sinun ei tarvitse olla asiasta samaa mieltä. Olen nähnyt täällä kommentteja, joissa on kerrottu siitä, että lääkärit ovat kehottaneet laihduttamaan noista indekseistä. Tuo on ylipainoa.

Älä lue viestejäni, jos tyylini keskustella ei miellytä sinua. Me emme ole sama henkilö, et voi yleistää, että noin kävisi kaikille. Ja kauniit vaatteet ei todellakaan roiku laihassa vartalossa vaan niiden muotoilu tulee kauniisti esiin. Ehkä olet tyylitajuton?

Atm vointini on erinomainen. Minä puolestani toivon, että sinä opit pysymään aiheessa.

18: Nauretaanko yhdessä sinun läskidenialismille?

Mitä tämä läskidenialismi oikein on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi