Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan siisteystaso ala-arvoinen

Vierailija
30.03.2016 |

Meillä on toimisto, joss käy myös asiakkaita. Minua yskittää, koska pölyä on paljon. Hävettää tavata ketään asiakasta, kun ei tiedä, missä kunnossa esim. vessa on. Esimies selvitti, miksi ulkoistettu siivous on niin surkeaa. Ensin kävi ilmi, että vessoihin oli sovittu koko vessan siivous vain kerran viikossa ja roskisten tyhjennys 3 kertaa viikossa. Pöytätasoja olen pyyhkinyt kotoa tuomallani rätillä. Meillä sisältyy sopimuksen mukaan pölyjen pyyhintä vain kerran kuussa. Tämäkin oli ilmaistu niin hienosti, ettei esimieheni ollut ymmärtänyt, mistä on kyse. Imurointi/ lattioiden nihkeäpyyhintä on kerran viikossa. Eivät käytä vettä, vaan kostutettua liinaa, jonka tulee lastaan kiinni. Ei ihme, että taukotilan lattia on pinttynyt, kun kukaan ei pese lattiaa koskaan kunnolla. Seiniä ei ole pyyhitty kertaakaan 2000-luvulla. Kun esimies oli selvittänyt, paljonko maksaa parempi siivous, jossa pestään välillä lattiat paremmin, pestään vessat 2-3 kertaa viikossa ja pyyhitään pölyt pari kertaa kuussa, se olisi maksanut yli 300€ lisää kuussa! Eli vuodessa 3500€, kun heinäkuu lasketaan pois. Ihan järjetöntä. Kohta on Suomi täynnä paskaisia toimistoja ja julkisia tiloja. Tuhoeläimiä odotellessa!

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän toimistoko sitten tekee ilmaista työtä asiakkaille, kun jotkut pitävät ylihinnoiteltuna?

Vierailija
22/45 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siivoussuunnitelma tehdään tyyliin wc 4 minuuttia, keittiö 5 minuuttia, aula 7 minuuttia ja toimisto on aika iso, ne siirtymiset ei näy missään ja loppujen lopuksi noista minuuteista on ainakin 1 pois per tila siirtymisten takia ja aina pitää jotain hakea tai viedä välillä. Tai joutuu viemään roskia alas kaksi kertaa, kun niitä on kertynyt niin paljon, ettei kerralla saa mukaan tai jonnekin on kaatunut jotain ja pitää hakea toisia välineitä tai aineita sen putsaamiseen ja muuta vastaavaa. Tietäisittepä, mitä kaikkea tulee työpäivän aikana eteen. Nuo minuutit on se ihannetilanne, ettei ikinä tapahdu mitään yllättävää, mutta käytännössä erittäin harvoin mitään kohdetta siivoaa tuollaisissa ihanneolosuhteissa.

t. siivoojana koko opiskelija-aikansa ollut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo! Halvalla ei saa hyvää. Mitä vähemmän maksaa, jälki on myös sen näköistä. Palkasta sitä ei voi ottaa pois, joten se on ajasta ja välineistä.

Itse tiedän. Siivosin toimisto rakennusta yksin jossa minulla oli lähemmäs 50 wc pönttöä+ lavuaarit,4 kerrosta toimistotilaa ( yhdessä kerroksessa n. 70 työntekijää), punttisali, kokoustilat, ravintola, hissi aulat, saunatilat, portaat.. Aikaa 7 tuntia päivässä. Laskekaa siitä paljon jää yhdelle vessalle tai työpisteelle siivousaikaa. Sitten ihmetellään siivouksen laatua eikä viitsitä maksaa yhtään enempää, että vaikka saisi toisenkin työntekijän.

Vierailija
24/45 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap olla just semmonen että täällähän käy siivooja, mitään ei tarvitse itse tehdä -tyyppi. Jos jotain tippuu lattialle niin tasan tarkkaan se on siellä lattialla niin kauan että siivooja sen korjaa. Sitten ihmetellään kun jää jotain takemättä.

Itse paljon toimistoja siivonneena olen oppinut huomaamaan tuollaiset tyypit ja niiden huoneeseen käytän vähemmän aikaa kuin muiden. Jos tulee sanomiata niin valittelen että taas meni vessan pytyn harjaukseen kauan kun joku ei voi omia sotkuja pestä vaan jättää kuivumaan. Pahimmillaan viikonlopun yli.

