Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vegaaneissa niin ärsyttää?

Vierailija
31.03.2016 |

Itse olen aikas tuore vegaani, ja ihmisten suhtautuminen asiaan on yllättänyt. Olen saanut kokea ties millaisia käännytysyrityksiä ja kuunnella uudelleen ja uudelleen samoja pihvi/makkara/pekonivitsejä. Ja enhän mä kuulemma ole enää edes mies. Netissäkin tuntuu vellovan jotain vegaanivihaa, joka tuntuu yleensä perustuvan ennakkoluuloihin tai kokemuksiin yhdestä idiootista.

Ruokavierainakin suurin osa vegaaneista tuntuu olevan hyvin vaatimattomia ja vähään tyytyväisiä.

Miksi jonkun toisen vegaanius ärsyttää sinua?

Kommentit (189)

Vierailija
41/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vegaanina pari huonoa kokemusta, menivät kumpikin näin:

Illanistujaiset. Tarjolla lihapullia/kinkkupizzaa

"Otakko?"

"Ei kiitti."

"Eikö kelpaa hehhe ite tein :D"

"Ei kiitti, en syö lihaa"

"Oho :o ekkö lainkaan, kuinka kauan?"

"Öö joku 5 vuotta varmaan.."

"Mää en pystyisi!"

"Aijaa"

"Liha on hyvää"

"Mä en tykkää"

"Valehtelet kjeh, miks oot vegaani"

"Noo on noi eettiset syyt..."

"AIJAA LUULET OLEVAS MUA PAREMPI, KATO SYÖN TÄN ELUKAN HAITTAAKO NAM ON HYVÄÄ"

Yleensä ihmiset on kuitenkin ihan normaaleja vegaaniuden suhteen. Varsinkin nyt kun on vegaanibuumi ja kaikki ainakin vähentää lihaa.

Mitä sä iniset?

Vierailija
42/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Otakko?"

"Ei kiitti."

"Mää en pystyisi!"

"Aijaa"

"Liha on hyvää"

"Mä en tykkää"

Yleensä ihmiset on kuitenkin ihan normaaleja vegaaniuden suhteen. Varsinkin nyt kun on vegaanibuumi ja kaikki ainakin vähentää lihaa.

Mitä sä iniset?

Pointti että ei kannata kysyä jos potentiaalisesta vastauksesta imasee hirveen määrän hiekkaa perseeseensä. Suurin osa kohtaamistani lihansyöjistä on kyllä ihan okei mun ruokavalion kanssa vaikka siitä tarkentavia kysymyksiä esittäisivätkin, joten en ole kaikkia tässä leimaamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Otakko?"

"Ei kiitti."

"Mää en pystyisi!"

"Aijaa"

"Liha on hyvää"

"Mä en tykkää"

Juuri tämä on huvittava piirre niissä sekasyöjissä, jotka omaavat viimeisimpien viestien kaltaisia mielipiteitä - osoittavat olevansa yhtä huomionhakuisia ja moralisoivia kuin veganismiaan joka tilanteessa paasaavat. Vain mielipide eroaa.

Vierailija
44/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa vegaanilasten olemassaolo, aikuiset tehkööt mitä tykkää

Vierailija
45/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua niissä ahdistaa? Terveitä lapsia, jos aikuiset osaavat ruokkia monipuolisesti. Ihan sama sekaruokavaliossa. Jos vanhemmat syöttää pelkkiä eineksiä, pizzaa ja hamppareita, niin aika heikoksi jää tarvittavat ravintoaineet lihomisesta puhumattakaan.

Vierailija
46/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ymmärrä. Minä ja veljeni olemme molemmat ns. "joustavia vegaaneja" eli ravintolassa, kylässä ym. syömme muna- ja maitotuotteita, jos muuta ei ole tarjolla - juhliin ilmoitan olevani pelkkä kasvissyöjä. Kotona, eli 95% ajasta, syön vegaanisti. Olen siis mielestäni joustava, mutta silti suku, kaverit ja mieskin valittavat ja ihmettelevät jatkuvasti. Olen vain ilmoittanut ruokavaliostani, kun joku on siitä kysynyt. En ole paasannut, käännyttänyt enkä valittanut. Kysytään, miksi en syö, saanko varmasti tarpeeksi proteiinia, eihän tuossa ole mitään järkeä, miksi luopuisit kananmunista yms yms. Silloin sitten isken liha, muna ja maitoteollisuuden faktoja tiskiin eettiseltä ja ekologiselta kannalta. Sitten loukkaannutaan, kun "hyökkään" toisten ruokavaliota vastaan...

Vierailija
47/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa nuo "vegaaniudesta meuhkaajat" olla teinien keskuudessa. Siksi aikuiset ei tähän ilmiöön törmääkään. Tosin aikuisista löytyy kyllä kasapäin näitä MIKSI ET SYÖ LIHAA??!!!- tyyppejä. Varmuuden vuoksi huudetaan ravintolan ulko-ovella, että MINÄ AINAKIN TILAAN KUNNON PIHVIN! Ettei kenellekään vain jäisi epäselväksi, että tässä kävelee oikea lihansyöjä :D.

Vierailija
48/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaniudessa ärsyttää julistaminen, sekasyöjien arvostelu ja moralisointi. Ravintolapöydässä tuttavani vilkaisi halveksien lautastani ja sanoi: "Yäk, miten sä voit syödä tuota!" Syökööt vaikka mitä ituja, mutta antaisivat ihmisten nauttia pihvinsä rauhassa.

Vierailija
49/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässä on hyvä esimerkki vegaaneista ja heidän ärsyttävyydestään:

http://www.feissarimokat.com/2016/03/vegaani-vaikka-vakisin/

Nauroin, olen flexaaja. Mut siis pidätkö 'hyvänä esimerkkinä' ärsyttävästä sitä, ettei muut ihan innostu kaverista joka ostaa eläintuotteita ja heittää ne roskiin vai sitä kaveria joka harrastaa tota?

Vegaani, mutta dyykkaan/voin syödä jämiä jne.

Vierailija
50/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt muutaman viikon pääosin vegaani, enkä ole vaivautunut mainitsemaan asiasta kenellekään. Että se siitä käännyttämisestä. 

Vierailija
51/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaaniudessa ärsyttää julistaminen, sekasyöjien arvostelu ja moralisointi. Ravintolapöydässä tuttavani vilkaisi halveksien lautastani ja sanoi: "Yäk, miten sä voit syödä tuota!" Syökööt vaikka mitä ituja, mutta antaisivat ihmisten nauttia pihvinsä rauhassa.

Tuollainen on tökeröä. Tosin tuota harjoittaa lihansyöjät ihan poikkeuksetta. Aina vähintään yksi porukassa ilmoittaa kovaan ääneen, että minä ainakin syön lihaa, vaikka ilmoittaisi ihan neutraaliin äänensävyyn, että ei kiitos, en ota lihapataa, olen vegaani. Seurailkaapas, tämä on sääntö eikä poikkeus.

Vierailija
52/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä vaiheessa meni kuppi nurin, kun eräs vegaani alkoi aukoa päätään meidän nahkasohvasta sen jälkeen kun ei ollut tarjota mitään oikeaoppista ruokaa.

Vierailija
53/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua niissä ahdistaa? Terveitä lapsia, jos aikuiset osaavat ruokkia monipuolisesti. Ihan sama sekaruokavaliossa. Jos vanhemmat syöttää pelkkiä eineksiä, pizzaa ja hamppareita, niin aika heikoksi jää tarvittavat ravintoaineet lihomisesta puhumattakaan.

Mitä niitä nyt välillä kuolee vanhempien pakottaman ruokavalion takia. No big deal. Sitä minä vain joskus mietin, että jos vanhemmat ovat valmiita tappamaan lapsensa vegaaniaatteensa vuoksi niin tuskinpa niitä muutenkaan kovin hyvin kohdellaan. Veganismi on mielestäni automaattinen lasun paikka.

Vierailija
54/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen on tökeröä. Tosin tuota harjoittaa lihansyöjät ihan poikkeuksetta. Aina vähintään yksi porukassa ilmoittaa kovaan ääneen, että minä ainakin syön lihaa, vaikka ilmoittaisi ihan neutraaliin äänensävyyn, että ei kiitos, en ota lihapataa, olen vegaani. Seurailkaapas, tämä on sääntö eikä poikkeus.

