Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painoindeksini on 24.8- miksi laihduttaisin?

Alkuper.
31.03.2016 |

Olen 167 pitkä ja painan 69 kiloa, eli painoindeksini on 24,8, kun 25 on ylipainon alaraja. Vaatekokoni on 38-40, riippuen mitoituksesta ja mallista. Farkkuni ovat kokoa 29/32 tai 29/34. Mittani ovat 97-73-97. Olen 43-vuotias. Olen terve, liikun säännöllisesti ja näytän mielestäni sopusuhtaiselta. Miehenikin tykkää vartalostani.

Kuitenkin kun lukee keskustelupalstoja, moni pitää itseään armottomana läskinä jos bmi on 23-25. Itse en ymmärrä. Miksi pitäisi olla hoikka? Ketä se hyödyttää? Minulla on ihana perhe, ystäviä, työ ja harrastuksia, koskaan elämäni ei ole vaikeutunut millään tavalla vaikka bmi:ni on jo toistakymmentä vuotta liikkunut välillä 23,8-25,2. Joka päivä näen kokoisiani naisia jotka ovat terveitä ja hyvinvoivia kuten itsekin olen.

Miksi ihmeessä siis moni on tyytyväinen itseensä vain kun bmi on 20-22? Miksi painoindeksin ylärajoilla oleva pitää itseään läskinä ja häpeää itseään?

Kommentit (165)

161/165 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bautismo de Fuego kirjoitti:

Käyttäjä970 kirjoitti:

Käyttäjä970 kirjoitti:

Käyttäjä970 kirjoitti:

[varsinkin kun en ole enää ihan nuori, vaan 44 tulee ihan pian mittariin. Laihat/ tosi hoikat keski-ikäiset naiset näyttävät harvoin kovin hyviltä, tosin poikkeuksiakin löytyy. 

alkuper.

Oho.

Olisin veikannut sinun olevan noin 20 vuotta tuota vanhempi.

Et olisi jos olisit nähnyt kasvoni. :D Tosin näytän ehkä 5-7 vuotta ikäistäni nuoremmalta, mutten sentään 20 vuotta. :) 

alkuper.

aa, siis vanhempi, eli 64-vuotias. Kiitos kohteliaisuudesta, sinä olet ihana ihminen, harmi kun olen naimisissa, muuten kosisisin. <3 ;)

alkuper.

Jep, pyydän anteeksi uudemman kerran vielä. Tuo huonossa valossa otettu kuva kohisi siihen malliin väärällä tavalla että mieleeni tuli anoppini.

Ei todellakaan ollut tarkoitus loukata, olen ihan oikeasti pahoillani tuosta.

En oikeasti loukkaantunut. En laittaisi tänne kuviani jos ei minulla olisi hyvä   itsetunto, ja jos pahastuisin mistään, mitä täällä minusta sanotaan. :)

alkuper.

Vierailija
162/165 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyt taas hyvänen aika, ap:ko lihava, ihan täysin normaali, eikä ole ylipainoa, vaikka jotkut typerykset täällä niin väittävät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/165 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOTUUS JULKI kirjoitti:

Käyttäjä970 kirjoitti:

TOTUUS JULKI kirjoitti:

Käyttäjä970 kirjoitti:

Käyttäjä970 kirjoitti:

Tässä aika selkeä kuva minusta. Ja, edelleen olen tyytyväinen itseeni, ja naureskelen ihmisille jotka pitävät minun kokoisiani valtavina läskeinä. :) Mekko kokoa M, pientä kokoa. Paino vähän vaihtelee sen mukaan koska syönyt ja mitä päällä punnitessa tms., mutta tänään bmi punnitessani 24,5. Ja minulla on hyvä olla itseni kanssa. 

http://aijaa.com/yGakb6

alkuper.

Selkeä ja selkeä, mutta näkeehän tuosta heti että ylimääräistä on vyötäisillä vaikka ei mistään vakavasta ylipainosta olekaan kyse. Kuvioitu mekko ja "vatsa-sisään-tissit-pystyyn-pose" hieman myös hämää ja hankaloittaa arviointia, mutta hihasta repäistynä sanoisin että sen kymmenen kiloa tuossa olisi varaa tiputtaa jos "ihannepainoa" etsitään.

Niin, mutta MIKSI? Jos itse tykkään itsestäni näin, mieheni rakastaa muotojani, olen terve ja liikunnallinen, syön terveellisesti ja paino ei ole millään tavalla haitaksi terveydelleni. MIKSI minun pitäisi laihduttaa, jos itsetuntoni on hyvä näinkin? Siksikö että muut pitäisivät minua paremman näköisenä. En ymmärrä, en todellakaan. Eli en kiusallanikaan laihduta, koska en välitä mitä tuntemattomat ajattelevat minusta. Oikeastaan aina oma, ja mieheni mielipide merkitsee jotain.

Jos minulla on hyvä olla näin, miten ihannepainossa oleminen sinusta parantaisi elämänlaatuani? 

alkuper.

Vähäsen on selittelyn makua tässä. Miksi jankkaat täällä jos sinua ei kerran kiinnosta tuntemattomien mielipide?

Haluan vain tietää, miksi jonkun mielestä minun kannattaisi laihduttaa 10 kiloa. En oikeasti ymmärrä sitä. Yritän kyselemällä oppia oikeasti ymmärtämään, miksi niin monien mielestä normaalikokoisen naisen pitäisi laihduttaa. En halaja hyväksyntää, vaan haluan ymmärtää. Nappasitko pointin?

alkuper.

alkuper.

Ei tietenkään pidä, mutta olisi hyvä jos ihmiset alkaisivat pitää paremmin terveydestään huolta noin yleisesti. Lievästi ylipainoisetkin ottavat turhaan ylimääräisen riskin.

No minä en ole edes lievästi ylipainoinen. Tänään bmi 23,9. Ja kun minulla ei pahemmin läskiä ole vaan enemmän lihasta, niin ei ole kyllä yhtään mitään riskiä. :D

Vierailija
164/165 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuper. kirjoitti:

TOTUUS JULKI kirjoitti:

Käyttäjä970 kirjoitti:

TOTUUS JULKI kirjoitti:

Käyttäjä970 kirjoitti:

Käyttäjä970 kirjoitti:

Tässä aika selkeä kuva minusta. Ja, edelleen olen tyytyväinen itseeni, ja naureskelen ihmisille jotka pitävät minun kokoisiani valtavina läskeinä. :) Mekko kokoa M, pientä kokoa. Paino vähän vaihtelee sen mukaan koska syönyt ja mitä päällä punnitessa tms., mutta tänään bmi punnitessani 24,5. Ja minulla on hyvä olla itseni kanssa. 

http://aijaa.com/yGakb6

alkuper.

Selkeä ja selkeä, mutta näkeehän tuosta heti että ylimääräistä on vyötäisillä vaikka ei mistään vakavasta ylipainosta olekaan kyse. Kuvioitu mekko ja "vatsa-sisään-tissit-pystyyn-pose" hieman myös hämää ja hankaloittaa arviointia, mutta hihasta repäistynä sanoisin että sen kymmenen kiloa tuossa olisi varaa tiputtaa jos "ihannepainoa" etsitään.

Niin, mutta MIKSI? Jos itse tykkään itsestäni näin, mieheni rakastaa muotojani, olen terve ja liikunnallinen, syön terveellisesti ja paino ei ole millään tavalla haitaksi terveydelleni. MIKSI minun pitäisi laihduttaa, jos itsetuntoni on hyvä näinkin? Siksikö että muut pitäisivät minua paremman näköisenä. En ymmärrä, en todellakaan. Eli en kiusallanikaan laihduta, koska en välitä mitä tuntemattomat ajattelevat minusta. Oikeastaan aina oma, ja mieheni mielipide merkitsee jotain.

Jos minulla on hyvä olla näin, miten ihannepainossa oleminen sinusta parantaisi elämänlaatuani? 

alkuper.

Vähäsen on selittelyn makua tässä. Miksi jankkaat täällä jos sinua ei kerran kiinnosta tuntemattomien mielipide?

Haluan vain tietää, miksi jonkun mielestä minun kannattaisi laihduttaa 10 kiloa. En oikeasti ymmärrä sitä. Yritän kyselemällä oppia oikeasti ymmärtämään, miksi niin monien mielestä normaalikokoisen naisen pitäisi laihduttaa. En halaja hyväksyntää, vaan haluan ymmärtää. Nappasitko pointin?

alkuper.

alkuper.

Ei tietenkään pidä, mutta olisi hyvä jos ihmiset alkaisivat pitää paremmin terveydestään huolta noin yleisesti. Lievästi ylipainoisetkin ottavat turhaan ylimääräisen riskin.

No minä en ole edes lievästi ylipainoinen. Tänään bmi 23,9. Ja kun minulla ei pahemmin läskiä ole vaan enemmän lihasta, niin ei ole kyllä yhtään mitään riskiä. :D

Ei kyllä tosiaan pelkän bmi:n mukaan pysty päättelemään kenenkään ylipainoa, se riippuu ihan muista asioista. Yksinkertaisia ovat ihmiset jotka kuvittelevat automaattisesti että bmi 24 tienoilla olevalla on ylimääräistä.

Vierailija
165/165 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen enimmilläni ollut samankokoinen kuin ap, eli bmi 24.8. Mutta eri vartalonmalli 98-82-98 ja tunsin itseni tosi turpeaksi. Vaatteet ei istuneet päälle ja oli tosi huono olo. Kuitenkin näytin ihan hyvältä eikä sen puoleen olisi ollut tarvetta laihduttaa. Vaatekoko oli tuolloin 40

Päätin kuitenkin pudottaa normaalipainon sisällä muutaman kilon ja nyt bmi on ollut 23 jo muutaman vuoden. Olo on ihan toisenlainen, vaatteet istuu kauniisti ja tunnen itseni taas "normaaliksi". Lisäksi päätin treenata kroppaa kiinteämmäksi kun se oli päässyt vähän pehmenemään vanhemmiten. Olen tosi tyytyväinen itseeni nykyään:) Nyt mahtuu taas 38 vaatteet päälle.

En omalla kohdalla voisi koskaan kuvitellakaan lihovani, niin huono olo tuli jo muutamasta kilosta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä