Masennuslääkkeiden aloittaminen + alkoholi
Minulle määrättiin lääkitys masennukseen, ja ensimmäiset viikot voivat kuulemma olla hyvin raskaita. Minulla on huhtikuussa kolmet juhlat ja omat syntymäpäiväni joissa kaikissa alkoholia menee enemmän tai vähemmän. Kannattaisiko minun aloittaa lääkitys vasta kuukauden päästä vai onko sillä mitään merkitystä? Juhlien peruminen ei ole vaihtoehto sillä ne ovat ainoat ihmiskontaktini terapian lisäksi.
Kommentit (9)
Masennuslääkkeillä ei ole mitään yhteisvaikutuksia alkoholin kanssa. Eli ihan huoletta voit juoda.
Miksi sun pitää juoda paljon siellä juhlissa? Kyllä pari lasia viiniä voi ottaa masennuslääkkeestä huolimatta, mutta en mä kännejä menisi vetämään. Tosin en kyllä muutenkaan ota enempää, joten ei ongelmaa.
Omaa tyhmyyttä pahentaa oloaan vetämällä viinaa neljästi kuussa. Tällaiset tapaukset sitten kuormittavat mt-hoitoa, kun tilalla voisi olla sairauteensa vakavasti suhtautuvia ihmisiä ja paranemiseen sitoutuneita.
Lääkkeiden kanssa ei tosiaan vaikutusta sinällään mutta alkoholi itsessään vaikuttaa serotoniinitasoihin (joita niiden lääkkeiden ois varmaan tarkotus korjata) joten alkoholi+lääkkeet on aika plusmiinusnolla, sen mitä lääkkeet auttais niin alko kumoaa.
Ihanko pakko sen juhlimisen on tarkottaa ryyppäämistä? Vakavasti masentunut ei kyllä ensimmäisenä apua saadessaan huoli siitä että pitääkö nyt olla juomatta sitten, sulla vähän muutakin ongelmaa ehkä.
Parempi kun jätät alkon ja lääkkeet vetämättä ja lähdet ulos juoksemaan, alkaa elämä hymyillä. Päihteet on heikkoutta. Straight edge 4 life ho
Alkoholi vähentää lääkkeiden vaikutusta, mutta itse kyllä olen pystynyt juomaan (KOHTUUKÄYTTÖ). Juon ehkä kaksi kertaa kuussa muutaman annoksen. Mitä useammin juot, sitä huonommin lääke tehoaa.
Yksi näistä kerroista (syntymäpäiväni) olisi sellainen jolloin haluaisin juhlia kunnolla. Muut ennemminkin illanistujaisia joissa joisin sen pari lasia viiniä. Ap
Kyllä voit juoda, mitään yhteisvaikutuksia masennuslääkkeillä ja alkoholilla ei ole. Itse jätin loppupeleissä molemmat, ja nyt terve :) Mutta oma valintasi, eikä kerta mitään tee. Enemmän sua masentaa jos et juhli syntymäpäivääsi.
Ei helvetissä alkoholia masentuneena, pahentaa vaan oloa, oli lääkitys tai ei.