Vaikutat aika konfliktin ja draaman hakuiselta. Eipä ihme että ihmiset ei jaksa.

Vierailija
55/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegeille sanotaan että heidän uikuttamisensa ärsyttää, veget uikuttaa että eivät uikuta. Uikutiuikuti.

Vierailija
56/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no varmaan se että juuri sitä vegaaniutta pitää mainostaa aina. en mäkään uusia ihmisiä tavatessani ilmoita olevani lihansyöjä, ellei sitten olla menossa syömään.

Vierailija
57/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä niitä nyt välillä kuolee vanhempien pakottaman ruokavalion takia. No big deal. Sitä minä vain joskus mietin, että jos vanhemmat ovat valmiita tappamaan lapsensa vegaaniaatteensa vuoksi niin tuskinpa niitä muutenkaan kovin hyvin kohdellaan. Veganismi on mielestäni automaattinen lasun paikka.

Ne "vegaanilapset" jotka ovat kuolleet, eivät ole olleet vegaaniperheessä, vaan jossain äärimmäisessä syödään pelkkiä hedelmiä- tms. perheistä. Tottakai lapsi voi kuolla liian yksipuolisella ruokavaliolla, se ei taas liity vegaaniuteen millään tavalla, joten miksi valehtelet ja vääristelet? Uudistunut ravintosuositus ottaa huomioon myös vegaaniperheet, joten Suomessa ei kukaan taho huostaanota lapsia, jos lasten ravinto on kunnossa. Kuten se usein vegaaniperheissä on. Vegaaniruokavalio on oikein koostettuna todella terveellinen ja tasapainoinen ja antaa tarvittavat ravintoaineet lapsen kasvuun. Toki se tarkoittaa vanhempien osalta sitä, että lapselle pitää syöttää muutakin ruokaa, kuin raskalaisia ja karkkeja. Kummasti tämä tuppaa unohtumaan valitettavan monelta sekasyöjävanhemmalta.

Vierailija
58/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anonyymi Kyynikko kirjoitti:

no varmaan se että juuri sitä vegaaniutta pitää mainostaa aina. en mäkään uusia ihmisiä tavatessani ilmoita olevani lihansyöjä, ellei sitten olla menossa syömään.

Vegaaneille ruokavalio on koko persoona ja ainoa tapa esittää identiteettiään sosiaalisissa tilanteissa. Psyykepotilaita.

Vierailija
59/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne "vegaanilapset" jotka ovat kuolleet, eivät ole olleet vegaaniperheessä, vaan jossain äärimmäisessä syödään pelkkiä hedelmiä- tms. perheistä. Tottakai lapsi voi kuolla liian yksipuolisella ruokavaliolla, se ei taas liity vegaaniuteen millään tavalla, joten miksi valehtelet ja vääristelet? Uudistunut ravintosuositus ottaa huomioon myös vegaaniperheet, joten Suomessa ei kukaan taho huostaanota lapsia, jos lasten ravinto on kunnossa. Kuten se usein vegaaniperheissä on. Vegaaniruokavalio on oikein koostettuna todella terveellinen ja tasapainoinen ja antaa tarvittavat ravintoaineet lapsen kasvuun. Toki se tarkoittaa vanhempien osalta sitä, että lapselle pitää syöttää muutakin ruokaa, kuin raskalaisia ja karkkeja. Kummasti tämä tuppaa unohtumaan valitettavan monelta sekasyöjävanhemmalta.

Puolustelet lastensa murhaajia. Iljettävää. Vegaanit ovat kuin Jonestowniin muuttaneet.

Vierailija
60/189 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

_Jotkut_ vegaanit julistavat, arvostelevat ja moralisoivat muita. Aivan kuten jotkut sekasyöjät, uskovaiset/ateistit tai poliittisesti ideologiset/politiikasta vähää välittävät julistavat, arvostelevat ja moralisoivat muita. Se ei ole veganismia vaan (rakentamattomasti ilmaistuna) huonoa käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän