Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotityöt...

Ei jaksaisi
31.03.2016 |

Mies laittaa ja kattaa meille aamiaisen, mikä on tosi kiva juttu. Hänen mielestään minun kuuluu sitten vastavuoroisesti siivota se pois - eli edes hän ei laita astioitaan tai omia ruokiaan (erityisruokavalio) pois, vaan minun pitää raivata kaikki. Jokaikinen aamu alkaa sillä että tulen sotkuiseen keittiöön.

Argh

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittävän uuvuttavaa varmasti. Kuka teillä pesee vessanpöntön tai tyhjentää hajulukot?

Vierailija
2/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Ylipäätään minä vedän sitä vastuuta. Aamut on (oli) mulle tärkeitä. Haluaisin hetken rauhoittua sen jälkeen kun lapset on lähteneet. Juoda kahvit ja latautua. Nyt se päivä alkaa aina tällä raivaamisella. Teen siis kotona töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä korjaa. Älä edes syö aamupalaa kotona.

Vierailija
4/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monta minuuttia tossa hommassa menee?

Vierailija
5/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä siivoo ja anna pilaantua, jos miehesi ei tajua, että se joka kokkaa se myös siivoaa jälkensä. Meillä mä teen tällä hetkellä viikolla kaikki kotityöt, koska olen työttömänä ja mies käy töissä ja mielestäni se on ihan reilua, viikonloppuna sitten yhtenä päivänä siivotaan ydessä vähän perusteellisemmin.

Vierailija
6/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehellesi ettet halua hänen tekevän enää aamupalaa. Voi sitten laittaa aamupalan itselleen ja siivota jälkensä ja sä hoidat muut.

Vierailija
7/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kokataan vuorotellen ja tekijä kattaa ja siivoaa jäljet. Mutta ymmärrän, että jos miehesi tekee aina aamiaisen ja kattaa pöydän, niin on ihan kohtuullista jos sinä puolestasi siivoat jäljet.

Vierailija
8/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikai pöydän tyhjäämisessä nyt kauaa mene..

Vierailija
9/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan niin tympeää. Ainainen muiden jälkien korjaaminen. Olen siivonnut tälläkin viikolla kolme päivää. Tänään on vielä yksi huone ja kaikki lakanat pesuun ja petivaatteet ulos. Teen siis kotitöitä ihan koko ajan tässä töiden lomassa.

Ja se pöytä on siis murusissa, tuolit samoin. Puoliksi syötyä ruokaa, melonin paloja, puolityhjiä maitopurkkeja jne. Eli sekä pöytä että tuolit pitää pyyhkiä, ruoat lajitella, astiat tyhjentää ennen koneeseen laittoa jne.

Ylipäätään minulla on kotitöiden jaossa se osa, että muut tekee mitä viitsii ja minä hoidan kaiken paskan.

Vierailija
10/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älä siivoo ja anna pilaantua, jos miehesi ei tajua, että se joka kokkaa se myös siivoaa jälkensä. Meillä mä teen tällä hetkellä viikolla kaikki kotityöt, koska olen työttömänä ja mies käy töissä ja mielestäni se on ihan reilua, viikonloppuna sitten yhtenä päivänä siivotaan ydessä vähän perusteellisemmin.

Kuinka sotkuista teillä oikein on, jos ei riitä siivous arkipäivinä vaan pitää vielä viikonloppuna siivota perusteellisemmin? Itse olen myös työttömänä ja mies töissä, eikä meillä kyllä kumpikaan viikonloppuna siivoa. Siivouspäivät on mulla maanantai ja perjantai, toki nyt joka päivä tulee tasoja pyyhittyä ja sellaista yleistä siistinä pitoa. Mutta työttömän koti on sen työpaikka, ei miehen tarvitse kyllä enää viikonloppuna tehdä mun "rästihommiani".

Vierailija
11/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksaisi kirjoitti:

Se on vaan niin tympeää. Ainainen muiden jälkien korjaaminen. Olen siivonnut tälläkin viikolla kolme päivää. Tänään on vielä yksi huone ja kaikki lakanat pesuun ja petivaatteet ulos. Teen siis kotitöitä ihan koko ajan tässä töiden lomassa.

Ja se pöytä on siis murusissa, tuolit samoin. Puoliksi syötyä ruokaa, melonin paloja, puolityhjiä maitopurkkeja jne. Eli sekä pöytä että tuolit pitää pyyhkiä, ruoat lajitella, astiat tyhjentää ennen koneeseen laittoa jne.

Ylipäätään minulla on kotitöiden jaossa se osa, että muut tekee mitä viitsii ja minä hoidan kaiken paskan.

Puoliksi syötyä ruokaa? Jokainen siivoaa omat jälkensä ja sinä sitten loput jos kerran mies on tehnyt ruuan ja kattanut pöydän.

Vierailija
12/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksaisi kirjoitti:

Puoliksi syötyä ruokaa? Jokainen siivoaa omat jälkensä ja sinä sitten loput jos kerran mies on tehnyt ruuan ja kattanut pöydän.

Kyllä. Myös mies jättää kaiken niille sijoilleen. Hänellä on esimerkiksi oma voi ja oma leipä niin edes niitä ei laita pois. Meloninkuoret odottaa pöydällä jne.

Vierailija
13/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa elää elämänsä kitkeränä ja katkerana, kun rutkuttava uhriasenne lähtee jo tuollaisista pikkuasioista kuin astioiden ja murujen siivoaminen. Se tekee joka ehtii, älyää, muistaa, viitsii,, jolle se on tärkeää. Jolle se on ominaista.

Vierailija
14/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa elää elämänsä kitkeränä ja katkerana, kun rutkuttava uhriasenne lähtee jo tuollaisista pikkuasioista kuin astioiden ja murujen siivoaminen. Se tekee joka ehtii, älyää, muistaa, viitsii,, jolle se on tärkeää. Jolle se on ominaista.

Joopa. Sitten kun se on aina sama ihminen joka ehtii, älyää, muistaa ja viitsii.

Vierailija
15/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä se ap tekee aamulla. Herää, istuu valmiiseen aamiaispöytään lapsien kanssa ja alkaa lepäämään kun lapset on lähtenyt kouluun. Eikö tuohon mahtuisi tiskien laittaminen koneeseen jossakin välissä? Missä välissä miehesi lepää, ajomatkalla töihin?

Vierailija
16/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikki jää aina niille sijoilleen.

Eilen pyysin korjaamaan repsottavan huonekalun - eikös ruuvimeisseli ole sitten aamulla olohuoneen pöydällä ja kaikki laatikot työkalulipastosta repsottaa auki, kun ei niitä voi sulkea kun on etsitty jotain. Hammasharjaa etsi kylppäristä niin kaikki pussukat oli tyhjennetty siihen kylppärin tasolle, jonka juuri eilen viimeksi järjestin ja siivosin.

Vierailija
17/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka sotkuista teillä oikein on, jos ei riitä siivous arkipäivinä vaan pitää vielä viikonloppuna siivota perusteellisemmin? Itse olen myös työttömänä ja mies töissä, eikä meillä kyllä kumpikaan viikonloppuna siivoa. Siivouspäivät on mulla maanantai ja perjantai, toki nyt joka päivä tulee tasoja pyyhittyä ja sellaista yleistä siistinä pitoa. Mutta työttömän koti on sen työpaikka, ei miehen tarvitse kyllä enää viikonloppuna tehdä mun "rästihommiani".

No eikö sun just pitäisi kysyä, että kuinka siistiä meillä on tällä siivousmäärällä? :D Mutta minäpä kerron kuinka paskaista meillä on.

-Omistetaan valkoinen koira ja mustat kodintekstiilit, joten imuroitava on päivittäin

-ei ole tiskikonetta, joten tiskattava on myös päivittäin

-pölyt pyyhin joka toinen päivä

-matoista suurin osa on niin painavia etten jaksa ite kantaa niitä ulos, joten mieluummin pyydän mieheltä apua siihen viikonloppuna, kun hänen ei oo ensin tarvinnut rehkiä töissä koko päivää

-siivoan vessan aina viikonloppuna (tämä on vaan tapa voishan sen viikollakin tehdä)

-laitan ruuan plus ilta- ja aamupalat kaikki itse, koska keittiö on niin pieni ettei mahduta sinne yhdessä tekemään

Eli ei se mies nyt loppujen lopuksi niin hirveesti joudu mitään tekemään vapaapäivinäänkään, jos kantaa matot ulos ja takas sisään ja omasta halustaan imuroi tai pyyhkii pölyt.

Vierailija
18/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö sun just pitäisi kysyä, että kuinka siistiä meillä on tällä siivousmäärällä? :D Mutta minäpä kerron kuinka paskaista meillä on.

-Omistetaan valkoinen koira ja mustat kodintekstiilit, joten imuroitava on päivittäin

-ei ole tiskikonetta, joten tiskattava on myös päivittäin

-pölyt pyyhin joka toinen päivä

-matoista suurin osa on niin painavia etten jaksa ite kantaa niitä ulos, joten mieluummin pyydän mieheltä apua siihen viikonloppuna, kun hänen ei oo ensin tarvinnut rehkiä töissä koko päivää

-siivoan vessan aina viikonloppuna (tämä on vaan tapa voishan sen viikollakin tehdä)

-laitan ruuan plus ilta- ja aamupalat kaikki itse, koska keittiö on niin pieni ettei mahduta sinne yhdessä tekemään

Eli ei se mies nyt loppujen lopuksi niin hirveesti joudu mitään tekemään vapaapäivinäänkään, jos kantaa matot ulos ja takas sisään ja omasta halustaan imuroi tai pyyhkii pölyt.

Ainiin ja kerran viikossa myös moppaan ja vaihdan sekä pesen lakanat ja tarvittaessa järjestän vaatekaapit.

Vierailija
19/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksaisi kirjoitti:

Kun kaikki jää aina niille sijoilleen.

Eilen pyysin korjaamaan repsottavan huonekalun - eikös ruuvimeisseli ole sitten aamulla olohuoneen pöydällä ja kaikki laatikot työkalulipastosta repsottaa auki, kun ei niitä voi sulkea kun on etsitty jotain. Hammasharjaa etsi kylppäristä niin kaikki pussukat oli tyhjennetty siihen kylppärin tasolle, jonka juuri eilen viimeksi järjestin ja siivosin.

Kauanko olet tuollaista touhua katsellut? Meillä on ihan itsestäänselvyys, että tavarat palautetaan paikoilleen ja omat sotkut siivotaan. Koskee kaikkia.

Vierailija
20/33 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten musta alkaa tuntuun että kotityöt on nykyään ihan oikeesti töitä? Asutaan pienissä asunnoissa, mutta silti imurointi on joku suuri suoritus. Mä ymmärrän että useamman pienen kotilapsen kotiäiti tuskastuu joskus siivoamisensa kanssa (varsinkin jos on vielä koiria tai kissoja), mutta jos lapset on jo kouluikäisiä tai ei ole lapsia ollenkaan, ei se siivoaminen nyt niin aikaa vievää hommaa ole. Laiska töitään luettelee ja täältä kyllä huomaa, että listoja tehdään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi