Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotityöt...

Ei jaksaisi
31.03.2016 |

Mies laittaa ja kattaa meille aamiaisen, mikä on tosi kiva juttu. Hänen mielestään minun kuuluu sitten vastavuoroisesti siivota se pois - eli edes hän ei laita astioitaan tai omia ruokiaan (erityisruokavalio) pois, vaan minun pitää raivata kaikki. Jokaikinen aamu alkaa sillä että tulen sotkuiseen keittiöön.

Argh

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi koululaista ja kaksi koiraa ja tuo riipin raapin -mies. Kyllä ne kotityöt on ihan työtä. Omassa lapsuudenkodissani äiti oli kotona ja meillä oli apulainen ja lakanat pestiin pesulassa ja kauppias toi ruokatilaukset...

Ap

Vierailija
22/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksaisi kirjoitti:

Meillä kaksi koululaista ja kaksi koiraa ja tuo riipin raapin -mies. Kyllä ne kotityöt on ihan työtä. Omassa lapsuudenkodissani äiti oli kotona ja meillä oli apulainen ja lakanat pestiin pesulassa ja kauppias toi ruokatilaukset...

Ap

Miksi et palkkaa apulaista, pese pyykkejä pesulassa ja tilaa ruokaa netistä? Vai tarkoitatko että laiska äiti kasvatti laiskan tyttären?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän osittain, kyllä minuakin välillä ottaa päähän miehen saamattomuus jossain tietyssä asiassa, mutta kokonaisuutena hän tekee hyvin paljon. Meillä on sotkuista vaikka imuroin joka päivä (2 alle 3 vuotiasta talossa!) ja lelut hujan hajan, jotka sitten illalla laitetaan paikoilleen... Niin ja likapyykkiä on kori täynnä, muruja taas aamupalan jäljiltä lattialla jne... Älä stressaa, ainakin omalla kohdalla olen huomannut että turhaan sitä itseään kotitöillä tappaa, samannäköistä on seuraavana päivänä vaikka olisi viikon siivonnut 😃

Vierailija
24/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, jos marssit valmiiseen aamiaispöytää, niin ei ole kyllä mielestäni ollenkaan kohtuutonta, että siivoilet jäljet. On siinä aamiaisen laittamisessakin hommaa (kun itse luettelit noita, että joudut meloninkuoria siivoamaan ja pyyhkimään tuoleja).

Vierailija
25/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksaisi kirjoitti:

Mies laittaa ja kattaa meille aamiaisen, mikä on tosi kiva juttu. Hänen mielestään minun kuuluu sitten vastavuoroisesti siivota se pois - eli edes hän ei laita astioitaan tai omia ruokiaan (erityisruokavalio) pois, vaan minun pitää raivata kaikki. Jokaikinen aamu alkaa sillä että tulen sotkuiseen keittiöön.

Argh

Sä oot helvetin laiska tyyppi.

Mä katan aamupalapöydän lounaan päivällisen iltapalan, laitan ruuat, korjaan astiat ja tiskaan ne, pyyhin pöydän ja muut pinnat, siivoan muutkin sotkut jaka ainoa päivä. Mitä valittamista tässä pitäisi olla.

Vierailija
26/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksaisi kirjoitti:

Argh

Mä katan aamupalapöydän lounaan päivällisen iltapalan, laitan ruuat, korjaan astiat ja tiskaan ne, pyyhin pöydän ja muut pinnat, siivoan muutkin sotkut jaka ainoa päivä. Mitä valittamista tässä pitäisi olla.

Niin. Ja? Minusta tuo vaan aivan helvetin mäntti tapa aloittaa päivä. Joka päivä. Ja jos olisit haukkumiseltasi ehtinyt, olisit nähnyt, etten juuri muutenkaan muuta tee kuin korjaa muiden jälkiä.

Vierailija
27/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ap, jos marssit valmiiseen aamiaispöytää, niin ei ole kyllä mielestäni ollenkaan kohtuutonta, että siivoilet jäljet. On siinä aamiaisen laittamisessakin hommaa (kun itse luettelit noita, että joudut meloninkuoria siivoamaan ja pyyhkimään tuoleja).

Itse asiassa minulle ei ollut siellä ruokaa, vaan ne omat ruokani kaivoin itse. Minusta se että esimerkiksi se toinen aikuinen laittaisi kuppinsa ja lautasensa (tyhjennettyinä) tiskipöydälle ja siivoaisi omat ruokansa pois, kun on tehnyt oman leipänsä, olisi jo ihan tarpeeksi. Mutta ei. Minun pitää kuskata se miehenkin kahvimuki milloin mistäkin. Ja tosiaan ei edes niitä omia roskiaan saa roskikseen joka on hänen paikaltaan 20 sentin päässä.

Se nyt vaan ottaa kaaliiin.

Vierailija
28/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pöydän kattaminen ja ruoan laittaminen jne. on huomattavasti mukavampaa hommaa kuin se siivoaminen. Jota minä teen muutenkin koko ajan.

Vierailija
29/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksaisi kirjoitti:

Ap

Niinpä. Et ole kotona oppinut tekemään muuta kuin laiskottelemaan. Nyt pitäisi sitten sen miehen hoitaa kotityöt, eikö näin?

Vierailija
30/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksaisi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa minulle ei ollut siellä ruokaa, vaan ne omat ruokani kaivoin itse. Minusta se että esimerkiksi se toinen aikuinen laittaisi kuppinsa ja lautasensa (tyhjennettyinä) tiskipöydälle ja siivoaisi omat ruokansa pois, kun on tehnyt oman leipänsä, olisi jo ihan tarpeeksi. Mutta ei. Minun pitää kuskata se miehenkin kahvimuki milloin mistäkin. Ja tosiaan ei edes niitä omia roskiaan saa roskikseen joka on hänen paikaltaan 20 sentin päässä.

Se nyt vaan ottaa kaaliiin.

Aloituksessa oli vielä, että "mies laittaa meille aamiaisen" mutta miten vaan...

Vierailija
31/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksaisi kirjoitti:

Ap

Niinpä. Et ole kotona oppinut tekemään muuta kuin laiskottelemaan. Nyt pitäisi sitten sen miehen hoitaa kotityöt, eikö näin?

Ei. Minä hoidan käytännössä kaiken. Työni (tienaan yhtä paljon), lapset, kodin, pihan, mökin, mökin pihan, kaikki huushollin paperityöt...

Mies ei ole kotonaan oppinut minkäänlaisia kotitöiden alkeitakaan. Anoppila oli siivoton ja kaikilla jäi siellä kaikki juurikin noin. Kylppärissä hammastahnatuubit auki, vaatteet kekoina siinä missä ne on riisuttu jne.

Vierailija
32/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksaisi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksaisi kirjoitti:

Argh

Niin. Ja? Minusta tuo vaan aivan helvetin mäntti tapa aloittaa päivä. Joka päivä. Ja jos olisit haukkumiseltasi ehtinyt, olisit nähnyt, etten juuri muutenkaan muuta tee kuin korjaa muiden jälkiä.

En ole ylempi, mutta ihan itse olet kyllä tuohon rooliin ruvennut. Itselleni ei tulisi mieleenkään kiikuttaa joknku puoliksi syömää melonia roskiin vaan jokainen siivoaa omat roskansa.

Vierailija
33/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksaisi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksaisi kirjoitti:

Ap

Ei. Minä hoidan käytännössä kaiken. Työni (tienaan yhtä paljon), lapset, kodin, pihan, mökin, mökin pihan, kaikki huushollin paperityöt...

Mies ei ole kotonaan oppinut minkäänlaisia kotitöiden alkeitakaan. Anoppila oli siivoton ja kaikilla jäi siellä kaikki juurikin noin. Kylppärissä hammastahnatuubit auki, vaatteet kekoina siinä missä ne on riisuttu jne.

Ihan itse olet tuohon rooliin ruvennut. Naurettavaa kitinää kun kerran itse sallitaan tuo käytös miehelle.

Minullakin oli anoppi passannut miehen pilalle, mutta heti alussa tein selväksi että sama meno ei jatku meidän kotona (anoppi oli kotirouva, joten tietenkin oli aikaa huushollata mutta itse käyn töissä). Ja oppihan se mies siivoilemaan oma-aloitteisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä