Oudoin asia, joka ällöttää sinua?
Mulle välillä tulee semmoinen ällöttävä tunne, kun on jossain sosiaalisessa tilanteessa, jossa on paljon ihmisiä. Esimerkiksi päiväkodissa, baarissa ja koulussa on tullut tunne, että tämä ihmisten kokoontuminen paikkoihin ja ihmisten sosiaalinen käytös ällöttää tietyllä tavalla. Vaikea selittää tätä, mutta tekisi mieli vain häipyä paikalta.
Mitkä arkipäiväiset tai oudot asiat ällöttää sinua?
Kommentit (513)
Mua ällöttää juustomakkarat. Siis nämä grillimakkarat, joissa on juustoa. Oksettaa katsoa lämmintä, grillattua juustomakkaraa, josta se juusto oikein tihkuu ja tirskuu ja valuu, ihan kuin makkara hikoilisi. Yök :( Tykkään kyllä grillimakkarasta ja esim. uunilenkki on ok, mutta en kestä tätä grillimakkaran hikoilua!
Melkein kaikki "veden alla ollut", tai veteen liittyvä "epänormaali". Varsinkin padot, pyörteet yms. Näitä on vaikea selittää, mutta silti.. Lisäksi halkeamat. Varsinkin ihossa, mutta melkeinpä missä tahansa muuallakin, esim. maassa.
Hienossa hiekassa kävely paljain jaloin. Hiekka varpaiden välissä - hyi! Samoin lasten kanssa hiekkalaatikolla leikkiminen, ja sen hienon ja oikein kuivan hiekan koskeminen ja levittely käsillä siinä hiekkalaatikon reunalla... Ja kaikki ne hiekkaiset ja rahisevat hiekkalelut! xP
Vierailija kirjoitti:
Mulle välillä tulee semmoinen ällöttävä tunne, kun on jossain sosiaalisessa tilanteessa, jossa on paljon ihmisiä. Esimerkiksi päiväkodissa, baarissa ja koulussa on tullut tunne, että tämä ihmisten kokoontuminen paikkoihin ja ihmisten sosiaalinen käytös ällöttää tietyllä tavalla. Vaikea selittää tätä, mutta tekisi mieli vain häipyä paikalta.
Mitkä arkipäiväiset tai oudot asiat ällöttää sinua?
Vieraiden ihmisten koskeminen.Siis esimerkiksi jossain ruuhkabussissa ei voi välttyä tönimiseltä,tai ahtaasti istumiselta,se on vastenmielistä.En myöskään käy hierojalla,kampaajalla tai kosmetologilla.
Kahvinkeitin ja erityisesti se lasinen kahvipannu, jos siinä näkyy sormenjälkiä ja pinttynyttä likaa
Vierailija kirjoitti:
Se, jos joku yrittää koskea mun kasvoihin tai hiuksiin. Niihin ei vain kosketa.
Ihmisten varpaat, kaikki, siis ihan kaikki aikuisten ja lasten, ainoastaan vauvojen varpaat suorastaan kutsuu haistelemaan ja pussailemaan.
Se syvä vesi. Olen todella hyvä uimaan, mutta se tyhjyys alapuolella. Pakostakin miettii että mitä siellä on. Hrr..
Mulla on sama homma.Kaveri nauraa,kun sanon että mielestäni pää on "intiimialuetta",mutta en oikeasti voi sietää päähäni koskemista(kerrankin sain sätkyn kun joku urpo puolituttu halusi herättää huomiona hipaisemalla takaraivoa,ei esimerkiksi koskenut vaikkapa neutraalisti olkapäähän).En käy tämän takia kosmetologilla koskaan ja kampaajalla äärimmäisen harvoin.
Nivelet. Varsinkin polven, pelkkä kävelykin oksettaa kun pelottaa että nivelet vääntyy pois sijoiltaan niinku taakse :-D ja kun joku tulee puhumaan pöydän äärelle ja asettaa käden pöydälle niin että käsivarren nivel taipuu taakse xD yäääk! Miehien aataminomena etoo ja ahdistaa ihan sikana. Ja kun repii kynnestä palan ja siihen jää semmonen karhea vaalee osa! Ja liian lyhyet kynnet muutenkin esimerkiksi omani! Rustot ällöttää, ihmisen rustot, ruokaan vahingossa jääneet rustot myös. :D ranteen katsominenki saa ällötyksen ja ahdistuksen päälle, ja varsinkin kun ranteessa on isot ja pullottavat verisuonet. Kun avaa suun ja nostaa kieltä ylöspäin, ja kun katsoo kielen alle niin hyi, ällöttävää! Päkiällä astuminen on etovaa, osittain johtuu varmaan vasemman jalan päkiässä olevasta syylästä. Myös oikein vanhojen ja kuivien rupien repiminen etoo, tottakai varmaan kaikkia. Ihon rapsakan kuivat osat ja kun ne osuu toisiinsa J-: jotenkin mua nyt näyttäis vaan ihmisvartalo kuvottavan XD
Pitkät kynnet minulla itselläni. Pitkillä en edes tarkoita mitään hervottomia, vaan kaikkea pidempää, kuin se minimi mihin ne voi leikata.
Tämä tosin osittain liittyy ahdistukseeni. Pureskelen kynsiäni ja jos en kykene saamaan jotain kohtaa purtua irti, eikä minulla ole esim. saksia, eli en voi tehdä asialle mitään, minua saattaa alkaa ahdistaa suunnattomasti ja tunnen fyysiesti pahaa oloa.
Meinasin lukiossa joskus oksentaa tunnilla eturiville, kun en saanut tehtyä kynnelleni mitään. Jälkeenpäin itseänikin huvittaa miten tyhmä asia se on, mutta siinä tilanteessa ei ole kivaa.
Se kun pitäisi juoda jonkun kanssa samasta pullon suusta. En tiedä mikä siinä on mutta on aina ällöttänyt. Olen menettänyt yhden kaverinikin tämän syyn takia kun en kerran antanut hänen juoda vesipullostani.
Kärpäset, järkyttävän ällöttäviä otuksia jostain syystä. Ja kans jos joku kotieläin (yleensä kissa) oksentaa sulamattomat raksut, hyi hele. Ku taas normi eläin oksennus ei nii paljo ällötä
Naisella:
Tatuoinnit
Se jos nainen aiemmin on ollut tummaihoisen miehen kanssa
Kylpytynnyrit ja porealtaat, jos samassa vedessa kylpee monta ihmistä. Yuck.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten kätteleminen. Se on arkipäiväistä ja hyviin tapoihin kuuluvaa, mutta en voi olla miettimättä, että pesiköhän tuo käsiään edellisen vessareissun jälkeen.
Bakteerikammoisuuteni on muutenkin ihan omassa mittakaavassaan. Vaikka tiedän, että esimerkiksi hotellihuoneet siistitään huolellisesti, niissä sängyissä nukkuminen vaan ällöttää mua niin paljon!
Enpä usko että siistitään. Mun huoneeseen oli kerrossiivooja käyny kusemassa kylppärin lattialle lammikon poissaollessani. Ihan täällä Suomessa. Kiva yllätys illalla väsyneenä.
Hapanmaitotuotteet (ainoastaan Arlan pikku-jogurtti uppoaa miten kuten)
Ruuantähteet. Etenkin jonkin lämpimän ruuan viilenneet tähteet. Tiskaaminen onkin ällöin kotityö mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo.
Se, että tämä on saanut jo liki 100 tykkäystä.
Toisten ultraäänikuvat. Olen itse viimeisilläni raskaana ja ultrakuvat omasta vauvasta ovat vain ihania, mutta jostain syystä muiden ultrakuvat ällöttävät. Ja vielä juuri tietynnäköiset ultrakuvat ällöttää eniten. Esim. kun ystäväni lähetti varhaisultrastaan kuvan ja esitteli vielä siinä näkyvää kystaansa niin jotenki ällötti. En tiedä, mistä tämä johtuu, mutta ei minua jotenkin nappaa katsella toisten sisäelimiä.
Se kun kattilan pohja on vähän märkä ja sen levyn kuumetessa se alkaa sihisemään. Hyi, se on inhottavaa. Itse kuivaan kattilan (ja levyn) aina huolellisesti ennen kuin laitan levylle.
Joku mainitsi villan puremisen. Sama juttu on talouspaperin pureminen, varsinkin sellainen halpa kova talouspaperi. En siis sellaista harrasta mutta joskus kun on oikein karheaa talouspaperia, tulee mieleen miltä se tuntuisi kun sitä purisi
Kylmät väreen on kyllä menny monta kertaa tätä keskustelua lukiessa.. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vaan nro 12! Olen jonkin verran ylipainoinen, mutta kaksoisleukaa ei kyllä ole. Ja voi kauhistus, samaan pakettiin tulee vielä karsastava silmä. Juuri sinun kaltaisesi ihmiset ovat aiheuttaneet typerällä käytöksellään pahaa mieltä pitkin elämääni. Väännellään naamaa mitä kummallisempiin ilmeisiin, ihmetellään ääneen, kumpaan silmään pitää katsoa jne. Kunpa teillä inhoajilla edes joskus välähtäisi mielessänne, että kaikkia vikoja ei voi edes kirurgin veitsi parantaa. Sellaisesta on esim. minun kohdallani kyse. Kaksi kertaa on leikattu, mutta tulos on heikohko, sillä silmäni ei ole ns. laiska silmä, vaan vamma on pahempi. Meillä monella vamma näkyy päälle päin, mutta pahempaa on, kun vamma on korvien välissä kuten numerolla 12. Tuollaiset tyypit todellakin ällöttävät!
Oho, ottipa joku itseensä :D Minäkin olen ylipainoinen ja kaksoisleuankin omistan mutta en silti uhriutunut jonkun mamman mielipiteestä. Oletko ok? Käytkö terapiassa? Miksi haukut tuntemattomia ihmisiä?
Olisiko kuitenkin ollut enempi silmästä joka karsastaa...?
Toppahuulet ja teltat lompsimassa kaupungissa ilman kiirettä mihinkään. Jollain meillä voi olla kiire esim. bussiin, mutta, kun yli eikä ympäri pääse. Tää inhottaa ainaskin tänään.