Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häävalmistelut: Jätin työttömät & opiskelijat kutsutta - teinkö tyhmästi?

Kesän 2016 morsian
30.03.2016 |

Siis sen verran olen lukenut kirjoituksia kuinka nykyään niin monelle tuottaa vaikeuksia saada hankittua riittävän tasokas häälahja (tai uskottava rahamäärä häätilille), että päätin suosiolla jättää työttömät ja opiskelijat ilman hääkutsua. Ei ollut helppo päätös, koska aika moni hyvä ystävä jää nyt nuolemaan näppejään ja saa osallistua häihini enintään somen välityksellä. Mutta minkäs teet...

Sitä ajattelin, että hyvä ystävä tuskin kieltäytyisi hääkutsusta (aiheuttaisi ihmetystä), mutta riittävän rahamäärän haaliminen meidän häätilille aiheuttaisi harmaita hiuksia pienituloisille. En tietenkään halua saattaa ystäviä tällaiseen tilanteeseen, joten jätin heidät juhlien ulkopuolelle. Toisaalta piti oikein miettimällä miettiä heidän tilalle suvun vauraammasta päästä joitakin "tuntemattomia" täyttämään juhlapaikan tuoleja (ja häätiliä). :)

Tämän liikkeeni ansiosta pystymme panostamaan hääjuhliin vähän enemmän, koska voimme olettaa, että häätilille kertyy katetta enemmän kuin mitä olisi alkuperäisen kutsulistan mukaan tullut. Sen verran ollaan velkaa otettu häitä varten, että mielellään haluaisimme maksaa sitä takaisinkin!

Oletteko te muut häävalmistelijat kiinnittäneet tällaiseen seikkaan huomiota, kun olette tehneet kutsuja?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes kehtaisi avata mitään häätiliä. Aivan liian ilmiselvää ja avointa rahankerjuuta omasta mielestäni. Törkeää suorastaan. Jos joku tuo rahaa, niin tuokoon sen sitten kirjekuoressa suoraan häihin, mutta tuollaisen tilin avaaminen on kyllä ihan suora vihjaus siihen, että hääparin pääasiallisena tarkoituksena on kupata vierailta mahdollisimman paljon rahaa.

Vierailija
22/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo niin varmaan ap.

Mutta. Minä ja mieheni olemme varakkaita. Me emme kuitenkaan toisten häitä kustanna, edes hyvien ystävien tai perheen jäsenten. Meille ei kukaan myöskään sanele, mitä tuomme lahjaksi. Jos hääparilla on lahjalista jossain, valitsemme luultavasti halvimman lahjan, jos halpoja ei ole niin pyrimme hankkimaan jonkun kanssa kimpassa lahjan. Jos pari pyytää rahaa vaikka "matkakassaan", annamme n.50€ yhteensä. Jos meitä ei ole kutsuttu häihin vain siksi että pari haluaa meidät mukaan viettämään heidän tärkeää päiväänsä niin se ei ole meidän ongelma. Me olemme itse kovalla työllä haalineet varamme ja aijomme nauttia siitä itse. Tuliko tämä sinulle mieleen ap? :)

Aiomme, ilman j.tä.

Enpä usko varoihisi. Vai kitsaat rikkaat ovat tälläisiä. Täyspäinen varakas antaa 50 e per hlö, vähintään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesän 2016 morsian kirjoitti:

Sitä ajattelin, että hyvä ystävä tuskin kieltäytyisi hääkutsusta (aiheuttaisi ihmetystä), mutta riittävän rahamäärän haaliminen meidän häätilille aiheuttaisi harmaita hiuksia pienituloisille. En tietenkään halua saattaa ystäviä tällaiseen tilanteeseen,

Mäkään en halunnut saattaa ystäviäni tollaiseen tilanteeseen, joten tein kaikille hyvin selväksi että lahjoja ei tarvitse hankkia. Tahdottiin mieluummin saada rakkaat ja läheiset ihmiset paikalle.

Vierailija
24/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea, näin työttömänä ja opiskelijana alkaa kyllästyttää keksiä eri tekosyitä miksei taaskaan pääse käymään tai juhliin tai milloin minnekin (kun ei ole varaa). Välillä toivoisi että voisi pitää sheldon-päivän (rillit huurussa) ja voisi tokaista että sorry en pääse koska ei nyt vaan huvita. 

Vierailija
25/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on rahaa kuin roskaa, itse olen työväenluokkainen. Emme ottaneet häissämme lahjoja vastaan, jos halusi antaa jotain, laitoimme sitä varten tilinumeron hyväntekeväisyyteen. Olen itse selvinnyt vaikeasta sairaudesta, joten hyväntekeväisyyskohde löytyi helposti.

Jotkut vieraat halusivat välttämättä antaa jotain, esimerkiksi mieheni täti antoi suvussa kulkeneen kahvikaluston. Anoppini lahjoitti puolestaan osakkeita ja hän myös maksoi häät. Sairastumiseni kun oli köyhdyttänyt minua ja yh-äitiäni.

Vierailija
26/36 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteanpa vaan, että aloitusviestin lähettäjä on alhaisin paskaämmä mitä täällä on ikinä tullut vastaan. Toivon että hän joutuu kuoltuaan helvettiin.

Vierailija
27/36 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuinka paljon nykyään ihmiset arvostavat juhlaparia paljastui ikävällä tavalla tässä ketjussa; pelkkää haukkumista!