T.20v alalla ollut

Vierailija
25/45 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se siivoojan vika ole, jos asiakas ei osta kattavampaa sopimusta. Kolme tonnia vuositasolla on aika vähän. Ilmeisesti siivousliikkeenne käyttää orjatyövoimaa tai sitten toimistonne on kahden huoneen koppi.[/quote

Lue teksti: 3500 euroa LISÄÄ vuodessa, jos tehdään muutama muutos sopimukseen. Oli siivousyrittäjän arvio ehkä hiukan yläkanttiin, mitä noissa lisätöissä menisi aikaa. Ainakin kun itse olen ollut paikalla, vessatkin siistitään alle 10 minuutissa.

-ap

Kannattaa joskus kellottaa siivojan työ. Ettei siivousfirma pääse huijaamaan.

Kellotetaanko jollain työpaikalla muka oikeasti toisten työtä? Seuraatko siis siivoojan perässä ja kellotat, paljonko mihinkin hommaan menee aikaa? Eikö sinulla ole muuta työtä tehtävänä?

Vierailija
26/45 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa ap olla just semmonen että täällähän käy siivooja, mitään ei tarvitse itse tehdä -tyyppi. Jos jotain tippuu lattialle niin tasan tarkkaan se on siellä lattialla niin kauan että siivooja sen korjaa. Sitten ihmetellään kun jää jotain takemättä.

Itse paljon toimistoja siivonneena olen oppinut huomaamaan tuollaiset tyypit ja niiden huoneeseen käytän vähemmän aikaa kuin muiden. Jos tulee sanomiata niin valittelen että taas meni vessan pytyn harjaukseen kauan kun joku ei voi omia sotkuja pestä vaan jättää kuivumaan. Pahimmillaan viikonlopun yli.

T.20v alalla ollut

Höpöhöpö. Ei meillä siivoojat nostele tavaroita lattioilta. Eihän ne edes nosta johtoja, kun pyyhkivät lattiaa. Minä olen itse joskus pyyhkäissyt käsipaperilla johtojen alta pölyt, kun nenää alkaa kutittaa. Täällä olisi todella likaista, jos ei välillä itse pyyhkisi esim. näppiksiä ja pöytätasoja.

-ap

Vierailija
27/45 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ap kehtaa avautua tänne siitä että haluaa ostaa enemmän palveluita ja on kovin yllättänyt että se maksaa? Ihan sama kuin menisit kampaajalle ja sanoisit että mä maksan 15 minuutin verran hiustenleikkuusta, mutta sun on käytettävä siihen 3 tuntia ja kaikki mahdolliset tehohoidot, aineet ja uusimmat tekniikat+värjääthän kans. Mitä luulet et kampaaja sanoisi?

Vierailija
28/45 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omg ap. Joskus pitäisi vaan olla hiljaa asioista mistä ei tiedä hölökäsen pöläystä. Et ehkä käsitä miten nololta kuulostat jos kuuntelijalla on yhtään kokemusta siivouspuolelta (tai omaa maalaisjärkeä). Esimiehesi on tässä asiassa väärässä. Jos haluat parempaa siivoustasoa niin käske sen pihin urpon joko maksaa työstä tai kilpailuttaa siivousfirma...

Vierailija
29/45 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Höpöhöpö. Ei meillä siivoojat nostele tavaroita lattioilta. Eihän ne edes nosta johtoja, kun pyyhkivät lattiaa. Minä olen itse joskus pyyhkäissyt käsipaperilla johtojen alta pölyt, kun nenää alkaa kutittaa. Täällä olisi todella likaista, jos ei välillä itse pyyhkisi esim. näppiksiä ja pöytätasoja.

-ap[/quote]

No jos kerran kuussa vain siivotaan pölyt niin ei se tarkoita että saisitte sitten peruspesut normaaliin siivoushintaan. Siivousfirmalle maksetaan ylläpitösiivouksesta joka ei tarkoita kotisiivousta. Näppikset ja tietokoneet eivät kuulu koskaan siivoukseen btw. Oikeasti miten voi olla noin taukki ihminen :'D

Vierailija
30/45 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.20v alalla ollut

-ap

Näppikset ei yleensä kuulu sopimukseen. Vai haluatko että mennään hinkkaamaan kun kone on auki ja painellaan mitä sattuu? Väistää voi, jotta pääsee pöydän alle. Pidä silmät auki kun siivooja lähestyy, tyhjäät pöytää valmiiksi. Siinä vaiheessa on myöhäistä, kun menee jo ohi. Ei käännytä takasin, sen verran tiukka aikataulu. Jos paperit on pitkin pöytää ja kahviläiskä on alla, saa olla.

Sitten on näitä, jotka hamstraa kaiken maailman posliini koristeet ja taulut ja kukat. Ne kerää pölyä, en mene lähelle, ettei kaadu, niitä ei kuulu siirtää ja harmitellaan pölyä. Sitten on näitä kenkien hamstraajia. 10 paria kenkiä pitkin lattiaa, on hankala pyyhkiä. Ylähyllyille ei tavaraa. Emme yleensä ole niin pitkiä, että näämme 2 metriä korkeiden kaappien päälle, kun on aika ottaa yläpölyt. Yleensä sieltä jotain lentää ja siinä vaiheessa lakataan ottamasta yläpölyjä, kun se on tehty liian haasteelliseksi.

Vierailija
31/45 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se siivoojan vika ole, jos asiakas ei osta kattavampaa sopimusta. Kolme tonnia vuositasolla on aika vähän. Ilmeisesti siivousliikkeenne käyttää orjatyövoimaa tai sitten toimistonne on kahden huoneen koppi.[/quote

Lue teksti: 3500 euroa LISÄÄ vuodessa, jos tehdään muutama muutos sopimukseen. Oli siivousyrittäjän arvio ehkä hiukan yläkanttiin, mitä noissa lisätöissä menisi aikaa. Ainakin kun itse olen ollut paikalla, vessatkin siistitään alle 10 minuutissa.

-ap

Ymmärsin kyllä, että se oli 3500 LISÄÄ vuodessa, mutta ei tuo summa kovin ihmeellinen ole. Nykyinen sopimuksennehan on aivan käsittämätön ( kertomasi mukaan sopimukseen kuuluu tasopinnat KERRAN KUUSSA, wc:n siivous KERRAN VIIKOSSA  jne. ). Kuitenkin toimistoanne ilmeisesti "siivotaan" 3 kertaa viikossa, jos ne vessojen roskiksen kuitenkin tyhjennetään kolmesti. Oikeampi siivousohjelma 3x vk kohteessa olisi tasopinnat x1, wc x 3, lattiat x 3, keittiö x3 ja kaikkien roskisten tyhjennys x 3. Hinta olisi tietenkin jotain aivan muuta kuin nykyinen sopimuksenne, mutta turha valittaa sellaisesta palvelusta, mistä ei mitään maksakaan. 

PS. Siivousmitoitusohjelman mukaan peruswc:n siivouksesta selviää alle neljän minuutin. Teen näitä tarjouksia työkseni :-D

Meillä on 3 wc-tilaa, joista kaksi alakerrassa ja yksi yläkerrassa. Niissä on listat, joissa näkyy nimikirjaimet ja pvm kerran viikossa. Kaikki roskikset tyhjennetään 3 kertaa viikossa. Minä en tiedä, montako minuuttia kussakin kohdassa pitäisi olla, koska sitä ei lue sopimuksessa. Keittiön pyyhkivät joka kerta. Silti on todella pinttynyttä likaa. Itse pesemme jääkaapin. Tasot pestään nyt vain kerran kuussa, paitsi keittiössä, jossa käyvät pyyhkimässä pöydät ja tiskipöydän useammin. En tiedä, mikä johto noista soppareista päättää, ainakaan ei meidän toimiston esimies. Kuukausikokouksessa katsottiin, mitä nyt kuuluu ja paljonko lisäykset maksaisi. Meillä on niin pieni toimisto, että ihmettelen.

-ap

Vierailija
32/45 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää käyttää siivousfirmaa eikä voi palkata omaa siivoojaa, vaikka 30h/vko?

Hän voisi sitten siivota kaiken tarvittavan, ei tarvitsisi perehdyttää tai esitellä mistä tavarat löytyvät, kun porukka vaihtuu tiheään, ja kenen kahvimukia ei saa laittaa pesukoneeseen.

Mun mielestä se olisi sen palkan sivukulujen arvoista, että olisi sitoutunut ja osaava henkilö, jonka työnjälkeen voi luottaa.

Vierailija
33/45 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ymmärsin kyllä, että se oli 3500 LISÄÄ vuodessa, mutta ei tuo summa kovin ihmeellinen ole. Nykyinen sopimuksennehan on aivan käsittämätön ( kertomasi mukaan sopimukseen kuuluu tasopinnat KERRAN KUUSSA, wc:n siivous KERRAN VIIKOSSA  jne. ). Kuitenkin toimistoanne ilmeisesti "siivotaan" 3 kertaa viikossa, jos ne vessojen roskiksen kuitenkin tyhjennetään kolmesti. Oikeampi siivousohjelma 3x vk kohteessa olisi tasopinnat x1, wc x 3, lattiat x 3, keittiö x3 ja kaikkien roskisten tyhjennys x 3. Hinta olisi tietenkin jotain aivan muuta kuin nykyinen sopimuksenne, mutta turha valittaa sellaisesta palvelusta, mistä ei mitään maksakaan. 

PS. Siivousmitoitusohjelman mukaan peruswc:n siivouksesta selviää alle neljän minuutin. Teen näitä tarjouksia työkseni :-D

Meillä on 3 wc-tilaa, joista kaksi alakerrassa ja yksi yläkerrassa. Niissä on listat, joissa näkyy nimikirjaimet ja pvm kerran viikossa. Kaikki roskikset tyhjennetään 3 kertaa viikossa. Minä en tiedä, montako minuuttia kussakin kohdassa pitäisi olla, koska sitä ei lue sopimuksessa. Keittiön pyyhkivät joka kerta. Silti on todella pinttynyttä likaa. Itse pesemme jääkaapin. Tasot pestään nyt vain kerran kuussa, paitsi keittiössä, jossa käyvät pyyhkimässä pöydät ja tiskipöydän useammin. En tiedä, mikä johto noista soppareista päättää, ainakaan ei meidän toimiston esimies. Kuukausikokouksessa katsottiin, mitä nyt kuuluu ja paljonko lisäykset maksaisi. Meillä on niin pieni toimisto, että ihmettelen.

-ap

Ylläpitösiivous teillä on. Peruspesusta maksetaan erikseen. Johon kuuluu kaikkien pintojen perusteellinen pyyhintä, lattian vahaus ym. Pinttynyt lika vaatii peruspesua. Siivooja voi sitä itse ehdottaa tai itse voitte pyytää ja maksaa.

Vierailija
34/45 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei sisälly tasopinnat, eli pölyjen pyyhintä ollenkaan. Liian kallista. Kyseessä sosiaalitoimi ja suurehko kaupunki. Lattioilta pyyhkäisevät vähän silloin tällöin. Koneellinen pesu ja Vahaus kuuluu kerran vuodessa ja sen kyllä huomaa.

Vierailija
35/45 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää käyttää siivousfirmaa eikä voi palkata omaa siivoojaa, vaikka 30h/vko?

Hän voisi sitten siivota kaiken tarvittavan, ei tarvitsisi perehdyttää tai esitellä mistä tavarat löytyvät, kun porukka vaihtuu tiheään, ja kenen kahvimukia ei saa laittaa pesukoneeseen.

Mun mielestä se olisi sen palkan sivukulujen arvoista, että olisi sitoutunut ja osaava henkilö, jonka työnjälkeen voi luottaa.

Mitä hittoa? Siis maksaa siivouksesta pari tonnia kuussa? Älä nyt viitsi naurattaa. Meillä on töissä minä (pomo) ja 6 naista. Siivoukseen on budjetoitu muistaakseni melkein 7000euroa vuodessa. Sekin raha tuntuu suurelta. Meillä käy siistijä ma ja to, ja aikaa menee 2-3 tuntia. Ja tiedän, että siivouksessa ei maksa pelkkä aika vaan myös välineet ja matkat.

Vierailija
36/45 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai niille siivoojillekin on palkka maksettava ei tosiaankaan joku 3000€ VUODESSA ole työpaikan siistinä pitämisestä paljoa. Turhaan valitat siis siivoojan jinnasta ihan saisit valittaa pomosi piheydestä ja typeryydestä. Itse olin yksi kesä äitini ystävän palkanlaskentatoimistossa töissä ja en tiedä paljonko siellä siivous maksoi, mutta kyllä siellä kävi kerran viikossa kaksi siivoojaa tekemässä ihan perusteellisen siivouksen, vaikka kyseessä oli vaan pieni kolmen hengen toimisto + taukotila.

Ohhoh, saako jossain päin Suomea siivouksen 3000 EUROLLA VUODESSA? Ihan kohtuullinen hinta. Miten se voi kannattaa? Meillä käy kotona siivooja, mikä maksaa 60€ kerta, kun on jo vähennetty verotuksessa kotitalousvähennykset. Laskepa huvikses vuosihinta, kuun viikkoja on 52. Siivous on vain kerran viikossa, toimistoissa lienee useammin.

Vierailija
37/45 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla joskus henkilöstäkin kiinni. Pyytäkää firmalta joku toinen siivooja jos työnjälki paranisi sillä.

Vierailija
38/45 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli siistimpää kun talon omat siivoojaat siivosivat. Sitten siivous ulkoistettiin ja kilpailutettiin, lopputulos näkyy.

Vierailija
39/45 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina työnjohto ei edes älyä kertoa siivoojalle mitä kaikkea sopimukseen kuuluu. Itsekkin lennosta heitettynä uusiin tiloihin, ei työohjeita, mennään jotenkuten ensimmäiset päivät, että osaa hahmottaa mitä tehdään päivittäin ja mitä kerran viikossa. Oltuani talossa jo yli kuukauden, tuli joku asiakas kysymään tulisinko tyhjentämään roskikset pukuhuoneesta. Mietin, että vastahan kävin, mutta yllätykseksi takakäytävällä oli vielä yksi pukuhuone, jossa siis en ollut käynyt kertaakaan. Kun en tiennyt.

Jossain paikassa imuri oli rikki ja pyysin monesti uutta. Eipä tullut, joten matotkin saivat olla imuroimatta.

Oletetaan että siivooja koneajaa ravintolan kerran viikossa siirtäen pöydät ja sata tuolia yksin. No way.

Ihmisiä on moneen lähtöön, kaikki eivät ole hyviä työssään, jotkut ovat. Puutteelliset välineetkin lannistavat tekemästä mitään.

Siivoojalta voi myös kysyä miten päivä menee, viihdytkö täällä, tykkäätkö työstäsi. Ehkäpä siinä saa vastauksia moneen askarruttavaan kysymykseen.

Vierailija
40/45 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kirjoitti:

Aina työnjohto ei edes älyä kertoa siivoojalle mitä kaikkea sopimukseen kuuluu. Itsekkin lennosta heitettynä uusiin tiloihin, ei työohjeita, mennään jotenkuten ensimmäiset päivät, että osaa hahmottaa mitä tehdään päivittäin ja mitä kerran viikossa. Oltuani talossa jo yli kuukauden, tuli joku asiakas kysymään tulisinko tyhjentämään roskikset pukuhuoneesta. Mietin, että vastahan kävin, mutta yllätykseksi takakäytävällä oli vielä yksi pukuhuone, jossa siis en ollut käynyt kertaakaan. Kun en tiennyt.

Jossain paikassa imuri oli rikki ja pyysin monesti uutta. Eipä tullut, joten matotkin saivat olla imuroimatta.

Oletetaan että siivooja koneajaa ravintolan kerran viikossa siirtäen pöydät ja sata tuolia yksin. No way.

Ihmisiä on moneen lähtöön, kaikki eivät ole hyviä työssään, jotkut ovat. Puutteelliset välineetkin lannistavat tekemästä mitään.

Siivoojalta voi myös kysyä miten päivä menee, viihdytkö täällä, tykkäätkö työstäsi. Ehkäpä siinä saa vastauksia moneen askarruttavaan kysymykseen.

Matot? Meillä oli ennen mattoja, mutta nimenomaan siivouksen vuoksi niistä piti luopua. Ei kuulunut siivoojalle mattojen siirtely tai imurointi. Työpaikkani on osittain julkista tilaa, ja asiakastyötä teen. Matot ja tyynyt olisivat viihtyisyyttä. Nyt on paljaat lattiat, paitsi eteisaulassa kuramatto.