Mies, miksi itket sitä että "joudut" maksamaan treffeillä?
Sanot esim. kassalla maksettaessa, että kumpikin maksaa omansa. Yksinkertaista ja sovellettavissa eri maksutilanteisiin.
Oman kokemukseni mukaan miehet toimivat treffeillä, joten mikä teidän muiden miesten ongelma asiasta on?
Kommentit (142)
Omalla kohdalla voin sanoa sen, että ei sinällään ole mikään ongelma maksaa jostain treffijutusta, mutta ensimmäisillä treffeillä en menisi maksamaan ihan sen takia, että ei voi tietää onko se toinen vain sen ilmaisen kahvin tai aterian perässä. Eli ajatteleeko hän, että "Ei kyllä yhtään nappaa tuo tyyppi, mutta saanpahan ilmaisen kahvin, pullan, pitsan, ruoan, juoman jne. Eikä tässä nyt muutakaan tekemistä ole" Jos ensimmäisille treffeille lähtee niin jollain tavallahan silloin on kiinnostunut, siitä syystä en sulata selitystä, että sen pitää maksaa joka pyytää treffeille. Ensimmäisillä treffeillä olisi oikein hyvä, että jokainen maksaa itse ostoksensa, jos hommasta ei tule mitään niin kumpikaan ei häviä oikeastaan mitään eikä tule hyväksikäytettyä oloa. Toisia treffejä sopiessa voisin tarjoutua maksamaan, koska silloin luultavasti ollaan jo vähän muunkin kuin munkin ja pullan perässä.
Terveisin Naispelko22
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni on naimisissa englantilaismiehen kanssa. Juteltiin tässä jokin aika sitten heidän ensitreffeistään. Asuivat silloin opiskelukaupungissaan Englannissa. Olivat menneet syömään intialaiseen ravintolaan. No, näitä juttuja täällä lukeneena kysäisin vävyltäni, että maksoitko sinä teidän illallisen? Hän katsoi minua epäillen, että oliko ymmärtänyt oikein, vähän niinkuin täh? ja vastasi, että tottakai, kuin itsestään selvyytenä.
Nyt ovat olleet yhdessä liki parikymmentä vuotta ja edelleen mies availee ovia, kantaa aina painavat kassit, ottaa käsipuolesta kiinni, jos on liukas keli, saa selvästi iloa itselleen antaessaan vaimolleen tai lapsilleen jonkun lahjan jne. Heti näkee, että tuollainen toiminta tuottaa hänelle aitoa iloa miehenä.
Asuvat nykyään Suomessa, mutta eivät ole tuolta osin suomalaiset tavat tarttuneet.
Mulle ei tarvitsisi maksaa, avata ovea, kantaa laukkua... mutta olisi kiva, jos joku mies edes kävelisi vierellä (kädestäkään ei tarvitsisi pitää) eikä harppoisi metriä edellä.
Naispelko22 kirjoitti:
Omalla kohdalla voin sanoa sen, että ei sinällään ole mikään ongelma maksaa jostain treffijutusta, mutta ensimmäisillä treffeillä en menisi maksamaan ihan sen takia, että ei voi tietää onko se toinen vain sen ilmaisen kahvin tai aterian perässä. Eli ajatteleeko hän, että "Ei kyllä yhtään nappaa tuo tyyppi, mutta saanpahan ilmaisen kahvin, pullan, pitsan, ruoan, juoman jne. Eikä tässä nyt muutakaan tekemistä ole" Jos ensimmäisille treffeille lähtee niin jollain tavallahan silloin on kiinnostunut, siitä syystä en sulata selitystä, että sen pitää maksaa joka pyytää treffeille. Ensimmäisillä treffeillä olisi oikein hyvä, että jokainen maksaa itse ostoksensa, jos hommasta ei tule mitään niin kumpikaan ei häviä oikeastaan mitään eikä tule hyväksikäytettyä oloa. Toisia treffejä sopiessa voisin tarjoutua maksamaan, koska silloin luultavasti ollaan jo vähän muunkin kuin munkin ja pullan perässä.
Terveisin Naispelko22
Todella toivon että ymmärrät ettei elämänasenteesi houkuttele ketään tutustumaan sinuun niin että pääsisit niille ensimmäisillekään treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaan dramaattisen vaikutuksen saa kun tosiaan ilmoittaa vasta siinä laskunmaksuvaiheessa, että tämä chez dominiqin 200e laskuhan siis menee puoliksi vai mitä?
Tietysti. En minä koskaan olettaisi, että mies maksaisi tuollaisen laskun puolestani. Hullu ajatuskin.
Mutta erohan on tämä: en ole sellainen huippukaunis nainen, mille av:n miehet iloisesti maksavat kaikki ruoat ja juomat. Juuri noillahan naisilla on varaa valita mies sen perusteella, että miten paljon mies huomioi.
Minä taas olen "huippukaunis" nainen, enkä todellakaan odota miehen tarjoavan. Mikäli mies vaatii, annan hänen maksaa, toisaalta jos itse kutsun, varaudun maksamaan koko laskun ellei mies ehdota puolitusta. Se on vaan rahaa, mielelläni sitä käytän, mikäli minulla on hauskaa. Miehen valitsen ihan muilla perusteilla kuin sillä, onko hän valmis elättämään minut. Tienaan hyvin, joten pystyn siihen itsekin ihan huoletta. Jotain toki kertoo miehen käytöstavoista aletaanko halkomaan 5 senttisiä.
On täyttä paskaa vaatia miestä maksamaan treffejä jos itse tuijottaa vain kännykkää treffien ajan.
Naisen kuuluu etiketin mukaan olla tosi kiinnostunut miehestä treffien ajan ja hymyillä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Tapasin netissä naisen. Sovittiin, että menen hänen luokseen. Matkakustannukset eestaas olivat noin 50e. Käytiin sitten siinä kaupassa, ostokset maksoivat jotain 20-40e, hän maksoi ne. Naisen kotona hän ilmoitti osuudekseni puolet kauppalaskusta, maksoin mukisematta. Olenko kohtuuton kun ajattelin, että hän voisi tarjota syömiset kun olen hänen luona vieraana? Tapaus ei sen enempää jäänyt kaivelemaan enkä maininnut asiasta, mutta en ole kyllä koskaan aikaisemmin maksanut syömisiä toisen luona vieraillessa. Toki pientä naposteltavaa / juomaa olen ostanut itselleni.
Normaali tapa on, että vieras vie tuliaisia, esim. viiniä tms. ja isäntäväki tarjoaa ruuat. Emäntäsi taisi olla varaton.
Vierailija kirjoitti:
Sanot esim. kassalla maksettaessa, että kumpikin maksaa omansa. Yksinkertaista ja sovellettavissa eri maksutilanteisiin.
Oman kokemukseni mukaan miehet toimivat treffeillä, joten mikä teidän muiden miesten ongelma asiasta on?
Naiset ilmoittautuvat siinä vaiheessa sitten holhokeiksi, jos tälläistä vaativat. Ihan turha odottaa tasa-arvoista kohtelua siinä vaiheessa muissakaan asioissa, jos laskun tullessa on heikko, odottaen huomioimista tai mistä sitten kyse lieneekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt hyvät naiset että miksi tarvii olla niin tasa arvoista ? avioliitotkin kesti paremmin aikana jolloin miehet sai olla miehiä ja naiset naisia. En yhtään tykkää siittä että miehet on pulla mössö neitejä jotka miettii vaan omaa napaa eikä lainkaan miehistä ylpeyttä.. sama naisissa , miks naisten tarvii joka asiassa olla kuin miehet..
Yök.Naiset synnyttävät. Sitten kun miehet tekee senkin niin sitten voidaan heittää sukupuolierot hukkaan..
Ihan tosi. Mihin tää maailma on menossa..
Minkäköhän takia ne avioliitot silloin kesti? Aivan oikein , naisella ei ollut omaa toimeentuloa , jolloin oli pakko pysyä vaikka minkälaisen miehen kanssa.
Nyt feministinaiset ovat taistelleet itselleen oikeuden pummata treffeillä miehiltä rahaa.
Näinpä, täytyy miesten treffeille pyytäessään samalla kertoa että kumpikin maksaa omansa, niin ei pääse syntymään ikäviä tilanteita.
Ja jos menee toisen kotiin treffeille, niin tietysti matkakulut ja mitä syödään ja juodaan laitetaan puoliksi.
Tämä ei riitä kuitenkaan, jos tilanne etenee vauhdikkaasti että tulee suihkun tarve ,niin täytyy ottaa kaikki shampoot ja pesunesteet mukaan puhumattakaan wc- paperista ja talouspaperista.
Oma pyyhe täytyy olla tietenkin.
Ja jos syntyy lakanapyykkiä , ne täytyy yhdessä pestä ja siivota muutenkin jos on jo yökuntiin jääty.
Astianpesuainetta täytyisi olla myös mukana, niin ja jos kahvit juo, niin omat kahvit ja sokerit. Unohtuiko jotain?Lyöt läskiksi, kun tajuat, että olet heikoilla. Tyypillistä. :)
Kuinka niin? Sekin on ihan tyypillistä että mies tulee naisen kotiin ja jättää sotkut naiselle ja kokkaukset ja kuluttaa sitä sun tätä, ehkä pientä mutta kuitenkin.
Ja sitten itkee parin euron kahveista jotka kauhea feministiämmä riisti mieheltä.
Yks mikä tuli mieleen ja mikä sekin vaikuttaa alitajuisesti miehillä siihen, että näkevät naiset heikompina ja ei niin tasa-arvoisina, on se, kun useat naiset olettaa, että heille avataan ovi, kannetaan kantamukset ym. muita vastaavia.
Niinhän sitä aina voisi kuvitella, että vaikka tälläisiä kohteliaisuuksia soisi, niin ei vaikuttaisi tasa-arvoiseen kohteluun. Mutta kyllä vaikuttaa, alitajuisesti. Mies näkee naisen automaattisesti heikompana, ei niin vakavasti otettavana, jos nainen asettuu joksikin "auttamisen tarpeessa olevaksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni on naimisissa englantilaismiehen kanssa. Juteltiin tässä jokin aika sitten heidän ensitreffeistään. Asuivat silloin opiskelukaupungissaan Englannissa. Olivat menneet syömään intialaiseen ravintolaan. No, näitä juttuja täällä lukeneena kysäisin vävyltäni, että maksoitko sinä teidän illallisen? Hän katsoi minua epäillen, että oliko ymmärtänyt oikein, vähän niinkuin täh? ja vastasi, että tottakai, kuin itsestään selvyytenä.
Nyt ovat olleet yhdessä liki parikymmentä vuotta ja edelleen mies availee ovia, kantaa aina painavat kassit, ottaa käsipuolesta kiinni, jos on liukas keli, saa selvästi iloa itselleen antaessaan vaimolleen tai lapsilleen jonkun lahjan jne. Heti näkee, että tuollainen toiminta tuottaa hänelle aitoa iloa miehenä.
Asuvat nykyään Suomessa, mutta eivät ole tuolta osin suomalaiset tavat tarttuneet.
Mulle ei tarvitsisi maksaa, avata ovea, kantaa laukkua... mutta olisi kiva, jos joku mies edes kävelisi vierellä (kädestäkään ei tarvitsisi pitää) eikä harppoisi metriä edellä.
Hahhah, ai telläkin sama. Me kanssa ollaan kuin mikäkin muslimipariskunta.
Minua sieppasi kerran ulkomailla tosi paljon tuo tyyli ja poikkesin kauppaan yhtäkkiä ja seurasin kun mies jonkin ajan kuluttua alkoi kadulla pyöriä kun ei nähnyt minua.
Armahdin sitten aika pian.
Mutta kun oltiin siis katselemassa ja mies oli nimenomaan sanonut että voidaan aina pysähtyä kun haluan jossain käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies hakee autolla/ vie kotiin niin pitääkö tarjota bensa+ muut auton käyttökulut?
Puhutaan siis muutamista kilometreistä?Minulla on ollut sellainen käsitys että se joka treffeille kutsuu, se maksaa ensimmäisen kerran.
Jatkossa sitten puoliksi tms.Periaatteessa olisin kyllä samaa mieltä tuosta "kutsuja maksaa"-periaatteesta, mutta kyllä varmaan jokainen ymmärtää tapakulttuurin suosivan naisia voimakkaasti tässä suhteessa. Useimmat miehet eivät koskaan pääse treffeille, elleivät itse kutsu, joten tuntuu vähän tyhmältä, että naiset sitten yrittävät roikkua tuossa kutsujan maksuvelvoitteessa eivätkä suostu myöntämään etuoikeuttaan tässä asiassa. Ehkei nyt noita auton käyttökuluja sentään tarvitse maksaa, mutta jos treffien kustannukset muuten menisivät oletusarvoisesti puoliksi, niin se olisi aina kunnioitettava teko naisilta.
Nimenomaan. Sellaiset muhet, jotka tekevät treffeistä maksajasirkuksen voivat odottaa jatkossakin ettei treffejä juurikaan ole. Kannattaisi ne harvat treffit keskittyä olennaiseen eikä lillukanvarsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt hyvät naiset että miksi tarvii olla niin tasa arvoista ? avioliitotkin kesti paremmin aikana jolloin miehet sai olla miehiä ja naiset naisia. En yhtään tykkää siittä että miehet on pulla mössö neitejä jotka miettii vaan omaa napaa eikä lainkaan miehistä ylpeyttä.. sama naisissa , miks naisten tarvii joka asiassa olla kuin miehet..
Yök.Naiset synnyttävät. Sitten kun miehet tekee senkin niin sitten voidaan heittää sukupuolierot hukkaan..
Minkäköhän takia ne avioliitot silloin kesti? Aivan oikein , naisella ei ollut omaa toimeentuloa , jolloin oli pakko pysyä vaikka minkälaisen miehen kanssa.
Nyt feministinaiset ovat taistelleet itselleen oikeuden pummata treffeillä miehiltä rahaa.
Näinpä, täytyy miesten treffeille pyytäessään samalla kertoa että kumpikin maksaa omansa, niin ei pääse syntymään ikäviä tilanteita.
Ja jos menee toisen kotiin treffeille, niin tietysti matkakulut ja mitä syödään ja juodaan laitetaan puoliksi.
Tämä ei riitä kuitenkaan, jos tilanne etenee vauhdikkaasti että tulee suihkun tarve ,niin täytyy ottaa kaikki shampoot ja pesunesteet mukaan puhumattakaan wc- paperista ja talouspaperista.
Ja jos syntyy lakanapyykkiä , ne täytyy yhdessä pestä ja siivota muutenkin jos on jo yökuntiin jääty.
Astianpesuainetta täytyisi olla myös mukana, niin ja jos kahvit juo, niin omat kahvit ja sokerit. Unohtuiko jotain?Lyöt läskiksi, kun tajuat, että olet heikoilla. Tyypillistä. :)
Kuinka niin? Sekin on ihan tyypillistä että mies tulee naisen kotiin ja jättää sotkut naiselle ja kokkaukset ja kuluttaa sitä sun tätä, ehkä pientä mutta kuitenkin.
Ja sitten itkee parin euron kahveista jotka kauhea feministiämmä riisti mieheltä.
Älä vaihda puheenaihetta.
Vierailija kirjoitti:
Yks mikä tuli mieleen ja mikä sekin vaikuttaa alitajuisesti miehillä siihen, että näkevät naiset heikompina ja ei niin tasa-arvoisina, on se, kun useat naiset olettaa, että heille avataan ovi, kannetaan kantamukset ym. muita vastaavia.
Niinhän sitä aina voisi kuvitella, että vaikka tälläisiä kohteliaisuuksia soisi, niin ei vaikuttaisi tasa-arvoiseen kohteluun. Mutta kyllä vaikuttaa, alitajuisesti. Mies näkee naisen automaattisesti heikompana, ei niin vakavasti otettavana, jos nainen asettuu joksikin "auttamisen tarpeessa olevaksi".
Naiset eivät pidä toisille naisille ovia auki, ei vaikka olisi mummo tulossa takana.
Vierailija kirjoitti:
Naispelko22 kirjoitti:
Terveisin Naispelko22
Todella toivon että ymmärrät ettei elämänasenteesi houkuttele ketään tutustumaan sinuun niin että pääsisit niille ensimmäisillekään treffeille.
Elämänasenteeni karkoittaa ne jotka haluavat minulta vain kahvin ja pullan, siitä olen oikein iloinen. Se on ihan naurettavaa, että pyytäjän pitää maksaa ne treffit. Jos sinne treffeille kerran itse haluaa lähteä niin luulisi, että on silloin edes sen verran kiinnostunut ettei sen toisen tarvitse maksaa "hyvitykseksi" niitä treffejä. Olen enemmän kuin halukas osallistumaan kaikkiin kuluihin ja ostamaan naiselle jotain, mutta en ihan tuntemattomalle sitä tekisi. Sama kun iskee vitosen vastaan tulevan naisen kouraan ja sanoo, että ostaa itselleen vaikka munkin ja sen kahvin, ja itse jatkaa matkaansa. En minä kuitenkaan niin rikas ole, että on varaa levitellä rahojaan ihan minne sattuu ja kenelle sattuu.
Terveisin Naispelko22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten itkee parin euron kahveista jotka kauhea feministiämmä riisti mieheltä.Älä vaihda puheenaihetta.
Eihän tässä puheenaihetta vaihdettu.
Mitä ihmettä tarkoitat?
Vai onko niin että ekoilla treffeillä kumpikin maksaa oman kahvinsa mutta toisilla treffeillä on jo ihan ok, että mies loisii?
Naispelko22 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naispelko22 kirjoitti:
Terveisin Naispelko22
Elämänasenteeni karkoittaa ne jotka haluavat minulta vain kahvin ja pullan, siitä olen oikein iloinen. Se on ihan naurettavaa, että pyytäjän pitää maksaa ne treffit. Jos sinne treffeille kerran itse haluaa lähteä niin luulisi, että on silloin edes sen verran kiinnostunut ettei sen toisen tarvitse maksaa "hyvitykseksi" niitä treffejä. Olen enemmän kuin halukas osallistumaan kaikkiin kuluihin ja ostamaan naiselle jotain, mutta en ihan tuntemattomalle sitä tekisi. Sama kun iskee vitosen vastaan tulevan naisen kouraan ja sanoo, että ostaa itselleen vaikka munkin ja sen kahvin, ja itse jatkaa matkaansa. En minä kuitenkaan niin rikas ole, että on varaa levitellä rahojaan ihan minne sattuu ja kenelle sattuu.
Terveisin Naispelko22
Ei kai oikeasti kukaan nainen lähde kanssasi kahville siksi että saa ilmaiset kahvit, ei vaikka tarjoaisit pullankin.
Jos joku lähtee , on hän ainakin vähän kiinnostunut.
Voisin ymmärtää tuon asenteen jos treffejä on joka päivä ja parhaana kahdet, silloin se alkaisi käydä kukkaron päälle.
Treffit on aina vähän sellaista tuuripeliä, ei kai siinä nyt mahda eniten harmittaa menetetty kahviraha jos hommasta ei tullutkaan sen kummempaa.
Minulla on selkeä periaate:
Jos nainen on kaunis, käyttäytyy fiksusti ja haluan ehdottomasti nähdä hänet uudelleen, maksan aina ensitreffit hinnasta riippumatta.
Jos nainen ei erityisesti kiinnosta, maksan vain oman osuuteni.
-mies
Naispelko22 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naispelko22 kirjoitti:
Terveisin Naispelko22
Ei hyvää päivää... Luuletko että naiset ovat niin himona kahvin ja pullan perään että tekevät mitä tahansa saadakseen niitä, jopa lähtevät ihan kenen kanssa ulos? Jos se nainen on halunnut lähteä kahville, niin pääasia hänelle olet sinä, ei se pullankäntty.
Mutta parempi se kyllä on että pysyt syrjässä kaikesta parisuhteeseen liittyvästä, nuo ensitreffit kun ovat se kaikein helpoin osuus ja sinä saat siitäkin tehtyä elämää suuremman ongelman.
Terveisin Naispelko22
Tarjosin kerran kotiani lainaan. Ex.n nykyisen vaimon vanhemmat tulivat paikkakunnalle ja itse olin ulkomailla sen ajan.
Kiitokseksi ex.näni anoppi jätti minulle tonnin ja kirjoitti lappuun tuhlaa rahat itseesi.
Päätin alkaa käymään treffeillä ja tein vertailuja ja löysin kivan kahvilan, jossa kahvi maksaa 3 e ja kanta-asiakaskortilla saa etuuksia.
Ehdotin aina tätä kahvilaa ja yleensähän miehet siihen suostuikin. Opin nopeasti tavan kannattaa mennä 10 min etukäteen oman lukemisen kanssa, hain kahvin tiskiltä, ei tullut tätä ongelmaa kumpi tarjoaa.
Kertaakaan ei mies ollut ennen minua paikalla ja muutaman kerran tuli tosi pihi mies, näytti helpottavalta kun olin jo maksanut omani. 2 krt mies , eri miehet, pyysivät maksamaan, kun lompakko oli jäänyt kotiin. Sanoin käy hakemassa, kummastakin näki heti ovat pummeja muutenkin.
Ehdottomia huippuja, or not oli eräskin hemmo joka kävi hakemassa itselleen juotavaa ja kysyi haluatko jotain. Vastasin voitko tuoda tiskin päädytä mukanasi karahvin vettä. Mies toi ja ilmoitti voin sitten maksaa seuraavat. Kysyin mitä siis maksan, vesihän on ilmaista. Joo, mutta ei ole hänen syy että tilaan ilmaista, hän kyllä ottaa jonkun maksullisen juoman , kun on minun vuoro tarjota. Laitoin oman kahvini hänen eteensä, sanoin herra on hyvä ja lähdin pois.
Muuten elän hyvin vaatimattomasti, tämä kahviraha oli ns korvamerkittyä rahaa, mutta kun normaaliin ulkona käymisiin ja leffoihin ei sitten ollut rahaa , tämä harmitti monia.
Minulle kävi se että mentiin pe töitten jälkeen kauppaan, laitettiin kumpikin 20-30 e rahaa ja saatiin sillä vkonlopun ruuat, pari pulloa punkkua ja oltiin vaan. Itselleni riittää perjantaina sauna, joku tv hömppä, purkki poppareita ja pari lasia punaviiniä, mutta moni halusi paljon enemmän. Kaikissa näissä miehissä keiden kanssa tapailin niin paljon että vein kotiini, oli yhteistä se että minun kotini oli viihtyisämpi kuin miesten, joten automaattisesti valittiin kotini viettopaikaksi.
Parikin miestä oli sitä mieltä etteivät he ole tottuneet maksamaan toisten ruokaostoksia, vaikka eivät kuitenkaan kutsuneet viettämään aikaa heillä.
Tonni meni, hauskoja hetkiä tuli monia, muutama suhde siinä samalla mutta se että löytää Helsingistä miehen joka ajattelee rahasta samalla tavalla plus vielä natsaa tunne-elämässä, on kyllä neula heinäkasasta -meininkiä.
Mies ei tule kotoa hakemaan, onneksi pk-seudulla on vaihtoehtoja. Mietin jos asuisin 2000 ihmisen kylässä , voisi kumppanin etsiminen olla haasteellisempaa.
Joo, lopuksi pari miestä löytyi, jotka olisivat aina maksaneet kaiken, yksinkertaisesti siis kun miehen pitää maksaa ja olin niin vähään tyytyväinen , mielellään maksaa tälläisiä 50 e vkonloppuna. Yksin taksiinkin menisi enemmän.
Lyöt läskiksi, kun tajuat, että olet heikoilla. Tyypillistä. :)