Ettekö todellakaan muista, että häät ovat HÄÄPARIN eikä teidän juhlat ja se on hääpari joka päättää ketä kutsutaan ja ketä ei. Vähän nöyrempää asennetta, jos joskus aiotte nousta sieltä työttömyyden tai opiskelun kurjuudesta hääjuhlien kutsulistalle,

Vierailija
28/36 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen helvetin kitsas ihminen ja olen muutamissakin häissä käynyt, joihin olen vienyt pelkän onnittelukortin. Kukaan ei ole sanonut mitään muuta kuin että "kiitos". Minä en mene juhliin kantaakseni järjestäjille rahaa tai tavaraa. En toisaalta myöskään itse järjestä kerjuukekkereitä itselleni.

Syötävät ja juotavat kuitenkin kelpaa? Jos et vie lahjoja etkä järjestä itse juhlia, jätät myös muiden juhliin menemättä. Muuten olet muiden rahoja kuppaava loinen.

Vierailija
29/36 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo niin varmaan ap.

Mutta. Minä ja mieheni olemme varakkaita. Me emme kuitenkaan toisten häitä kustanna, edes hyvien ystävien tai perheen jäsenten. Meille ei kukaan myöskään sanele, mitä tuomme lahjaksi. Jos hääparilla on lahjalista jossain, valitsemme luultavasti halvimman lahjan, jos halpoja ei ole niin pyrimme hankkimaan jonkun kanssa kimpassa lahjan. Jos pari pyytää rahaa vaikka "matkakassaan", annamme n.50€ yhteensä. Jos meitä ei ole kutsuttu häihin vain siksi että pari haluaa meidät mukaan viettämään heidän tärkeää päiväänsä niin se ei ole meidän ongelma. Me olemme itse kovalla työllä haalineet varamme ja aijomme nauttia siitä itse. Tuliko tämä sinulle mieleen ap? :)

Aiomme, ilman j.tä.

Enpä usko varoihisi. Vai kitsaat rikkaat ovat tälläisiä. Täyspäinen varakas antaa 50 e per hlö, vähintään.

No, kuka sanoi että olen täyspäinen? ;)

Ei mutta tosissaan, ei minua kiinnosta pätkääkään mitä uskot ja mitä et. Mietippä tätä että monet varakkaat ovat OMAT varansa keränneet juuri tällä kitsaudella.

Vierailija
30/36 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne varakkaimmat ole kaikista piheimpiä persoonia...

Vierailija
31/36 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen helvetin kitsas ihminen ja olen muutamissakin häissä käynyt, joihin olen vienyt pelkän onnittelukortin. Kukaan ei ole sanonut mitään muuta kuin että "kiitos". Minä en mene juhliin kantaakseni järjestäjille rahaa tai tavaraa. En toisaalta myöskään itse järjestä kerjuukekkereitä itselleni.

Syötävät ja juotavat kuitenkin kelpaa? Jos et vie lahjoja etkä järjestä itse juhlia, jätät myös muiden juhliin menemättä. Muuten olet muiden rahoja kuppaava loinen.

En ole tuo lainaamasi, mutta on sullakin melko outo käsitys. Ei kai juhlia tarjoilujen tasapainon vuoksi järjestetä, vaan siksi, että halutaan jotain asiaa juhlistaa.

Vierailija
32/36 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä lienee provo mutta jos ei olisi niin toivottavasti hääsi menevät perseelleen ja avioliitto myös.

Toivotaan, että on provo! Silloin sen pilkka osuu niihin, jotka eivät mene naimisiin rakkaudesta vaan jotta morsian saisi häät. Ja häät he haluavat siksi, että haluavat tavaroita (joilla tod. näk. eivät tee mitään). Heidän ystävänsä tietävät, että tuollaiset ihmiset selvittävät lahjatavaroiden hinnat ja käyvät häätilin panot läpi, että kuinka paljon rahaa kukin ystävä on heidän häihinsä satsannut. Miten tuollaisilla hääpareilla edes voisi olla ystäviä, joita kutsua?! 

Oma kokemus: kaverimme menivät naimisiin ja toivoivat lahjoitusta mökkiremppatilille. Meillä oli silloin hyvin vähän rahaa antaa, mutta annoimme sen, minkäö voimme. Lisäksi osallistuimme mökkitalkoisiin. Häissä oli kivaa,  talkoissa oli kivaa ja mökistä tuli hieno ja kaikille hyvä mieli :D

Vierailija
33/36 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo. Liian läpinäkyvä ja samantien överiksi vedetty. Zero points.

Vierailija
34/36 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 jatkaa miettimistä.

Häätili on "meidän piireissä" aika outo käsite. Rahaa on kyllä pyydetty lahjaksi, esim. matkaa tai remppaa varten. Se on mielestäni hyvä idea. Usein hääpari on asunut yhdessä vuosia, lapsiakin on ehkä jo kun mennään naimisiin; huusholli on valmis, joten ei sinne tarvita lakanoita tai kattilaoita. 

Mutta jos häätilillä maksetaan häät, niin silloinhan hääpari on velvollinen selvittämään häiden kustannukset ne maksaneille. Onko sitten häiden jälkeen joku tilaisuus, jossa Power Pontilla käydään läpi kulut, vai lähetetäänkö kiitoskortin mukana kustannusselvitys? Voivatko maksajat reklamoida, jos rahoja on käytetty väärin? Maksetaanko mahdollinen ylimenevä osa takaisin "ystäville"? Kertokaa, häätilituntijat!

Vierailija
35/36 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin haluaisin kutusua kaikki läheiset häihin, olkoon sitten työtön tai opiskelija. Ei se lahja ole niin tärkeä..

Paitsi sulle näköjään on tärkeempi joku raha kuin vieraat..

Vierailija
36/36 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh! Kaikista paras oli tuo, että saavat osallistua "häihini" korkeintaan somen välityksellä. Että kattiakos kiinnostaa jonkun häät. Se että ihmiset ylipäätään vaivautuvat paikalle tai ostavat hääparille lahjan on seikka, josta nuorenparin olisi syytä vain olla nöyrän kiitollinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme